View unanswered posts | View active topics It is currently 30 Apr 2026, 18:22

Reply to topic  [ 295 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
SverigeDemokraterna och miljön 
Author Message

Post Re: SverigeDemokraterna och miljön
Tror inte jag blivit så förolämpad i hela mitt liv Fenderbender, jag berättar min historia i stora drag angående min arbetsskada, stödet jag fick som var nödvändigt och hur jag tog mig tillbaka till ett anständigt arbetsliv genom att bekosta omskolning själv så att jag kunde skaffa mig ett nytt jobb.
Och du påstår att det inte är sant, var fan fick du det ifrån?
Jag kräver en förklaring, man kan inte anklaga folk för lögn och lämna det vid det!

27 Nov 2012, 21:25
Profile

holmis63 wrote:
Tror inte jag blivit så förolämpad i hela mitt liv Fenderbender, jag berättar min historia i stora drag angående min arbetsskada, stödet jag fick som var nödvändigt och hur jag tog mig tillbaka till ett anständigt arbetsliv genom att bekosta omskolning själv så att jag kunde skaffa mig ett nytt jobb.
Och du påstår att det inte är sant, var fan fick du det ifrån?
Jag kräver en förklaring, man kan inte anklaga folk för lögn och lämna det vid det!

Sorry grabben. Det var inte alls min mening att förolämpa dig. Tvärtom, min mening var att dämpa det dåliga samvete jag kände att du led av. När jag läst dina inlägg inser jag att jag var helt fel ute. Du har all min respekt. ok? Strongt att ta tag i saken på egen hand. Jag ber ödmjukast om ursäkt...

27 Nov 2012, 21:32
Profile ICQ WWW

Joshunznera wrote:
Kul tråd det här :D

Nej.

27 Nov 2012, 21:34
Profile

Ursäkten godtages!
Hur saker och ting kan missuppfattas och djävlar vad frustrerande det är att bli förbannad på ett forum :-)

27 Nov 2012, 21:40
Profile

Groth wrote:
Joshunznera wrote:
Kul tråd det här :D

Nej.

Eller kanske? :wink:

27 Nov 2012, 21:46
Profile ICQ WWW

Tyvärr har du nog rätt Groth, det är inte roligt, men tyvärr dras jag med när det kommer till såna här hjärtefrågor, jag tycker man måste ta diskussionen till skillnad från våra makthavare, men jag ska försöka hålla käften och diskutera väsentligheter i musikinriktade trådar istället :-)
Det är ju därför man deltar här egentligen.

27 Nov 2012, 21:48
Profile

FenderBender wrote:
Haraldrig wrote:
SJukvård är inte fri, varken i Kanada, Sverige eller någonstans. Någon betalar och i Sverige och Kanada är det skattebetalarna.

Jag medade fri, som i avgiftsfri. Inte fru ur skattesynpunkt. Det finns tre länder i världen där sjukvården inte kostar något alls (förutom på skattsedeln då). Det är Kanada, frankrike och Storbrittannien.

Din ovilja att källhänvisa är bekymrande. Du kan omöjligt vara akademiker - som du påstått.

Är det offentlig och/eller privat sjukvård i dessa länder?

/R

27 Nov 2012, 23:31
Profile

FenderBender wrote:
Haraldrig wrote:
SJukvård är inte fri, varken i Kanada, Sverige eller någonstans. Någon betalar och i Sverige och Kanada är det skattebetalarna.

Jag medade fri, som i avgiftsfri. Inte fru ur skattesynpunkt. Det finns tre länder i världen där sjukvården inte kostar något alls (förutom på skattsedeln då). Det är Kanada, frankrike och Storbrittannien.
Din ovilja att källhänvisa är bekymrande. Du kan omöjligt vara akademiker - som du påstått.

Vet inte vad du har för källa, FenderBender, men här hittar du priserna för exempelvis läkarbesök i Frankrike:
http://en.wikipedia.org/wiki/Health_care_in_France

27 Nov 2012, 23:39
Profile ICQ WWW

Intressant nog så är de 7 gamla partierna i riksdagen SDs bästa valarbetare.
http://www.sydsvenskan.se/Pages/Article ... anguage=sv
Inte konstigt att SD ligger runt 20% i Skåne nu.

