| Author |
Message |
|
P90
|
 Ålderskris?
Köpte mig en prostatamoppe idag.. Har jag en ålderskris nu? 
_________________ /Garagegitarrist med framtiden bakom mig
|
| 10 Dec 2012, 00:33 |
|
 |
|
holmis63
|
 Re: Ålderskris?
Japp, glasklar åldersnoja, själv har jag haft ett märkligt sug efter att ge mig själv en BMW cabbe i 50 årspresent 
|
| 10 Dec 2012, 00:39 |
|
 |
|
DrSlim
|
Sportster... Ja, definitivt ålderskris. Hur gammal är du?
_________________ Gud finns inte.
|
| 10 Dec 2012, 00:41 |
|
 |
|
tligen
Joined: 10 Feb 2004, 19:59 Posts: 1894 Location: Förort med Swish
|
grattis! ....men men, undrar hur vädret är nu där du bor....
_________________ tligen
|
| 10 Dec 2012, 02:01 |
|
 |
|
leffje
|
Sålde min hoj 2008 då fick jag en ålderskris Funderar faktiskt på en ersättare och nu är rätt årstid att handla. Grattis till hojen!!!
_________________ Bojen sponsor
Last edited by leffje on 10 Dec 2012, 12:20, edited 1 time in total.
|
| 10 Dec 2012, 07:55 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
Grattis till en fin hoj!¨¨ Det är aldrig fel med båge. För min del var bågeåkning en ungdomsgrej, jag hade min Sportster 1971-72 Skulle nog kunna tänka mig en båge igen, men i så fall ngt mer dynamiskt typ en enduro att smyga omkring i skogen med
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 10 Dec 2012, 08:22 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Ha ha, ja sånt där är intressant. Vad är det för mekanismer som styr sånt här?
Min far köpte en BMW M3 när han fyllde 60. 750000kr bara för att?
_________________ Corruptissima re publica plurimae leges
|
| 10 Dec 2012, 09:15 |
|
 |
|
P90
|
DrSlim wrote: Sportster... Ja, definitivt ålderskris. Hur gammal är du? Ful, fet & femtio.. Har kört gamla Engelska hojar tidigare men varit sugen på en sportster sedan 20 år tillbaka, nu efter 15 år utan hoj så fick jag äntligen råd, bättre sent än aldrig (dessutom ligger man ju i den billigaste försäkringsklassen nu).
|
| 10 Dec 2012, 10:59 |
|
 |
|
pikehead
|
Japp! Solklart fall av ålderskris. Bara att ge sig hän och bejaka, så blir det skoj! (vi skrev en låt om den känslan för nåt år sen, klicka på länken nedan  )
|
| 10 Dec 2012, 11:18 |
|
 |
|
SlowDad
|
P90 wrote: DrSlim wrote: Sportster... Ja, definitivt ålderskris. Hur gammal är du? Ful, fet & femtio.. Har kört gamla Engelska hojar tidigare men varit sugen på en sportster sedan 20 år tillbaka, nu efter 15 år utan hoj så fick jag äntligen råd, bättre sent än aldrig (dessutom ligger man ju i den billigaste försäkringsklassen nu). Grattis. Det är underbart med hoj. Har idag en Triumph Tiger 800, men haft senast en liten blandning av olika MC, alla med sin egen charm eller prestanda eller vad som nu var deras grej. En BMW K1300S med 175 hästar, en stark mellanting mellan sport och tourer... Älskade den med sålde den för trots "rätt ålder" ur försäkringssynpunkt så kostade den en hel del när man är 08... Innan den hade jag en HD NighRod och det var en grym HD med motor skapat i samarbete med Porsche... en häftig sak, råstark, stabil och vibrationsfri (i motsats till många andra HD) Roligt att se att det går som himla bra för Triumph idag. De har fått en underbar renässans och bygger riktigt fina hojar i alla typer från långfärd till terräng och i alla prisklasser. iallafall... njut av din ålderskris... Det var ingen tråkig kris direkt 
_________________When creating Art Never decide rules for what is right and wrong never follow the given way Just follow your soul. http://www.swedenblue.com
|
| 10 Dec 2012, 13:24 |
|
 |
|
P90
|
Tack SlowDad! Jag har sneglat på moderna Trajor rätt länge nu och även Yamahas XT600/660 men ville testa att ha en sportster först, om jag sedan känner att jag vill ha något annat så tror jag att H-D´n är lättast att sälja och få igen pengarna på då de brukar hålla ett bra andrahandsvärde.
