View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Apr 2026, 09:16

Reply to topic  [ 26 posts ] 
Skål! 
Author Message

Post Skål!
Kaffet droppar igen. Snart blir en Russian Coffee färdig! Skål alla trevliga Bojare! :D

http://www.myspace.com/henhousebluesband

22 Feb 2013, 19:04
Profile WWW

Post Re: Skål!
Skål medbojare!
Dricker chablis.

22 Feb 2013, 19:28
Profile

lite matt i pälsen idag efter en avskedsfest med jobbet igår. Det blev en rejäl långsittning..

Just nu håller jag på att färdigställa kvällens middag bestående av en för mig ny styckdetalj, picanha, som ska grillas. Som matlagningsvid har jag unnat mig ett gott glas Ripassa från Zenato

Salute!

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

22 Feb 2013, 20:02
Profile WWW

Skål, Cider är det som gäller efter wienersnitzel med både pommes frites och ris med sås på anshovis, citron, cider och vispgrädde, ungarna skrek av glädje :D

22 Feb 2013, 20:16
Profile

Nya progressiva :roll:
Passar på att ta en Allegro (bag in box) före lax pressad potatis smörslungad spenat pressad potatis etc
Skaul

22 Feb 2013, 20:21
Profile WWW

Skål i en Bishops finger.
En bra dag idag.
Ungarna har sportlov,blir skidåkning i helgen å veckan.
Jag har semester en vecka till.
Hälsade på en trevlig bojare idag å kollade in hans coola byggen.
Testade mina nya löpardojjor idag,Salomon labfellcross,grymma
dojjor med bra grepp på snö å terräng.
Blir en bra vecka med sovmorgnar,tvspel,
snickra lite,träna å skida utförs å gå
på tur,min nya grej,skitkul.
Skål.

22 Feb 2013, 21:18
Profile

Skål i en Boddington Ale. :)

22 Feb 2013, 21:42
Profile ICQ WWW

Sitter på ett hotellrum i Stockholm och pustar efter dagens och gårdagens vedermödor vid förhandlingsbordet.
Hittade en stout i baren som jag aldrig testat. Den var fin. Så skål i en St Peters Cream Stout.

22 Feb 2013, 21:45
Profile

Skål i en kall norrlands, snart dags för M.A.S.H och lite gin.

22 Feb 2013, 22:56
Profile WWW

Tillbaka hemma efter att bevistat Amanda Jensen på gamla "Svettis" i Uppsala och dricker ett par glas rött av olika sorter.

/M

23 Feb 2013, 00:30
Profile

Ok, hur var Amanda?
Måste erkänna att jag gillar hennes retro musikstil djävligt mycket, vad hette dängan häromåret, just det happyland (googling :mrgreen: ), kanon!

23 Feb 2013, 06:36
Profile

Renegade wrote:
Tillbaka hemma efter att bevistat Amanda Jensen på gamla "Svettis" i Uppsala och dricker ett par glas rött av olika sorter.

/M

Hur var Svandammshallarna för livemusik? Har biljetter till Hives...

23 Feb 2013, 10:35
Profile WWW

Skål i en kopp gott nymalet, nybryggt kaffe! Höll mig ifrån allt vad datorer heter igår kväll..

23 Feb 2013, 10:37
Profile WWW

holmis63 wrote:
Ok, hur var Amanda?
Måste erkänna att jag gillar hennes retro musikstil djävligt mycket, vad hette dängan häromåret, just det happyland (googling :mrgreen: ), kanon!

kjelle wrote:
Renegade wrote:

/M

Jag skulle kunna säga att showen med Amanda var över förväntan men det är inte korrekt för jag hade egentligen inga förväntningar. Jag har inte heller lyssnat på henne mer än det som sändes under Idol (vilket år det nu var!? :oops: ). Men, jag blev positivt överraskad (hur man nu kan bli det om man inte har några förväntningar!? :roll: :wink: ) både av musiken och av showen. Någon beskrev det som en modern tappning av klassisk 'Burlesque' och den beskrivningen tycker jag i delar passar bra. Bandet var klädda i vit skjorta och slips medan Amanda hade vågad klädsel med Madonnavibbar men ändå eget. Det enda minuset var de alltför många 'Hallå Uppsala' och annat mellansnack för de lät lite corny jämfört med musiken.

Hur var lokalen då? För de som inte vet det spelades det tennis här till för något år sedan. Två banor med läktare bredvid varandra med en nivåskillnad mellan banorna på en halv trappa. Denna kväll var den nedre banan avskärmad med slags ridå liksom halva övre banan (för att mixerbordet ska ha en 'vägg' bakom sig). När Highway Star spelade för några veckor sedan var banorna inte avgränsade men då var det dubbelt så många i publiken (ca 1200). En garderob fanns vid ingången i ett 'dike' under en av läktarna, (en annan garderob var provisoriskt uppsatt vid en sektion av läktaren!) i ena kortänden av den övre tennisbanan fanns en lång bardisk och i taket hängde lampor som såg ut som maneter. Förutom en del utrustning var allt sig likt; bara att sätta upp ett nät och krita linjerna så skulle man kunna spela tennis. :) Helhetsintrycket blir en 'skoldans' i gymnastiksalen i högstadiet; lite halvtaffligt men på sätt och vis charmigt. Ni märker det själva också när jag beskriver lokalen som en tennishall för det känns mer tennis än musik. :wink:

/R

23 Feb 2013, 13:12
Profile

Renegade wrote:

kjelle wrote:

Jag skulle kunna säga att showen med Amanda var över förväntan men det är inte korrekt för jag hade egentligen inga förväntningar. Jag har inte heller lyssnat på henne mer än det som sändes under Idol (vilket år det nu var!? :oops: ). Men, jag blev positivt överraskad (hur man nu kan bli det om man inte har några förväntningar!? :roll: :wink: ) både av musiken och av showen. Någon beskrev det som en modern tappning av klassisk 'Burlesque' och den beskrivningen tycker jag i delar passar bra. Bandet var klädda i vit skjorta och slips medan Amanda hade vågad klädsel med Madonnavibbar men ändå eget. Det enda minuset var de alltför många 'Hallå Uppsala' och annat mellansnack för de lät lite corny jämfört med musiken.

