| Author |
Message |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
 Ale-glögg?
Köpte några flaskor Liefmans glühkriek på bolaget, tydligen var det ngt tillfälligt sortiment Detta är en glü-ale som säljs i 75cl-flaska och som ska serveras 70 grader varm. Ska bli kul att testa framöver. Någon som redan har testat denna? 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 22 Dec 2012, 12:35 |
|
 |
|
Krippa
|
 Re: Ale-glögg?
Såg den på systemet igår men vågade inte köpa, låter ju helt bisarrt! Gissar på att den antingen är fantastisk eller fullkomligt odrickbar.
|
| 22 Dec 2012, 12:41 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
Krippa wrote: Såg den på systemet igår men vågade inte köpa, låter ju helt bisarrt! Gissar på att den antingen är fantastisk eller fullkomligt odrickbar. Precis min tanke - antingen eller. /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 22 Dec 2012, 13:05 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Krippa wrote: Såg den på systemet igår men vågade inte köpa, låter ju helt bisarrt! Gissar på att den antingen är fantastisk eller fullkomligt odrickbar. haha, blir jobbigt om den är odrickbar, jag köpte fyra flaskor 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 22 Dec 2012, 14:06 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
Joshunznera wrote: Krippa wrote: Såg den på systemet igår men vågade inte köpa, låter ju helt bisarrt! Gissar på att den antingen är fantastisk eller fullkomligt odrickbar. haha, blir jobbigt om den är odrickbar, jag köpte fyra flaskor  Bjussa tomten när han kommer.  Får han en whisky först smakar allt bra efter det. /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 22 Dec 2012, 15:09 |
|
 |
|
Krippa
|
Renegade wrote: Bjussa tomten när han kommer.  Får han en whisky först smakar allt bra efter det. /R Är det rätt sorts whisky kommer allt annat efter det också smaka whisky, så du har helt rätt.
|
| 22 Dec 2012, 17:44 |
|
 |
|
ChronicTown
|
Drack den förra året - rätt väntad smak, med känsla av både glögg (speciellt de lite fruktigare varianterna) och glühwein/vin chaud. Lite friskare än de flesta glöggsorter. Kul att testa, blev ingen vana. Å andra sidan gillar jag, som tidigare Bryssel-bo, ju kriek i de flesta former, särskilt de mindre söta varianterna.
|
| 22 Dec 2012, 18:24 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Detta var inte alls dumt! Som Chronic säger, lite vin chaud-känsla. Mer vin än öl faktiskt. Tyvärr försvinner ju det mesta av bubblorna i uppvärmningen, det hade ju varit trevligt annars med lite mer bubblor i den varma drycken. Tydlig smak av körsbär och glögg-kryddor.
För min del tar jag detta hellre än glögg any day, pga av att den är betydligt mindre söt.
Helt OK som innedricka vid brasan och säkert alldeles lysande på en utomhus-afterski!
|
| 22 Dec 2012, 20:55 |
|
|