|
| 10 Dec 2012, 13:48 |
|
 |
|
SlowDad
|
P90 wrote: Tack SlowDad! Jag har sneglat på moderna Trajor rätt länge nu och även Yamahas XT600/660 men ville testa att ha en sportster först, om jag sedan känner att jag vill ha något annat så tror jag att H-D´n är lättast att sälja och få igen pengarna på då de brukar hålla ett bra andrahandsvärde. Helt rätt och sedan är det så med MC som med gitarrer man har olika perioder, vill testa lite nya med andra "personligheter", finns inget rätt eller fel 
_________________When creating Art Never decide rules for what is right and wrong never follow the given way Just follow your soul. http://www.swedenblue.com
|
| 10 Dec 2012, 14:10 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
P90 wrote: Köpte mig en prostatamoppe idag.. Har jag en ålderskris nu? Du bockar bara av 'the big five' (det man måste göra innan man dör  ) som det anstår en mogen man; motorcykel, fallskärmshopp, dykarcertifikat, cabriolet, flygcertifikat, älgstudsare.... /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 10 Dec 2012, 22:45 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Renegade wrote: P90 wrote: Köpte mig en prostatamoppe idag.. Har jag en ålderskris nu? Du bockar bara av 'the big five' (det man måste göra innan man dör  ) som det anstår en mogen man; motorcykel, fallskärmshopp, dykarcertifikat, cabriolet, flygcertifikat, älgstudsare.... /R bara en kvar alltså!
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 10 Dec 2012, 23:30 |
|
 |
|
Renegade
|
Joshunznera wrote: Renegade wrote: Du bockar bara av 'the big five' (det man måste göra innan man dör  ) som det anstår en mogen man; motorcykel, fallskärmshopp, dykarcertifikat, cabriolet, flygcertifikat, älgstudsare.... /R bara en kvar alltså! De har en tendens att bli fler än fem, det är inget absolut antal.  Springa New York maraton, klappa en koalabjörn i Australien, gå en runda på S:t Andrews eller se en engelsk/italiensk/spansk/(fransk?) ligamatch live... Finns mycket att hinna med.. Men bocka av din sista först. /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 10 Dec 2012, 23:37 |
|
 |
|
kjelle
|
Snygg! Sportster känns lite liten dock för en man på 190cm, har suktat en del efter en sån här:  Än så länge har jag inte velat lägga dom pengarna på en hoj...  Har gått igenom japs från 250-1100, BMW:s, Trajor och Norton, både Commando och Interstate, förutom 125-mopparna dessförinnan, så jag har testat det mesta utom amerikanskt. Inga italienare dock.
| 10 Dec 2012, 23:52 |
|
 |
|
danix
Joined: 20 May 2003, 23:28 Posts: 2794 Location: Sollentuna, Stockholm
|
Det börjar likna 99 dumma saker med Erik och Mackan. Fast det gjorde det iofs med första posten 
|
| 10 Dec 2012, 23:55 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Renegade wrote: De har en tendens att bli fler än fem, det är inget absolut antal.  Springa New York maraton, klappa en koalabjörn i Australien, gå en runda på S:t Andrews eller se en engelsk/italiensk/spansk/(fransk?) ligamatch live... Finns mycket att hinna med.. Men bocka av din sista först. /R Ligamatch (Manch Utd-Arsenal i VIP-logen på Old Trafford) NYC Marathon; check!: Check! Ingen Koala men däremot Isbjörnar på Svalbar (nåja inte klappat då...) Ingen golf (nån jävla måtta får det ju vara) däremot sportbil på Silverstone. Åsså toppen av Kebnekaise, Galdöpiggen och Helags samt valsafari på Grönland och Jimi Hendrix Live. Blir snart big 15!  ' Nästa på the bucket list blir att fiska Marlin i utanför Miami Jo nog är man gubbe alltid, man ålderskris? Nope!
|
| 11 Dec 2012, 05:54 |
|
 |
|
Renegade
|
Joshunznera wrote: Renegade wrote: De har en tendens att bli fler än fem, det är inget absolut antal.  Springa New York maraton, klappa en koalabjörn i Australien, gå en runda på S:t Andrews eller se en engelsk/italiensk/spansk/(fransk?) ligamatch live... Finns mycket att hinna med.. Men bocka av din sista först. /R Ligamatch (Manch Utd-Arsenal i VIP-logen på Old Trafford) NYC Marathon; check!: Check! Ingen Koala men däremot Isbjörnar på Svalbar (nåja inte klappat då...) Ingen golf (nån jävla måtta får det ju vara) däremot sportbil på Silverstone. Åsså toppen av Kebnekaise, Galdöpiggen och Helags samt valsafari på Grönland och Jimi Hendrix Live. Blir snart big 15!  ' Nästa på the bucket list blir att fiska Marlin i utanför Miami Jo nog är man gubbe alltid, man ålderskris? Nope! Du har att göra ser jag...  Det fina är att var och en själv bestämmer takt, antal och innehåll men jag kallar dem 'big five' (anspelning på de stora djuren i Afrika) för de flesta som är i samma situation förstår precis vad jag menar. Olika människor har olika saker på sin 'att göra lista' och många börjar att beta av den när barnen flyttar hemifrån. I tiden sammanfaller det ofta med god lön och mindre utgifter. Jag blev nog 'gubbe' när jag köpte min första rörförstärkare och började hänga på Bojen.  Jag hade aldrig någon egen rörförstärkare som liten.  Stora pojkar kan köpa det små pojkar önskar sig.  Det finns säkert någon psykoligisk beteckning för detta men jag förnekar mig inte utan finner mig i det hela med gott humör.  Jag har också drömt om att skaffa både en Triumph och en vintage Vespa/Lambretta men jag tror faktist inte att jag blir lyckligare av att förverkliga drömmen utan jag lever kvar i illusionen att en dag köpa den - det är jag rätt nöjd med.  För att återgå till trådens ämne tycker jag att P90 har gjort alldeles rätt (men fel tid på säsongen med tanke på den snöfall vi haft i landet den senaste tiden:wink: ). Det är ingen ålderskris utan en naturlig del i evolutionen - förneka det inte.  /R
|
| 11 Dec 2012, 09:42 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Renegade wrote: Du har att göra ser jag...  Det fina är att var och en själv bestämmer takt, antal och innehåll men jag kallar dem 'big five' (anspelning på de stora djuren i Afrika) för de flesta som är i samma situation förstår precis vad jag menar. Olika människor har olika saker på sin 'att göra lista' och många börjar att beta av den när barnen flyttar hemifrån. I tiden sammanfaller det ofta med god lön och mindre utgifter. Jag blev nog 'gubbe' när jag köpte min första rörförstärkare och började hänga på Bojen.  Jag hade aldrig någon egen rörförstärkare som liten.  Stora pojkar kan köpa det små pojkar önskar sig.  Det finns säkert någon psykoligisk beteckning för detta men jag förnekar mig inte utan finner mig i det hela med gott humör.  Jag har också drömt om att skaffa både en Triumph och en vintage Vespa/Lambretta men jag tror faktist inte att jag blir lyckligare av att förverkliga drömmen utan jag lever kvar i illusionen att en dag köpa den - det är jag rätt nöjd med.  För att återgå till trådens ämne tycker jag att P90 har gjort alldeles rätt (men fel tid på säsongen med tanke på den snöfall vi haft i landet den senaste tiden:wink: ). Det är ingen ålderskris utan en naturlig del i evolutionen - förneka det inte.  /R Det där med att folk kallar det ålderskris när man bejakar sina önskningar fast man är över 30 är som sagt bara nys. Det vore väl rätt trist om man hade råd att göra allt innan man fyllt 25... Glömde Vespan. Check! jag hade en gammal Vespa när jag hade parkerat storhojjarna i mitten på 70-talet och behövde ngt att pendla med. Det blev en largeframe Vespa Super 150, typ sån här:  Ngt som jag skulle vilja göra och kommer att göra så snart livet tillåter är att ta en 2-3 månaders bilresa genom USA. Och kanske en 2-3 månaders dito i Sverige. Med tält.. Men då får jag nog åka ensam 
|
| 11 Dec 2012, 11:24 |
|
 |
|
SlowDad
|
Kan det vara så till slut att det ultimata är att drömma om något som man numera skulle kunna skaffa men som man låter bli att göra bara så man kan ha längtan kvar? 
