Re: DC30 - slutstegsfunderingar
Nu får jag la på näsan,men som kanske bekant har jag en AC-30-som jag lekt med lite.
Vi kan uttrycka det som så Gunnar att jag e fan allt annat än imponerad. Eller....jag fattar inte.?
Original..sure.
Men bevist om att andra maskiner...du vet..man lattjar å leker lite så kommer det fram ngt annat.? Mmmm...gjort det med min AC-30,å det enda som händer e att det låter Marshall å hur jävla kul e de då?
Vad jag antar att jag försöker säga e att jag på sitt sätt tycker de e svåra. Å...så skjut mig då... Jag fattar att man tyckte AC-30 va "da shit" 1974...men ida-som sound sett.?
Get a fokkin grip already.
Man borde på ngt sätt kunna förnya AC-30 soundet så det blir mer kontemporärt- så det på ngt vis blir 2013. Asså...i all respekt för alla vintage muppar,men grejen e..
Om du tex tar EF86. Det har STOR kapacitet att skapa ngt som känns fräscht. Något som e....annorlunda. Ett EF86 in i näsan på ett AC-30 slutsteg förväntar jag mig..."mer" av.
Typ som Bäckströmarn jag byggde. Å ärligt sagt...tämja den där förbannade EF86´an så den luktar gitarr...åsså ner i näsan på en LTP Vox style...å ut ur arslet på en kvartett EL-84.
Varför inte?
Får säga att jag gillar EF-86. Owe uttryckte det väl. EF-86 e ett solorör.
Joo...men...använd det rätt! Lira på det...like u fuckin hate it n back. E ´re me?
Fokk solo. Gör det till din grej. Bra där.
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.