|
Harward studie om fluor visar skade risker
| Author |
Message |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
 Re: Harward studie om fluor visar skade risker
TC 7 wrote: Joshunznera wrote: jag skulle vilja kapa tråden för en stund eftersom elallergi nämndes lite flyktigt tidigare i denna tråd
Jag har en längre tid märkt att mitt hår börjar bli tunnare, inte alls samma rågblonda beach-frisyr som jag en gång hade. Numera är det bara tunnt och trist.
Hårförändringen började i samma veva som jag började använda datorer dagligen. Jag sitter i genomsnitt minst ca 10-12 timmar framför en datorskärm varje dag. Vanligen s.k. LCD-skärmar
Kan det vara strålningen som gör att håret tappar lyster och i så fall, vad gör man åt detta? Jag tror inte det har med det och göra, gener och sånt spelar naturligtvis roll, MEN se över PH balansen så du ligger högre än normalt är ett bra tips, många inser inte hur viktigt den biten är för kroppens funktion, citron eller lime vatten eller melon är bland det mest basiska vi kan äta och det neutraliserar kroppssyran, ett väldigt enkelt tips men effektivt, om du dricker ett glas citronvatten (färsk pressad helst ) dagligen se till att skölja munnen ordentligt med vatten efteråt så DET tar hårt på tänder eller drick det med sugrör, Citron är väl surt (lågt Ph), inte basiskt? /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 27 Dec 2012, 14:07 |
|
 |
|
Stupid Fingers
|
Du påstår att det sen i höstas ryktas om att man ska tillsätta fluor i skolmjölken. Är bästa stödet för ditt påstående ett fem år gammalt lokalradioinslag om en avhandling av en tandläkare i Halmstad? Som inte nämner skolmjölk?
_________________ & her in her summer dress half a beer & her hair a mess
|
| 27 Dec 2012, 14:13 |
|
 |
|
ChronicTown
|
Quote: citron eller lime vatten eller melon är bland det mest basiska vi kan äta och det neutraliserar kroppssyran, ett väldigt enkelt tips men effektivt, om du dricker ett glas citronvatten (färsk pressad helst ) dagligen se till att skölja munnen ordentligt med vatten efteråt så DET tar hårt på tänder eller drick det med sugrör, Nu vet jag inte vem av Josh och TC7 som driver med vem här, men att citron skulle vara bland det mest basiska vi kan äta var det konstigaste som skrivits i den här tråden... Men lite googlande visar att den är nån sorts snurrig homeopatteori som ligger bakom det. Antar att det är citronindustrin som lurat oss! Att du får risiga tänder om du dricker citronsyra är nog rimligt å andra sidan, särskilt om man inte använder fluor... Men TC7, vilka är det egentligen som står bakom den här fluorkonspirationen, de där "ägarna" och "industrin"?
|
| 27 Dec 2012, 16:19 |
|
 |
|
TC 7
Joined: 11 Jan 2008, 14:04 Posts: 651 Location: Kungliga Hufvudstaden Southside
|
Stupid Fingers wrote: Du påstår att det sen i höstas ryktas om att man ska tillsätta fluor i skolmjölken. Är bästa stödet för ditt påstående ett fem år gammalt lokalradioinslag om en avhandling av en tandläkare i Halmstad? Som inte nämner skolmjölk? jag märker du noterade inte mitt tillägg i det jag postade som var följande, / medelandet är från 2008 men jag vet föräldrar som fått förfrågning nyligen om dom vill deras barn ska delta i detta så dom verkar inte ha gett upp tanken på det /
_________________ ------------------------- TC s heaven
"Blott de tama fåglarna har en längtan, dom vilda flyger" Elmer Diktonius.
Last edited by TC 7 on 27 Dec 2012, 18:05, edited 1 time in total.
|
| 27 Dec 2012, 17:26 |
|
 |
|
TC 7
|
Renegade wrote: Citron är väl surt (lågt Ph), inte basiskt? /R Ja det är många som missupfattar det där,, i naturlig form, svar ja, men om man lärt sig lite kroppskemi vet man att när du svalt det reagerar det motsatt och gör blodet mer alkaliskt, kroppen balanserar ut sig själt normalt sen, men med dagen kost så behövs det ibland en boost,
|
| 27 Dec 2012, 18:04 |
|
 |
|
Stupid Fingers
|
TC 7 wrote: / medelandet är från 2008 men jag vet föräldrar som fått förfrågning nyligen om dom vill deras barn ska delta i detta så dom verkar inte ha gett upp tanken på det /
Jaharu. Föräldrar till barn vid vilka skolor? Vilka är "dom" som inte gett upp tanken på fluor i skolmjölken?
