View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Apr 2026, 23:15

Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Snillen spekulerar! 
Author Message

Post Snillen spekulerar!
Hamnade efter flera års frånvaro på konkurrenten Diskantforum. :?

Snillen spekulerar:

http://diskantforum.se/viewtopic.php?f=12&t=48621

En till :D

http://diskantforum.se/viewtopic.php?f=12&t=48522

Humor eller provokation? :? Humor för min del. :)

/R

28 Jun 2013, 22:22
Profile

Post Re: Snillen spekulerar!
Tråd nummer 2 verkar uppslukad av mördarkaninen. :D

28 Jun 2013, 22:42
Profile

Tråd nummer ett är ett fint exempel på hur snabbt man kan göra sig helt omöjlig om man bara lägger manken till :mrgreen:

http://www.roothcustomguitars.se

http://www.facebook.com/pages/Rooth-Cus ... 880?ref=ts

28 Jun 2013, 23:18
Profile WWW

Mycket underhållande läsning! :mrgreen: Speciellt intressant när personer som man betraktar som Bojare talar om Ljudbojen i tredje person... :wink:

28 Jun 2013, 23:32
Profile ICQ WWW

Själv tycker jag att resonemanget att det ena forumet är bättre än det andra är rätt konstig, kan man inte hålla till på båda forumen?
Jag har floydade telecasters, det räcker inte med ett forum för mig! :mrgreen:

http://www.roothcustomguitars.se

http://www.facebook.com/pages/Rooth-Cus ... 880?ref=ts

28 Jun 2013, 23:42
Profile WWW

FenderBender wrote:
Mycket underhållande läsning! :mrgreen: Speciellt intressant när personer som man betraktar som Bojare talar om Ljudbojen i tredje person... :wink:

Vad innebär det att vara Bojare??? Vem räknas dit???

29 Jun 2013, 08:46
Profile

Nu känns tiden mogen för att ta inspiration från fotbollsvärlden. Vi startar varsin firma som ses på helgerna och slåss.

Oj, fel forum? (ingen Tele och har bara fyllt 39, så jag är diskantare)

29 Jun 2013, 09:28
Profile WWW

gjorde ett tappert försök och lyckades få fram sidan 1 i tråden efter ändlöst laddande. Sidan två gick inte att ladda alls och det var kanske lika bra det. Eller skrivs det ngt matnyttigt i tråden? Kan inte ngn ge en kort summering? Är det den vanliga stilen med bilder på pensionärer som äter tårta? Sånt var ju kul första gången men det är ju minst 5 år sedan vid det här laget :)

Jag kollar lite på Diskant ibland, men tröttnar direkt. Och det är väl ok antar jag, alla forum kan ju inte passa alla. Diskant är säkert bra och kul för de som tycker att det är ett bra och kul forum, inga problem med det. Inte heller är det väl något problem med att det kastas cyberpajer på oss BOJare, det tycker jag att vi kan bjussa på :)

@Helmik: en BOJare är väl definitionsmässigt en medlem som postar regelbundet på Ljudbojen (?) Att vara bojare betyder ju inte att man inte kan vara diskantare också, det finns ju många som huserar på bägge forumen

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

29 Jun 2013, 09:56
Profile WWW

helmik wrote:
FenderBender wrote:

Vad innebär det att vara Bojare??? Vem räknas dit???

Alla som hänger här! Själv är min närvaro på Diskant ytterst sparsam, så jag vet inte vilka som hänger på båda forumena utan betraktar de nicks jag ser här som Bojare. Sen att man snubblar över samma nicks även på Diskant är väl inget konstigt i sig.

Jag har inget emot att folk hänger på båda ställena. Själv har jag inte tid.

29 Jun 2013, 10:15
Profile ICQ WWW

sådärja, nu har jag läst igenom Diskanttråden :)

Man kan väl konstatera att det inte direkt är de inbitna Diskantarna som skämmer ut sig mest i den tråden..

åter till BOJen! Äh förresten, jag ska ut och sola lite tror jag. Klassiskt slappqande i solstol med radion vid sidan :)

29 Jun 2013, 10:56
Profile WWW

Har också läst diskantarnas tråd om oss. En del kanske stämmer, men visst är lite lustigt att det blir rätt gnälligt, något som man tycker gör bojen trist. Jag har nog sällan läst så mycket samlat självförhärligande gnäll som i den tråden.
Zven visar ju dock även där att diplomati är nog inget han bör satsa på som nästa karriär...

Oftast läser jag Diskant utan att logga in, det blir sällan tillräckligt matnyttigt för mina ändamål. Det kan vara kul att läsa ändå ibland. Hjälpsamheten, som det skrivs om, är kanske ok, men kompetenshöjden i trådarna går oftast inte över min egen, och då ger det inte så mycket, tycker jag. Att kompetensen finns där, är nog självklart, men om det inte skrivs om det, syns det ju inte.

