View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Apr 2026, 18:47

Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Hur få över musik från dator till iPhone?????? 
Author Message

Post Hur få över musik från dator till iPhone??????
Har väldiga problem och lyckas inte får över musik från CD till min iPhone, har rippat i Windows Media player, dragit över till iTunes, så långt allt väl.
Men sen när jag ska dra över från iTunes in i iPhonen (som ju ”finns” ansluten i iTunes) går det inte…
Förbannad blir man….

Tips eller länkar mottages tacksamt.

12 Aug 2013, 07:36
Profile

Post Re: Hur få över musik från dator till iPhone??????
Använd http://www.copytrans.net/copytransmanager.php

12 Aug 2013, 08:12
Profile ICQ WWW

Tack, hoppas det räcker innan jag blir riktigt sur på Apple....

12 Aug 2013, 08:27
Profile

Goran wrote:
Har väldiga problem och lyckas inte får över musik från CD till min iPhone, har rippat i Windows Media player, dragit över till iTunes, så långt allt väl.
Men sen när jag ska dra över från iTunes in i iPhonen (som ju ”finns” ansluten i iTunes) går det inte…
Förbannad blir man….

Vet inte vad du menar med "dra över", men du kan ju inte köra vanlig drag and drop, alltså från itunesfönstret till telefonens mappar i Utforskaren, eller ens drag and drop inom itunes. Grundstrukturen är att all flytt av filer sker via "synk"-funktionen. Du låter telefonen synka med musikbiblitoteket i tunes (alla låtar, eller bara de du valt), och då förs filerna över till telefonen. Inte alltid det smidigaste systemet, men det har vissa fördelar. Sen är det enklaste ju såklart att strunta i att alls synka musik, och köra valfri streamingtjänst istället. Oftast en smidigare lösning.

12 Aug 2013, 10:55
Profile ICQ WWW

ChronicTown wrote:
Goran wrote:
Förbannad blir man….

Vet inte vad du menar med "dra över", men du kan ju inte köra vanlig drag and drop, alltså från itunesfönstret till telefonens mappar i Utforskaren, eller ens drag and drop inom itunes. Grundstrukturen är att all flytt av filer sker via "synk"-funktionen. Du låter telefonen synka med musikbiblitoteket i tunes (alla låtar, eller bara de du valt), och då förs filerna över till telefonen. Inte alltid det smidigaste systemet, men det har vissa fördelar. Sen är det enklaste ju såklart att strunta i att alls synka musik, och köra valfri streamingtjänst istället. Oftast en smidigare lösning.

Skulle du kunna beskriva lite mer i detalj det där hur man synkar?
Jag har ju lyckats få in plattorna i iTunes, de ligger som kvadrater i ett fönster där. Jag trodde att man kunde dra dem över till mobilen därifrån....

12 Aug 2013, 11:30
Profile

När du anslutit din iPhone med USB-sladden, kommer den upp som en meny i iTunes. Klicka på din enhet, så kommer det upp ett fönster för säkerhetskopiering och synkning. Kolla under "Alternativ", kryssa i synk-alternativ enligt önskemål. Kryssar du endast i första rutan, synkas all din musik i iTunes till telefonen, om minnet räcker. Det tar en stund, om det är mycket...

Alternativt kan du kryssa i synkning av endast markerade låtar, eller manuellt. Dock alltid via iTunes, vilket är det gissel vi iPhoneanvändare måste stå ut med (undantaget inofficiella alternativ som ovan, har inte testat det...)

12 Aug 2013, 13:13
Profile WWW

Får testa alla tips, förhoppningsvis funkar det.

12 Aug 2013, 13:30
Profile

Nu vet Du varför de flesta köper en Androidlur, Itunes är det som stoppat mig från att köpa en Apple i alla fall!

12 Aug 2013, 14:50
Profile ICQ WWW

Mike Leaf wrote:
Nu vet Du varför de flesta köper en Androidlur, Itunes är det som stoppat mig från att köpa en Apple i alla fall!