|
| 11 Dec 2012, 13:05 |
|
 |
|
Joshunznera
|
SlowDad wrote: Kan det vara så till slut att det ultimata är att drömma om något som man numera skulle kunna skaffa men som man låter bli att göra bara så man kan ha längtan kvar?  Det låter som en bra plan. Lite som att skaffa sig en Gibson Birdland, för att tala BOJ-språk 
|
| 11 Dec 2012, 13:12 |
|
 |
|
SlowDad
|
Joshunznera wrote: SlowDad wrote: Kan det vara så till slut att det ultimata är att drömma om något som man numera skulle kunna skaffa men som man låter bli att göra bara så man kan ha längtan kvar?  Det låter som en bra plan. Lite som att skaffa sig en Gibson Birdland, för att tala BOJ-språk  haha en Gibson Birdland... vad har jag missat  en sån kan man drömma om och låta bli denna simpla byrdland...  that's right... rätt tåg till nowhereanywhere station men som sagt... så fort man fått det så är man fasiken en fantasi fattigare... så summan summarum ju mer desto mindre
|
| 11 Dec 2012, 13:18 |
|
 |
|
P90
|
SlowDad wrote: Kan det vara så till slut att det ultimata är att drömma om något som man numera skulle kunna skaffa men som man låter bli att göra bara så man kan ha längtan kvar?  Förstår hur du menar men nej, det ultimata är nog att försöka förverkliga drömmarna och fortsätta drömma nya vackra drömmar, hur ska man annars utvecklas? Dessutom är jag ingen som lägger prylar på hög bara för att äga dem, jag säljer gärna prylar som jag känner att jag är färdig med för att gå vidare och prova något annat, det finns så mkt man kan drömma om. Det är inte målet, det är resan. 
|
| 11 Dec 2012, 13:28 |
|
 |
|
SlowDad
|
P90 wrote: SlowDad wrote: Kan det vara så till slut att det ultimata är att drömma om något som man numera skulle kunna skaffa men som man låter bli att göra bara så man kan ha längtan kvar?  Förstår hur du menar men nej, det ultimata är nog att försöka förverkliga drömmarna och fortsätta drömma nya vackra drömmar, hur ska man annars utvecklas? Dessutom är jag ingen som lägger prylar på hög bara för att äga dem, jag säljer gärna prylar som jag känner att jag är färdig med för att gå vidare och prova något annat, det finns så mkt man kan drömma om. Det är inte målet, det är resan.  hehe jo... men ibland är målet att inte få... särskilt när man vet at man kan få. för det är sant längtan efter the next step det är en sak men har man avverkat sin Gibson nummer 12 (det har inte jag) så finns en risk att man tappar smaken... ungefär som konditorn som käkar alla sina bakelser... eller käka pepparkakor året runt... man kan tappa feelingen  ... gränserna är så små ibland... som ett vackert solo som stannar till att vara innerligt men inte pratigt... såna nyanser... bruka, förbruka, missbruka... (slow filosofi tisdagshörna... haha)
|
| 11 Dec 2012, 14:42 |
|
 |
|
Renegade
|
P90 wrote: SlowDad wrote: Kan det vara så till slut att det ultimata är att drömma om något som man numera skulle kunna skaffa men som man låter bli att göra bara så man kan ha längtan kvar?  Förstår hur du menar men nej, det ultimata är nog att försöka förverkliga drömmarna och fortsätta drömma nya vackra drömmar, hur ska man annars utvecklas? Dessutom är jag ingen som lägger prylar på hög bara för att äga dem, jag säljer gärna prylar som jag känner att jag är färdig med för att gå vidare och prova något annat, det finns så mkt man kan drömma om. Det är inte målet, det är resan.  Jag ramlade över detta Churchill-citat när jag skulle skriva i en annan tråd. We make a living by what we get, but we make a life by what we give./R
|
| 11 Dec 2012, 15:07 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Renegade wrote: ]
Jag ramlade över detta Churchill-citat när jag skulle skriva i en annan tråd.
We make a living by what we get, but we make a life by what we give.
/R bra där, unge avfälling, då börjar vi med att ge lite medkänsla 
|
| 11 Dec 2012, 15:29 |
|
 |
|
VIP
Joined: 09 Dec 2007, 22:52 Posts: 3454 Location: Sthlms Län
|
GRATTIS ! Snygg hoj 
_________________ -----VIP----- sajejo(snabel-a) hotmail.com
|
| 11 Dec 2012, 15:43 |
|
 |
|
Renegade
|
Joshunznera wrote: Renegade wrote: ]
Jag ramlade över detta Churchill-citat när jag skulle skriva i en annan tråd.
We make a living by what we get, but we make a life by what we give.
/R bra där, unge avfälling, då börjar vi med att ge lite medkänsla  Det tycker jag är en bra start. /R
|
| 11 Dec 2012, 15:44 |
|
 |
|
R.K
|
Härligt med ålderskriser . . här är min som jag tuffat på i 5 säsonger. 
_________________ // Ronny
|
| 11 Dec 2012, 18:45 |
|
|