View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Apr 2026, 18:32

Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page Previous  1, 2
telefon für Josh. Den nya plurrade... 
Author Message

Post Re: telefon für Josh
Jorå, den var bra den där luren men nu är den död. Jag var i duschen, telefonen ringde. Väntade på samtal, därför fanns telefonen i tvättrummet utanför duschen. Jag sträckte mig efter telefonen med min blöta näve och greppade den ringande telefonen som gled snyggt ur min näve och ner i muggen...

Jag tog upp telefonen där displayen fortfarande lyste, tog ur batteri och SIM-kort och la telefonen på tork på ett element. Nu låter jag den vara i minst ett dygn innan jag försöker få igång den. Har jag tur funkar den, om inte så får jag köpa ny telefon igen :(

suck

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

07 Apr 2013, 22:09
Profile WWW

Post Re: telefon für Josh. Den nya plurrade...
Jo, jag försökte lära min iP5 simma i toan förra helgen. Först var den död, och så småningom ett sorgligt äpple hela tiden. Det krävs en torque T2 för att komma in i en sån, och det har man ju inte tillgång till. IP5 är rätt täta, förutom nertill.
Jag torkade den ovanpå ett vattenburet element (inte för varmt) i en påse med is. Allt funkar, förutom touchfunktionen som är halvdöd. Och, hur kul är en telefon utan knappar när den knappt reagerar på skärmberöring?

Det blev en ny, med ilfart. En eloge till Apple för den smidiga totalbackupen via iTunes, gillar det programmet för en gångs skull.

Kolla in en Xperia Z, som ska tåla att duscha och doppa. :wink:

07 Apr 2013, 23:13
Profile WWW

Joshunznera wrote:
lpstd wrote:
Köpte min första smartphone för några månader sen och valde mellan Samsung Galaxy S3 och Xperia V. Sonyn vann överlägset, inte minst för att den var snyggare och inte ser så plastig ut. Plus att det är trist att ha en likadan som alla andra. Min sambo har en Galaxy S2 och har haft mycket problem med att den hänger sig.

Men min Sony Xperia V funkar utmärkt.

kul att ngn gillar design också :)

Men varför så dyra telefoner? Vad är det som gör att det är värt 3-5000 extra med ngn av de nya telefonerna som alla tycks vilja ha?

Experia J kostar som sagt 1500. Har inte 4G men annars har den väl i stort sett allt som de andra har, eller missar jag ngt viktigt?

För att de tål vatten...? :wink:

08 Apr 2013, 08:48
Profile

lpstd wrote:

För att de tål vatten...? :wink:

:D de flesta mobiltelefoner tål vatten samtidigt som de flesta däremot inte tål att dränkas. Hustruns iPhone av (i somras) senaste snitt badade i sjön förra sommaren och den tvärdog för gott. Min Xperia har dock hämtat sig efter ett dygn på torken och fungerar nu klanderfritt förutom vissa blödningar i displayen. Detta antar jag går bort även det med hjälp av lite tid och värme :)

Slutet gott allting gott :)

08 Apr 2013, 17:08
Profile WWW

Joshunznera wrote:

Öppna inte skumpan ännu , vätskeskador brukar komma krypande när kretskort börjar ärga och saker börjar hända efter ett tag , men man hoppas ju på det bästa :P

08 Apr 2013, 19:19
Profile ICQ WWW

Mike Leaf wrote:
Joshunznera wrote:

Öppna inte skumpan ännu , vätskeskador brukar komma krypande när kretskort börjar ärga och saker börjar hända efter ett tag , men man hoppas ju på det bästa :P

jo så är det ju, men om det var vanligt vatten som kom in på kretskortet ska det nog inte ärga. Värre då med saltvatten eller sockrad dito

Time will tell :)

08 Apr 2013, 19:29
Profile WWW

Joshunznera wrote:
jo så är det ju, men om det var vanligt vatten som kom in på kretskortet ska det nog inte ärga. Värre då med saltvatten eller sockrad dito

Beror på PH halten i urinen , för det var väl muggen den vart i ? 8)

08 Apr 2013, 19:59
Profile ICQ WWW

Mike Leaf wrote:
Joshunznera wrote:

Beror på PH halten i urinen , för det var väl muggen den vart i ? 8)

haha, det var ju söndag kväll. Inte mycket urin i urinet då :mrgreen: Skämt åsido, det var nog ovanligt rent vatten där eftersom just den muggen läcker lite just nu. Annars veti faan om jag hade velat behålla telefonen efter muggbadet

08 Apr 2013, 20:16
Profile WWW
Reply to topic   [ 38 posts ]  Go to page Previous  1, 2