+1! sedan är ju iPhone dyrare i förhållande till prestanda också :P

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

12 Aug 2013, 14:55
Profile WWW

http://www.jailbreakaiphone.se/

12 Aug 2013, 19:14
Profile WWW

lillefar wrote:

:?:
Vad är det?

12 Aug 2013, 19:38
Profile

Goran wrote:
lillefar wrote:

Vad är det?

läs ite mer på nämnda websida så ser du bland annat:

"Processen jailbreak gör att iPhone, iPod och iPad får fullständig tillgång till hela filsystemet."

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

12 Aug 2013, 19:45
Profile WWW

Mike Leaf wrote:

Svor också över det i början, men med tiden inser man att man inte använder det till så mycket. Backupfunktionen är briljant smidig, och att synka kontakter sker ju från vad som finns i outlook om man så vill (om än via itunes). Musiksynkning är trasslig med känns lite irrelevant och 2008, varför flytta runt musikfiler istället för att använda streamingtjänster?

12 Aug 2013, 20:02
Profile ICQ WWW

lillefar wrote:

om han inte ens kan använda ett så simpelt program som itunes
så kan du väl inte förvänta dig att han ska kunna jailbreak'a sin mobil ?

12 Aug 2013, 21:09
Profile

Har en iPod.. mest då för musik när jag tränar o inte vill ta med telefonen (obs! Ingen iPhone).
Fick tokspel på iTunes o började använda alternativet som är länkat till ovan. Till min samsung telefon är det drag:/drop i utforskaren.

12 Aug 2013, 21:15
Profile

Goran wrote:
Förbannad blir man….

skulle gissa att du har importerat cdn till WMA format ( window media players egna format som inte är kompatibelt med itunes / iphones )
importera cdn i itunes ist så får du rätt format direkt

itunes är rätt smidigt
man har sitt bibliotek som är lättöverskådligt, det är enkelt att hantera sina filer, döpa om dom göra samlings skivor osv
bättre än att leta bland olika mappar i windows

12 Aug 2013, 21:30
Profile

Mike Leaf wrote:

Itunes är Apples frässkägg :lol:

13 Aug 2013, 13:08
Profile ICQ WWW

kjelle wrote:
När du anslutit din iPhone med USB-sladden, kommer den upp som en meny i iTunes. Klicka på din enhet, så kommer det upp ett fönster för säkerhetskopiering och synkning. Kolla under "Alternativ", kryssa i synk-alternativ enligt önskemål. Kryssar du endast i första rutan, synkas all din musik i iTunes till telefonen, om minnet räcker. Det tar en stund, om det är mycket...

Alternativt kan du kryssa i synkning av endast markerade låtar, eller manuellt. Dock alltid via iTunes, vilket är det gissel vi iPhoneanvändare måste stå ut med (undantaget inofficiella alternativ som ovan, har inte testat det...)

Gjorde ungefär som det beskrivs ovan, med resultat att de plattor jag rippat kom in i mobilen, medan de som fanns där sen tidigare försvann….. :|
Vad gjorde jag för fel?

15 Aug 2013, 08:58
Profile

Goran wrote:
kjelle wrote:

Gjorde ungefär som det beskrivs ovan, med resultat att de plattor jag rippat kom in i mobilen, medan de som fanns där sen tidigare försvann….. :|
Vad gjorde jag för fel?

Synkningen sker mot det du har i iTunes. Om en tidigare synkning inte matchar nuvarande innehållet i iTunes (eller det valda innehållet), tas det bort. Inget drag&drop här inte...
Du kan ju låta iTunes söka igenom datorn för att hitta all musik.

15 Aug 2013, 10:03
Profile WWW

"Synkningen sker mot det du har i iTunes. Om en tidigare synkning inte matchar nuvarande innehållet i iTunes (eller det valda innehållet), tas det bort. Inget drag&drop här inte...
Du kan ju låta iTunes söka igenom datorn för att hitta all musik."

Sicket j-kla skitprogram....
Det hela är verkligen invecklat till max, och tillkrånglat. Min tidigare Sony/Eriksson var 100% smidigare...
Men nu vet jag att jag för all framtid måste behålla det jag vill ha i min iPhone kvar i iTunes, tack för det svaret!
Men när jag har 100 cd´s inlagda och vill synka in en ny cd, kör då iPhonen in allt som redan finns där en gång till via synk?
Om så är fallet tar det ju en hiskelig tid....