|
| 27 Dec 2012, 18:07 |
|
 |
|
ChronicTown
|
ChronicTown wrote: Men TC7, vilka är det egentligen som står bakom den här fluorkonspirationen, de där "ägarna" och "industrin"? Vi släpper snurreriet om citrongurglande, basiska meloner och "kroppskemi" och repeterar frågan ovan, vilka är det som du menar står bakom den här fluorkonspirationen, TC7? Haraldrig delar tydligen teorin, så även han kanske har nån idé? 
|
| 27 Dec 2012, 23:01 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
näe jag släcker lampan tidigt ikväll. Ingen lampa=ingen strålning. Jag känner varje morgon att jag har mått bra hela natten av att sova i släckt omgivning, kan inte vara ngt annat än att elallergin ligger lågt när det är släckt
Och i morgon bitti dricker jag citronte
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 28 Dec 2012, 00:30 |
|
 |
|
SlowDad
|
Stupid Fingers wrote: Jaharu. Föräldrar till barn vid vilka skolor? Vilka är "dom" som inte gett upp tanken på fluor i skolmjölken? ja den fråga ställer jag mig med. Finns det nåt värre än detta " det ryktas" "några jag känner fick veta att" osv... det är så det byggs upp tro på pepparkaksförbud eller annat skumt... sen sprider det sig och till slut finna alltid några som förvandlar snack till sanning. Vad ville du åstadkomma nu? det finns inte extra fluor i skolmjölken. punkt. period.
_________________When creating Art Never decide rules for what is right and wrong never follow the given way Just follow your soul. http://www.swedenblue.com
|
| 28 Dec 2012, 02:31 |
|
 |
|
TC 7
|
SlowDad wrote: Stupid Fingers wrote: Jaharu. Föräldrar till barn vid vilka skolor? Vilka är "dom" som inte gett upp tanken på fluor i skolmjölken? ja den fråga ställer jag mig med. Finns det nåt värre än detta " det ryktas" "några jag känner fick veta att" osv... det är så det byggs upp tro på pepparkaksförbud eller annat skumt... sen sprider det sig och till slut finna alltid några som förvandlar snack till sanning. Vad ville du åstadkomma nu? det finns inte extra fluor i skolmjölken. punkt. period. Hej Slowdad, det verkar som några tyvärr totalt missat poängen med denna tråd, och kanske likaså även din behjärtansvärda "pepparkaks gubbe" tråd, vad vet jag ? tyvärr online så kommer inte alltid nyanser och ens välvilja fram hur mkt man än försöker och missförstånd skapas lätt ONLINE och det uppenbarligen speciellt synligt här av vissa individer som drar egna slutsatser som passar deras Trollerier lite väl fort  ,, ska vi kallad dom för Tandtroll och nu jag ser deras verkliga ansikten. Men först, min poäng främst med tråden är man har nu bevisat skade verkningar med fluoret, och trots att man vet sedan länge så har ingen seriös forskning gjorts, dock trots att man vetat att det är skadligt för speciellt barn så experimenteras det fortfarande med just barn av dessa flour fantiker, reaktionen blev att några attackerar mig för att jag uppmäksammar detta, är det en sund reaktion ? men tyvärr det inte bara teorier eller påhitt, OK, sedan jag vet även att det tar ibland ett ett tag och vänja sig vid att forskningen faktiskt går framåt  men som en god vän o forskare sa en gång till mig "för att komma framåt måsta man ibland titta bakåt " i alla tider har ny forskning som bryter mot invanda läror förlöjligasts, det verkar som det är en del av spelet, Brödern Wright kallades bla lögnare, Edison förlöjligade Tesla, Galileo var en galen fantiserande "foliehatt", Louis Pasteur, Edward Jenner, var även dom förlöjligade av sina sk expertkollegor, likaså nyligen Robin Warren och Barry Marshall vann Nobelpris efter i många år hade trampats på och förlöjligats av övriga forskarvärlden med deras upptäckt att Magsår var isjälva verket bara var en bakterie, det var bara fantasier och ogrundat påstod man, i samma veva hade dessa andra ansedda forskare lagt ner en massa resurser på att framställa en syntetisk lindringsmedicin för detta som promotades med trumma o basun, ja det finns många exempel på hur sk "Experter" jobbar både nutid och dåtid, och det är likadant med fluorforskningen nu, den nya forskningen har förlöjligats under en tid, men "följ penga spåret" brukar