Hur tänker S och Mp egentligen här?
Ponera att Nisse har ett jobb och betalar skatt.
Nisses bror är arbetslös och Nisses skatt vill politikerna använda för att Nisses bror ska få
ännu svårare att få ett jobb.
Och ja, merparten av människor ser till sina nära och kära i första hand.

28 Nov 2012, 00:23
Profile ICQ YIM WWW

Haraldrig wrote:
Intressant nog så är de 7 gamla partierna i riksdagen SDs bästa valarbetare.
http://www.sydsvenskan.se/Pages/Article ... anguage=sv
Inte konstigt att SD ligger runt 20% i Skåne nu.

Hur tänker S och Mp egentligen här?
Ponera att Nisse har ett jobb och betalar skatt.
Nisses bror är arbetslös och Nisses skatt vill politikerna använda för att Nisses bror ska få
ännu svårare att få ett jobb.
Och ja, merparten av människor ser till sina nära och kära i första hand.

Angriper de problemet eller symptomen med det länkade förslaget?

Vad som hittills skett känns som att politiker kastar bra pengar efter dåliga, dvs de försöker att återställa problem som de själva skapat och jag är inte säker på att det lyckas.

/R

28 Nov 2012, 08:20
Profile

Min slutkläm i hela denna infekterade diskussionen är att jag skulle önska att folk inte bara hoppade på första bästa syndabock så fort det blir spänningar i samhället. Jag tycker personligen att det vore rimligt att kräva ett ansvar från våra politiker på regeringsnivå att se till att staten tar ansvar för all de frågor som har med integrering och asylpolitik. Problemet idag är att det dumpas ner till varje enskild kommun och där är både kompetensen och ekonomin inte alltid i paritet med det som krävs för att lösa det hela på ett bra sätt.

Vi måste inse att vi är ALLA i en världsdel som inte kan isoleras från resten av världen. Våra liv, jobb, framtid innebär att man måste samarbeta över gränser och vara ibland tillgång ibland belastning för resten av jordklotet. Det finns för många viktiga stora frågor som berör oss som mänsklighet i stort och att plädera för att man skulle kunna leva isolerat "med bara sina nära & kära" som det skrivs här är helt ute i det blå.

ha en bra dag här på jordgloben alla

Just follow your soul.
http://www.swedenblue.com

28 Nov 2012, 13:11
Profile WWW

SlowDad wrote:
jag skulle önska att folk inte bara hoppade på första bästa syndabock så fort det blir spänningar i samhället.

Det finns inga syndabockar i denna diskussionen. Ingen skyller på invandrarna, utan i så fall på invandringen. Det är stor skillnad.

SlowDad wrote:
Jag tycker personligen att det vore rimligt att kräva ett ansvar från våra politiker på regeringsnivå att se till att staten tar ansvar för all de frågor som har med integrering och asylpolitik.

Det finns ju faktiskt ett parti som försöker i alla fall, men det partiet har du till och med startat en tråd enbart för att smutskasta.
Hade de andra partierna tagit tag i dessa frågor, eller till att börja med i alla fall erkänt att det faktiskt är ett problem hade SD mest troligt inte funnits.

28 Nov 2012, 17:38
Profile ICQ YIM WWW

Jesperado wrote:

Det finns ju faktiskt ett parti som försöker i alla fall, men det partiet har du till och med startat en tråd enbart för att smutskasta.
Hade de andra partierna tagit tag i dessa frågor, eller till att börja med i alla fall erkänt att det faktiskt är ett problem hade SD mest troligt inte funnits.

Du måste skämta när du påstår att jag "smutskastar" SD?? Det räcker med att de fixar det själva. Vad kallar de senaste utfall som en del ledande SD medlemmar haft på senare tid om man ska nöja sig med att peka på det senaste... längre bak i deras historia finns klara samband med rasistiska grupper eller? Att de försöker se propra ut i sina kostymer gör de inte mindre extrema i sin syn på andra.

