| Author |
Message |
|
Plexiglas
|
 Re: Vad har du just nu på nattduksbordet? (Numera mest böcke
Waging Heavy Peace - Neil Young 
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 10 Apr 2013, 10:23 |
|
 |
|
rocky67
Joined: 08 Apr 2007, 15:40 Posts: 1234 Location: Uppsala SWISH
|
 Jäkligt trasig och tragisk uppväxt Jimi och hans bror Leon hade...
_________________ If you're too stupid for science - try religion!
|
| 28 Apr 2013, 22:05 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
Såg ett TV-program där den förre ABB-chefen Percy Barnevik utfrågades sin chefsroll utifrån boken Ledarskap - 200 råd som precis utgivits. Intervjun fångade mitt intresse och jag beställde boken. Han ger, som titeln antyder, 200 råd som ledare i egenskap av att ha varit med och lett några av världens största företag. Varje råd är endast ett eller ett par stycken långa. En del råd är lätta för alla att ta till sig och genomföra medan andra kräver att man faktist har en ledande roll och har befogenhet att fatta en viss typ av beslut. För den som är intresserad av Barnevik som person och för dem som är intresserad av ledning av bolag (eller Barneviks bild av att leda bolag  ) är den läsvärd. /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 10 May 2013, 14:02 |
|
 |
|
Renegade
|
Bumpar tråden. Någon som har tips för läsning i hängmattan? Eller något annat? Har boken Tänka, snabbt och långsamt av nobelpristagaren Daniel Kahneman på nattduksbordet men det går långsamt... /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 21 Jul 2013, 13:56 |
|
 |
|
Spider-Man
|
World war z... Se inte filmen först, utan läs boken..
_________________ "With great power comes great responsibility" Stolt sponsor av Ljudbojen
|
| 21 Jul 2013, 14:42 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Moment 22
_________________ Corruptissima re publica plurimae leges
|
| 21 Jul 2013, 20:20 |
|
 |
|
ralvejd
|
Vägen till C ISBN 978-91-44-07606-5 Mycke spännande  Önskar att den fanns på film eller som talbok, fast talbok kanske den finns som?
_________________ ralvejd@pc010:~$ Generalist, kan inget om allt
|
| 21 Jul 2013, 20:29 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
Renegade wrote: Såg ett TV-program där den förre ABB-chefen Percy Barnevik utfrågades sin chefsroll utifrån boken Ledarskap - 200 råd som precis utgivits. Intervjun fångade mitt intresse och jag beställde boken. Han ger, som titeln antyder, 200 råd som ledare i egenskap av att ha varit med och lett några av världens största företag. Varje råd är endast ett eller ett par stycken långa. En del råd är lätta för alla att ta till sig och genomföra medan andra kräver att man faktist har en ledande roll och har befogenhet att fatta en viss typ av beslut. För den som är intresserad av Barnevik som person och för dem som är intresserad av ledning av bolag (eller Barneviks bild av att leda bolag  ) är den läsvärd. /R +1!
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 21 Jul 2013, 20:45 |
|
 |
|
Metamatic
|
Victoria & Albert Musem's - David Bowie IS Inside. Ohyggligt cool bok!
_________________ Why is there never enough time to do it right, but always enough time to do it over?
|
| 21 Jul 2013, 21:20 |
|
 |
|
glassfinger
Joined: 25 Sep 2004, 16:48 Posts: 3754 Location: Hising Island
|
Jag har precis avslutat Två Soldater av Roslund/Hellström. För dom som inte ännu läst något alster av denna duo - gör det! Det är inga vanliga deckare. Nu ligger Anders Tegners Access All Areas på bordet istället.
|
| 22 Jul 2013, 10:57 |
|
 |
|
tweedjr
|
För hängmattan: Erlend Loe, Doppler. Kort och underhållande
_________________ /tweedJR f.d. Kalven
|
| 22 Jul 2013, 22:35 |
|
 |
|
Renegade
|
Har det kommit något nytt på era nattduksbord? Eller väntar ni er att det fylls på till jul? Jag skaffade mig boken Han är tillbaka av Timur Vermes. Jag hörde talas om den för en tid sedan men det är först nu den kommit i svensk översättning. Berättelsen beskrevs så skruvad att jag var tvungen att läsa boken. Så här beskriver förlaget boken: Våren 2011 vaknar Hitler upp i centrala Berlin med huvudvärk. Det sista han minns är att han var med Eva Braun i bunkern, så förvånad inser han att staden inte ligger i ruiner. Folk känner naturligtvis igen Hitler, men tror att han är en imitatör. Han gästar en tv-show och hans kommentarer tolkas som bitande ironi och blir ett Youtubefenomen. När Hitler blir förskräckt över bristen på övertygelse bland nynazisterna och skäller ut partiledaren, vinner han ett fint journalistpris – för sin satiriska exponering av fördomar. Karriären pekar spikrakt uppåt. En satir? Politisk komedi? Allt detta och mer: Han är tillbaka är ett litterärt drama på högsta nivå.http://www.leopardforlag.se/bok/han-ar-tillbaka//R
|
| 04 Dec 2013, 10:53 |
|
 |
|
Plexiglas
|
Har nyss klämt i mig Bernard Cornwells serie om det vikingatida england (7 böcker) som utspelar sig i slutet av 800-talet ikring Alfred the Greats försök att kristna och skapa ett enat england. Grym serie imo.
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 04 Dec 2013, 11:12 |
|
 |
|
rocky67
Joined: 08 Apr 2007, 15:40 Posts: 1234 Location: Uppsala SWISH
|
 Pocket för 29:- på min lokala konsumbutik.
_________________ If you're too stupid for science - try religion!
|
| 05 Dec 2013, 00:09 |
|
 |
|
B.B.A.
Joined: 03 Nov 2011, 15:54 Posts: 646 Location: Ibanez country
|
Quote: Vad har du just nu på nattduksbordet? toapapper, några nappar, mobiltelefon och gosedjur.
_________________ Ibanez - New Ideas For Today's Musicians
|
| 10 Dec 2013, 10:56 |
|
|