View unanswered posts | View active topics It is currently 30 Apr 2026, 15:11

This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 252 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Next
Det finns inga "vi hatar pepparkaksgubbar" på riktigt. 
Author Message

Post Det finns inga "vi hatar pepparkaksgubbar" på riktigt.
inte skrivet av mig utan briljant beskrivet och analyserat av Robert Nilsson

https://www.facebook.com/robert.nilsson.543

"Det finns de som påstår att det pågår en debatt om pepparkaksgubbar. Det gör det inte. För att det ska vara en debatt, så krävs ju två motståndare med motsatta åsikter om en fråga. Det gör det inte i det här fallet.

Låt mig ta ett exempel. Facebookgruppen "JA till pepparkaksgubbar i Luciatåget" har 17386 likes (nästan lika många som Amnesty Interntional Sveriges facebookgrupp på 23000 likes - i
sig ett förhållande som borde få människorättsaktivister som Raoul Wallenberg att vända sig i graven).

17386 likes ska jämföras med den enda facebookgrupp som jag hittade som var mot pepparkaksgubben: "Rädda liv våga säga nej till pepparkakor" som har 32 medlemmar.

Så vad har vi då? Var är den Stora fienden som pepparkaksgubbens vänner rasar mot?

Jo, det är en ensam lärare (och eventuellt några kollegor) som svenska folket rasar mot. Det är mot dem som folkstormen rasar.

Men ändå får man intrycket av att motståndet är större. Men det mina vänner, är inget annat än en konstruerad motopinion. Ett fabricerat motstånd - konstruerat och underblåst av neofascistiska opinionsbidare som vill dra ett löjes skimmer över den folkrörelse och de individer som faktiskt arbetar för att uppmärksamma etnisk diskriminering och arbeta för ett öppnare och tolerantare samhälle.

Man vill gör dessa människors seriösa och balanserade arbete för rättvisa, mot etnisk diskriminering, till neurotiska överreaktioner. Detta genom att konstruera ett hot mot fenomen som står svenskarna varmt om hjärtat.

Ta till exempel debatten om Tintin. Det handlade om att flytta Tintin till hyllor som låg tio meter bort från den placering de hade. Den neofascistiska opinionsmaskinen dundrade genast igång och basunerade ut sin förvanskade version av verkligheten: Kulturhuset ville ta bort Tintin helt och hållet. Genast bildades RÖR inte Tintin-grupper på facebook. Tio meters förflyttning i verkligheten som skapade miltals långa kommentarstrådar i de sociala mediernas kosmos.

Den som har svårt att tro att något så harmlöst som pepparkaksgubbens vänner har kopplingar till den neofascistiska rörelsen, kan gå in på facebookgruppen "JA till pepparkaksgubbar i Luciatåget" och se hur de konsekvent länkar till neofascistiska opinionsorgan som Rationalisten och Exponerat.

Denna facebookgrupps upphovsmän är anonyma. Man kan ju spekulera över syftet bakom detta. Men en inte helt vild gissning är att de inte vill kopplas samman med de neofascistiska rörelser de är en del av. De vill framstå som vanliga människor, som du och jag - vanliga svenssons som inte har någon annan politisk agenda än det sunda svenska snusförnuftet. Allt detta rekorderligt paketterat i slagkraftigt enkla paroller som "Nu får det vara nog!".

Folk frågar sig hur det ohyggliga som hände i Tyskland under andra världskriget kunde hända. Hur miljontals judar kunde gasas ihjäl utan att tyska folket protesterade. Svaret på den frågan är ju givetvis inte entydig, men en starkt bidragande orsak var att nazisternas propagandamaskin var väldigt framgångsrik när det gällde att konstruera juden som ett hot mot tyska traditioner och tysk kultur. Även här - precis som i dagens Sverige och på de sociala medierna - så använde man sig av bilder som raljerade och humoriserade över den judiska minoriteten, bl a genom tidningen Der Stürmers karikatyrteckningar (jämför den ockrande juden med stora onda ögon och kroknäsa med fotot på en kvinna och barn i burka bredvid två svarta soppåsar som just nu sprids på facebook). Precis som i dagens Sverige, så fanns det ju hos den tyska befolkningen en sorts vardagsrasism, vilken nazisterna kunde blåsa liv i.

Så på frågan hur det ofattbara som hände i Tyskland (som enligt många neofascister aldrig har hänt) överhuvudtaget kunde tillåtas, så är ett svar helt enkelt att tyska folket, som svar på judarnas hot mot tyska traditioner och kultur, tänkte:

"Nu får det vara nog!"

