|
|
Page 1 of 1
|
[ 14 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Makten
|
 Tåtrampartråden
Då en del forummedlemmar tycks ha extremt ömma tår och stora svårigheter att diskutera sakligt utan personangrepp, så inbjuder jag härmed till en tråd där vi trampar varandra rejält på tårna. Naturligtvis bara med medgivande från den man vill angripa, och mitt dito har ni härmed. För min del går det bra om man bara vräker ur sig hat, ursinne eller vad som helst, men det blir förstås intressantare med en bakgrund. Angriper du någon (med tillstånd) så får du automatiskt bli angripen tillbaka. Kanske vore det också bra om man anmäler intresse om att angripa någon, så att denne själv kan säga ja eller nej. Varsågoda, drag på stövlarna!  Har du ömma tår? Tryck då raskt på bakåt-knappen i din webläsare och återgå till knyta näven i fickan-mode. Då har du inte här att göra.
|
| 13 Mar 2013, 22:47 |
|
 |
|
rocky67
Joined: 08 Apr 2007, 15:40 Posts: 1234 Location: Uppsala SWISH
|
 Re: Tåtrampartråden
OK: Du verkar vara en larvig typ som bara vill mucka gräl!
_________________ If you're too stupid for science - try religion!
|
| 13 Mar 2013, 23:19 |
|
 |
|
Makten
|
rocky67 wrote: :lol: OK: Du verkar vara en larvig typ som bara vill mucka gräl! Larvig är jag nog då och då, men mucka gräl vill jag faktiskt inte. Däremot har jag inget emot att säga vad jag tycker även när det kanske river lite. Men visst, jag kan inte påstå att jag är "smidig" i internetdiskussioner. Det är dock heller inte tanken. 
|
| 13 Mar 2013, 23:24 |
|
 |
|
rocky67
|
Nä nu ändrar jag mig: Meningen var ju att du skulle angripa mig tillbaka! Du är en fegis som inte vill mucka gräl. Förmodligen ganska ful och lågpannad också. Hit me!
(den som sa det han va det)
|
| 13 Mar 2013, 23:45 |
|
 |
|
Makten
|
rocky67 wrote: Nä nu ändrar jag mig: Meningen var ju att du skulle angripa mig tillbaka! Du är en fegis som inte vill mucka gräl. Förmodligen ganska ful och lågpannad också. Hit me!
(den som sa det han va det) Jag har ganska sned och stor näsa, men jag tror jag ser helt okej ut i övrigt. Pannan är rätt så normalt bestyckad. Hur ska jag kunna angripa dig tillbaka när du inte är ens i närheten av otrevlig? 
|
| 14 Mar 2013, 00:16 |
|
 |
|
rocky67
|
(knyter näven i fickan) 
|
| 14 Mar 2013, 01:07 |
|
 |
|
Mr Smiley
|
Hej, Makten! Är det här ett sätt att smyga in politik på Ljudbojen, efter det populära förbudet? Ett alibi för förnyad pajkastning? Själv har jag inget som helst intresse av att trampa någon på tårna. Och att påpeka att jag inte gillar dina politiska åsikter är ju helt meningslöst om jag inte får diskutera åsikterna ifråga.  Istället för tåtrampning tänker jag rekommendera ett par böcker av Chris Hedges som jag tror att du skulle finna mycket intressanta. Death of the Liberal Class: http://www.amazon.co.uk/Death-Liberal-Class-Chris-Hedges/dp/1568586795/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1363249415&sr=8-3En video på Youtube där han pratar om boken: http://www.youtube.com/watch?v=xnx-MiRtngAEmpire of Illusion: http://www.amazon.co.uk/Empire-Illusion ... 415&sr=8-1Video på Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=dHle_turjes
|
| 14 Mar 2013, 10:17 |
|
 |
|
kjelle
|
Jag tror att Makten är mörkhårig, har ett kraftigt skägg och röker pipa konstant. Undrar varför jag tror det...? Maktens konstiga åsikter kommer naturligtvis från den konstiga tobaken i pipan. Man undrar lite över Maktens val av avatar. Haddock, han är en man, macho som fan och han hänger med en fjunis som Tintin. Ambivalent!
| 14 Mar 2013, 10:33 |
|
 |
|
DrSlim
|
Ni är fan sämst allihop. Varför vet jag inte riktigt.