Hur var lokalen då? För de som inte vet det spelades det tennis här till för något år sedan. Två banor med läktare bredvid varandra med en nivåskillnad mellan banorna på en halv trappa. Denna kväll var den nedre banan avskärmad med slags ridå liksom halva övre banan (för att mixerbordet ska ha en 'vägg' bakom sig). När Highway Star spelade för några veckor sedan var banorna inte avgränsade men då var det dubbelt så många i publiken (ca 1200). En garderob fanns vid ingången i ett 'dike' under en av läktarna, (en annan garderob var provisoriskt uppsatt vid en sektion av läktaren!) i ena kortänden av den övre tennisbanan fanns en lång bardisk och i taket hängde lampor som såg ut som maneter. Förutom en del utrustning var allt sig likt; bara att sätta upp ett nät och krita linjerna så skulle man kunna spela tennis. :) Helhetsintrycket blir en 'skoldans' i gymnastiksalen i högstadiet; lite halvtaffligt men på sätt och vis charmigt. Ni märker det själva också när jag beskriver lokalen som en tennishall för det känns mer tennis än musik. :wink:

/R

OK, passar nog bättre för en Hives spelning då. 8)

Man får komma ihåg att Curling & Co kör lokalen på "rivningskontrakt". Det är väl ingen som vill investera något väsentligt, innan man vet om lokalen blir kvar. Ändå rätt ballt med en 1500p konserthall inom promenadavstånd från bra krogar och andra vattenhål före och efter.

23 Feb 2013, 14:02
Profile WWW

Nu blir det mycket Uppsala här men men...grymt bra initiativ med lokalen, de har fått fram ett bra program också. Lukather kommer imars såg jag.

Skål i kaffe än så länge, ska ut och springa ikväll efter middagen. Sen ett par glas Ripasso

23 Feb 2013, 18:00
Profile

skålar med lite Motörhead vin 8)

23 Feb 2013, 18:08
Profile

Idag hann jag med skålandes! Står och förbereder för morgondagens lasagne, tar tid så jag fixar såserna ikväll.
Annars blir det småplock med bakad potatis ikväll.

Skål i en Lancaster Bomber!

Last edited by kjelle on 23 Feb 2013, 20:00, edited 1 time in total.

23 Feb 2013, 18:39
Profile WWW

Barndomsminnen med stuvad spenat, ugnsomelett ocj potatis. Beställning från äldsta dottern på besök. Till detta en Samuel Adams ale. :-)

23 Feb 2013, 18:46
Profile ICQ WWW

kjelle wrote:
Idag hann jag med skålandes! Står och förbereder för morgondagens lasagne, tar tid så jag fixar såserna ikväll.
Annars blir det småpojkar med bakad potatis ikväll.

Småpojkar med bakad potatis :?:
Sist jag kollade var det förbjudet med kannibalism i Sverige :mrgreen:

Skål i en Red bull, hjälper inte det får jag spjälka ögonlocken med tandpetare, så sömnig sen jag vaknade 5 i morse, typiskt när man får sova!

23 Feb 2013, 19:33
Profile

holmis63 wrote:
kjelle wrote:
Annars blir det småpojkar med bakad potatis ikväll.

Småpojkar med bakad potatis :?:
Sist jag kollade var det förbjudet med kannibalism i Sverige :mrgreen:

Skål i en Red bull, hjälper inte det får jag spjälka ögonlocken med tandpetare, så sömnig sen jag vaknade 5 i morse, typiskt när man får sova!

IPad, autoförslag och matlagning samtidigt är tydligen ingen hit. :oops:

23 Feb 2013, 19:59
Profile WWW

Skål på er.

23 Feb 2013, 22:08
Profile

.

Last edited by Joshunznera on 24 Feb 2013, 06:40, edited 1 time in total.

23 Feb 2013, 22:24
Profile WWW

laddar om för 23 feb 2.0 just nu

skål påer!

23 Feb 2013, 22:26
Profile WWW

Precis duschat och ätit lit efter ett tänk 5mils pass, sket sig, min kassa vad gick sönder redan efter 2mil, och strax innan 4mil började jag må lite fisigt så jag vek ner mig och åkte hem när jag skulle ut på sista milen.
Sit åsså, vasaformen blir bara sämre och sämre :evil:

Så nu får det fan bli en Caol ila söndagsskål.

24 Feb 2013, 01:59
Profile

kjelle wrote:
OK, passar nog bättre för en Hives spelning då. 8)

Man får komma ihåg att Curling & Co kör lokalen på "rivningskontrakt". Det är väl ingen som vill investera något väsentligt, innan man vet om lokalen blir kvar. Ändå rätt ballt med en 1500p konserthall inom promenadavstånd från bra krogar och andra vattenhål före och efter.

Hives kan bli riktigt bra. Inget snack om att lokalen har potential, hoppas att spelningarna får vara kvar på sikt. :)

/R

24 Feb 2013, 13:25
Profile
Reply to topic   [ 26 posts ]