Just follow your soul.
http://www.swedenblue.com

13 Dec 2012, 15:46
Profile WWW

Post Re: Det finns inga "vi hatar pepparkaksgubbar" på riktigt.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fixa_id%C3%A9er

13 Dec 2012, 17:25
Profile ICQ YIM WWW

Japp, visst är det jobbigt med alla dessa PK-snubbar som på alla sätt försöker svartmåla ett hederligt parti med unga propra män i (Dressman)kostym i ledningen. Det ser ju vem som helst att detta inte är några främlingsfientliga herrar. Dessutom säger dom ju att dom inte är det. Och dessutom så har ju alla som sa fel avgått nu. Ja inte alla då, en är ju lite svag just nu och behöver tänka över sin situation. Naturligtvis har han inte sagt det som påstås, det går att mixtra så mycket med video och ljud numera, finns det ingen Avpixlad länk på det förresten?

Glöm inte kolla in denna också: http://sv.wikipedia.org/wiki/Apberget

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

13 Dec 2012, 17:38
Profile WWW

Jag funderar på om jag inte ska rösta på SD nästa val bara för att reta trögpappa :mrgreen:

13 Dec 2012, 18:21
Profile ICQ YIM WWW

Haraldrig wrote:
Jag funderar på om jag inte ska rösta på SD nästa val bara för att reta trögpappa :mrgreen:

Jag förstår att det är jobbigt när folk börjar lägga ut en tydlig analys och det rubbar all goja o svammel man försöker stoppa in i folk. allt från massiv invandring som snart försätter landet i bankrutt till förbud mot pepparkaksgubbar... En känd medveten manipulation som skulle väcka denna känsla att man inte längre kan vara "svensk" och att det är minsann tur att SD kom till för att rädda alla från detta.

Just follow your soul.

13 Dec 2012, 21:13
Profile WWW

SlowDad wrote:
Haraldrig wrote:

Jag förstår att det är jobbigt när folk börjar lägga ut en tydlig analys och det rubbar all goja o svammel man försöker stoppa in i folk. allt från massiv invandring som snart försätter landet i bankrutt till förbud mot pepparkaksgubbar... En känd medveten manipulation som skulle väcka denna känsla att man inte längre kan vara "svensk" och att det är minsann tur att SD kom till för att rädda alla från detta.

Nä, det är inte jobbigt.
Mest patetiskt.

Men jag röstar inte på SD av olika anledningar och kommer inte att göra det heller även om det skulle vara roligt att slänga det i ansiktet på dig.
Du har missförstått mig kapitalt. Jag är inte emot invandring. Tvärt om, jag är för fri invandring.

13 Dec 2012, 21:24
Profile ICQ YIM WWW

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... i2xLmN0rA#!

:mrgreen:

13 Dec 2012, 21:37
Profile

Förlåt mig men nu får du ge dig i din jakt på främlingsfientligheter.
Har du kollat hur det ligger till ute i landet, hur många förskolor och skolor har tagit detta urbota dumma beslut? Dessutom var det inte en lärare utan hela skolan som det stod om i tidningen och jag vet fler ställe som tagit samma beslut utan att leta.

Har nog samma grunduppfattning som du men ska vi vara ärliga så spelar man "neofacisterna" så i händerna när man förbjuder pepparkaksgubbar från luciatåg och nationalsånger på skolavslutningar att man nästan skulle börja forma en liten konspirationsteori!

13 Dec 2012, 21:42
Profile

mrock wrote:
Har du kollat hur det ligger till ute i landet, hur många förskolor och skolor har tagit detta urbota dumma beslut? Dessutom var det inte en lärare utan hela skolan som det stod om i tidningen och jag vet fler ställe som tagit samma beslut utan att leta.

Har nog samma grunduppfattning som du men ska vi vara ärliga så spelar man "neofacisterna" så i händerna när man förbjuder pepparkaksgubbar från luciatåg och nationalsånger på skolavslutningar att man nästan skulle börja forma en liten konspirationsteori!

Visst är det så.. det är också det författaren skriver. Att det skulle förstärka SD om det var sant att man massvis förbjöd en massa sånt men grejen är att skolorna gör inte det iallafall inte så som det framställs i debatten.. det var en idiot till rektor i en skola och sedan utnyttjasndet till att stå att det är nästan politiskt styrt och att bara SD får dinröst så kommer det inte att hände... alltså det somaldrig hänt förutom i ett fall.

du skriver att "många förskolor o skolor tog efter" vilka??? hittar man en lista nånstans? var?

