jag slutade jobba vid Nyår. Tänkte inte ta "pension" förrän sommaren 2014, då vi avser emigrera i 5 år, och tänkte ägna tiden tills dess med att renovera det egna huset, sälja detsamma och bygga klart på landet. Dessutom lite konsultuppdrag och annat som ev. dyker upp.
Nu har jag varit "ledig" i snart tolv veckor och jobben hopar sig, fast inte den typen av jobb jag hade trott.. Har nämligen blivit köksmontör på gamla dar. Det hela började med att jag byggde om köket hemma och byggde nytt dito på landet. Detta uppmärksammades positivt av en polare som nu när jag blev ledig frågade om jag inte kunde byta ut deras kök på ROT-avdrag. Sure, visst kunde jag det så jag blev köksmontör hux flux.
Köket blev klart och grannen till polaren hörde av sig i samma ärende och ikväll ytterligare en, som dessutom ville ha hjälp med nätverk, fjärrstyrd belysning och strömmande musik i huset. Så nu har jag plötsligt två kök en hus-intelligens och en SONOS-miljö att bygga innan sommaren. Detta plus att jag tänkte måla om huset hemma innan Midsommar gör att jag sannolikt har mer jobb nu än jag har haft på länge
Så var det med den pensioneringen... Nåväl, att vara ledig är en överskattad lyx

/f.d tjänstemannen oh obotliga chefen numera hantverkaren
_________________-------------------------------------------------
The beat goes on and I´m so wrong