Eftersom jag är en pentarunkare som gärna lirar tele, hör jag nog bäst hemma här... även enligt diskantarna. 8)
Även om jag just i veckan köpte mitt livs andra räsergura!

29 Jun 2013, 11:55
Profile WWW

De är för roliga på Diskant :)

Vet inte om jag tycker det är så mycket mindre gnäll på Diskant, är väl mer att gnället utmynnar i massa trollande som gör att allt blir ett skämt. Men mer självdistans tycker jag nog man kan se på Diskant, det kan vi gamlingar lära av tycker jag. (jag är 28) :wink:

29 Jun 2013, 12:10
Profile WWW

Guitaraddict wrote:
Själv tycker jag att resonemanget att det ena forumet är bättre än det andra är rätt konstig, kan man inte hålla till på båda forumen?
Jag har floydade telecasters, det räcker inte med ett forum för mig! :mrgreen:

:twisted:

Jag har större problem.
Hatar Telecasters och har passerat 50.

29 Jun 2013, 12:27
Profile WWW

Diskant är helt okay. Lite annorlunda retorik bara, går det att läsa en tråd på Diskant utan att läsa ordet kukem? Inte bara en ålders_telefråga utan säkert också en datorgenerationsfråga, jag äger bara en tele (som står o dammar) och ett dussin HB-guror, men skriver oftare på Bojen.

Många på Bojen har bokstavligen ägt hundra gitarrer, lika många mickar och pedaler, vilket säkert kan ge ett övertag och där det kan vara svårt för en del att ta sig in i diskussionen.

Har för mig att jag läste att någon tycker att Bojen är lite akademisk och torr, oavsett om jag har drömt det eller inte så ligger det någonting i det, har man ägt mycket prylar så är man säkert lite åt nördhållet vilket kan ge näring åt många diskussioner.

Även om Andersozzys tråd blev lite tilltrasslad så var det en skitsak, där trådskaparen själv på Diskant verkar ha blivit mest störd (eftersom det var han som tog upp ämnet).

Jag tycker att Bojen håller hög klass i sakfrågorna, även om Zven deltagande i Diskanttråden kanske var mer kopplad till fredagsdrinken? :wink:

/Ulf

29 Jun 2013, 14:41
Profile

Låt ungdomarna roa sig.

29 Jun 2013, 14:46
Profile

Uncle Fred wrote:
Låt ungdomarna roa sig.

Jag tycker att den distinktionen är fel, den hävdas hela tiden och inte minst från Diskant själva. Du kan vara ung och helt igentäppt upptill eller ha öppna spjäll fast du har uppnått en viss ålder. Språkbruk kan vara en generationsfråga, men viljan att ta åt dig nya saker kan du fortsätta med hela livet, en del blir “färdiga” väldigt snabbt... :wink:

/Ulf

29 Jun 2013, 14:59
Profile

Abe Normal wrote:
Uncle Fred wrote:
Låt ungdomarna roa sig.

Jag tycker att den distinktionen är fel, den hävdas hela tiden och inte minst från Diskant själva. Du kan vara ung och helt igentäppt upptill eller ha öppna spjäll fast du har uppnått en viss ålder. Språkbruk kan vara en generationsfråga, men viljan att ta åt dig nya saker kan du fortsätta med hela livet, en del blir “färdiga” väldigt snabbt... :wink:

/Ulf

Mycket klokt sagt.

29 Jun 2013, 16:10
Profile

helmik wrote:
Mycket klokt sagt.

tycker vi gubbar som aldrig blir vuxna :)

29 Jun 2013, 16:15
Profile WWW

Joshunznera wrote:
helmik wrote:
Mycket klokt sagt.

tycker vi gubbar som aldrig blir vuxna :)

Prexis!

29 Jun 2013, 20:21
Profile

Abe Normal wrote:
Diskant är helt okay. Lite annorlunda retorik bara, går det att läsa en tråd på Diskant utan att läsa ordet kukem? Inte bara en ålders_telefråga utan säkert också en datorgenerationsfråga, jag äger bara en tele (som står o dammar) och ett dussin HB-guror, men skriver oftare på Bojen.
<snip>

Jag har för egen del inte helller något emot Diskant (hängde en del där för några år sedan när aktiviteten på Bojen var låg). Det jag finner intressant är hur en tråd kan uvecklas efter några inlägg. En parallell till Anderssozzys tråd är Nilos på Diskant där han frågar om låsbara stämmisar med vintagestuk och tråden kommer att handla om något helt annat. :?

/R

29 Jun 2013, 21:54
Profile

När någon med 'kuken' som avatar diskuterar med någon som har 'bajskorv' som signatur så kan det ju inte bli annat än vad det blir.

Man är mer ute efter att tramsa än att få seriösa svar på frågor, har inte postat något där på åratal även om jag faktiskt är medlem där också.

