View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Apr 2026, 21:07

Reply to topic  [ 4 posts ] 
Assistansförsäkring 
Author Message

Post Assistansförsäkring
Ja snål är man ju.. Men en sparad krona är ju en krona som kan läggas på gitarrgrejor.. ok då kör vi...

Jag har en bil som fungerar klanderfritt men börjar vara till åren och rent värdemässigt inte är värld många kronor längre.. Fick just fakturan på bilförsäkringen och insåg att jag kan kapa 1600kr/år genom att ta bort halvförsäkringen (glas, brand, räddning) Skulle bilen brinna upp etc så är det inte värre än att jag kan köpa en ny, och vad är oddsen.. Det jag däremot vill ha är assistans om man blir stående vid vägkanten med soppatorsk, eller dyl. sk assistansförsäkring, det ingår däremot inte i den halvförsäkring jag nu betalar för.. Ser att tex Falk tar 530kr/år för assistans för min bil. Så genom att byta halvförsäkringen mot assistans sparar jag 1061kr/år + att jag får den tjänst jag vill ha.

Så till frågan.. Är det någon som har åsikter om vilken assistansförsäkring man skall ha? Falk kostar som sagt 530kr/år.. är dom bra? Eller är det någon annan som rekommenderas?

:shock:

31 Jul 2013, 17:58
Profile

Tycker det är bättre att ha assistans i samma bolag Du har trafik i så fall. Då kan Du välja vilken bärgare Du vill.

01 Aug 2013, 06:29
Profile ICQ WWW

Post Re: Assistansförsäkring
Låter rimligt, men mitt bolag kräver minst halvförsäkring i botten för att man ska få teckna assistansförsäkring.

01 Aug 2013, 15:29
Profile

Svullo wrote:
Låter rimligt, men mitt bolag kräver minst halvförsäkring i botten för att man ska få teckna assistansförsäkring.

Ok, 530 per år och ingen självrisk låter ju rimligt. Räcker med ett motorstopp för att man ska spara in den summan.

01 Aug 2013, 18:06
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 4 posts ]