View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Apr 2026, 13:34

This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 60 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Muslimska brödraskapet 
Author Message

Post Muslimska brödraskapet
hmmmm.....såg en dokumentär (Norsk) om Muslimska brödraskapet för några dar sedan där det bl.a sades att de hade en "plan" att ta över europa i framtiden via demokratiska former i och med att de försöker föröka sig så pass mycket att de får övertaget.....lät lite kusligt och även möjligt att genomföra skulle jag tro :|

Nån som har nån insikt i detta och vill förmedla?

04 Jan 2013, 19:29
Profile

Post Re: Muslimska brödraskapet
K-G wrote:
hmmmm.....såg en dokumentär (Norsk) om Muslimska brödraskapet för några dar sedan där det bl.a sades att de hade en "plan" att ta över europa i framtiden via demokratiska former i och med att de försöker föröka sig så pass mycket att de får övertaget.....lät lite kusligt och även möjligt att genomföra skulle jag tro :|

Muslimska brödraskapet (arabiska: الإخوان المسلمون, al-ikhwan al-muslimun) är en religiös och politisk organisation som bildades i Egypten 1928 och vars mål var att skapa en islamisk välfärdsstat grundad på Koranen och haditherna.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Muslimska_brödraskapet

Huruvida de har en 'plan' känner jag inte till.

/R

04 Jan 2013, 20:40
Profile

Renegade wrote:
K-G wrote:

Muslimska brödraskapet (arabiska: الإخوان المسلمون, al-ikhwan al-muslimun) är en religiös och politisk organisation som bildades i Egypten 1928 och vars mål var att skapa en islamisk välfärdsstat grundad på Koranen och haditherna.

/R

Religiös och politisk välfärdsstat :mrgreen:
Ungefär som att Nordkorea och Kina kallar sig demokratiska folkrepubliker.

Det har ju gått bra för samhällsutveckling i de länder de har tagit över de senaste åren :mrgreen:

04 Jan 2013, 20:47
Profile ICQ YIM WWW

Renegade wrote:
K-G wrote:

/R

Var detta program jag avsåg http://www.axess.se/tv/program.aspx?id=2312

Tyvärr hittar jag inte själva programmet

04 Jan 2013, 21:26
Profile

det förvånar mig inte ett dugg.
det är väl pga såna här saker som Saudi-Arabien
bekostar byggen av moskéer som tex den som byggdes på Hisingen i Göteborg för ett par år sen.

04 Jan 2013, 23:08
Profile ICQ WWW

Hittade denna info som jag iofs inte vet ifall den stämmer fullt ut, men överensstämmer i stora drag med vad jag såg på dokumentären
http://www.bgf.nu/parlor/brodraskap.html

05 Jan 2013, 13:22
Profile

Tror inte de har någon dold agenda. Det låter sunt och naturligt att fly från ett land och skylla på tortyr och förföljelse och året efter ansöka om bidrag till moskebygge från hemlandet till det nya landet och direkt få detta beviljat.
:mrgreen:

we_made_wor_history wrote:
det förvånar mig inte ett dugg.
det är väl pga såna här saker som Saudi-Arabien
bekostar byggen av moskéer som tex den som byggdes på Hisingen i Göteborg för ett par år sen.

Det fanns inte en enda kommunpolitiker vid den tiden som ens kunde drömma om att de skulle få igenom finansieringen från hemlandet och det va därför de gav med sig så lätt.
Åke Green jämförde väl bögar med cancer och fick hela Sverige emot sig och RSFL gick korståg. Bilal Philips tycker vi ska stena bögar och judar men han valde vi att hyra för in för skattepengar till en stor konferens i Göteborg för att öka förståelsen mellan Svenskar och svenska muslimer. RFSL hade tyvärr ingen att sända ut vid tillfället då de hade lite semester och dylikt och GP`s reporter stötte på patrull redan vid entren men GT borde kanske vetat bättre än att skicka en kvinnlig reporter. :roll:
En av killarna som stod och hotade folk vid entren var efter några veckor med i GP i ett fint mittuppslag från en park där de satt och fikade och artikeln visade hur fint muslimerna hade det i det nya landet de alla anpassat sig till. Uttrycket "man ser det man vill se" går ju uppenbarligen åt båda håll.
F.ö så är den värste islamisten i hela Göteborg faktiskt etnisk (ja jag sa etnisk) svensk och likblek vilket ändå är lite kul.

