|
| Author |
Message |
|
kjelle
|
 Re: Location!
Groth wrote: Om villkoren är "skickas ej" tycker jag problemet till 100% ligger i att säljaren inte nämnt i annonsen var varan finns... och inte i att han låtit bli att fylla i sin hemstad i profilen. Så jag tycker faktiskt precis tvärtom. För min del kunde folk gärna få ta bort info om var de bor. Det är inte ett dugg relevant förutom vid just försäljning på hemmaplan, och då tycker jag man som säljare ska ta med den informationen i annonsen.Jag respekterar övrigas åsikter men jag vet att jag har rätt.  Det är ju just den biten som ofta saknas.
| 19 Apr 2013, 22:06 |
|
 |
|
zven
Joined: 27 Dec 2007, 21:50 Posts: 2621 Location: Eskilstuna
|
|
| 19 Apr 2013, 23:32 |
|
 |
|
holmis63
|
[quote="kjelle" Det är helt OK om ni har kul på min bekostnad. Det kan jag ta, eftersom till skillnad från Groth, är det ju jag som har rätt.  [/quote] Nä, där har du fel, jag har rätt, det har min pappa sagt till mig hela livet  .............. trumfa det om du kan!
|
| 19 Apr 2013, 23:46 |
|
 |
|
Groth
|
kjelle wrote: Det kan jag ta, eftersom till skillnad från Groth, är det ju jag som har rätt.  
|
| 20 Apr 2013, 00:16 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
kjelle wrote: Fan va ni är paranoida! Om man nu gör som Groth tycker, och skriver i annonsen var grejorna finns, är ju sannolikheten att man bor i området där prylarna finns rätt stor. Har man planer att tillskansa sig något otillåtandes, kan man säkert lägga ihop 1+1 till minst två. För mig spelar det ingen roll om man skriver i annonsen var prylarna finns, eller via "location", sak samma. Det som är onödigt jobbigt är annonser med "skickas ej" och ingen som helst info om var man ska befinna sig för att kvala in som köpare. Det är helt OK om ni har kul på min bekostnad. Det kan jag ta, eftersom till skillnad från Groth, är det ju jag som har rätt.  Ödmjukt. /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 20 Apr 2013, 10:38 |
|
 |
|
Freppezon
|
Sann ödmjukhet kommer alltid från ljudbojen!... 
|
| 20 Apr 2013, 11:11 |
|
 |
|
Groth
|
Renegade wrote: Ödmjukt. Till Kjelles försvar måste jag ju säga att det var jag som började vara "ödmjuk". 
|
| 20 Apr 2013, 11:53 |
|
 |
|
kjelle
|
Groth wrote: Renegade wrote: Ödmjukt. Till Kjelles försvar måste jag ju säga att det var jag som började vara "ödmjuk".  Och jag tar seden dit jag kommer. Just nu är jag i Schweiz, och dom jepparna är ju inte kända för att vara ödmjuka. 
| 20 Apr 2013, 17:49 |
|
 |
|
kjelle
|
Renegade wrote: kjelle wrote: Fan va ni är paranoida! Om man nu gör som Groth tycker, och skriver i annonsen var grejorna finns, är ju sannolikheten att man bor i området där prylarna finns rätt stor. Har man planer att tillskansa sig något otillåtandes, kan man säkert lägga ihop 1+1 till minst två. För mig spelar det ingen roll om man skriver i annonsen var prylarna finns, eller via "location", sak samma. Det som är onödigt jobbigt är annonser med "skickas ej" och ingen som helst info om var man ska befinna sig för att kvala in som köpare. Det är helt OK om ni har kul på min bekostnad. Det kan jag ta, eftersom till skillnad från Groth, är det ju jag som har rätt.  Ödmjukt. /R Man lär sig av andra Bojare. 
| 20 Apr 2013, 17:51 |
|
|