View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Apr 2026, 11:23

Reply to topic  [ 4 posts ] 
Föra över bilder från Android till Picasa Web - slutat funka 
Author Message

Post Föra över bilder från Android till Picasa Web - slutat funka
Har en Sony Xperia Arc och om man går in i fotogalleriet och väljer ett foto och sen väljer att dela så kommer en lista med program upp. Facebook, Mail osv. Ett av programmern som man kan välja är Picasa och det har aldrig varit några problem förut. Nu har det slutat att funka helt plötsligt. Allt verkar ok ända fram tills att överföringen ska vara klar. Då står det:
Misslyckad Fel på tjänsten

Mitt konto på Picasa funkar via dator och jag kan logga in osv. Med min jobbmobil funkar det fortfarande, men det är en gammal vanlig telefon, ingen android.

Det konstiga är att det funkat innan och jag fattar inte vad som är skillnaden. Jag reggade en ny mailadress för ett tag sen och det kanske har med det att göra, men jag har ju inte angett den nya mailadressen som inloggning eller så. Den är bara synkad till min huvudmail i hotmail (outlook som det heter nu).

Har googlat runt och det verkar vara fler som råkat ut för detta. Men jag hittar ingen hjälp som har funkat och alla svar är på engelska osv. Jag fattar nada...

Någon som vet?

Just det. Jag fick en kod via sms från Google för ett par dagar sen som jag inte vet varför, förmodligen har det att göra med reggningen av den extra emailadressen att göra. Kan inte se någon annan anledning.

05 Apr 2013, 19:46
Profile WWW

Post Re: Föra över bilder från Android till Picasa Web - slutat f
Shoegazers Anonymous wrote:
Just det. Jag fick en kod via sms från Google för ett par dagar sen som jag inte vet varför, förmodligen har det att göra med reggningen av den extra emailadressen att göra. Kan inte se någon annan anledning.

Account verification för ett G-mailkonto ? Ibland när man ska logga in på Gmail vill dom ha en extra säkehetskoll och skickar ett sms till det telefonnr du har registrerat , koden ska slås in i inloggningen på datorn, har man inget mobilnr reggat får man skriva in det.

Picasa ägs av Google och fungerat bra för mig att överföra till, så jag kan inte hjälpa dig med det tyvärr!

07 Apr 2013, 14:38
Profile ICQ WWW

Hmm, har testat att slå in den koden i stället för lösen nu, men den vill inte ta den alls.

Om jag förde över bilderna via mail från telefonen till picasa med min specifika mailöverföringsmail som finns under inställningar på picasa så funkade det. Så felet ligger någon annan stans. Irriterande minst sagt. Måste vara någon sorts krock som blivit med inloggningarna. Om man googlar så verkar detta ha hänt många innan men ingen verkar ha en lösning. En bug helt enkelt.

Tack för hjälp iaf.

P.s Enda problemet med att maila över bilderna är att om jag mailar över 1 bild så följer 7 andra med som verkar vara tele2-loggan uppdelad i bilder. Sjukt irriterande det med, men det går att få över bilderna iaf.

07 Apr 2013, 17:00
Profile WWW

Shoegazers Anonymous wrote:
Hmm, har testat att slå in den koden i stället för lösen nu, men den vill inte ta den alls.

Om jag förde över bilderna via mail från telefonen till picasa med min specifika mailöverföringsmail som finns under inställningar på picasa så funkade det. Så felet ligger någon annan stans. Irriterande minst sagt. Måste vara någon sorts krock som blivit med inloggningarna. Om man googlar så verkar detta ha hänt många innan men ingen verkar ha en lösning. En bug helt enkelt.

Tack för hjälp iaf.

P.s Enda problemet med att maila över bilderna är att om jag mailar över 1 bild så följer 7 andra med som verkar vara tele2-loggan uppdelad i bilder. Sjukt irriterande det med, men det går att få över bilderna iaf.

Installera Dropbox på dator och telefon, och strunta helt i Picasa i så fall , det tillför ju ingenting

08 Apr 2013, 11:27
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 4 posts ]