| Author |
Message |
|
Tobbe z
|
 Re: Ålderskris?
Ålderskrisen ligger snarast i valet av Motorcykel än själva införskaffandet- enligt mitt förmenande.
Kör försiktig då väghållningen är tvekasam och bromsen nästintill är obefintlig.
Mvh Surk*k
|
| 11 Dec 2012, 19:49 |
|
 |
|
P90
|
Tobbe z wrote: Ålderskrisen ligger snarast i valet av Motorcykel än själva införskaffandet- enligt mitt förmenande.
Kör försiktig då väghållningen är tvekasam och bromsen nästintill är obefintlig.
Mvh Surk*k Har haft en del hojar förr men detta är den modernaste, med elstart som jag aldrig haft på någon hoj tidigare.. 
_________________ /Garagegitarrist med framtiden bakom mig
|
| 11 Dec 2012, 20:41 |
|
 |
|
Tobbe z
|
P90 wrote: Tobbe z wrote: Ålderskrisen ligger snarast i valet av Motorcykel än själva införskaffandet- enligt mitt förmenande.
Mvh Surk*k Har haft en del hojar förr men detta är den modernaste, med elstart som jag aldrig haft på någon hoj tidigare..  Om det är den första med skivbroms så lär du nog tycka att även HDs bromsar räcker. 
|
| 11 Dec 2012, 23:58 |
|
 |
|
arinihsd
|
SlowDad wrote: [quote="Joshunznera Det låter som en bra plan. Lite som att skaffa sig en Gibson Birdland, för att tala BOJ-språk  haha en Gibson Birdland... vad har jag missat  en sån kan man drömma om och låta bli denna simpla byrdland...  that's right... rätt tåg till nowhereanywhere station men som sagt... så fort man fått det så är man fasiken en fantasi fattigare... så summan summarum ju mer desto mindre[/quote] Åjo drömma går ju. När Nugentfebern kommer så ..... Jag slutade leta när jag hittade en lefty för 500.000 kr eller dollar. Jag kan inte känna någon nytta eller glädje över priset oavsett valuta. Men visst, när Nugent kommer i högtalaren så finns i alla fall lite sug kvar. http://s1080.photobucket.com/albums/j340/arinihsd/
|
| 13 Dec 2012, 00:28 |
|
 |
|
arinihsd
|
Joshunznera wrote: Renegade wrote: ]
Jag ramlade över detta Churchill-citat när jag skulle skriva i en annan tråd.
We make a living by what we get, but we make a life by what we give.
/R bra där, unge avfälling, då börjar vi med att ge lite medkänsla  Jag bytte bort 70 italienska hk i höstas. Fick nedanstående. Mekade och mekade och plötsligt startade ekipaget. Mekade ännu mer och tänkte köra några mil för att kolla tändning och förgasare. Efter sådär 11 km blev det tyst. Mera meka. Och nu har jag gnistor i hela fördelaren. Men sällan vid rätt tillfälle. Det blir lite nya delar till våren och sedan tror jag att suget efter söndagsåkning kommer tillbaka. Bromsarna som någon tvekade över i ett tidigare inlägg är låsningsfria på den här manicken. Möjligen låser bakhjulet på grus. Perfekt när hela fotanvändningen är spegelvänd. Hade jag fått ett bud på en Vespa liknande Josh's bilder hade det nog blivit en sådan. Men förslaget på en Vespa 125 var lite väl klent. Vespasemester får anstå till framtiden. Men visst gör P90 rätt som köper det som önskas. Och jag är säker på att P90.s sportsterbromsar räcker för normal användning. /Roger 
|
| 13 Dec 2012, 01:01 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
ahaa, en indisk Royal Enfield! Har haft en sån där, fast min var en äkta, från 60-talet och made in england 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 13 Dec 2012, 06:50 |
|
 |
|
arinihsd
|
Made in India 1999. Ser ut som den nyligen hittats i en lada efter 50 års glömska. Det kan man inte skylla indierna för. Finishen kommer snarare av en lång sjöresa. Men den är kul när den fungerar. Efter att nästan enbart kört tunga åbäken i många år så känns det som att köra moped. Joshunznera wrote: ahaa, en indisk Royal Enfield! Har haft en sån där, fast min var en äkta, från 60-talet och made in england 
|
| 13 Dec 2012, 14:33 |
|
 |
|
VacuumVoodoo
Joined: 27 Dec 2007, 23:30 Posts: 2735 Location: Göteborg, Majorna/Linné
|
Alltså, medan ni fantiserar om att få en maskin mellan benen så är min önskan att själv få hamna mellan benen på en.....nej, inte en maskin... 
_________________Alex Tubewonder, Louder&More, Zagray! - Made in Västra Götaland - så de' så! http://www.anacon-tech.comhttp://www.youtube.com/vacuumvoodooZagray! - test & review
|
| 19 Dec 2012, 13:14 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Ja. 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 19 Dec 2012, 13:36 |
|
 |
|
P90
|
VacuumVoodoo wrote: Alltså, medan ni fantiserar om att få en maskin mellan benen så är min önskan att själv få hamna mellan benen på en.....nej, inte en maskin...  Been there, done that! 
_________________ /Garagegitarrist med framtiden bakom mig
|
| 19 Dec 2012, 14:17 |
|
|