Just follow your soul.

13 Dec 2012, 22:26
Profile WWW

SlowDad wrote:
mrock wrote:

Visst är det så.. det är också det författaren skriver. Att det skulle förstärka SD om det var sant att man massvis förbjöd en massa sånt men grejen är att skolorna gör inte det iallafall inte så som det framställs i debatten.. det var en idiot till rektor i en skola och sedan utnyttjasndet till att stå att det är nästan politiskt styrt och att bara SD får dinröst så kommer det inte att hände... alltså det somaldrig hänt förutom i ett fall.

du skriver att "många förskolor o skolor tog efter" vilka??? hittar man en lista nånstans? var?

Lägger nog ner att svara dina inlägg, läser du artiklar som du läser mina inlägg kan det nog bli vad som helst.
Du har lyckats citera mig men jag hittar varken ditt citat eller någonting som ens kan missförstås som det du skrev och är det något som retar mig så är det när någon medvetet hittar på citat som är helt felaktiga. Det jag skrev var "tagit samma beslut" och "utan att leta", med andra ord har ingen tagit efter och det finns inte heller någon lista.
Jobbar i skolvärlden och träffar kolleger, vänner och föräldrar som har gått på andra skolors luciatåg, därmed inte sagt att alla (eller ens många som du felciterade) skolor tagit detta beslut, inte ens många men det har förekommit.

Over and out!

13 Dec 2012, 22:39
Profile

]
mrock wrote:

Lägger nog ner att svara dina inlägg, läser du artiklar som du läser mina inlägg kan det nog bli vad som helst.
Du har lyckats citera mig men jag hittar varken ditt citat eller någonting som ens kan missförstås som det du skrev och är det något som retar mig så är det när någon medvetet hittar på citat som är helt felaktiga. Det jag skrev var "tagit samma beslut" och "utan att leta", med andra ord har ingen tagit efter och det finns inte heller någon lista.
Jobbar i skolvärlden och träffar kolleger, vänner och föräldrar som har gått på andra skolors luciatåg, därmed inte sagt att alla (eller ens många som du felciterade) skolor tagit detta beslut, inte ens många men det har förekommit.

Over and out!

förlåt men det var svårt att tolka din "Jag vet fler skolor som tog samma beslut utan att leta"...
i mina öron lät det som att det var en felanalys att skriva att den debatt som startades och som ledde till detta urbota dumma beslut inte var mer än ett undantag. Man har velat få det att låta som att
anti svensk kultur grupperingar skulle tvingat skolor att förbjuda pepparkaksgubbar vilket inte är sant.
men var det det du menade också.
vidare fundering på det var : vem vinner på en sån desinformation. jo som du säger, neofascisterna.
Därför är det viktigt att ta detta i sitt rätta sammanhang o inte blåsa det till det det inte är.

Vi delar samma syn. Det skulle inte falla in några vettiga typer att förbjuda pepparkaksgubbar eller blonda lucior. Jag hävdar att det är ren desinformation som har till syfte att skapa förvirring för att få bort fokus från granskningen av SD ideologin.

Just follow your soul.

13 Dec 2012, 23:15
Profile WWW

Zzzzz att du orkar. Man blir mer o mer rasistisk för varje ny tråd du skapar.

14 Dec 2012, 04:59
Profile ICQ YIM WWW

spindeln wrote:
Zzzzz att du orkar. Man blir mer o mer rasistisk för varje ny tråd du skapar.

Vissa behöver inte min hjälp för att behålla sin dos av inrerasism. Det jag belyser här och som blommar rätt bra i vissa svar man får är just det SD utnyttjar. den smygrasism som vi alla matats med sen barnsben om de vita o svarta o röda o gula, om raser o om påståendet att detta skulle göra folk olika i grunden, som tillstånd som måste hållas isär.

för de som inte vill se kopplingen så läs Avpixlat som är hatbloggen styrt av Sverigedemokraterna och kom tillbaka sen och säg att det jag skriver är påhitt.

Läs vad de skriver om den unga mörkhyade lucia i Rinkeby och berätta att jag hittar på sedan... Att folk här försöker påstå att inte SD är rasistisk är minst sagt bedrövligt.

Just follow your soul.

Last edited by SlowDad on 14 Dec 2012, 09:03, edited 1 time in total.

14 Dec 2012, 08:20
Profile WWW

Alla här håller säkert med dig så varför håller du på ?
Ingen vill läsa dina basunerande trådar om rasism. Dra till nåt politiskt forum o härja där istället.

14 Dec 2012, 08:52
Profile ICQ YIM WWW

spindeln wrote:
Alla här håller säkert med dig så varför håller du på ?
Ingen vill läsa dina basunerande trådar om rasism. Dra till nåt politiskt forum o härja där istället.

Jag förstår känslan Spindeln. Det är alltid så att man tycker att det är en massa onödigt och överflödigt om man själv tycker att man har genomanalyserat det hela och känna sig klar med det men glöm inte att det finns andra som kanske inte riktigt reflekterat över detta och som kanske känner att de skulle vilja veta mer eller få ett frö till att fundera själv var de egentligen står i frågan.

Det är så med alla forum att tanken är att dela med sig av sina tankar och få feedback från andra om hur de ser på det.

Alla håller inte med jag skriver om och jag strävar inte efter att alla håller med.. Jag ser inte det som en politisk debatt utan kanske mer något som rör alla långt in i själen..och som du vet är själen grunden till vårt musikskapande, för många iallafall... så det är mer en tankeväckare än en politisk debatt.. Mycket smyger sig på i dagens samhälle som kanske varken du eller jag behöver fundera kring men det är inte samma sak som är det är en självklar debatt...
Dessa frågor är viktiga för alla, musiker som icke musiker, viktigt för dig, din familj, dina barn. Att vilja isolera ett musikforum från verkligheten utanför är kanske önskvärt för vissa men inte nödvändigtvis bra. Fördelen med såna debatter och inlägg i ett forum är att det är valfritt för folk att läsa dem eller inte beroende av olika orsaker som kan ligga bakom att man inte vill eller orkar läsa dem, särskilt när de ligger under rubrik off topics
SlowDad direkt från offtopic

Just follow your soul.

14 Dec 2012, 09:08
Profile WWW

SlowDad, från vilken planet kommer du?

Lägg ner och gör något konstruktivt, du har uppenbarligen för mycket tid över.

14 Dec 2012, 23:42
Profile ICQ WWW

Metamatic wrote:

Som att posta osande ilskna trådar om Kalle Ankas jul när man missförstått hela händelsen, och därefter radera dem, exempelvis? :)

15 Dec 2012, 00:14
Profile ICQ WWW

ChronicTown wrote:
Metamatic wrote:

Som att posta osande ilskna trådar om Kalle Ankas jul när man missförstått hela händelsen, och därefter radera dem, exempelvis? :)

Vem är det som har postat osande ilskna trådar om mysiga Kalle ankas Jul?

jaja ogillar man att någon rör i SD grytan får man beskyla honom för annat. lögner kommer man inte långt med Chronic... för du har belägg för ditt lilla förtal?

Till meta: jodå jag gör en massa konstruktivt o kul trots att jag inte gillar rasister :)... eller kanske du tycker att jag bara hittar på och det finns inga rasister varken inom SD, Sverige eller på denna planet? vad menar du?

Just follow your soul.

15 Dec 2012, 12:01
Profile WWW

SlowDad wrote:

jaja ogillar man att någon rör i SD grytan får man beskyla honom för annat. lögner kommer man inte långt med Chronic... för du har belägg för ditt lilla förtal?

Till meta: jodå jag gör en massa konstruktivt o kul trots att jag inte gillar rasister :)... eller kanske du tycker att jag bara hittar på och det finns inga rasister varken inom SD, Sverige eller på denna planet? vad menar du?

nä nu får du tagga ner Slo.. Chronic avsåg inte ngt inlägg raderat av dig utan av Metamatic. Så tolkade jag i alla fall inlägget. Med Smiley och allt :wink:

15 Dec 2012, 12:21
Profile WWW

Joshunznera wrote:
SlowDad wrote:

nä nu får du tagga ner Slo.. Chronic avsåg inte ngt inlägg raderat av dig utan av Metamatic. Så tolkade jag i alla fall inlägget. Med Smiley och allt :wink:

haha OK förlåt till Chronic!!! jag missuppfattade hans smiley som riktat till mig. börjar bli van vid motattack som svar på mitt tjat :) förlåt Chronic o tack Josh för rättelsen.

Gillar inte Meta Kalle Anka och står inte för det senare? hehe vilka debatter som förs ;) Skål på er...

Just follow your soul.

15 Dec 2012, 12:25
Profile WWW

SlowDad wrote:

haha OK förlåt till Chronic!!! jag missuppfattade hans smiley som riktat till mig. börjar bli van vid motattack som svar på mitt tjat :) förlåt Chronic o tack Josh för rättelsen.

