View unanswered posts | View active topics It is currently 18 Sep 2026, 21:36

Reply to topic  [ 784 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 27  Next
Gibson-det här gör mig rent ut förbannad 
Author Message

Post Re: Gibson-det här gör mig rent ut förbannad
trälhavsvägen wrote:
Är det förresten någon som har lite frässkägg och stickor av Gibsons tillverkning över så jag kan pimpa mina billiga gitarrer?
H/
Bosse Östman

Ha ha ha ha ha!!!!!!! Bara om det är Gibson-logga på frässkägget!

10 Aug 2013, 15:16
Profile

Makten wrote:
Vad är en HDC-77 och när begav det sig?

Huh? Du skriver ju längre upp att du har provat en? Jaja...om inte annat finns det bilder av den tidigare bla i denna tråden.
Eftersom det nu framstår som du INTE har tidigare erfarenhet av HDC-77 så tar jag på mig att fylla i lite för dig. Träarbetet e av mycket hög klass. Den representerar en hel del nytänkande vad avser rent teknisk design i sammanhanget. Bla då sidor och "centerstocken"(som alltså e ihålig) är CNC frästa ur ett stycke mahogny. Iom det är gitarren avsiktligt välvd kring din kropp osv osv osv.

Image

Hardwaret på gitarren e ur mitt perspektiv bar none,som det heter. Helt fantastiskt detaljarbete i sammanhanget. Stall osv är tillverkade av smidd aluminium och därefter mkt smakfullt matteloxerat. Detsamma gäller stämmisar osv.

Image

Image

Quote:
Och du förväntar dig att en för 20 ska vara lika fin? Märkligt.

Nu e du där och drar egna slutsatser igen. Försök låta bli det,blir enklare så.
Eftersom jag tydligen varit oklar tidigare då.. Det jag hänger upp mig på är att jag ,oavsett tillverkare,anser att 20 000 kronor för en gitarr e såpass mycket pengar att jag förväntar mig ett kvalitativt helt ok hantverk. Flisor och sprickor i massor invändigt är i min mening inte ett kvalitativt hantverk.
Kan jag uttrycka det klarare än så? Går det? :mrgreen:

Quote:
Grejen är ju att man kan få en semiakustisk gitarr för en bråkdel av kostnaden av en Gibson es335 och inte försaka någonting, om man nu kan fördra den fula tjocka lacken, men då slippa skägget, och så har man en rejäl summa pengar över att köpa öl för :mrgreen:

Preciss!! :lol: :lol:

Nu blir e lite gitarrmek här. I den vevan skall jag försöka få till lite bilder av japsar...

10 Aug 2013, 15:20
Profile

lite off topic ! men den där är satan så läcker RACING :D

10 Aug 2013, 15:29
Profile

Quote:
Grejen är ju att man kan få en semiakustisk gitarr för en bråkdel av kostnaden av en Gibson es335 och inte försaka någonting, om man nu kan fördra den fula tjocka lacken, men då slippa skägget, och så har man en rejäl summa pengar över att köpa öl för :mrgreen:

Det övergår mitt förstånd hur man kan föredra en fulare gitarr för att slippa frässkägg på insidan som inte syns. :shock:[/quote]

Som sagt ful eller snygg ligger ju helt i betraktarens ögon, jag tycker BMW är snyggare än Skoda så jag kör BMW och jag tycker Ibanez AS är snyggare än Gibson ES så jag spelar Ibanez AS, provocerande va :wink:

10 Aug 2013, 15:44
Profile

VIP wrote:
lite off topic ! men den där är satan så läcker RACING :D

E mä du Stefan. HDC-77 e inte bara en vacker gitarr. Det är vidare en mycket bra gitarr. Det jag haft emot den var originalmickarna,kanske-i självkritik-för att jag inte förstod dem.?
Hela konceptet som utgör HDC-77 genomsyras som jag ser det då av en hel del nytänkande,varav mickarna i fallet e ett sådant som då inte föll mig i smaken iaf. Man märker enormt tydligt att gitarrister fått vara med i designen av den. Små detaljer överallt där man gång på gång inser just..att gitarrister fått ha talan. Allt ifrån välvningen av kroppen till cutout baktill för att komma åt de höga banden till ergonomin rent spelmässigt framtill till det faktum att gitarren e relativt sett mycket lätt med sina ringa 3,3kg.