vara en klassisk journalistisk taktik, jag blir förvånad att vissa här försvarar fluoret som om det vore en nära o kär vän istället för att ge det en fundering på om det kanske inte är så bra för dig trots allt, någon (jag) vill dig väl och kroppen består ju inte enbart av tänder Ok så Fluor i bla skolmjölk är bara ett påhittat foliehatts rykte, och det finns ingen som helst sanning i detta ? det har gjorts flera experiment under en tid, både i sverige och andra EU länder, för det första varför gör man experiment ? jo grundtanken är vanligen för att ev kunna sedan göra det i större skala, vad vore annars tanken ? det har promotats fram i flera länder med precis samma manus som nu i sverige, om det bara var ett test, borde man inte lärt av erfarenheten från dessa andra länder som redan gjort det att man måste göra dessa experiment här åxå ? Ok fakta då, detta gick nyligen i test under 2 år 2006 -2008 först i västerbottens kommun och det var på barn från 5 år och upp efter det tog man upp samma projektet i skåne 2008-2010 föräldrar tillfrågades om dom vill ha deras barn delta i detta projekt, den som ledde dessa projekt är Christina Stecksén Blicks, docent i barntandvård vid Umeå Universitet. samt tandvården i skåne under samma tid, mindre lokala experiment hade även gjort tidigare, LÄNK http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... kel=780451 I Rosengårds skolan gjordes även detta experiment i form av Fluor/bordsalt 2008 -2011 denna människa i länken har fick 200000:-i anslag för en 3 års studie allt för att undersöka vad som sker om man ger fluor i bordsaltet, man undrar varför just Rosengård och man föreslår dessutom att man tar hem av det åxå ? LÄNK http://www.skanskan.se/article/20081008 ... ordssaltetRena DR Mengele fasonerna ! några exempel på FLUOR i mjölk agendan under senare årtionden http://www.northwestdentalhealth.nhs.uk ... ation.aspx http://www.independent.co.uk/life-style ... 02791.html---------------------- http://articles.mercola.com/sites/artic ... hools.aspxsen här säger man att fluor inte är bra ihop med mjölk , hmm hur ska dom ha det ? http://www.drugs.com/mtm/fluoride.htmlett annat svenskt fluorexperiment föreslaget för äldre nyligen, http://www.tandlakartidningen.se/intern ... hos-aldre// Forskning från en av "foliehattarna" som jobbat ihop med Harward visar även att dabbning av jod på tänderna gav ett bättre reultat än fluor mot karies och det är kanske är ett framtida alternativ i någon form framöver, 36 olika studier från olika länder som varit till grund för dessa nya resultat som nu presenterats 2012 ,http://www.fluoridealert.org/studies/brain01här om skador på foster bla http://www.fluoridealert.org/studies/brain05/NRC s del http://www.fluoridealert.org/studies/brain06/ //After reviewing fluoride toxicological data, the National Research Council reported in 2006, “It’s apparent that fluorides have the ability to interfere with the functions of the brain.” // ,,är det det jag ser hos ett par individer här på Bojen ? Dom som idag väljer ett liv med mkt läsk,socker och godis och/eller annan mat som surar ner kropps PH halten varje dag så har man väl valt en livsstil som kräver ytterligheter som fluor att skydda emaljen med, en låg PH halt över lag sänker immunfösvar,försämrar lever funktion och försvagar dina goda kroppsbakterier, cellfunktioner etc, problemet med tandröta började ju under mitten förra århundradet men dom mängder socker som kom in i vardagen allt eftersom i samhället, och tandborstning låg kanske inte kanske främst på dagordningen, så det vart ett stort problem, och i slutet på 50talet så började man införa fluoret i tandkräm som en snabb lösning, en snabblösning som dock vart kvar och ökade, Tips för dom som bryr sig / Den naturliga dos fluor i som finns i vattnet i sverige idag är tillräcklig om man andvänder hjärnan lite extra, om du sköljer munnen ordentligt en extra gång och lika länge som om du skulle skölja med munvatten fast då med ditt vanliga dricksvatten efter tandbostningen så har den naturliga fluor halten fått verkat lite längre på dina tänder , det är ganska logisk fysik /matematik 1+1 dos = 2 dos så skölj munnen med vatten några extra ggr per dag är ett mkt vettigt alternativ. /Hoppas det inte vart för mkt info för er nu PS, Den här är speciellt för dig Slowdad, lite julefrid ,,gott nytt år. http://www.youtube.com/watch?v=lzhfOuLS ... r_embedded