30 Jun 2013, 13:52
Profile ICQ WWW

Man kan nog säga att Diskant är ett forum med genitala inslag, som sagt går det att läsa en tråd utan att få smaka på 'kukem'? Å andra sidan var det inte en känd Bojare som häromdagen lade upp en bild på (kanske) sitt eget anus?.. :wink:

/Ulf

30 Jun 2013, 14:09
Profile

Men för fan, kukem är ju ett skämt. Precis som kaber och elstema. Icke att förglömma fåtroll heller.

För övrigt så är det väl inte så konstigt att Nilos tråd gick ifrån ämnet? Dels så ändrade han inriktningen själv efter han hade fått tillräckliga svar om stämskruvar och dels var andersozzys dilemma även aktuellt för tråden.

/Niklas

www.myspace.com/doldrumsrocks

30 Jun 2013, 20:02
Profile

vikko98 wrote:
Men för fan, kukem är ju ett skämt. Precis som kaber och elstema. Icke att förglömma fåtroll heller.

För övrigt så är det väl inte så konstigt att Nilos tråd gick ifrån ämnet? Dels så ändrade han inriktningen själv efter han hade fått tillräckliga svar om stämskruvar och dels var andersozzys dilemma även aktuellt för tråden.

/Niklas

Jag tror att ALLA förstår att 'kukem' är på skoj och även andra ordval, typ bögskämt, sedan handlar det om ens egna preferenser för vad man tycker är skoj. Min åsikt är att man skall skriva om det man tycker är kul, vi är olika. Så all respekt för Diskant.

/Ulf

30 Jun 2013, 20:31
Profile

Hej. Jag undrar hur många av Bojarna som var medlemmar på Planket och vad tyckte ni om stämningen där?
Menar... man kan inte gnälla på Diskant och ha älskat Planket. 8)

30 Jun 2013, 22:40
Profile WWW

Forsman wrote:
Hej. Jag undrar hur många av Bojarna som var medlemmar på Planket och vad tyckte ni om stämningen där?

Jag gillade Planket utom på slutet när det kom att domineras av trådar med ändlösa bajsbilder och liknande. Det var väl därför det lades ner antar jag, GMF hade väl ingen lust att associeras med de bildkaskader som postades varje natt på slutet..

Inget fel att folk har olika intressen och bra att man kan välja ;)

30 Jun 2013, 22:48
Profile WWW

Jag hänger på bägge men postar i princip bara här. På diskant finns en inre jargong som man måste gilla för att få ut nåt av trådarna. Lite som på gymnasiet eller på luckan i lumpen...Dock har musikforumet blivit snäppet mer seriöst sedan Nilo tog debatten- bra gjort!
Och visst hänger det fler metalsnubbar där än här, inget fel i det då jag äter all musik som är bra, men när det gäller snack om prylar så har jsg lite att bidra med till metalkillarna.

Jag trivs bättre på bojen, mest för att jag lärt mig vilkas åsikter (om prylar åtminstone) jag kan ta till mig och vilka jag kan strunta i. Här finns också en oslagbar kompetens och vilja att hjälpa till vid problem. Många har också förmågan att kunna uttrycka sig bra i skrift om allt möjligt.

Matte

30 Jun 2013, 23:09
Profile

clapton71 wrote:
Jag hänger på bägge men postar i princip bara här. På diskant finns en inre jargong som man måste gilla för att få ut nåt av trådarna. Lite som på gymnasiet eller på luckan i lumpen...Dock har musikforumet blivit snäppet mer seriöst sedan Nilo tog debatten- bra gjort!
Och visst hänger det fler metalsnubbar där än här, inget fel i det då jag äter all musik som är bra, men när det gäller snack om prylar så har jsg lite att bidra med till metalkillarna.

Jag trivs bättre på bojen, mest för att jag lärt mig vilkas åsikter (om prylar åtminstone) jag kan ta till mig och vilka jag kan strunta i. Här finns också en oslagbar kompetens och vilja att hjälpa till vid problem. Många har också förmågan att kunna uttrycka sig bra i skrift om allt möjligt.

Matte

Vilken debatt?

01 Jul 2013, 11:23
Profile

Forsman wrote:

Planket hade definitivt en charm som hängde samman med att det ibland kunde barka hän lite vart som helst. Men det är också ganska skönt att Bojen är ett forum där man slipper t ex sånt här:

Image

01 Jul 2013, 12:06
Profile WWW

Ha ha ha, 2:a länken var ju riktigt riktigt rolig, höll på garva ihjäl mig :lol: :lol:

Hoppas någon startar en likadan fast omvänd här på BOJen :lol:

Angående PLANKET:
Jag hamnade där redan 2001 vill jag minnas. Det spårade ur helt på slutet därför att GMF inte hade tid att moderera.

Det fanns rätt många användare som erbjöd sig moderera men GMF nappade inte på det.
Min gissning är att man i nedläggningsbeslutet också bedömde forumets medverkan till merförsäljning vara för liten för att det skulle vara värt att fortsätta.

oO0Oo URL: http://soundcloud.com/mr-faellman-project/

01 Jul 2013, 12:38
Profile WWW
Reply to topic   [ 32 posts ]  Go to page 1, 2  Next