Gitarren ovan e sedan Fuzz mässan tack vare insats från Johan Lundgren försedd med hans P90 vintage mickar,å där nånstans blev sagan all för min del.
Med Johans mickar på plats förvandlades i min mening HDC-77´an ovan till ett instrument av ren världsklass,sen må den vara tillverkad i Korea så mycket den vill samt ha Vox loggon på skallen,jag skiter i vilket. En bra gitarr e en bra gitarr.

"När det begav sig" i sin tur handlar om att listpriset på dem när dem kom var högt,för att vara en Korea tillverkad gura. I fallet,om jag inte e missinformerad,handlade det om knappa 15´. Säkerligen mycket bottnande i den relativt höga prislappen så blev de aldrig någon försäljnings succé. Skulle skäligt kunna gissa att även de ganska könslösa original "fixar allt" mickarna bidrog i det fallet med...samt att den som sagt inte är made in USA :wink:
Som effekt har priset på gatan på dem gått ner. Rätt rejält,och det är idag inte speciellt svårt att hitta dem till salu för 10 000,å ibland mindre än så,inom EU.
Prisvärd? Ja,något helt otroligt prisvärd i min bok. Det e klart...i mitt fall har jag kastat ngr tusen kronor mickar efter den med,men anser det i slutändan vara värt det med råge.
Som sagt,en helt fantastisk gitarr u de flesta perspektiv.

Sällan har jag upplevt att ett mickbyte gett det som det gjort i denna Vox. Den gick från att vara ett jävligt trevligt kvalitetsbygge som saknade hår på bollarna till att bli ett rytande monster rakt upp å ner.

Last edited by Racing on 10 Aug 2013, 16:15, edited 1 time in total.

10 Aug 2013, 16:08
Profile

Racing wrote:
Makten wrote:
Vad är en HDC-77 och när begav det sig?

Huh? Du skriver ju längre upp att du har provat en?

Ja, jag brukar inte titta efter modellbeteckningen på gitarrer jag provar. Hur de ser ut, känns och låter är det viktiga.
Det var nog inte precis en sån, utan en solid Vox för femtusen spänn. Den verkar ha samma mekanik och jag var inte särskilt imponerad. Dock finfin för priset men med en förskräcklig halsprofil.

Quote:
Nu e du där och drar egna slutsatser igen. Försök låta bli det,blir enklare så.
Eftersom jag tydligen varit oklar tidigare då.. Det jag hänger upp mig på är att jag ,oavsett tillverkare,anser att 20 000 kronor för en gitarr e såpass mycket pengar att jag förväntar mig ett kvalitativt helt ok hantverk. Flisor och sprickor i massor invändigt är i min mening inte ett kvalitativt hantverk.
Kan jag uttrycka det klarare än så? Går det? :mrgreen:

Jag förstår fortfarande inte varför du ens nämner en gitarr för 35k i sammanhanget. Det visar ju bara att det kostar mer än 20k om man vill ha en finare gitarr av den modellen, eller hur?

holmis63 wrote:
Som sagt ful eller snygg ligger ju helt i betraktarens ögon, jag tycker BMW är snyggare än Skoda så jag kör BMW och jag tycker Ibanez AS är snyggare än Gibson ES så jag spelar Ibanez AS, provocerande va :wink:

Inte ett dugg provocerande. Det obegripliga är fortfarande hur man kan bry sig om osynliga skavanker på insidan av gitarren och använda det som nån slags bevis på "dålig kvalitet" eller "slarv".

10 Aug 2013, 16:13
Profile

Makten wrote:
Ja, jag brukar inte titta efter modellbeteckningen på gitarrer jag provar. Hur de ser ut, känns och låter är det viktiga.
Det var nog inte precis en sån, utan en solid Vox för femtusen spänn. Den verkar ha samma mekanik och jag var inte särskilt imponerad. Dock finfin för priset men med en förskräcklig halsprofil.

Ok. Så då har vi alltså INTE jämfört äpplen och äpplen? Ok. Fö,det jag skriver ovan...japp..en HDC-77 kan alltså köpas i det skick du ser ovan,bortsett från Lundgren mickarna,rakt över disk lite varstans än idag.
Mao en gitarr jag anser kan jmfrs med en 335a rakt upp och ner ur byggperspektivet,och känslan för detaljer anser iaf jag e oerhört mycket högre på Vox´en än en standard Gibba 335. Utan snack å hands down rakt av. Kanske för att det rent försäljningsmässigt MÅSTE vara det i Vox´ens fall... :wink:

När det sen handlar om halsprofiler,rent estetiska smakval osv så är väl det i all respekt sagt kanske inte så vidkommande för huvudresonemanget i tråden tycker jag.