|
| 29 Dec 2012, 23:04 |
|
 |
|
Joshunznera
|
TC 7 wrote: Tips för dom som bryr sig / Den naturliga dos fluor i som finns i vattnet i sverige idag är tillräcklig om man andvänder hjärnan lite extra, om du sköljer munnen ordentligt en extra gång och lika länge som om du skulle skölja med munvatten fast då med ditt vanliga dricksvatten efter tandbostningen så har den naturliga fluor halten fått verkat lite längre på dina tänder , det är ganska logisk fysik /matematik 1+1 dos = 2 dos så skölj munnen med vatten några extra ggr per dag är ett mkt vettigt alternativ. /Hoppas det inte vart för mkt info för er nu PS, Den här är speciellt för dig Slowdad, lite julefrid ,,gott nytt år. http://www.youtube.com/watch?v=lzhfOuLS ... r_embedded varför ska vi gurgla oss i fluorvatten om det nu är giftigt? Är det då inte bättre att spotta ut det illa kvickt istället?
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 29 Dec 2012, 23:35 |
|
 |
|
TC 7
|
Joshunznera wrote: TC 7 wrote: Tips för dom som bryr sig / Den naturliga dos fluor i som finns i vattnet i sverige idag är tillräcklig om man andvänder hjärnan lite extra, om du sköljer munnen ordentligt en extra gång och lika länge som om du skulle skölja med munvatten fast då med ditt vanliga dricksvatten efter tandbostningen så har den naturliga fluor halten fått verkat lite längre på dina tänder , det är ganska logisk fysik /matematik 1+1 dos = 2 dos så skölj munnen med vatten några extra ggr per dag är ett mkt vettigt alternativ. /Hoppas det inte vart för mkt info för er nu PS, Den här är speciellt för dig Slowdad, lite julefrid ,,gott nytt år. http://www.youtube.com/watch?v=lzhfOuLS ... r_embedded varför ska vi gurgla oss i fluorvatten om det nu är giftigt? Är det då inte bättre att spotta ut det illa kvickt istället? jag trodde initiallt att du va en av dom smarta killarna här som kunde räkna ut skillnaden mellan drickvatten som vi druckit i alla tider och kemiskt blandade tillsatser som dessutom är mkt högre doser ,, men det extra fluoret har gått tydligen hårt åt dig åxå kanske ? rätta mig om jag har fel om det,
|
| 30 Dec 2012, 00:31 |
|
 |
|
ChronicTown
|
TC 7 wrote: jag trodde initiallt att du va en av dom smarta killarna här som kunde räkna ut skillnaden mellan drickvatten som vi druckit i alla tider och kemiskt blandade tillsatser som dessutom är mkt högre doser ,, men det extra fluoret har gått tydligen hårt åt dig åxå kanske ?
Så det är mat- och sockertillverkarna som ligger bakom fluorkonspirationen eftersom utan den fluorhalt i tandkrämen som vi nu har så hade vi inte kunnat äta så mycket onyttigheter som vi gör utan att få masspr av hål i tänderna? Därför mörkar sockerindustrin fluorens skadeverkningar? Är det korrekt uppfattat? Och alla tandläkare och hela vetenskapen är antingen lurade av sockerindustrin, eller helt enkelt köpta av dem, är det så du tror att det är? Fluorhalten i tandkräm är sisådär tusen gånger högre än maxhalten i dricksvattnet? Är det då inte rimligt att anta att ökningen av den fluor du dagligen får i dig genom att borsta tänderna två gånger om dan och spotta ut tandkrämen är ganska liten jämfört med den fluor du får i dig genom dricksvattnet? Eller är fluoren alltså automatiskt farligare för att den är "kemiskt blandade tillsatser"? Är hela teorin om grundämnen, att en natriumfluoridmolekyl är en natriumfluoridmolkeyl oavsett om den finns i dricksvatten eller i tandkräm, också en del av sockertillverkarnas konspiration? Och att vetenskapen då fullständigt mörkar att citron faktiskt är basiskt och inte surt, vad beror det på då? Vad finns det för dold agenda där? Får jag gissa en sak TC7 - du tror också att det finns "kronisk borrelia" som de svenska läkarna är okunniga om och som det enda sättet att bota är att pumpa sig full med intravenös antibiotika för hundratusentals kronor i flera månader i Tyskland? 