Gillar inte Meta Kalle Anka och står inte för det senare? hehe vilka debatter som förs ;) Skål på er...

det handlade om Disney som bestämt att deras svarta docka som tomten stämplar OK på, i KalleAnkas Jul-programmet, ska klippas bort liksom den grönklädde gubben med stor näsa som förekommer i samma film. Anledningen var att man inte tyckte att det var lämpligt att ha en nidavbild av en jude och en picaninny i en Disneyfilm 2012.

Detta blåstes ju naturligtvis upp likt en n-word-boll på apläktarna och deras forum runt omkring. Antagligen för att de trodde att det var ngt som SVT hade bestämt, när det i själva verket var Disney Corp i USA som tagit detta beslut. Som vanligt var apberget dåligt påläst och framförallt hämtade de antagligen i vanlig ordning sin info från sina Avpixlade och Flashiga baksidor på nätet :wink:

15 Dec 2012, 13:28
Profile WWW

Att ingen har kommit på idén att täcka pepparkaksgubbarna med grön glasyr tyder IMHO på bristande fantasi ute i stugorna. :mrgreen:
Vad gäller det politiskt heta afrotestikelgodiset, de finns att inhandla i Österrikiska konditorier i sitt ursrungliga form fast väsentligt mindre än originalet. Men där heter det "Schwedenbombe". Tycker det finns all anledning att kräva FN sanktioner mot Österrike, Adolfs födelseland.

http://www.youtube.com/vacuumvoodoo
Zagray! - test & review

15 Dec 2012, 18:33
Profile WWW

VacuumVoodoo wrote:
Att ingen har kommit på idén att täcka pepparkaksgubbarna med grön glasyr tyder IMHO på bristande fantasi ute i stugorna. :mrgreen:
Vad gäller det politiskt heta afrotestikelgodiset, de finns att inhandla i Österrikiska konditorier i sitt ursrungliga form fast väsentligt mindre än originalet. Men där heter det "Schwedenbombe". Tycker det finns all anledning att kräva FN sanktioner mot Österrike, Adolfs födelseland.

Till alla som tycker att jag överdriver med den rasism som försöker fortplanta sig bland "äkta svenskar" vill jag gärna att ni läser vad som står på denna hemsida... Begrunda och skoja igen sedan att det jag skriver är påhitt. På denna sida finner ni alla grova påståenden som sedan sprider sig i lite mer "rumsrena" ställen... Dock handlar det om samma frågeställningar och syn på månnskor o ras och sånt härligt...

http://www.realisten.se

Just follow your soul.

Last edited by SlowDad on 16 Dec 2012, 14:52, edited 2 times in total.

16 Dec 2012, 13:53
Profile WWW

SlowDad wrote:
VacuumVoodoo wrote:

Till alla som tycker att jag överdriver med den rasism som försöker fortplanta sig bland "äkya svenskar" vill jag gärna att ni läser vad som stpr på denna hemsida... Begrunda oc hskoja igen sedan att det jag skriver är påhitt. På denna sida finner ni alla grova påståenden som sedan sprider sig i lite mer "rumsrena" ställen... Dock handlar det om samma frågeställningar och syn på månnskor o ras och sånt härligt...

+1 till SlowDad.

16 Dec 2012, 14:28
Profile ICQ WWW

Slowdad, jag tror inte man kan överdriva angående kampen mot spridningen av rasismen överhuvdtaget, jag tycker du ska skriva precis vad du känner och tänker i frågan, bara bra att skitsnacket får bli emotsagt!
Om nån inte vill läsa om saken så är det upp till var och en att låta bli, finns inget tvång på att läsa :-)

16 Dec 2012, 14:53
Profile

Herb wrote:
SlowDad wrote:
Till alla som tycker att jag överdriver med den rasism som försöker fortplanta sig bland "äkta svenskar" vill jag gärna att ni läser vad som står på denna hemsida... Begrunda och skoja igen sedan att det jag skriver är påhitt. På denna sida finner ni alla grova påståenden som sedan sprider sig i lite mer "rumsrena" ställen... Dock handlar det om samma frågeställningar och syn på månniskor o ras och sånt härligt...

+1 till SlowDad.

Tack Herb!

Just follow your soul.