Min reflektion över en standard 335 vs polarns CS e att jag ärligt sagt tycker en standard 335 e kraftigt överprissatt i ljuset av vad man får.
Är en CS för 35´ en bättre affär ur perspektiven spelkänsla och byggkvalitet? Vad avser spelkänsla säger jag obetingat ja,och då sagt så objektivt jag e förmögen UTAN hänsyn till prislappen. Byggkvalla? Duu...inte en susning då jag inte haft isär ngn CS. Nu var det å andra sidan standard 335 tråden avser så för sammanhanget e kanske det heller så vidkommande.

Last edited by Racing on 10 Aug 2013, 16:22, edited 1 time in total.

10 Aug 2013, 16:20
Profile

Härligt jobbat, nu har vi 9 sidor om lite fräs-skägg hahaha :lol:

10 Aug 2013, 16:21
Profile

holmis63 wrote:

Inte ett dugg provocerande. Det obegripliga är fortfarande hur man kan bry sig om osynliga skavanker på insidan av gitarren och använda det som nån slags bevis på "dålig kvalitet" eller "slarv".[/quote]

Varför är det obegripligt?
Jag fick redan när jag gick verktygsmakarskolan på 70 talet lära mig att kvalitet inte är bara yta utan att hela produkten är genomarbetad, även icke synliga detaljer är färdigbearbetade och av lika fin finish som de synliga.
Det kommer ju alltid nån reparatör under produktens livstid och åtgärdar någonting, och det är ofta de reparatörerna/proffsen som ser till att kvalitetsstämpeln fortlever för produkten!
Vill man som tillverkare ha ett rykte som kvalitetstillverkare så måste man hålla kvalitet både på ytan och därunder annars är man ganska omgående avslöjad av nämnda proffs.

Last edited by holmis63 on 10 Aug 2013, 16:29, edited 1 time in total.

10 Aug 2013, 16:26
Profile

Ja,eller så har vi en tråd på 9 sidor om hur världens mest välrenommerade gitarrföretag släpper ut gitarrer för hyggliga pengar genom portarna med stora sprickor i materialen invändigt.
Det beror på hur man ser det :wink:

10 Aug 2013, 16:27
Profile

Som fotnot.

Image

Sådär ser den ut idag med Lundgren mickarna på plats.

10 Aug 2013, 16:30
Profile

Jag tror att alla vill ha grejer byggda med omsorg, det är självklart. Sedan byggs gitarrer utifrån en ide om vad som är viktigt. Det finns asienguror som är ollade på både tvären o längden, men det blir inte bättre grejer för det. Både Joe B och Moore (då) har vittnat om sina vintage 335'or och har även deras gitarrer frässkägg, så är skägget en del av hur Gibson bygger sina instrument.

/Ulf

10 Aug 2013, 16:49
Profile

clabbe wrote:
Riktiga Gibson ÄR dyra. Och detta främst pga varumärket. Speciellt 335:an som ju inte består av några höjdarmaterial direkt. Men så har vi det där med "mojo"... En Epiphone Dot för 2699:- känns helt enkelt inte som en äkta 335:a, trots att de har i princip samma specar. Sen är det svårt att bortse från skrytvärdet i att äga en äkta Gibson. Plus att vi har ett andrahandsvärde att ta hänsyn till. Personligen är jag övertygad om att exempelvis en Eastman klår en Gibson rent "specmässigt", men då måste man också vara beredd att förklara för folk att "visst det är ett Kinabygge, men egentligen är den så mycket bättre, osv, osv". Med en Gibson slipper man den diskussionen. Och till alla som har funderingar på att skaffa en 335:a... Per Gessle spelar på en sån. Det brukar dämpa den värsta GAS:en hos mig i alla fall ;-)

Men han har väl en Vintage som han lirar på lr har du andra upplysningar?

10 Aug 2013, 16:53
Profile

Vilket då gör det mera rätt och vi konsumenter har ingen talan?

10 Aug 2013, 16:54
Profile

Quote:
Men han har väl en Vintage som han lirar på lr har du andra upplysningar?

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Per_Gessle.jpg

Har dock inte örnkoll på hans prylar, det vara snarare den bild som poppade upp i hjärnan.

10 Aug 2013, 17:09
Profile ICQ YIM WWW

En berömd episod berättar om när Fossey mötte en rasande gorillahanne. Hans vrål och trummande på bröstkorgen fick inte Fossey att springa därifrån. Hon stod kvar. När gorillahannen kom riktigt nära yttrade hon det enda ordet "Bu". Det stred så fullständigt mot gorillans instinkter att han stannade upp, tystnade, och vände åter in i djungeln. Episoden har berättats som exempel på hur beteenden styrda av instinkt kan hanteras genom att agera på ett sätt som strider mot instinkten i fråga.

Hon föddes i Fairfax i Marin County, men växte upp i San Francisco.

Hon hittades mördad 53 år gammal i den rwandiska provinsen Ruhengeri 1985. Bevis tyder på att mordet planerats av Protais Zigiranyirazo, tidigare guvernör över Ruhengeri, som även är känd för att ha skapat de dödspatruller som var med och dödade över 800 000 rwandier 1994.

Hennes bok De dimhöljda bergens gorillor är både en beskrivning av hennes vetenskapliga arbete och hennes memoarer om hur hon kom att börja studera gorillor i Afrika. Delar av hennes berättelse blev senare filmen De dimhöljda bergens gorillor med Sigourney Weaver i rollen som Fossey. Det har även gjorts en opera om Fossey, som hade premiär våren 2006.

Och hör sen !

10 Aug 2013, 17:23
Profile

Då ska vi se mina töser... :mrgreen:

Image

Det 1a exemplet är en Aria Pro II TA-100. Nu då som tidigare påtalat förvisso en yxa MED centerstock. Vidare INTE tillverkad med laminat,varken i topp eller botten.
Värt att bemärka,bortsett från att där e smutsigt då den agerat huvudyxa för mig under lång tid,är att mkt typiskt Matsumoku highend så ser snarast klippen som e gjorda av fräsarna ut som vore det skuret ur stål.

2a exemplet...har jag valt lite som en darkhorse. Det är en Greg Bennet Lasalle tillverkad av koreanska Samick. En JZ3 om inte minnet sviker.

Image

Nu rör det sig om en ren jazzbox,men som synes med lock såväl som botten i laminat. "Soundpost" pinnen(läs-avkapat kvastskaft) e jag ansvarig för.
Lasallen e en darkhorse som jag ser det eftersom den inte har ett rykte ens i NÄRHETEN av hur mycket gitarr det är. Lasalle e heller inte ngn direkt apbillig historia för att vara ett koreanskt kvalitetsbygge. Kommer som Vox´en ovan med original hardcase,två olika stall osv.

Image

Å även ifrån andra hållet lyser det som jag ser det av ordning å reda.

Summeringen,den enda mycket ironiskt drypande,som kan göras så långt förefaller vara att man har mycket märkliga laminat i USA. :lol:
Kort sagt?
Såhär ser det ut när man bearbetar även trä med skarpa verktyg,rätt varvtal osv osv. Sorry,men från mitt sätt att se det finns ingen som helst ursäkt för det bristande hantverket från Gibsons sida. Kan Samick...kunde Matsumoku...kunde Fuji...osv osv osv osv så nog FAN kan man om man vill i USA med. Inget att snacka om en gång.
Att det på det uppenbarligen i andra änden,som vad jag antar funktion av bearbetningen,gått direkta flisor ur det bearbetade grundmaterialet på 335´an tråden handlar om.. Jag anser det är precis åt helvete. Oavsett vem som gjort jobbet lyser det för MIN del klart igenom att denne ngn inte bryr sig.
Alls.

10 Aug 2013, 17:52
Profile

Abe Normal wrote:
Det finns asienguror som är ollade på både tvären o längden, men det blir inte bättre grejer för det.

Men, något slags mojo måste väl ändå uppnås på detta sätt :shock: ?

EDIT.) Håller med Racing i detta case, kvaliteten på vissa delar/jobb må variera mellan tillverkare, det kan i viss mån vara en smaksak var man lägger ned sina pengar vid tillverkning. Men vissa basala krav finns på alla gitarrer, sprickor och träflis är aldrig OK, inte på någon gitarr. Det värsta är att jag inte ens tror att det är en kostnadsfråga, det är bara nonchalans, något slags hybris.

