| Author |
Message |
|
Andrew Blakk
|
 Fredagsskål!
Jahapp, fredag var det visst idag... Skål då bojarjävlar! Hoppas Maria kommer till final! 
|
| 24 May 2013, 21:39 |
|
 |
|
blåton
Joined: 16 Jul 2012, 10:18 Posts: 210 Location: Helsingfors
|
 Re: Fredagsskål!
Jo, skål! Kökrenoveringen är äntligen avklarad och all bråte är på plats igen. Väl värt en bira. Eller tre. Vilken Maria? Final i vadå? 
|
| 24 May 2013, 21:49 |
|
 |
|
holmis63
|
Ja skål då! Maria? Final?
|
| 24 May 2013, 22:20 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
cheers! här har det diggats Eagles på högsta volym och 70" skärm. "The story of Eagles" heter filmen och den bör ses om man som jag är lite smygcountry  Maria heter Montazami i efternamn och det handlar om "Lets dance " i TV4. Nej jag tittar inte heller på det programmet, men lite allmänbildning kan man ju ha för det.. Att kokettera med okunskap är inte cool 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 24 May 2013, 23:49 |
|
 |
|
blåton
|
Joshunznera wrote: Att kokettera med okunskap är inte cool  Nå, då är jag väl o-cool då. Jag har vanan inne. Det tycker ju oftast min elvaåriga dotter också numera.  Men jag tittar inte på TV alls, läser bara sporadiskt svenska nyheter på nätet och bor dessutom i Finland sedan många år. Okunskap (och ointresse) om vad som händer på svensk TV är rätt naturligt då. Det är alltså inte så mycket en fråga om att kokettera med okunskap, utan mer om att faktiskt vara fullständigt avhängd. "Allmänbildning". Ja, möjligen. Om man bor i Sverige. Jag flyttade iväg i början av 90-talet. De flesta av dagens svenska 'kändisar' har jag aldrig ens hört talas om. Det känns faktiskt ganska befriande.
|
| 25 May 2013, 23:12 |
|
 |
|
kjelle
|
Skåltråd som glider över i uncool tråd, så kan vi inte ha det! Sitter och lyssnar på tidiga morgonljud efter kvällens gig på en privat fest. Rätt skönt att sitta på balkongen i gryningen och lyssna på de vaknande fåglarna, efter en larmig kväll. Syrener och hägg luktar ikapp i sval morgonluft. En ale i handen, innan jag slocknar, nöjd efter en bra spelning. Skål!
Last edited by kjelle on 26 May 2013, 17:11, edited 1 time in total.
|
| 26 May 2013, 03:05 |
|
 |
|
holmis63
|
Nä, jag känner mig fortfarande cool, koketerar gör jag bara medvetet, hade inte en aning om vem TS syftade på och att det var lets dance i fredags hade jag inte en susning om heller, har aldrig sett det programmet. Men däremot så vaknade jag kl 04:00 nån gång på lördags morgonen så jag upplevde samma sak som Kjelle, underbart att sitta i storstaden när helgmobben är tvärtyst och bara fåglarna och man själv är vaken, det är värt en sen Fredags skål till  SKÅL!
|
| 26 May 2013, 11:22 |
|
 |
|
Joshunznera
|
blåton wrote: Joshunznera wrote: Att kokettera med okunskap är inte cool  Nå, då är jag väl o-cool då. Jag har vanan inne. Det tycker ju oftast min elvaåriga dotter också numera.  Men jag tittar inte på TV alls, läser bara sporadiskt svenska nyheter på nätet och bor dessutom i Finland sedan många år. Okunskap (och ointresse) om vad som händer på svensk TV är rätt naturligt då. Det är alltså inte så mycket en fråga om att kokettera med okunskap, utan mer om att faktiskt vara fullständigt avhängd. "Allmänbildning". Ja, möjligen. Om man bor i Sverige. Jag flyttade iväg i början av 90-talet. De flesta av dagens svenska 'kändisar' har jag aldrig ens hört talas om. Det känns faktiskt ganska befriande. oops det var verkligen inte meningen att vara otrevlig. Tänkte inte på att det finns folk på forumet som faktiskt inte bor i Sverige. Här är det ju rätt svårt att undgå vissa mediefenomen, tex Maria Montazami, oavsett om man följer vissa program eller ej Ber ödmjukast om ursäkt för min fredagston. Kanske var det för lågt blodsocker eller nåt 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 26 May 2013, 13:26 |
|
 |
|
blåton
|
Nema problema.  Och jag har fortfarande inte en susning om vem f-n Maria är...
|
| 26 May 2013, 15:42 |
|
 |
|
Joshunznera
|
blåton wrote: Nema problema.  Och jag har fortfarande inte en susning om vem f-n Maria är... nu vet du i alla fall hur hon ser ut  
|
| 26 May 2013, 17:13 |
|
|