View unanswered posts | View active topics It is currently 30 Apr 2026, 15:03

Reply to topic  [ 5 posts ] 
Tidningar, skivor, böcker oach annan skit etc 
Author Message

Post Tidningar, skivor, böcker oach annan skit etc
Har en onostalgisk rensardag idag. Dom brukar behövas med några års mellanrum.

Fan man kan ju inte ha kvar allt...

Close up och sånt har brukar åka rätt fort efter att dom är lästa.
Samma sak med pocketböcker (förutom musikbiografier, dom har jag inte hjärta att slänga)

Rensade ut gamla promotionscds som man får i diverse tidningar. Shit vad många man dragit på sig. Som man aldrig ens lyssnar på förstås.
Har kanske bara typ 300-350 cds men lyssnar oftast på Spotify via mobilen än att leta reda på skivan samt hitta en plats där man kan spela den.

Man får ju inte plats!

Nu gillar jag ju dock fysiska material (läsa en bok med sidor t ex) men det är ju nästa så att man skulle vilja styra över sina diverse prenumerationer till Ipaden.

:shock:

Tisdagsdravel helt enkelt!

12 Mar 2013, 15:28
Profile WWW

Post Re: Tidningar, skivor, böcker oach annan skit etc
Hade en nostalgisk slängdag idag på jobb, avdelningen jag jobbat på sedan 2005, och som funnits i det huset sedan 97 ska flytta.

Tidigare var policyn att ALLT skulle sparas, idag har jag slängt massor. Men det var kul att se alla möjliga projekt jag jobbar med genom åren, som sen gick till sopsäcken...

12 Mar 2013, 21:31
Profile

har varit helledig sedan nyår och ägnat en hel del tid åt att rensa, slänga och sälja sånt som vi inte behöver. Löjligt många turer till återvinningsstationen och minst lika många turer återstår. Det mest intressanta är allt skräp som går att sälja på Tradera. Jag la upp ett par jackor tex som jag först tänkte skicka till Frälsis. Satte utropspris på 10 spänn och hade sålt dom för det, men fick nära tusenlappen styck!

Fast jag är lite som Alfons när jag ska röja; hittar en burk hammarlack och kommer på att den kan man ju måla det där gamla symaskinsstativet med.. och då får ju röjningen en oplanerat avbrott :D

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

12 Mar 2013, 21:48
Profile WWW

Vi har i omgångar langat sånt vi inte längre behöver, inte utan eftertanke dock. Skönlitteraturen, 4-5 sektioner lagerhylla åkte för ca 20-25 år sedan då vi kom på att vi sällan läst om nån bok, några få sparades av nostalgiska skäl. Frugans facklitteratur (bildlärare) åkte ca 10 år senare när hon började kunna surfa hem det material hon behövde. Där rök ytterligare några hyllsektioner. Jag bar något senare iväg alla vinyler (två flyttkartonger) till en secondhandbutik för några tusingar, fina kalaspengar (behöll vinylsvarven ifallatt). -Ångrar inget, saknar inget!
Fick höra av en vuxen bekant som reser mycket att "-det som inte rymms i en ryggsäck är inte värt att ha!" Han hade dock ingen familj.
-Men låg något i det han sa!

14 Mar 2013, 13:22
Profile

jasså wrote:
Fick höra av en vuxen bekant som reser mycket att "-det som inte rymms i en ryggsäck är inte värt att ha!" Han hade dock ingen familj.
-Men låg något i det han sa!

:shock: :shock: :shock:

Hur många gitarrer ryms i en ryggsäck???

14 Mar 2013, 14:01
Profile
Reply to topic   [ 5 posts ]