Om ni jobbade på Kvalitetssidan på Gibson, och ni visste om att så här ser våra 20.000 SEK gitarrer ut inuti (dvs. näst intill det högsta kvalitetsskiktet som fabriken tillverkar), skulle ni då ta upp detta eller inte?

Last edited by Cabretta on 10 Aug 2013, 18:25, edited 1 time in total.

10 Aug 2013, 18:07
Profile ICQ YIM WWW

Racing wrote:
Min reflektion över en standard 335 vs polarns CS e att jag ärligt sagt tycker en standard 335 e kraftigt överprissatt i ljuset av vad man får.
Är en CS för 35´ en bättre affär ur perspektiven spelkänsla och byggkvalitet? Vad avser spelkänsla säger jag obetingat ja,och då sagt så objektivt jag e förmögen UTAN hänsyn till prislappen. Byggkvalla? Duu...inte en susning då jag inte haft isär ngn CS. Nu var det å andra sidan standard 335 tråden avser så för sammanhanget e kanske det heller så vidkommande.

Min reflektion är att du tydligen inte kan avgöra om ett instrument är bra eller inte utan att skruva isär det, så jag fattar inte hur du kan säga något om din polares CS utan att skruva isär den också.

Köp du asiatiska gitarrer om du anser dem bättre; det är det nog ingen som har något emot. Men att bli arg på ovidkommande, osynliga defekter på gitarrens insida blir lite svårt att argumentera för. Det gör nämligen ingen skillnad.

10 Aug 2013, 18:15
Profile

Makten wrote:
Min reflektion är att du tydligen inte kan avgöra om ett instrument är bra eller inte utan att skruva isär det, så jag fattar inte hur du kan säga något om din polares CS utan att skruva isär den också.

Köp du asiatiska gitarrer om du anser dem bättre; det är det nog ingen som har något emot. Men att bli arg på ovidkommande, osynliga defekter på gitarrens insida blir lite svårt att argumentera för. Det gör nämligen ingen skillnad.

Ah! Va gött! Kan vara så....inte säkert det e heeeeelt rätt,men det KAN vara så... :lol: :lol:

10 Aug 2013, 18:17
Profile

Makten wrote:
Racing wrote:

Min reflektion får då bli att du blir så stött av att ditt kära Gibson i detta fallet inte lever upp till förväntad kvalitet så att du måste gå till personangrepp på Racing och ifrågasätta hans kunnande, vad ska det vara bra för?
Jag fattar inte varför du inte kan acceptera att vi har olika förväntningar på vad vi vill se och få när vi slänger upp 20 000 kronor, det kan ju inte vara fel att välja ett icke sprucket, icke fransigt instrument, och det kan inte vara fel att detta kommuniseras, och sen får var och en göra sitt val utifrån tillgänglig information.

10 Aug 2013, 18:37
Profile

holmis63 wrote:
Jag fattar inte varför du inte kan acceptera att vi har olika förväntningar på vad vi vill se och få när bla. bla. bla. bla...

Du begär alltså att han ska acceptera det när du själv inte verkar acceptera att folk har olika syn på saker och ting. 8)

Du har gjort 28 inlägg i den här tråden. Vad försöker ni vinna i den här tråden egentligen? *popcorn*

Jag anser att det är politik och förbjuder er härmed att diskutera detta vidare, annars ropar jag på admin och känner mig kränkt! :lol:

:arrow: :wink:

10 Aug 2013, 19:02
Profile WWW

Makten wrote:

Så att jag, som kör BMW, får inte gnälla på att jag tycker att nya Porsche 911 är fulare än den gamla?
Är det så du menar?

10 Aug 2013, 19:18
Profile

Makten wrote:

Racing wrote:
Ta den Korea tillverkade Voxen tex...

/.../

Kan det där i såväl ljud som spelkänsla som hantverk osv betraktas som ett okonventionellt alternativ till en 335 standard? I min mening e svaret på den frågan ett rungande JA.