05 Jan 2013, 20:58
Profile ICQ WWW

själv engagerade jag mig politiskt i ungefär 2 minuter och skrev ihop en protest-grupp på fb
när moskébyggefrågan var mer aktuell för några år sen och fick ta emot mord-hot
osv över mail.
tror även det där var det största skälet till att jag fick mitt fb-konto struket trots att det inte stod nåt direkt rasistiskt eller så på den där snabbt ihopskrivna sidan som aldrig innehöll nåt mer än en presentation där det stod att det var en sida för personer
som motsatte sig byggandet av moskén ifråga.

tror den där gruppen hade som mest 900 medlemmar eller nåt sånt.

Ja det har väl varit en hel del saker i Göteborgs moskéer senaste åren som talar för att
de aldrig borde byggts från början.
tex att personer ifrån Al Shabaab kommer dit och pratar för att ragga unga killar
som soldater till att slåss i Somalia eller vart det nu är..
jag tycker iofs att det där är rätt så bra.
vore bra om fler troende muslimer lämnade Sverige och "slogs för sin sak" i sina hemländer känns det som.
ännu bättre vore om man även då hindrade dom från att kunna återvända till Sverige igen sen.

06 Jan 2013, 06:03
Profile ICQ WWW

Det finns en generell svag agenda hos flera religiösa grupperingar att flytta fram positionerna i beslutande organ. För ngr år sedan pågick en dold kamp i Bryssel (EU) där både katolska och protestantiska kristna grupperingar gjort gemensam sak med muslimska i nån ohelig allians, för att förändra religionsfrihetstexter. Syftet var att förstärka blasfemiregler och slippa bli ifrågasatta eller förlöjligade av en sekulär allmänhet. Vi icketroende skulle alltså inte längre få ens ifrågasätta deras tokiga ideer, dom skulle få frikort från vanlig demokratisk kritik. Deras olika religiösa behov skulle även få större plats i politiken.
I agendan låg oxå att få tillstånd undantag i lagstiftning där det krockade med den egna "religiösa" modellen, dvs få leva ut olika "religiösa" element i strid med lagstiftning (omskärelse, hemskola, slippa vissa inslag i undervisning för friskolor, månggifte, familjevåld, hederskulturella element, abortförbud osv)
Hittills har demokratin fungerat, förslagen tillbakavisades, men den senaste turbulensen kring hälsovårdsminsistern från Malta som står för en ärkereaktionär policy i familjefrågor (abortförbud), och som oxå blev vald av politiska skäl, stämmer till eftertanke.
Vi sekulära krafter som finns i det moderna demokratiska samhället kanske måste vänja oss vid att slåss hårdare för våra ideal. Har flera vänner i bekantskapskretsen med ett ursprung ifrån mellanöstern och andra regioner där religionen haft stort inflytande i deras vardag som kommit till Sverige just för att slippa den skiten. De är moderna sekulära demokrater som blir helförbannade när deras röst konfiskeras av nån jävla imam så fort deras förhållanden ska diskuteras. Lata journalister går först till mosken för att få komma till tals med företrädare utan att inse att dessa personer bara är språkrör för en minoritet. Det finns mer än ekonomiska- eller flyktingskäl till varför folk söker sig till öppnare demokratier.

06 Jan 2013, 15:27
Profile

"Men det ”allvarliga muslimska hot” som göder främlingsfientliga partier och rörelser är hjärnspöken. Väderkvarnarna som Sverigedemokrater och andra slåss mot har ändrat skepnad under årens lopp, men väderkvarnar är de likafullt."

http://www.dn.se/ledare/huvudledare/sd- ... derkvarnar

07 Jan 2013, 22:15
Profile

Sorry men det där är knappast "hjärnspöken".
jag tycker att problemen som massinvandring av muslimer till ett sekulärt samhälle för med
sig är nåt man i allra högsta grad kan ta på.

07 Jan 2013, 22:58
Profile ICQ WWW

jag tycker att problemen som massinvandring av muslimer till ett sekulärt samhälle för med

massinvandring??? = hjärnspöken :-)

"Muslimerna i Europa sägs föda fler barn, känna lojalitet med religionen snarare än med sina nya hemländer och inte minst gå runt och planera något slags lömskt muslimskt maktövertagande. Som belägg för det senaste kan man alltid visa något Youtubeklipp på en arg och expansiv imam.

Denna typ av unken retorik är dock enligt Saunders inte något nytt. Den har framförts om många grupper som migrerat till USA, Väst- eller Nordeuropa. Judar och katoliker förknippades med exakt samma saker som muslimerna i dag: rikligt barnafödande, hemliga agendor och en lojalitet som låg någon annanstans än hos ursprungsbefolkningen."

Rensa era hjärnor... Våra tankar är full av shit... Ska vi lassa på med mera? jo... Alla Finnar super och slås med kniv, Alla romer är tjuvar och lata, alla bögar är och knullar med alla på toaletterna, Alla smålänningar är sparsamma osv... befria hjärnan från hjärnspökena :-)

Just follow your soul.
http://www.swedenblue.com

08 Jan 2013, 10:42
Profile WWW

Uppskattningsvis 90-95 procent av alla muslimer är "muslimer" i samma mening som vi svenskar är "kristna". Dvs, de utövar inte sin tro utan är av tradition och hävd muslimer. Sen har vi minoriteten som kan kallas fundamentalister, som bokstavtolkar och övertolkar koranen och använder den som ett slags lagbok. Det är denna minoritet vi har anledning att vara oroliga över. Inte "muslim-svennarna". Sen är Islam inte heller en enad religion. Den delas in i "Shia" och "Sunni" - två grenar som inte har många berörningspunkter. Sedan är dessa kategorier nedbrutna i ytterligare förgreningar, precis som kristendomen.

08 Jan 2013, 14:57
Profile ICQ WWW

SlowDad wrote:

massinvandring??? = hjärnspöken :-)
"Muslimerna i Europa sägs föda fler barn, känna lojalitet med religionen snarare än med sina nya hemländer och inte minst gå runt och planera något slags lömskt muslimskt maktövertagande. Som belägg för det senaste kan man alltid visa något Youtubeklipp på en arg och expansiv imam.

Denna typ av unken retorik är dock enligt Saunders inte något nytt. Den har framförts om många grupper som migrerat till USA, Väst- eller Nordeuropa. Judar och katoliker förknippades med exakt samma saker som muslimerna i dag: rikligt barnafödande, hemliga agendor och en lojalitet som låg någon annanstans än hos ursprungsbefolkningen."

Rensa era hjärnor... Våra tankar är full av shit... Ska vi lassa på med mera? jo... Alla Finnar super och slås med kniv, Alla romer är tjuvar och lata, alla bögar är och knullar med alla på toaletterna, Alla smålänningar är sparsamma osv... befria hjärnan från hjärnspökena :-)

111.000 uppehållstillstånd beviljade under 2012, siffrorna enligt Migrationsverket. Nytt rekord all time high. Alltihop dock bara hjärnspöken alltså.
http://www.migrationsverket.se/info/6627.html

Dock är topic INTE invandring utan Muslimska brödraskapet specifikt.
Alltså inte heller vem som knullar vem på toaletter.

08 Jan 2013, 16:10
Profile ICQ YIM WWW

Cabretta wrote:
111.000 uppehållstillstånd beviljade under 2012, siffrorna enligt Migrationsverket. Nytt rekord all time high. Alltihop dock bara hjärnspöken alltså.

Du glömde nämna att en dryg femtedel av uppehållstillstånden tillskrevs arbetskraftsinvandring (varav en vital part säsongsarbetare/bärplockare) och ensamkommande barn. Men det hade du förståss koll på? :wink:

08 Jan 2013, 16:38
Profile ICQ WWW

Cabretta wrote:

läs statistik bättre... 110.000 var inte muslimer som invandrat för att invadera... däri räknas svenskar som flyttat hem, EU medborgare som har rätt att flytta hit och en liten del handlar om Asyl... av dessa asylsökande är en ännu mindre del muslimer och av dessa muslimer är en försvinnande del såna du betraktar som besatta...

Hjärmspöken is it yes :-)

eler menar du med fullt allvar att det är terrorister som är på väg att invadera Sverige? hehe

Just follow your soul.

08 Jan 2013, 16:40
Profile WWW

FenderBender wrote:
Cabretta wrote:

Du glömde nämna att en dryg femtedel av uppehållstillstånden tillskrevs arbetskraftsinvandring (varav en vital part säsongsarbetare/bärplockare) och ensamkommande barn. Men det hade du förståss koll på? :wink:

Ja det har jag koll på. De sk barnen är helt klart en del av massinvandringen.
Arbetskraftsinvandringen är också en del av massinvandringen. Den har mest bestått av typ diskare och thaimassöser (ofta med lyckligt slut). Inge många forskare och sånt som vi hade förespeglats.

08 Jan 2013, 16:44
Profile ICQ YIM WWW

SlowDad wrote:
Cabretta wrote:

läs statistik bättre... 110.000 var inte muslimer som invandrat för att invadera... däri räknas svenskar som flyttat hem, EU medborgare som har rätt att flytta hit och en liten del handlar om Asyl... av dessa asylsökande är en ännu mindre del muslimer och av dessa muslimer är en försvinnande del såna du betraktar som besatta...

eler menar du med fullt allvar att det är terrorister som är på väg att invadera Sverige? hehe

Jag menar att du inte kan vifta bort att vi har en stor invandring, kalla den massinvandring eller kalla den något annat. Du försöker slå i mej att vi inte har någon stor invandring.

Sverige tar emot flest asylsökande per capita i hela Europa, förmodligen även flest per capita i världen, enligt Migrationsverket.

08 Jan 2013, 16:47
Profile ICQ YIM WWW

Cabretta wrote:
SlowDad wrote:

Jag menar att du inte kan vifta bort att vi har en stor invandring, kalla den massinvandring eller kalla den något annat. Du försöker slå i mej att vi inte har någon stor invandring.

Sverige tar emot flest asylsökande per capita i hela Europa, förmodligen även flest per capita i världen, enligt Migrationsverket.

Jag menar att du som många andra läser slarvigt och tar till siffror som inte är de rätta. Sedan labbar ni med per capita jaha... en capita i Sverige är inte detsamma som en capita i Tunisien vet du...
men om man ska ta per kvadratkilometer istället då?? Då ska jag ta dig till Frankrike, Tyskland, Spanien och andra länder som tar sitt ansvar kopiöst jämfört med lilla sweden.... Jag la ut en EU-rapport tidigare i annan tråden som du säkert hann se och glömma :-)

Just follow your soul.

08 Jan 2013, 16:52
Profile WWW

Cabretta wrote:

Det är väl ingen som försöker blunda för att vi har en stor invadring. Det är verkligheten vi lever i - fakta vi måste förhålla oss till, och det är just vårt förhållningssätt till invandringen det här handlar om. Inte hur många asylsökande vi tar emot. Man kan välja att se invadringen som en tillgång, eller ett problem. Långsiktigt är jag övertygad om att invadringen kommer att gynna oss snarare än skada oss. Du delar nog inte den åsikten, men då är det ditt problem.

Invandringen under Karl XII tid vid makten var långt mer omfattande än dagens, sett mot folkmängden. Hör du någonsin någon som ondgör sig över ättlingar till dessa invandrare idag? Historiskt sett har Sverige alltid varit generöst med att ta emot invandrare. Iofs huvudsakligen arbetskraftsinvandring, men ändå.

08 Jan 2013, 17:03
Profile ICQ WWW

SlowDad wrote:

Jag menar att du som många andra läser slarvigt och tar till siffror som inte är de rätta. Sedan labbar ni med per capita jaha... en capita i Sverige är inte detsamma som en capita i Tunisien vet du...
men om man ska ta per kvadratkilometer istället då?? Då ska jag ta dig till Frankrike, Tyskland, Spanien och andra länder som tar sitt ansvar kopiöst jämfört med lilla sweden.... Jag la ut en EU-rapport tidigare i annan tråden som du säkert hann se och glömma :-)[/quote]

Nu vet jag inte vad du menar, per capita är per capita, i Tunisien och i Sverige.

Sverige har totalt tagit emot ca 7 gånger fler asylsökande de senaste 6 åren än Spanien, så angående Spanien har du helt fel.

Tyskland har tagit emot ca 175' asylsökande på 6 år, under samma tid har Sverige tagit emot 170'. Då har Tyskland en befolkning på ca 82 miljoner mot Sveriges 9 miljoner.
Så hur du än räknar så har Sverige tagit emot väldigt mycket asylsökande.
Det är inte alls några hjärnspöken.

Läs Migrationsverkets statistik över mottagarländer:
http://www.migrationsverket.se/info/6061.html

08 Jan 2013, 17:13
Profile ICQ YIM WWW

FenderBender wrote:
Cabretta wrote:

Det är väl ingen som försöker blunda för att vi har en stor invadring. Det är verkligheten vi lever i - fakta vi måste förhålla oss till, och det är just vårt förhållningssätt till invandringen det här handlar om. Inte hur många asylsökande vi tar emot. Man kan välja att se invadringen som en tillgång, eller ett problem. Långsiktigt är jag övertygad om att invadringen kommer att gynna oss snarare än skada oss. Du delar nog inte den åsikten, men då är det ditt problem.

Invandringen under Karl XII tid vid makten var långt mer omfattande än dagens, sett mot folkmängden. Hör du någonsin någon som ondgör sig över ättlingar till dessa invandrare idag? Historiskt sett har Sverige alltid varit generöst med att ta emot invandrare. Iofs huvudsakligen arbetskraftsinvandring, men ändå.

Jo, Slowdad, han säger uttryckligen att det är "hjärnspöken". Inget tvivel om det.

08 Jan 2013, 17:15
Profile ICQ YIM WWW

Cabretta wrote:

Jo, Slowdad, han säger uttryckligen att det är "hjärnspöken". Inget tvivel om det.

Fakta från EU

Image

Lär dig nu att tyda en statistik också...please... du ser att det är uppdelat i olika kolumner... totalt antal och sedan saxat på olika delar inom/utom EU totalt osv... Kolla UK o Spanien... men om du ska snacka capita kolla schweitz t.ex... :-) här ser du t.ex att 18.000 av dessa 100.000 som kom till Sverige var hemvandrande svenskar...oops det förstör din fnatt statistik... av de som var kvar var 26000 såna som var EU medborgare och har rätt att röra sig fritt... Oops där förstör jag din fnatt statistik.

Så nu till hjärnspöket... för du glider märkligt nog från ditt ämne som är att muslimer är på väg att ta över Sverige vilket är total nonsens och bara otäckt dumt att höra... sen glider du plötsligt till en mer allmän Alla eländets invandrare som bla bla... o då är du på ett annat tema... inte så smaskigare den och lika fylld av shit... Så de 56000 som var kvar var de muslimer extremister antar jag eftersom de invaderar nu planerat o medvetet eller?
Men fan o shit... tänk om de kom också från alla möjliga andra ställen då och inte ens skulle vara muslimerutan katoliker och protestanter och ateister... skulle det plötsligt inte var så värst många blodtörstiga muslimer som är på attack... jädrans jävla statistik!!!!

Jag tror som sagt att risken med blodtörstiga muslimer är lika stor som att alla finländare i Sverige sups och slås med kniv och alla romer är tjuvar... det är samma typ av retorik... :-)

Just follow your soul.

08 Jan 2013, 18:11
Profile WWW

Jorå EU vet ju alltid bäst.

http://rod.se/rekordstor-invandring-till-sverige

08 Jan 2013, 19:07
Profile ICQ WWW

Tobbe z wrote:

haha du är rolig du :-) som sagt hjärnspöken försvinner inte ens med fakta :-) för i det fallet har faktiskt EU koll på läget. Det är också därför Sverige ska hålla sig till viss direktiv om hur Dessa frågor ska behandlas på europanivå. Det är inte bara upp till Sverige att säga att nu har vi SverigeDemokraterna som vill stänga våra gränser så sorry då får ni andra ta det själva ni alla andra :-) Det sker förhandlingar på EU nivå om kvoter å sånt vet du :_)

Just follow your soul.

08 Jan 2013, 19:35
Profile WWW

FenderBender wrote:

Uppskattningsvis 90-95 procent av alla muslimer är "muslimer" i samma mening som vi svenskar är "kristna". Dvs, de utövar inte sin tro utan är av tradition och hävd muslimer. Sen har vi minoriteten som kan kallas fundamentalister, som bokstavtolkar och övertolkar koranen och använder den som ett slags lagbok. Det är denna minoritet vi har anledning att vara oroliga över. Inte "muslim-svennarna". Sen är Islam inte heller en enad religion. Den delas in i "Shia" och "Sunni" - två grenar som inte har många berörningspunkter. Sedan är dessa kategorier nedbrutna i ytterligare förgreningar, precis som kristendomen.

Här har du var muslimer lär sig i moskéerna
http://crf.hudson.org/index.cfm?fuseact ... _Materials
http://www.guardian.co.uk/media/2010/no ... tisemitism

Läs sedan artiklarna som finns här:
http://crf.hudson.org/index.cfm?fuseact ... rchive=Yes

De fundamentala skillnaderna mellan koranen och bibeln är förklaringen till att Islam inte reformeras och att islamska samhällen stannade i utveckling (Mellanöstern var framstående fram till Islam gjorde sitt intåg).

Däremot är det givetvis fel att peka ut muslimer som problemet.
De precis som vi i väst kan också liberaliseras och sekulariseras.

