|
|
Page 1 of 1
|
[ 9 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
arbetarpojken
|
 Datorjävel.
Min dator fick ju nazistbilistfacistspel i våras. Visade sig nu att grafikkortet satt löst. Drog o racklade som jag gör på jobbet när saker inte funkar, bytte lite strömuttag till hårdiskeri o vips nu funkar det. Men tyvärr formatterat bort massor med trefvliga saker. Men få spel att funka var ju faen lättare när man kunde editera config.sys o autoexec.bat osv. Tacka vet jag DOS 6.22
10 print gott nytt år 20 goto 10
|
| 04 Jan 2013, 16:58 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
 Re: Datorjävel.
arbetarpojken wrote: Min dator fick ju nazistbilistfacistspel i våras. Visade sig nu att grafikkortet satt löst. Drog o racklade som jag gör på jobbet när saker inte funkar, bytte lite strömuttag till hårdiskeri o vips nu funkar det. Men tyvärr formatterat bort massor med trefvliga saker. Men få spel att funka var ju faen lättare när man kunde editera config.sys o autoexec.bat osv. Tacka vet jag DOS 6.22
10 print gott nytt år 20 goto 10 Min bärbara dator 'tappade' hårddisken för någon månad sedan.  Har inte ens orkat kolla vad som är fel ännu men risken finns att mycket försvinner vid en ev. återställning.  Denna gång hade jag dock 'tur' för jag har de viktigaste filerna på ett 'moln'. Men visst var mycket enklare med config.sys och autoexec.bat. /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 04 Jan 2013, 17:12 |
|
 |
|
kjelle
|
Jo visst var det lättare på den tiden, speciellt som man inte kunde göra en bråkdel av vad en normaldator klarar idag... 
| 04 Jan 2013, 17:15 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
backup behövdes även förr i tiden, Tommy 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 04 Jan 2013, 17:20 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
kjelle wrote: Jo visst var det lättare på den tiden, speciellt som man inte kunde göra en bråkdel av vad en normaldator klarar idag...  Det var ju det jag skrev - det var bättre förr. /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 04 Jan 2013, 20:34 |
|
 |
|
Jean
|
arbetarpojken wrote: nazistbilistfacistspel låter som ett grymt spel finns det till ps3 oxå?
|
| 04 Jan 2013, 20:41 |
|
 |
|
arbetarpojken
|
Joshunznera wrote: backup behövdes även förr i tiden, Tommy  ja men inte faen sparades datan  ),, men menm,, den funkar  )
|
| 05 Jan 2013, 00:52 |
|
 |
|
arbetarpojken
|
Jean wrote: arbetarpojken wrote: nazistbilistfacistspel låter som ett grymt spel finns det till ps3 oxå? Haha,, ja vilket kanonspel? Bilister kanske är elakingarna,,,, Har aldrig diggat ps3,, men kanske funkar om man har konventionellt keyboard?,, kontrollen får mig själv att bli bilistnazist 
|
| 05 Jan 2013, 00:54 |
|
 |
|
arbetarpojken
|
kjelle wrote: Jo visst var det lättare på den tiden, speciellt som man inte kunde göra en bråkdel av vad en normaldator klarar idag...  tror vi kunde mindre då än nu  o datorerna kunde bara prata hexa eller binärt,,, men nu är de bångstyrigare. fast visst kan de visa saker nu man inte kunde drömma om,, men funka? *S* Cofig sa till dem,,,,  bra bandnamn,, conifig. systers autoexec.batman
|
| 05 Jan 2013, 00:57 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 9 posts ] |
|