_________________ Gud finns inte.
|
| 14 Mar 2013, 10:45 |
|
 |
|
Makten
|
Mr Smiley wrote: Hej, Makten! Är det här ett sätt att smyga in politik på Ljudbojen, efter det populära förbudet? Ett alibi för förnyad pajkastning? Själv har jag inget som helst intresse av att trampa någon på tårna. Och att påpeka att jag inte gillar dina politiska åsikter är ju helt meningslöst om jag inte får diskutera åsikterna ifråga.  Nädå, jag ville bara skoja lite kring debattklimatet på Bojen.  Om man nu tycker att jag är så hemskt jobbig så varför inte ha en särskild tråd där man kan uttrycka det istället för att balla ur så fort jag skriver mina "konstiga" åsikter i andra trådar?  Tack, jag ska kika vid tillfälle! kjelle wrote: Jag tror att Makten är mörkhårig, har ett kraftigt skägg och röker pipa konstant. Undrar varför jag tror det...? Maktens konstiga åsikter kommer naturligtvis från den konstiga tobaken i pipan. Man undrar lite över Maktens val av avatar. Haddock, han är en man, macho som fan och han hänger med en fjunis som Tintin. Ambivalent! Jag tycker nog inte Haddock är särskilt macho. Därmot speglar han på sätt och vis mig, som lite bitsk men ändå snäll inombords.  Att han hänger med Tintin är väl snarare ett bevis på att han inte har några fåniga macho-principer?
|
| 14 Mar 2013, 13:40 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Makten wrote: Då en del forummedlemmar tycks ha extremt ömma tår och stora svårigheter att diskutera sakligt utan personangrepp, så inbjuder jag härmed till en tråd där vi trampar varandra rejält på tårna. Naturligtvis bara med medgivande från den man vill angripa, och mitt dito har ni härmed. För min del går det bra om man bara vräker ur sig hat, ursinne eller vad som helst, men det blir förstås intressantare med en bakgrund. Angriper du någon (med tillstånd) så får du automatiskt bli angripen tillbaka. Kanske vore det också bra om man anmäler intresse om att angripa någon, så att denne själv kan säga ja eller nej. Varsågoda, drag på stövlarna!  Har du ömma tår? Tryck då raskt på bakåt-knappen i din webläsare och återgå till knyta näven i fickan-mode. Då har du inte här att göra. Den som inte förstår att ett älskat husdjur är - just - en öm tå för de flesta, bör nog hålla sig borta från hyllningstrådar till älskade hundar.  Sen en samvetsfråga till er som kallar er djurvänner: Jag är uppväxt med en Boxer - mina föräldrar hade "dille" på den rasen. På den tiden kuperades svansarna den lilla stumpen viftade ofta och länge, då boxern är en glad hund. Sedan ett antal år tillbaka har kupering av svansar blivit förbjudet på alla hundraser, med påföljden att många boxerhundar istället slår av sina svansar mot dörrposter och annat som är i vägen när de uttrycker sin glädje. Vad är rätt och fel här? 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 14 Mar 2013, 15:40 |
|
 |
|
Blues66
|
FenderBender wrote: Makten wrote: Då en del forummedlemmar tycks ha extremt ömma tår och stora svårigheter att diskutera sakligt utan personangrepp, så inbjuder jag härmed till en tråd där vi trampar varandra rejält på tårna. Naturligtvis bara med medgivande från den man vill angripa, och mitt dito har ni härmed. För min del går det bra om man bara vräker ur sig hat, ursinne eller vad som helst, men det blir förstås intressantare med en bakgrund. Angriper du någon (med tillstånd) så får du automatiskt bli angripen tillbaka. Kanske vore det också bra om man anmäler intresse om att angripa någon, så att denne själv kan säga ja eller nej. Varsågoda, drag på stövlarna!  Har du ömma tår? Tryck då raskt på bakåt-knappen i din webläsare och återgå till knyta näven i fickan-mode. Då har du inte här att göra. Den som inte förstår att ett älskat husdjur är - just - en öm tå för de flesta, bör nog hålla sig borta från hyllningstrådar till älskade hundar.  Sen en samvetsfråga till er som kallar er djurvänner: Jag är uppväxt med en Boxer - mina föräldrar hade "dille" på den rasen. På den tiden kuperades svansarna den lilla stumpen viftade ofta och länge, då boxern är en glad hund. Sedan ett antal år tillbaka har kupering av svansar blivit förbjudet på alla hundraser, med påföljden att många boxerhundar istället slår av sina svansar mot dörrposter och annat som är i vägen när de uttrycker sin glädje. Vad är rätt och fel här?  En fråga på det; började man kupera boxerns svans p.g.a. att den slog av sin svans mot fasta föremål?
|
| 14 Mar 2013, 15:59 |
|
 |
|
kjelle
|
FenderBender wrote: Makten wrote: Då en del forummedlemmar tycks ha extremt ömma tår och stora svårigheter att diskutera sakligt utan personangrepp, så inbjuder jag härmed till en tråd där vi trampar varandra rejält på tårna. Naturligtvis bara med medgivande från den man vill angripa, och mitt dito har ni härmed. För min del går det bra om man bara vräker ur sig hat, ursinne eller vad som helst, men det blir förstås intressantare med en bakgrund. Angriper du någon (med tillstånd) så får du automatiskt bli angripen tillbaka. Kanske vore det också bra om man anmäler intresse om att angripa någon, så att denne själv kan säga ja eller nej. Varsågoda, drag på stövlarna!  Har du ömma tår? Tryck då raskt på bakåt-knappen i din webläsare och återgå till knyta näven i fickan-mode. Då har du inte här att göra. Den som inte förstår att ett älskat husdjur är - just - en öm tå för de flesta, bör nog hålla sig borta från hyllningstrådar till älskade hundar.  Sen en samvetsfråga till er som kallar er djurvänner: Jag är uppväxt med en Boxer - mina föräldrar hade "dille" på den rasen. På den tiden kuperades svansarna den lilla stumpen viftade ofta och länge, då boxern är en glad hund. Sedan ett antal år tillbaka har kupering av svansar blivit förbjudet på alla hundraser, med påföljden att många boxerhundar istället slår av sina svansar mot dörrposter och annat som är i vägen när de uttrycker sin glädje. Vad är rätt och fel här?  Det rödmarkerade var ju naturligtvis argumentet från konservativa hundorganisationer, för att man skulle få fortsätta med kupering. Hur mycket sanning ligger i det? För mig, som egentligen inte har någon insikt i frågan, låter det mest som ett obekräftat debattinlägg. Ungefär som när jägarnas intresseorganisationer motiverar lodjursjakten med att det är bra för lodjuren, annars skulle födan inte räcka, och några svälta ihjäl. 
| 14 Mar 2013, 16:04 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
FenderBender wrote: Makten wrote: Då en del forummedlemmar tycks ha extremt ömma tår och stora svårigheter att diskutera sakligt utan personangrepp, så inbjuder jag härmed till en tråd där vi trampar varandra rejält på tårna. Naturligtvis bara med medgivande från den man vill angripa, och mitt dito har ni härmed. För min del går det bra om man bara vräker ur sig hat, ursinne eller vad som helst, men det blir förstås intressantare med en bakgrund. Angriper du någon (med tillstånd) så får du automatiskt bli angripen tillbaka. Kanske vore det också bra om man anmäler intresse om att angripa någon, så att denne själv kan säga ja eller nej. Varsågoda, drag på stövlarna!  Har du ömma tår? Tryck då raskt på bakåt-knappen i din webläsare och återgå till knyta näven i fickan-mode. Då har du inte här att göra. Den som inte förstår att ett älskat husdjur är - just - en öm tå för de flesta, bör nog hålla sig borta från hyllningstrådar till älskade hundar.  Sen en samvetsfråga till er som kallar er djurvänner: Jag är uppväxt med en Boxer - mina föräldrar hade "dille" på den rasen. På den tiden kuperades svansarna den lilla stumpen viftade ofta och länge, då boxern är en glad hund. Sedan ett antal år tillbaka har kupering av svansar blivit förbjudet på alla hundraser, med påföljden att många boxerhundar istället slår av sina svansar mot dörrposter och annat som är i vägen när de uttrycker sin glädje. Vad är rätt och fel här?  låter mest som en dåres försvarstal.. Vad menar du med "många Boxerhundar" ? Har aldrig hört talas om detta förut, att hundar skulle bryta svansen av att vifta den mot en dörrpost, så många korkade hundar tror jag inte att det finns. Inte en Boxrar.. Jag känner två Boxrar som viftar på svansen och inte faan slår dom av svansen mot dörrposterna inte. Nej du Fb Min hund har en riktigt vältränad svansmuskel eftersom den viftar i stort sett jämt. Den svansen har hållt i 9 år nu, man kanske skulle skaffa lite skumplast att linda in svansen i? Att kupera svansar och öron är ett ofog som med rätta numera har förbjudits. Kom inte och påstå att det var för hundens bästa man kuperade. Över huvud taget är det irriterande och oetiskt att mixtra med hundarna i enda syfte att de ska se ut på ett visst sätt för att behaga domare och fåfänga ägare. Shame!
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 14 Mar 2013, 16:07 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 14 posts ] |
|