Toulouse och trakterna därikring - turisttips sökes
Author
Toulouse och trakterna därikring - turisttips sökes
Ska åka dit på lördag med familjen, nån som har tips på vad/vart man kan äta gott, besöka, vingårdar, bada osv ?
Toulouse ligger ju ganska mitt emellan kusterna men borde väl vara kul ändå.
09 Jul 2013, 09:25
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
Re: Toulouse och trakterna därikring - turisttips sökes
spindeln wrote:
Ska åka dit på lördag med familjen, nån som har tips på vad/vart man kan äta gott, besöka, vingårdar, bada osv ?
Toulouse ligger ju ganska mitt emellan kusterna men borde väl vara kul ändå.
Canal du Midi! En kanal som förbinder Atlanten med Medelhavet - Frankrikes svar på Göta kanal (de var ett par hundra år före oss ). Har varit i södra Frankrike många gånger men inte i Toulouse, jag tar för givet att Canal du Midi är lika fantastisk hela sträckan.
/R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
09 Jul 2013, 17:55
spindeln
Coolt tack! Den ska vi besöka...kanske kan åka nån liten båt på den också.
10 Jul 2013, 08:46
arinihsd
Airbus lär ha ett Visitor Center. Carcassonne, en muromgärdad turistfälla i närheten. Bilderna i en turistbroschyr fick mig att åka dit.
Canal du Midi gör sig säkert bäst med båt eller möjligen trampcykel vid sidan. Jag har kört ett par bitar på mycket bra cykelvägar. MC var inte särskilt populärt och myndigheterna tog betalt för att jag körde utan hjälm.
Users browsing this forum: No registered users and 18 guests
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum