View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Apr 2026, 12:12

Reply to topic  [ 11 posts ] 
spara YT-klipp 
Author Message

Post spara YT-klipp
upphovsrättsivrarna kan sluta läsa här..

fler och fler sevärda filmer finns för streaming via YT numera. Många av dessa är dessutom så bra att man skulle vilja spara dom på servern

Men hur var det nu, vilket program är det som gäller? Måste passa till Internet Explorer

Tack för tips

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

20 Jan 2013, 17:35
Profile WWW

Post Re: spara YT-klipp
kom igenh, vilket är den bästa medtoden? Det måste ju finnas fler som har detta behov :)

20 Jan 2013, 19:36
Profile WWW

Windowsgubbar gör såhär oftast;

http://www.pcworld.com/article/244289/how_to_download_youtube_videos.html

20 Jan 2013, 19:44
Profile

supert, tack! Funkar perfekt :)

kul att spara godbitarna vartefter

20 Jan 2013, 20:21
Profile WWW

Funkar det även för SVT Play?
SVT kommer från och med månadsskiftet visa ALLT på nätet.

22 Jan 2013, 11:12
Profile

johan wrote:

tyvärr inte

22 Jan 2013, 11:41
Profile WWW

johan wrote:

http://www.expressen.se/nyheter/nu-far- ... -i-datorn/

Tur man redan betalar Tv licens då , för dom tänker väl inte ta ut dubbel avgift :|

22 Jan 2013, 13:26
Profile ICQ WWW

Jag rekommenderar SVT att göra som så många andra Broadcasters. Sskicka ut en kod för inloggning tillsammans med räkningen så att den som betalar licens även kan titta på SVT-play. Varför ska Adam i Los Angeles eller Sture i Bombay få full tillgång helt gratis till någonting som jag betalar för? Och har de spärrat tjänsten för externa IP-nummer så kommer ju ändå alla att köra VPN!

Skulle det ske att jag blir dubbeldebiterad för intenettittande så kommer jag att säga upp min TV-licens i ren protest eftersom jag inte tittar på SVT via internet. Som jag förstått det så är det många som kommer att protestera med samma metod.

25 Jan 2013, 21:02
Profile ICQ WWW

Metamatic wrote:
Jag rekommenderar SVT att göra som så många andra Broadcasters. Sskicka ut en kod för inloggning tillsammans med räkningen så att den som betalar licens även kan titta på SVT-play. Varför ska Adam i Los Angeles eller Sture i Bombay få full tillgång helt gratis till någonting som jag betalar för? Och har de spärrat tjänsten för externa IP-nummer så kommer ju ändå alla att köra VPN!

Skulle det ske att jag blir dubbeldebiterad för intenettittande så kommer jag att säga upp min TV-licens i ren protest eftersom jag inte tittar på SVT via internet. Som jag förstått det så är det många som kommer att protestera med samma metod.

Det är väl ingen som ens antytt att man skulle betala någon sorts dubbel licens för tittande på TV respektive dator? Och hur illa är folks läsförmåga i allmänet om "många" redan planerat nån sorts protester mot detta? Känns som nån sorts facebookpanik, typ. :shock:

Man har sagt att även datorer och läsplattor ska bli licenspliktiga, vilket alltså innebär att innehav av sådana blir licenspliktigt oavsett om man inte också äger en TV. Fullständigt logiskt utifrån nuvarande system med teknikneutral TV-licens för de som kan ta del av programmen. (Sen skulle man naturligtvis återigen försöka hitta en annan lösning, exempelvis via skattsedeln på nåt vänster men det är ju svårt rent tekniskt pga skillnaden mellan skatter och avgifter.)

Angående tillgänglighet i utlandet har man redan sen tidigare kunnat ta in SVT Världen (eller vad det nu hetat) via satellit, så skillnaden är inte jättestor. Dessutom är som sagt IP-begränsningarna ganska strikta, och jag tror andelen icke-svenskar som sätter upp VPN för att kunna ta del av På Spåret är rätt begränsad. Det är möjligen lite mer problematiskt med inköpta, populära utländska serier, men problemet känns inte särskilt står.

Jag tycker SVT rockar på alla möjliga sätt, i vart fall i jämförelse med annat TV-utbud här i landet, och är särskilt imponerad av deras arbete med SVT play. Utifrån det är TV-avgiften klart värd sitt pris, även om såklart även jag gnäller över den när räkningen kommer. Om eventuella ytterligare intäkter kan styras mot att ytterligare förbättra play-tjänsterna är det både logiskt och utmärkt!

Last edited by ChronicTown on 26 Jan 2013, 12:54, edited 1 time in total.

26 Jan 2013, 00:46
Profile ICQ WWW

Vet inte om det funkar i pc, men i safari öppnar man länken, efter punkten och innan y i youtube skriver man två s : www.ssyoutube bla bla och tryck enter :)

26 Jan 2013, 01:53
Profile WWW

Chatte wrote:
Vet inte om det funkar i pc, men i safari öppnar man länken, efter punkten och innan y i youtube skriver man två s : http://www.ssyoutube bla bla och tryck enter :)

Tackar, precis vad jag letat efter!

Medlem nr 32, medlem på Bojen sedan 12 augusti 2002 kl 10.46

bilton[snabela]telia.com

26 Jan 2013, 08:24
Profile
Reply to topic   [ 11 posts ]