| Author |
Message |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
 hotell i Småland?
har anledning att övernatta nånstans kring Jönköping/Gränna med närområde en natt framöver. Söker trevligt ställe med närliggande god mat i området. Ska man bo downtown Jönk eller ute på landet nånstans? Inget lyx, utan bra och trevligt är nyckeorden. Hotell eller B&B
Tips?
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 17 Mar 2013, 07:15 |
|
 |
|
DrSlim
|
 Re: hotell i Småland?
För något år sedan så bodde jag på Comfort Hotel i Jönköping. Det ligger centralt och är bekvämlighetsmässigt helt okej. Varken sensationellt bra eller på något vis dåligt. Typiskt ställe man bor på när man reser i tjänsten.
Jönköping är konstigt. Det finns ganska mycket restauranger och pubar. Men det är knappt en käft ute en vanlig torsdag.
_________________ Gud finns inte.
|
| 17 Mar 2013, 07:25 |
|
 |
|
kjelle
|
DrSlim wrote: För något år sedan så bodde jag på Comfort Hotel i Jönköping. Det ligger centralt och är bekvämlighetsmässigt helt okej. Varken sensationellt bra eller på något vis dåligt. Typiskt ställe man bor på när man reser i tjänsten.
Jönköping är konstigt. Det finns ganska mycket restauranger och pubar. Men det är knappt en käft ute en vanlig torsdag. Aftonbön?
| 17 Mar 2013, 09:15 |
|
 |
|
Bilton
Joined: 12 Aug 2002, 11:26 Posts: 4579 Location: Västra Mälardalen
|
Jag vill minnas att jag övernattat på ett litet hotell i en stor jugendvilla uppe på en sluttning i Husqvarna, alldeles intill MC- och motorsågsmuseet. Fantastisk utsikt över Vättern, kul stil på boendet och bra mat kommer jag ihåg. Men det är nog 10 år sedan...
_________________ /Bilton "Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."
Medlem nr 32, medlem på Bojen sedan 12 augusti 2002 kl 10.46
bilton[snabela]telia.com
|
| 17 Mar 2013, 09:25 |
|
 |
|
tligen
Joined: 10 Feb 2004, 19:59 Posts: 1894 Location: Förort med Swish
|
Här bodde vi för kanske 5-6 år sen, god mat o mycket dryck toppen! borde passa dej!! sen om det är exakt i din rutt vet jag inte... http://www.bredarydswardshus.se/
_________________ tligen
|
| 17 Mar 2013, 14:06 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Bilton wrote: Jag vill minnas att jag övernattat på ett litet hotell i en stor jugendvilla uppe på en sluttning i Husqvarna, alldeles intill MC- och motorsågsmuseet. Fantastisk utsikt över Vättern, kul stil på boendet och bra mat kommer jag ihåg. Men det är nog 10 år sedan... rustningar och grejjor i slottsmiljö? Då är det nog Slottsvillan du menar, där har jag varit på konf för några år sedan. Glassigt  Fast för långt från civilisationen tror jag
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 17 Mar 2013, 17:58 |
|
 |
|
Joshunznera
|
tligen wrote: Här bodde vi för kanske 5-6 år sen, god mat o mycket dryck toppen! borde passa dej!! sen om det är exakt i din rutt vet jag inte... http://www.bredarydswardshus.se/Ser ju riktigt trevligt ut, den där spar jag till en annan gång!
|
| 17 Mar 2013, 17:59 |
|
 |
|
pudas
|
Res ett par mil längre söderut så har du Hooks herrgård! http://www.hooksherrgard.se Är redigt najs, spec golfbanan! Men i första hand så har du bara 10 mil till Helges Håla, vilket blir en perfekt dagsutflykt !