|
| 30 Dec 2012, 01:29 |
|
 |
|
zven
Joined: 27 Dec 2007, 21:50 Posts: 2621 Location: Eskilstuna
|
fyfan vad ni hacka på TC.. problemet med människor överlag på hela jordklotet är att dem är dumma i huvudet/osmarta... att tro på en liten lögn det går vi inte på.. men en stor lögn är lättare att tro på!!! så fungerar 90% av jordens befolkning!!!
jag tillhör dem där andra 10% ... är ansedd av väldigt många i min stad att vara väldigt annorlunda... he he beror nog på att jag är uppfinningsrik o går alltid min egen väg... min sambo påstår att jag är ett "original" hmmmm...
hur många av er Tror att människan orsakar klimatförändringar på Jorden ? gissar på 90% för ni är lättlurade o tror på det som media pumpar in i skallen på er.....
|
| 30 Dec 2012, 09:31 |
|
 |
|
Joshunznera
|
zven wrote: fyfan vad ni hacka på TC.. problemet med människor överlag på hela jordklotet är att dem är dumma i huvudet/osmarta... att tro på en liten lögn det går vi inte på.. men en stor lögn är lättare att tro på!!! så fungerar 90% av jordens befolkning!!!
jag tillhör dem där andra 10% ... är ansedd av väldigt många i min stad att vara väldigt annorlunda... he he beror nog på att jag är uppfinningsrik o går alltid min egen väg... min sambo påstår att jag är ett "original" hmmmm...
hur många av er Tror att människan orsakar klimatförändringar på Jorden ? gissar på 90% för ni är lättlurade o tror på det som media pumpar in i skallen på er..... så du tillhör "dem" 10% som är intelligenta/smarta då? Fundera på det Berätta för all del vad du vet om klimatförändringarna som vi dumma i huvudet/osmarta inte förstår.
|
| 30 Dec 2012, 09:46 |
|
 |
|
SlowDad
|
Säga vad man vill så har TC pluggat om än i den riktning som han tror på. Det är dock pluspoäng för att han ger oss underlag för hans övertygelse så vi får en chans att dra våra egna slutstser.
Om man går tillbaka till citronen, är det så att jag får tillbaka min lejonfrisyr som jag hade son ung om man har tillsätter det i håret? Jag saknar också mitt tjocka täta o långa hår. Finns samband med fluor intaget eller coca colan?
_________________When creating Art Never decide rules for what is right and wrong never follow the given way Just follow your soul. http://www.swedenblue.com
|
| 30 Dec 2012, 10:11 |
|
 |
|
zven
|
jodo gick på utredning hos arbetsförmedlingen senhösten 2003 under min rehab pga en trafikolycka 2001 som orsakade 3 års sjukskrivning... denna utredning är IQ sättande o resurs sättande totalt 3 dagar tog testet o utredningen.. resultatet = dyslexi , IQ 147
dem ville finansiera en högskole/universitet vidareskolning... med extra läs o skrivstöd... men hade ingen lust o sätta mig i skolbänken.....
det är svaret på första raden
klimattjaffset tar vi en annan tråd...
|
| 30 Dec 2012, 10:13 |
|
 |
|
zven
|
SlowDad wrote: Säga vad man vill så har TC pluggat om än i den riktning som han tror på. Det är dock pluspoäng för att han ger oss underlag för hans övertygelse så vi får en chans att dra våra egna slutstser.
Om man går tillbaka till citronen, är det så att jag får tillbaka min lejonfrisyr som jag hade son ung om man har tillsätter det i håret? Jag saknar också mitt tjocka täta o långa hår. Finns samband med fluor intaget eller coca colan? jag är 38 år o äter lime o citron varje dag.. har tjockt hår.. (dock silverfärgat börjar bli) min far blev flint vid 30 min storebror är flintskallig , mina yngre bröder är flintskalliga ingen av dem äter citrusfrukter som jag. hmm jag är den enda som blitt silver/gråhårig o jag vi är bröder o har samma far o mor då vi är lika till useendet..