08 Jan 2013, 19:58
Profile ICQ YIM WWW

SlowDad wrote:
Tobbe z wrote:

haha du är rolig du :-) som sagt hjärnspöken försvinner inte ens med fakta :-) för i det fallet har faktiskt EU koll på läget. Det är också därför Sverige ska hålla sig till viss direktiv om hur Dessa frågor ska behandlas på europanivå. Det är inte bara upp till Sverige att säga att nu har vi SverigeDemokraterna som vill stänga våra gränser så sorry då får ni andra ta det själva ni alla andra :-) Det sker förhandlingar på EU nivå om kvoter å sånt vet du :_)

Tänk om det förhåller sig tvärt om?
Du klistrar en massa saker på dina antagonister och ger dem egenskaper men agerar exakt likadant själv.

08 Jan 2013, 20:07
Profile ICQ YIM WWW

SlowDad wrote:
Cabretta wrote:

Fakta från EU

Image

Lär dig nu att tyda en statistik också...please... du ser att det är uppdelat i olika kolumner... totalt antal och sedan saxat på olika delar inom/utom EU totalt osv... Kolla UK o Spanien... men om du ska snacka capita kolla schweitz t.ex... :-) här ser du t.ex att 18.000 av dessa 100.000 som kom till Sverige var hemvandrande svenskar...oops det förstör din fnatt statistik... av de som var kvar var 26000 såna som var EU medborgare och har rätt att röra sig fritt... Oops där förstör jag din fnatt statistik.

Så nu till hjärnspöket... för du glider märkligt nog från ditt ämne som är att muslimer är på väg att ta över Sverige vilket är total nonsens och bara otäckt dumt att höra... sen glider du plötsligt till en mer allmän Alla eländets invandrare som bla bla... o då är du på ett annat tema... inte så smaskigare den och lika fylld av shit... Så de 56000 som var kvar var de muslimer extremister antar jag eftersom de invaderar nu planerat o medvetet eller?
Men fan o shit... tänk om de kom också från alla möjliga andra ställen då och inte ens skulle vara muslimerutan katoliker och protestanter och ateister... skulle det plötsligt inte var så värst många blodtörstiga muslimer som är på attack... jädrans jävla statistik!!!!

Jag tror som sagt att risken med blodtörstiga muslimer är lika stor som att alla finländare i Sverige sups och slås med kniv och alla romer är tjuvar... det är samma typ av retorik... :-)

Några problem med din tankegång.
Invandrare till Schweiz är rika och välutbildade
De 18000 som flyttar tillbaka till Sverige behöver inte nödvändigvis vara svenskar mer än i passet.
Invandringen till Sverige är utslaget på antal invandrare mycket högre än till England.

Brottsbenägenheten hos muslimer visar faktiskt att de är mer blodtörstiga än finländare.
De har en tydlig överrepresentation i brottstatistiken. östasiater så som kineser och japaner har däremot en kraftig underrepresentation och begår färre brott än svenskar. Det är således östasiater Sverige ska satsa på för de är inte bara arbetsamma, välutbildade och sekulära utan även inte kriminellt belastade.

08 Jan 2013, 20:18
Profile ICQ YIM WWW

SlowDad wrote:
Fakta från EU

Image

Denna ser ju lite skum ut, bl.a saknar ju Frankrike och Belgien m.fl helt siffror??
Lite oroväckande om det ska vara officiellt utgiven EU-statistik.

Jag erkänner att jag har lite svårt att begripa denna. Spanien har t.ex 469.300 icke spanska invandrare, men bara ca 3000 asylsökande per år. Vad består då 469.300 av:

-144.900 är andra EU-invånare OK

-324.500 är icke EU-invånare, vad består dessa av?
----Ca 3000 asylsökande (2011)
----Har man en väldigt hög arbetskraftsinvandring?
----Eller är det anhöriginvandring som kommer upp i dessa siffror?
Det är inte hellätt att tyda denna statistik och vad som ingår i de olika klassificeringarna.

Faktum kvartsår dock vad gäller asylinvandring: Sverige ligger absolut i topp om man tar hänsyn till per capita. Vi ligger även bland de högsta i Europa i absoluta tal.

08 Jan 2013, 21:47
Profile ICQ YIM WWW

att 90-95% av de invandrande muslimerna är såna som inte är speciellt trogna sin religion
är rent struntprat.
det stämmer verkligen inte in på de muslimer jag träffat iaf och jag har träffat rätt många såna.

08 Jan 2013, 22:11
Profile ICQ WWW
This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.   [ 60 posts ]  Go to page 1, 2  Next