16 Dec 2012, 14:53
Profile WWW

holmis63 wrote:
Slowdad, jag tror inte man kan överdriva angående kampen mot spridningen av rasismen överhuvdtaget, jag tycker du ska skriva precis vad du känner och tänker i frågan, bara bra att skitsnacket får bli emotsagt!
Om nån inte vill läsa om saken så är det upp till var och en att låta bli, finns inget tvång på att läsa :-)

På den hemsida jag länkar till får man en inblick i vad grupperingen höger om SD har för "visioner". Saken är att många av SD politik hämtar sin näring ur denna extrema grupperingen och de har en gemensam agenda, skillnaden är att SD väljer idag att försöka få in dessa i en mer "rumsren" miljö medan den andra grupperingen som står bakom realisten.se är en "tydligare" hårdare gruppering men det tar samma frågor, påstående hot, manipulerande lögner och halvsanningar och har innerst inne samma lösningar.

som sagt... Vill ni INTE se rasismen i vitöga ska ni INTE titta på http://www.realisten.se

Just follow your soul.

16 Dec 2012, 14:58
Profile WWW

närå jag tycker inte att du överdiver, hur ska man kunna överdriva i denna fråga... Tvärtom behöver detta belysas dagligen, främlingsfientligheten tittar fram runt var och varannan knut och så länge de fientliga åsikterna får luftas och gro så kommer de för vissa människor snart att framstå som sanningar.

En granne till mig luftade lite väl rasistiska åsikter över en kopp glögg i går eftermiddag. Med i rummet satt hans fru och 13-årige dotter. Sanningen som han luftade var att han inte gillade somalierna på ortens flyktingförläggning eftersom de kallade de lokala flickorna för "hora". Jag frågade då om det var alla somalier på orten som använde detta språk eller bara vissa eller rentav kanske bara en? Och hade han själv bevittnat detta? Nej det hade han ju inte men han hade ju hört...

Vidare fick jag veta att dessa somalier kommer hit bara för att tära på vårt svenska samhälla och ta del av all våra förmåner.
-"Lite som dina föräldrar då", kontrade jag eftersom grannens föräldrar invandrade från ett fattigt Finland i början av 50-talet...
-"Nej det var ju skillnad! Man kan ju inte jämföra somailer och finnar..." Nähä.. :o

Jag påpekade orimligheten i att utpeka en hel grupp månniskor för något som eventuellt någon hade sagt någon gång. Tror faktiskt att han förstod min poäng efter ett tag. Det tragiska är att det finns en massa människor runt i vårt land som aldrig blir emotsagda och därför aldrig behöver reflektera över sitt språkbruk och hur de sprider villfarelser och fördomar

Det är nog dags för en hemsida där vi som inte gillar den rådande utvecklingen i flyktingfrågan kan komma till tals. En oberoende hemsida för vanligt folk som tycker att det kan vara nog nu med att beskylla våra flyktingar för det mesta som är fel i samhället. En sida som inte drivs av vare sig ngt politiskt parti eller ngn tidning

keep up the good work, Slo!

16 Dec 2012, 15:53
Profile WWW

Joshunznera wrote:
Det är nog dags för en hemsida där vi som inte gillar den rådande utvecklingen i flyktingfrågan kan komma till tals.

Ja, verkligen. Det skulle vara trevligt att kunna diskutera hur invandringen ska kunna begränsas till en dräglig nivå utan att bli kallad rasist, nazist mm. av "toleranta" människor som inte respekterar att inte alla delar deras åsikt. 8)

16 Dec 2012, 17:12
Profile ICQ YIM WWW

Jesperado wrote:
Joshunznera wrote:
Det är nog dags för en hemsida där vi som inte gillar den rådande utvecklingen i flyktingfrågan kan komma till tals.

Ja, verkligen. Det skulle vara trevligt att kunna diskutera hur invandringen ska kunna begränsas till en dräglig nivå utan att bli kallad rasist, nazist mm. av "toleranta" människor som inte respekterar att inte alla delar deras åsikt. 8)

Kul att vi är överens för en gångs skull :wink:

Nu vet ju de flesta att SD inte är ett rasistiskt parti, de har de ju själva både sagt och skrivit, men det är inte helt lätt för alla att bli övertygade av JÅs försäkringar när de har i minne det parti av skinnhuvuden, bombarjackor och marschkängor som Jimmie en gång för inte så länge sedan gick med i. Vi andra vet ju att det inte spelar ngn roll vad han tyckte då eftersom det är så länge sedan och såväl JÅ som resten av SD numera är fina och toleranta människor.

16 Dec 2012, 18:14
Profile WWW
This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.   [ 252 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Next