View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Apr 2026, 18:46

Reply to topic  [ 7 posts ] 
Fredagsskål 
Author Message

Post Fredagsskål
Japp, jag hann först.. Skönt i skuggan på altanen efter jobbet.. Finner mig själv en Chimay blå... Inte alls dum.. Skål på er Bojenbrodrar! Dags att fyra igång grillen... 8)

31 May 2013, 17:59
Profile

Post Re: Fredagsskål
Skålar tillbaka i en Adnams Innovation, riktigt bra ale, åt IPA hållet.
Alldeles ensam, innan frun kommer hem. Det blir en försmak inför vad som väntar, yngste sonen flyttar om någon vecka. Sanningens ögonblick, hur blir det när man bara har varandra i ett äktenskap? Känslan är att det nog skall gå riktigt bra, bara vi inte jobbar för jämnan... :?

Skål!

31 May 2013, 18:37
Profile WWW

gräsänkling idag och ngt matt i pälsen. Hade fd arbetskamrater ute på sommarstället igår. Det grillades dracks rödvin och spelades gitarr till kl 5. I afton är det hustrun som har sina kollegor på besök så jag är förpassade till hemadressen. Tänkte tillbringa kvällen med att se Django. Filmen är 2.45 lång så man får hoppas att den är tillräckligt bra så jag inte somnar :)

@kjelle: nu börjar det nya livet. Att bli ensam utan "barnen" hemma kan vara deprimerande en kort stund men det går över snabbt. Sedan är det bara positivt på alla sätt och vis!

Skålar tebax i ett glas prosecco. Hade en halvflaska hemma vilket känns som en lagom dos en sån här kväll

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

31 May 2013, 19:37
Profile WWW

Skål på er med ett glas The Glenrothes Select Reserve Whiskey så här i sommarvärmen!
Inte dumt alls, men mer än ett glas blir det inte idag. Imorgon är det skolavslutning och
betygsutdelning. (Jo, skolorna slutar bra mycket tidigare här i Finland. Och betyg får
ungarna också. Varje termin från första klass...)

31 May 2013, 20:06
Profile

Japp har avklarat mina första arbetsdagar så då blir det allt en extra skål idag tror jag! Blir ett glas rött till köttfärspajen (som förvisso är klar om typ 40 min :roll: . EN liten missberäkning i tid haha).
Sen så har jag några Red Seal som väntar i kylen.

Men nu ska jag kolla på Let's dance-finalen!

Skål allihopa!

31 May 2013, 20:12
Profile WWW

Drog några blue ribbon pabst och prosecco. Sen småplocksmat.

31 May 2013, 22:40
Profile ICQ YIM WWW

Joshunznera wrote:
gräsänkling idag och ngt matt i pälsen. Hade fd arbetskamrater ute på sommarstället igår. Det grillades dracks rödvin och spelades gitarr till kl 5. I afton är det hustrun som har sina kollegor på besök så jag är förpassade till hemadressen. Tänkte tillbringa kvällen med att se Django. Filmen är 2.45 lång så man får hoppas att den är tillräckligt bra så jag inte somnar :)

@kjelle: nu börjar det nya livet. Att bli ensam utan "barnen" hemma kan vara deprimerande en kort stund men det går över snabbt. Sedan är det bara positivt på alla sätt och vis!

Skålar tebax i ett glas prosecco. Hade en halvflaska hemma vilket känns som en lagom dos en sån här kväll

Jo, jag hajar. Det kräver nog lite tid, bara. Man har ju vant sig vid dom efter några och tjugo år...

31 May 2013, 23:48
Profile WWW
Reply to topic   [ 7 posts ]