|
| 30 Dec 2012, 10:22 |
|
 |
|
helmik
|
Intressant diskussion. Jag blir stärkt i min tes om att separationen av tandvården från den övriga sjukvården är av ondo. Den har lett till att tandvården inte ser hela den somatiska konsekvensen av de behandlingar som används utan istället stirrar sig blint på effekter i just munhålan. Ett klassiskt exemplet är amalgamet. Årtionden efter det att resten av världen konstaterat kvicksilvrets negativa konsekvenser för människan så framhärdade man med att stoppa våra tänder fulla med just detta ämne.
|
| 30 Dec 2012, 10:33 |
|
 |
|
Joshunznera
|
helmik wrote: Intressant diskussion. Jag blir stärkt i min tes om att separationen av tandvården från den övriga sjukvården är av ondo. Den har lett till att tandvården inte ser hela den somatiska konsekvensen av de behandlingar som används utan istället stirrar sig blint på effekter i just munhålan. Ett klassiskt exemplet är amalgamet. Årtionden efter det att resten av världen konstaterat kvicksilvrets negativa konsekvenser för människan så framhärdade man med att stoppa våra tänder fulla med just detta ämne. Att amalgam var giftigt var det väl ingen hetare diskussion om, det handlade ju mer om huruvida det var lämpligt att borra ur amalgam som redan låg på plats i kaviteterna, eftersom själva borrandet lösgjorde kvicksilver som då delvis togs upp i patientens kropp. Det stora problemet med amalgamet var att många förordade amalgam-sanering av munhålan som lösningen på alla möjliga sorters abstrakta sjukdomssymptom. Ena året elsanerar man kontoret, nästa år amalgam-sanerar man munhålan och tidigare satte man kycklingnät framför dataskärmar och facket förbjöd gravida att arbeta vid dator. Allt detta i försök att bota psykosomatiska arbetsplatsbesvär. De drabbade är alltjämt drabbade och blir inte friskare.. För att inte tala om de gummiband som skulle hänga efter bilen på 60-talet och på så vis förhindra åksjuka  Snart kommer det säkert nya rön om vad vi mer kan göra för att bli friska från de sjukdomar vi inte visste att vi lider av. Byta ut tandkrämen mot sjögräs och äta citroner i tid och otid är bara två av dessa teorier. Själv tvivlar jag på att det är bra med färggrafik i datorer, visst mådde vi bättre förr när det bara fanns 16 gråskalor? Mitt håravfall började samtidigt som min bärbara fick färgskärm 1993, det är väl bevis nog.. Jo jag vet att jag verkar cynisk, har kanske vaknat på fel sida idag bara. Man får hoppas att det blir bättre framåt dagen 
|
| 30 Dec 2012, 11:02 |
|
 |
|
Granis67
Joined: 05 Sep 2011, 07:49 Posts: 2802 Location: Kalmartrakten SWISH
|
zven wrote: SlowDad wrote: Säga vad man vill så har TC pluggat om än i den riktning som han tror på. Det är dock pluspoäng för att han ger oss underlag för hans övertygelse så vi får en chans att dra våra egna slutstser.
Om man går tillbaka till citronen, är det så att jag får tillbaka min lejonfrisyr som jag hade son ung om man har tillsätter det i håret? Jag saknar också mitt tjocka täta o långa hår. Finns samband med fluor intaget eller coca colan? jag är 38 år o äter lime o citron varje dag.. har tjockt hår.. (dock silverfärgat börjar bli) min far blev flint vid 30 min storebror är flintskallig , mina yngre bröder är flintskalliga ingen av dem äter citrusfrukter som jag. hmm jag är den enda som blitt silver/gråhårig o jag vi är bröder o har samma far o mor då vi är lika till useendet.. Hmm, beträffande hårfrågan tror jag mer på det genetiska arvet (beträffande dominanta och recessiva anlag) än citrusfrukter, men jag haft fel förut... 
_________________ granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.
Religion vs fossils. Fossils win.
|
| 30 Dec 2012, 11:35 |
|
 |
|
zven
|
givetvis så var jag lite ironisk med jämförelsen 
|
| 30 Dec 2012, 11:49 |
|
 |
|
Granis67
Joined: 05 Sep 2011, 07:49 Posts: 2802 Location: Kalmartrakten SWISH
|
zven wrote: givetvis så var jag lite ironisk med jämförelsen  Fast jag önskar innerligt att citrusfrukter skulle göra tricket för mig, nåväl man kan inte få allt... 