15 Aug 2013, 10:23
Profile

Goran wrote:
"Synkningen sker mot det du har i iTunes. Om en tidigare synkning inte matchar nuvarande innehållet i iTunes (eller det valda innehållet), tas det bort. Inget drag&drop här inte...
Du kan ju låta iTunes söka igenom datorn för att hitta all musik."
Sicket j-kla skitprogram....
Det hela är verkligen invecklat till max, och tillkrånglat. Min tidigare Sony/Eriksson var 100% smidigare...
Men nu vet jag att jag för all framtid måste behålla det jag vill ha i min iPhone kvar i iTunes, tack för det svaret!
Men när jag har 100 cd´s inlagda och vill synka in en ny cd, kör då iPhonen in allt som redan finns där en gång till via synk?
Om så är fallet tar det ju en hiskelig tid....

En synk innebär ju inte att allt förs över, det innebär ju just en synkronisering, dvs att den synkroniserar innehållet på telefonen med det iTunes (och i det här fallet med iTunes som överordnad del). Den för såklart bara över det som inte redan finns på telefonen (och tar bort det som inte finns på datorn).

iTunes funktion är ju knappast nån nyhet, och inte heller att folk svär över det (särskilt i början), så det kommer väl inte som nån överraskning. Däremot finns som sagt var en del andra fördelar med programmet, exempelvis den briljanta backupfunktionen. Men som så ofta med Apple bygger det på att man använder programmet som det är tänkt, inte som man är van vid från Windows. Bra eller inte? Beror väl på, men det är så det funkar.

Sen föreslår jag återigen att du kör streamingtjänster för musik.

Själva telefonens funktion, strukturen med appar och appstore är dock knappast tillkrånglad jämfört med din gamla Sony Ericsson, däremot långt mer utvecklad.

15 Aug 2013, 10:44
Profile ICQ WWW

ChronicTown wrote:

iTunes funktion är ju knappast nån nyhet, och inte heller att folk svär över det (särskilt i början), så det kommer väl inte som nån överraskning. Däremot finns som sagt var en del andra fördelar med programmet, exempelvis den briljanta backupfunktionen. Men som så ofta med Apple bygger det på att man använder programmet som det är tänkt, inte som man är van vid från Windows. Bra eller inte? Beror väl på, men det är så det funkar.

Sen föreslår jag återigen att du kör streamingtjänster för musik.

Själva telefonens funktion, strukturen med appar och appstore är dock knappast tillkrånglad jämfört med din gamla Sony Ericsson, däremot långt mer utvecklad.

Sånt är ju låtbaserat och jag gillar album-koncetet, plus att mycket av det man gillar knappast finns där (skulle jag tro).

Jag gjorde dumheten att ta bort allt från iTunes som en kompis lagt över i min iPhone, eftersom jag så att säga tänkte Windows…

15 Aug 2013, 11:09
Profile

Goran wrote:
Sånt är ju låtbaserat och jag gillar album-koncetet, plus att mycket av det man gillar knappast finns där (skulle jag tro).

"Skulle jag tro"? Du kan väl förhoppningsvis inte avfärda någonting du inte kollat upp?
Vad menar du förresten med låtbaserat? Går väl lika bra att lyssna albumbaserat där som på itunes? Och med offlinefunktionen behöver du inte heller ha uppkopplingen tillgänglig hela tiden.

15 Aug 2013, 11:46
Profile ICQ WWW

ChronicTown wrote:
Goran wrote:

"Skulle jag tro"? Du kan väl förhoppningsvis inte avfärda någonting du inte kollat upp?
Vad menar du förresten med låtbaserat? Går väl lika bra att lyssna albumbaserat där som på itunes? Och med offlinefunktionen behöver du inte heller ha uppkopplingen tillgänglig hela tiden.