_________________ pudas
|
| 17 Mar 2013, 18:38 |
|
 |
|
Joshunznera
|
pudas wrote: Res ett par mil längre söderut så har du Hooks herrgård! http://www.hooksherrgard.se Är redigt najs, spec golfbanan! Men i första hand så har du bara 10 mil till Helges Håla, vilket blir en perfekt dagsutflykt ! haha, jo den har jag koll på, men lite för exklusivt för mitt behov denna gång. Hellre nåt i stan (Jönk, Huskvarna/Gränna)
|
| 17 Mar 2013, 20:51 |
|
 |
|
arbetarpojken
|
Gyllene Uttern är väl lite charmigt. Inte varit där på 500 år. Men kommer ihåg att det var vackert. Ligger ju mellan Gränna o Jkpg.
|
| 18 Mar 2013, 18:10 |
|
 |
|
tligen
Joined: 10 Feb 2004, 19:59 Posts: 1894 Location: Förort med Swish
|
arbetarpojken wrote: Gyllene Uttern är väl lite charmigt. Inte varit där på 500 år. Men kommer ihåg att det var vackert. Ligger ju mellan Gränna o Jkpg. Vi åt lunch där en gång typ för 5 år sen, riktigt bra! fin utsikt var det oxå OTOT Vi hade varit i Köpenhamn och sen tagit en sväng till Putgarden och till bordershop Bilen var full med öl, vin och sprit.... Vi åt god lunch som sagt men när vi skulle gå ut till parkeringen så hittade jag inte bilnyckeln helvete, kollade alla fickor och lite till, gick sen ut till bilen bilen olåst! va? ...nyckeln satt kvar i tändningslåset allt var kvar i bilen som sagt lunchen var bra
_________________ tligen
|
| 19 Mar 2013, 10:49 |
|
 |
|
Joshunznera
|
hotell bokat! det blev Stora Hotellet i Jönköping. Vi får hoppas att det är bra, det brukar Elite vara. Nu gäller det bara att hitta en trevlig restaurang för aftonen också. Tips på det?  På Gyllene Uttern arrangerade jag teknikseminarier under 90talet, då bytte vi namn på hotellet till Gyllene Muttern. Trevligt ställe med fantasitiskt läge. Numera lite turistfällevarning med stor andel mustaschförsedda föntyskar Stora Hotellet i Jönköping: 
|
| 19 Mar 2013, 11:52 |
|
 |
|
helmik
|
Joshunznera wrote: hotell bokat! det blev Stora Hotellet i Jönköping. Vi får hoppas att det är bra, det brukar Elite vara. Nu gäller det bara att hitta en trevlig restaurang för aftonen också. Tips på det?  På Gyllene Uttern arrangerade jag teknikseminarier under 90talet, då bytte vi namn på hotellet till Gyllene Muttern. Trevligt ställe med fantasitiskt läge. Numera lite turistfällevarning med stor andel mustaschförsedda föntyskar Stora Hotellet i Jönköping:  Jag tror det är risk att du blir besviken. Jag bodde där för några år sedan och det var både slitet och skitigt
|
| 20 Mar 2013, 18:59 |
|
 |
|
JonasSweden1
Joined: 27 Aug 2009, 14:20 Posts: 873 Location: Stockholmsområdet
|
Stora Hotellet ska nog funka trots allt Vad gäller restaurang så rekommenderar jag Restaurang Hemma, har ätit där flera gånger; mkt trevligt och bra mat (den är f.ö. med i White Guide, där platsar man inte om man är kass) Mvh Jonas http://www.restauranghemma.se/
_________________ "Jamen, lite coola rockriff sitter aldrig fel"
|
| 20 Mar 2013, 19:23 |
|
 |
|
Joshunznera
|
JonasSweden1 wrote: Stora Hotellet ska nog funka trots allt Vad gäller restaurang så rekommenderar jag Restaurang Hemma, har ätit där flera gånger; mkt trevligt och bra mat (den är f.ö. med i White Guide, där platsar man inte om man är kass) Mvh Jonas http://www.restauranghemma.se/Tack för tips, men det blev Ester Kök & Bar. Trevligt och mycket gott till rimlig prislapp
|
| 24 Mar 2013, 19:54 |
|
|