_________________ granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.
Religion vs fossils. Fossils win.
|
| 30 Dec 2012, 12:32 |
|
 |
|
ChronicTown
|
zven wrote: givetvis så var jag lite ironisk med jämförelsen  Jämförelsen mellan intelligenskvot och huruvida man tror på vetenskap och beprövad erfarenhet, exempelvis rörande klimatförändringar? Ja, där fanns ju tydligen ingen absolut koppling. 
|
| 30 Dec 2012, 12:49 |
|
 |
|
BiTTeR
|
Största problemet är väl att på tok för många har tillgång till google och youtube.
|
| 30 Dec 2012, 18:32 |
|
 |
|
zven
|
ChronicTown wrote: zven wrote: givetvis så var jag lite ironisk med jämförelsen  Jämförelsen mellan intelligenskvot och huruvida man tror på vetenskap och beprövad erfarenhet, exempelvis rörande klimatförändringar? Ja, där fanns ju tydligen ingen absolut koppling.  min ironi var angående citrusfrukt o håret... klimatbluffen är sunt förnuft 2500 forskare säger att jordens klimat ändras o tv o tidningar förstärker upp skiten allt handlar om PENGAR orkar inte argumentera men titta på denna dokumentär o lyssna nogrant sen kan ni ställa frågan till er.. existerar klimatförändringar pga människan... klimatdravlet påminner om livets ord o är världens största sekt... http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=climate%20swindle&source=web&cd=2&ved=0CDUQtwIwAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DYtevF4B4RtQ&ei=F9XgUK_gIoep4ASf44CADg&usg=AFQjCNHI97emDl-51RRQBR-T25ySQx-C-Q
|
| 31 Dec 2012, 02:05 |
|
 |
|
ChronicTown
|
zven wrote: min ironi var angående citrusfrukt o håret... klimatbluffen är sunt förnuft 2500 forskare säger att jordens klimat ändras o tv o tidningar förstärker upp skiten allt handlar om PENGAR "Allt handlar om pengar"? Vilka är dessa penningtörstande klimatforskare som bara längtar efter att håva in storkovan på klimatbluffen? Vilka är dessa onda producenter av alternativa energikällor som så desperat vill tjäna pengar på att minska koldioxidutsläppen Vilka är dessa snikna rörelser, som tydligen ändå har så mycket större resurser och är så mycket mäktigare än den fossila energi-industrin, eftersom den tydligen inte lyckats föra fram den verkliga sanningen lika framgångsrikt Men men...var och en blir salig på sin tro, så då tar jag och en massa andra människor och tar ansvar för dina barns och barnbarns framtid då, så låter du bli. 
|
| 31 Dec 2012, 03:20 |
|
 |
|
Renegade
|
ChronicTown wrote: zven wrote: min ironi var angående citrusfrukt o håret... klimatbluffen är sunt förnuft 2500 forskare säger att jordens klimat ändras o tv o tidningar förstärker upp skiten allt handlar om PENGAR "Allt handlar om pengar"? Vilka är dessa penningtörstande klimatforskare som bara längtar efter att håva in storkovan på klimatbluffen? Vilka är dessa onda producenter av alternativa energikällor som så desperat vill tjäna pengar på att minska koldioxidutsläppen Vilka är dessa snikna rörelser, som tydligen ändå har så mycket större resurser och är så mycket mäktigare än den fossila energi-industrin, eftersom den tydligen inte lyckats föra fram den verkliga sanningen lika framgångsrikt Men men...var och en blir salig på sin tro, så då tar jag och en massa andra människor och tar ansvar för dina barns och barnbarns framtid då, så låter du bli.  De forskare som söker forskningsanslag och de elproducenter som inte klarar sig utan subventioner? /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 31 Dec 2012, 09:10 |
|
 |
|
Stupid Fingers
|
Renegade wrote: De forskare som söker forskningsanslag och de elproducenter som inte klarar sig utan subventioner?  Glöm inte fluortanterna! De är säkert också med på nåt sätt.
|
| 31 Dec 2012, 09:40 |
|
 |
|
Renegade
|
Stupid Fingers wrote: Renegade wrote: De forskare som söker forskningsanslag och de elproducenter som inte klarar sig utan subventioner?  Glöm inte fluortanterna! De är säkert också med på nåt sätt. Fluortant-lobbyn är nog inte att leka med. /R
|
| 31 Dec 2012, 11:58 |
|
|