View unanswered posts | View active topics It is currently 30 Apr 2026, 15:00

Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2
The Hobbit! 
Author Message

Post Re: The Hobbit!
kjelle wrote:
Crimson wrote:
Skeeta bra film! Kan knappt vänta till nästa!

My precious!

Va, var Keef med i den filmen? :wink: (läser "Life" just nu, och har lätt för sådana associationer)

:mrgreen:

(Har fortfarande inte läst klart boken Life ännu :oops: ), anmäld i 'Nattuksbordstråden' för länge sedan :oops: )

/R

31 Dec 2012, 13:49
Profile

Var och såg den i fredags. Tycker den var helt ok, klart sevärd. Tycker att många sekvenser ser snyggare och "mindre" animerade än i Lord of the rings. Det flyter ihop bättre på något vis. Tycker det var lite halvkackig översättning stundtals och tre filmer blir nog lite mastigt för storyn, men jag kommer iaf se de alla, troligtvis på bio (som jag f.ö. tycker ha blivit på tok för dyrt - 130 spänn!)

Joråsåatt: Vi diskuterade efter filmen varför inte hela sällskapet tar hjälp av örnarna hela vägen till berget. Nä istället ska vi gå över fjällkedjor och genom berg och allt var det är. Mycket lättare och snabbare med flygtaxi hela vägen... :lol: (nix, har inte läst boken) :roll:

06 Jan 2013, 18:26
Profile

Starsailor wrote:
Var och såg den i fredags. Tycker den var helt ok, klart sevärd. Tycker att många sekvenser ser snyggare och "mindre" animerade än i Lord of the rings. Det flyter ihop bättre på något vis. Tycker det var lite halvkackig översättning stundtals och tre filmer blir nog lite mastigt för storyn, men jag kommer iaf se de alla, troligtvis på bio (som jag f.ö. tycker ha blivit på tok för dyrt - 130 spänn!)

Joråsåatt: Vi diskuterade efter filmen varför inte hela sällskapet tar hjälp av örnarna hela vägen till berget. Nä istället ska vi gå över fjällkedjor och genom berg och allt var det är. Mycket lättare och snabbare med flygtaxi hela vägen... :lol: (nix, har inte läst boken) :roll:

Örnarna hjälper ju fan bara till på nåder för att Gandalf tigger, de har väl bättre för sig än att flyga runt med ett gäng skäggiga pärsäckar dagarna i ända! :mrgreen:

08 Jan 2013, 23:28
Profile WWW

bluescaptain wrote:

Örnarna hjälper ju fan bara till på nåder för att Gandalf tigger, de har väl bättre för sig än att flyga runt med ett gäng skäggiga pärsäckar dagarna i ända! :mrgreen:

Det handlar mao bara om Gandalfs stolthet! :mrgreen:

09 Jan 2013, 14:08
Profile

o jag har den på dvd med svensk text.... he he he... klart mer ös .en sagan om ringen trilogin

09 Jan 2013, 19:53
Profile WWW

Då har man sett Hobbit på Hd versionen och 3D(155 kr kostade kalaset),
tycker det var värt varje krona.
Herregud vilken bild,jag blev impad.
Jag tyckde den gav en känsla av teater med dialogen och kostymerna
och 3d ger en kulisskänsla och bidrar till teater känslan.
Vill se slutet,nu !

12 Jan 2013, 20:43
Profile
Reply to topic   [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2