Korrekt, jag avfärdar det nog innan jag kollat upp... Men jag gillar King Crimson, Beefheart, gammal delta blues, udda psychedelia o dyl, så jag gissar att sånt inte finns på Spotify, eller???

15 Aug 2013, 12:21
Profile

Goran wrote:
ChronicTown wrote:

Korrekt, jag avfärdar det nog innan jag kollat upp... Men jag gillar King Crimson, Beefheart, gammal delta blues, udda psychedelia o dyl, så jag gissar att sånt inte finns på Spotify, eller???

Ingen aning. Men det låter ju absurt att inte kolla upp det innan man avfärdar det, och sen gnälla på alternativet.
Captain Beefheart verkar finnas med drygt 25 album på Spotify, ingen aning om det är "tillräckligt".

Det som eventuellt inte finns där löser du ju genom att lägga till lokala filer i Spotify på datorn, och sedan synka dessa album/spellistor för offline-läge på iPhonen.

15 Aug 2013, 14:07
Profile ICQ WWW

"Ingen aning. Men det låter ju absurt att inte kolla upp det innan man avfärdar det, och sen gnälla på alternativet.
Captain Beefheart verkar finnas med drygt 25 album på Spotify, ingen aning om det är "tillräckligt".

Det som eventuellt inte finns där löser du ju genom att lägga till lokala filer i Spotify på datorn, och sedan synka dessa album/spellistor för offline-läge på iPhonen."

Det var som f-n, du har rätt, jag trodde mest det var musik där som många vill lyssna på, och då främst tonåringar :oops:
Sorry att jag avfärdade Spotify på det viset utan att ha fakta klart för mig….. och tack för att du fått mig på banan :D

15 Aug 2013, 14:28
Profile

Goran wrote:
"Ingen aning. Men det låter ju absurt att inte kolla upp det innan man avfärdar det, och sen gnälla på alternativet.

Det som eventuellt inte finns där löser du ju genom att lägga till lokala filer i Spotify på datorn, och sedan synka dessa album/spellistor för offline-läge på iPhonen."

Det var som f-n, du har rätt, jag trodde mest det var musik där som många vill lyssna på, och då främst tonåringar :oops:
Sorry att jag avfärdade Spotify på det viset utan att ha fakta klart för mig….. och tack för att du fått mig på banan :D

Hehe, be inte om ursäkt till mig. Men visst är det oftast bättre att veta än att tro (om än fullständigt övertygat). :wink:
Det må finnas en hel del som saknas på Spotify, men 20 miljoner låtar räcker ju en bit...särskilt om man kan komplettera med egna lokala filer av det som man tycker saknas.

Ta en test vettja, gratisvarianten är ju väldigt begränsad så chippa in en hundring och testa fulla varianten (inklusive offline, i mobilen etc) i en månad. Tvivlar på att du därefter stänger ditt Spotifyabonnemang.

15 Aug 2013, 16:54
Profile ICQ WWW

Finns bara en risk att göra sig av med sina mp3:or (om någon nu tänkt göra det) och det är ju att en tjänst som Spotify försvinner, blir avsevärt dyrare, eller att nästa vecka försvinner King Crimsons alster därifrån. Man har liksom inga garantier att det ska funka över en längre period.

15 Aug 2013, 20:03
Profile ICQ WWW

Mike Leaf wrote:
Finns bara en risk att göra sig av med sina mp3:or (om någon nu tänkt göra det) och det är ju att en tjänst som Spotify försvinner, blir avsevärt dyrare, eller att nästa vecka försvinner King Crimsons alster därifrån. Man har liksom inga garantier att det ska funka över en längre period.

Ett alldeles utmärkt skäl att använda egna mp3 ( och kanske komplettera med shoutcast spotify och liknande) . Men det är
inte första gången en "stream-tjänst" försvinner.

15 Aug 2013, 20:51
Profile WWW

Det där är verkligen skitbra, har letat hur mycket som helst efter något som kan göra det iTunes vägrar: låta mig kopiera musik och film från olika datorer till min telefon.

15 Aug 2013, 21:59
Profile WWW
Reply to topic   [ 33 posts ]  Go to page 1, 2  Next