View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Apr 2026, 23:17

Reply to topic  [ 5 posts ] 
Thomann 
Author Message

Post Thomann
Är ju som jag tidigare skrivet en nöjd och trogen kund... En retur tog en gång en jäkla tid, men det var ju mer speditörens fel..

Tänkte bara fråga er om ni har beställt nyligen? Leveranstiderna verkar ju vara oklanderliga allt som oftast, men nu tycks inte statusen ändras från att paketet befinner sig i exportcentrat på tid som den vanligtvis hinner hit till Svedala utan problem.. Har ni haft några sådana problem nyligen?

24 Jul 2013, 06:43
Profile

Post Re: Thomann
Köpte en gitarr för några månader sedan som dök opp hos mig då leveransstatus stod på 60% , men glad blev jag. :D

24 Jul 2013, 10:13
Profile

Se även denna tråd om leveranser från Thomann: viewtopic.php?f=4&t=83303

24 Jul 2013, 10:16
Profile

Gibson55 wrote:
Köpte en gitarr för några månader sedan som dök opp hos mig då leveransstatus stod på 60% , men glad blev jag. :D

Så brukar det vara... För att allt fram till "destination country" är 60% enligt dem.. Sedan kan den länkade DHL-siten inte spåra längre, utan då får man ringa till posten och kolla läget om man så önskar samt för att erhålla det omvandlade fraktnumret som därefter kan spåras på postens sida..

I detta fall var jag nog lite väl otålig (blir lätt så i väntan på nya grejer för min del.. ;-)) uppdateringen kom och paketet finns nu i Sverige.. :-)

@lpstd: bra länkat och sökt.. Är lite lat ibland dessvärre och startar hellre en ny tråd..

24 Jul 2013, 10:28
Profile

Det är glesare lastbilstrafik i semesterperioderna. För länge sedan nästan tvärdog de gränsöverskridande transporterna andra veckan i juli. Det är inte lika numer, men avsevärt mindre trafik.

Pakettransporter brukar vara tidtabellsbundna. Med låg beläggning så kan det nog ändå bli en extra stilleståndsdag på terminalerna. Jag har under senare år fått grejor med en veckas längre leveranstid under både semester och jul/nyårshelger.

Men i juli har jag fått två sändningar från England med tre och fyra dagars leveranstid. Just England har ofta bjudit på jättelånga leveranstider.

24 Jul 2013, 11:52
Profile
Reply to topic   [ 5 posts ]