Sedan Finns det en väsentlig skillnad mellan vad det partiet ser som ett problem oh det jag ser som ett problem, nämligen att SD ser invandringen som ett problem, de vill inte ha några icke arier i landet medan jag ser hanteringen av asylsökande som ett problem.

Just follow your soul.

29 Nov 2012, 01:23
Profile WWW

SlowDad wrote:
SD ser invandringen som ett problem, de vill inte ha några icke arier i landet medan jag ser hanteringen av asylsökande som ett problem.

Jag har faktiskt aldrig sett något nämnas om raser i partiprogrammet, har jag missat det eller är det som du hittar på?

29 Nov 2012, 06:51
Profile ICQ YIM WWW

SlowDad wrote:

de vill inte ha några icke arier i landet medan jag ser hanteringen av asylsökande som ett problem.

Du menar alltså att SD är Nazister?

29 Nov 2012, 08:21
Profile ICQ WWW

Jesperado wrote:
SlowDad wrote:
SD ser invandringen som ett problem, de vill inte ha några icke arier i landet medan jag ser hanteringen av asylsökande som ett problem.

Jag har faktiskt aldrig sett något nämnas om raser i partiprogrammet, har jag missat det eller är det som du hittar på?

Finns garanterat inte ett ord om arier någonstans i SDs partiprogram eller i någon av deras skrifter. Det är ett rent påhitt. Det lutar allt mer åt att trådskaparen trollar.

29 Nov 2012, 13:22
Profile ICQ YIM WWW

Det här är väl att skjuta sig i foten antar jag... (Eller om man är fyndig: Slänga in sig själv i gaskammaren)

Att Sverige har svårigheter att ta hand om de flyktingar som tas emot är ju en sak som kommer fortsätta att diskuteras på regeringsnivå får man ju ta förgivet. Integreringspolitiken fungerar ju kanske inte direkt lysande. Att svenska journalister har svårt att förhålla sig till SD är ju uppenbart det också. Har ni möjlighet så läs senaste numret utav Journalisten, temasidor om just detta. Det är ju mycket som behöver göras...

Däremot tror jag nog för min egen del att ju SD inte är rätt väg att gå. I och med att att det är ett parti som uppenbarligen enligt väldigt många experter/journalister/forskare har en rakt linje ifrån BSS och andra trevliga gossar. :D (Och nej jag tycker inte att kommunismen är bättre det heller så har vi det avklarat)

Men som sagt...

Hämtat ur SDs partiprogram.

Invandring och bosättning
Massinvandringen till Sverige, och frånvaron av en assimileringsprocess, har skapat stora motsättningar och en mängd andra problem i det svenska samhället. För att motverka denna problematik skall invandringen av personer från kulturellt avlägsna länder begränsas till ett minimum. Om dagens massinvandring får fortsätta kan det dock bli nödvändig med ett tillfälligt totalstopp för icke- västlig invandring, till dess att situationen i landet har blivit så stabil att en restriktiv sverigedemokratisk invandringspolitik kan börja implementeras.

Intressant... För mig är det väldigt främlingsfientligt.

Sen börjar jag ju inse mer och mer att det måste vara fler som trollar...

Nu ska jag fortsätta att läsa in mig ytterligare på ämnet. Egentligen tycker jag inte att politikdiskussioner har på ett musikforum att göra MEN samtidigt tackar jag faktiskt för att det öppnat ögonen på mig.
Många av oss har det alldeles för bra i detta land så att man inte nödvändigtvis bryr sig. Men jag tror på ett mångkulturellt samhälle till skillnad mot vad jag uppfattar att SD gör.

Sverige är ju redan mångkulturellt. Det är ju bara att gå utanför dörren...

Men som sagt det är lätt för mig att säga. Jag har alltid haft mitt liv på det torra i jämförelse med väldigt många andra. Klart jag förstår att folk är upprörda och vill ha förändringar till det bättre. Bättre skolgång, bättre vård, mindre brottslighet etc etc...

Dock tror jag inte som sagt var att SD är rätt väg att gå. Utan jag tror mer på det två stora blocken.

Svammel, svammel...