Och mitt svar är ett rungande NEJ. Kände faktiskt på en sån alldeles nyss, och den var inte rolig. Aptjock plastlack, konstig halsprofil, trist detaljarbete. Men helt klart prisvärd. Dock inte i närheten av lika välbyggd som en ES 335 STD. Och det kan man naturligtvis inte vänta sig för det priset eftersom Sydkorea inte är ett u-land.

I ljuset av vad som framkommit i tråden är det där närmast humor. STOR humor rent av! :mrgreen:
Ibland..blir det enklare om man e överens om vad man talar om.
Jag lovar.

10 Aug 2013, 19:20
Profile

Roligaste tråden på flera år! Fortsätt snälla :D

10 Aug 2013, 19:23
Profile WWW

holmis63 wrote:
Min reflektion får då bli att du blir så stött av att ditt kära Gibson i detta fallet inte lever upp till förväntad kvalitet så att du måste gå till personangrepp på Racing och ifrågasätta hans kunnande, vad ska det vara bra för?
Jag fattar inte varför du inte kan acceptera att vi har olika förväntningar på vad vi vill se och få när vi slänger upp 20 000 kronor, det kan ju inte vara fel att välja ett icke sprucket, icke fransigt instrument, och det kan inte vara fel att detta kommuniseras, och sen får var och en göra sitt val utifrån tillgänglig information.

Han och du får tycka precis vad ni vill och jag har nog inte antytt något annat heller. Precis som jag får tycka att det är tragiskt att man bryr sig om lite fransar på en fräst kant som inte syns, oavsett priset på gitarren. I övrigt är Gibson inte särskilt kärt för mig. Det hade kunnat handla om vilket märke som helst som har någon slags identitet som någon försöker slå hål på genom att påtala helt ovidkommande "brister".

Edit: Var hittar du personangreppet förresten?

HRJ wrote:
Så att jag, som kör BMW, får inte gnälla på att jag tycker att nya Porsche 911 är fulare än den gamla?
Är det så du menar?

Gnäll på vad du vill. Men vore det inte lite konstigt att påstå att en Porsche är överprissatt för att det finns gjutskägg på motorblocket på ett ställe som inte syns för blotta ögat? Det är ungefär det som tråden handlar om, fast på en gitarr. I min mening är det helt oväsentligt så länge bilen eller gitarren gör vad den ska.

Racing wrote:
I ljuset av vad som framkommit i tråden är det där närmast humor. STOR humor rent av! :mrgreen:
Ibland..blir det enklare om man e överens om vad man talar om.
Jag lovar.

Visst, jag trodde det var en annan gitarr du avsåg. Är detta så roligt? Vox har väl inte hållit på med gitarrer särskilt länge (i alla fall de asiatiska) och jag antog att det rörde sig om den "kända" solida modell som blivit mycket väl omskriven, och det var en sådan jag provade.

10 Aug 2013, 19:32
Profile

Makten wrote:
Visst, jag trodde det var en annan gitarr du avsåg. Är detta så roligt? Vox har väl inte hållit på med gitarrer särskilt länge (i alla fall de asiatiska) och jag antog att det rörde sig om den "kända" solida modell som blivit mycket väl omskriven, och det var en sådan jag provade.

Jo. Faktiskt. De har det... :mrgreen:

10 Aug 2013, 19:38
Profile

voxac30tb wrote:
Roligaste tråden på flera år! Fortsätt snälla :D

Image

10 Aug 2013, 19:43
Profile

Racing wrote:
Jo. Faktiskt. De har det... :mrgreen:

Där ser man. I vilken prisklass är gitarren som du har?

10 Aug 2013, 19:45
Profile

Forsman wrote:
holmis63 wrote:
Jag fattar inte varför du inte kan acceptera att vi har olika förväntningar på vad vi vill se och få när bla. bla. bla. bla...

Du begär alltså att han ska acceptera det när du själv inte verkar acceptera att folk har olika syn på saker och ting. 8)

Du har gjort 28 inlägg i den här tråden. Vad försöker ni vinna i den här tråden egentligen? *popcorn*

Jag anser att det är politik och förbjuder er härmed att diskutera detta vidare, annars ropar jag på admin och känner mig kränkt! :lol:

:arrow: :wink:

Har vi begränsning på hur många inlägg man får göra?
För övrigt vill i alla fall inte jag vinna nåt, information om dylika brister tycker jag dock är bra.

10 Aug 2013, 19:48
Profile
Reply to topic   [ 784 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 27  Next