29 Nov 2012, 14:39
Profile WWW

Andrew Blakk wrote:
Det här är väl att skjuta sig i foten antar jag... (Eller om man är fyndig: Slänga in sig själv i gaskammaren)

Att Sverige har svårigheter att ta hand om de flyktingar som tas emot är ju en sak som kommer fortsätta att diskuteras på regeringsnivå får man ju ta förgivet. Integreringspolitiken fungerar ju kanske inte direkt lysande. Att svenska journalister har svårt att förhålla sig till SD är ju uppenbart det också. Har ni möjlighet så läs senaste numret utav Journalisten, temasidor om just detta. Det är ju mycket som behöver göras...

Däremot tror jag nog för min egen del att ju SD inte är rätt väg att gå. I och med att att det är ett parti som uppenbarligen enligt väldigt många experter/journalister/forskare har en rakt linje ifrån BSS och andra trevliga gossar. :D (Och nej jag tycker inte att kommunismen är bättre det heller så har vi det avklarat)

Men som sagt...

Massinvandringen till Sverige, och frånvaron av en assimileringsprocess, har skapat stora motsättningar och en mängd andra problem i det svenska samhället. För att motverka denna problematik skall invandringen av personer från kulturellt avlägsna länder begränsas till ett minimum. Om dagens massinvandring får fortsätta kan det dock bli nödvändig med ett tillfälligt totalstopp för icke- västlig invandring, till dess att situationen i landet har blivit så stabil att en restriktiv sverigedemokratisk invandringspolitik kan börja implementeras.

Nu ska jag fortsätta att läsa in mig ytterligare på ämnet. Egentligen tycker jag inte att politikdiskussioner har på ett musikforum att göra MEN samtidigt tackar jag faktiskt för att det öppnat ögonen på mig.
Många av oss har det alldeles för bra i detta land så att man inte nödvändigtvis bryr sig. Men jag tror på ett mångkulturellt samhälle till skillnad mot vad jag uppfattar att SD gör.

Men som sagt det är lätt för mig att säga. Jag har alltid haft mitt liv på det torra i jämförelse med väldigt många andra. Klart jag förstår att folk är upprörda och vill ha förändringar till det bättre. Bättre skolgång, bättre vård, mindre brottslighet etc etc...

Dock tror jag inte som sagt var att SD är rätt väg att gå. Utan jag tror mer på det två stora blocken.

Svammel, svammel...

Dessvärre är det ju infacto de etablerade partierna som är orsaken till den bristande integreringen så jag tror inte att lösningen finns där heller- vad gör vi då?
Jag tror liksom SD att man kan hjälpa fler på plats än de förållandevis få som man trots allt hjälper här.

29 Nov 2012, 14:50
Profile ICQ WWW

Andrew Blakk wrote:

Men som sagt...

Svammel, svammel...

Främlingsfientlighet i Sverige är ett väldigt diffust begrepp som tillämpas på det mesta.
Att ha en ansvarsfull invandringspolitik som är av godo för både skattebetalare och invandrare är inte främlingsfientligt i mitt tycke.
Sverige har inga jobb, inga bostäder, en sjunkande ekonomi och en ökande statsskuld. Då ställer jag mig frågan om Sverige har råd med invandrare som sitter i ghetton och lever på bidrag. Är det gynnsamt för invandrare att leva under sådana förhållanden?
Invandring i ekonomisk form är alltid positiv och Sverige blir nog tvingat att ta ett beslut snart; enbart ekonomisk invandring eller fortsatt asyl- och anhörighetsinvandring? Som det ser ut nu så är välfärden snart knäckt. S och V sparkar på arbetarna som är de som kommer att få lida när systemet brakar ihop. Och att välfärden inte klarar den invanringspolitik som förs nu är många ekonomer överens om (bla fl Milton).
Siffror från Kanada visar att inte ens en övervägande majoritet av ekonomiska invandrare lyckas vända asylinvandring till en ekonomisk vinst för samhället (i Kanada måste minst 60% av invandringen vara av ekonomisk karaktär). England, Tyskland, Norge, Holland mfl länder redovisar liknande förluster på icke ekonomisk invandring.

En ledtråd till motivet till dagens invandringspolitik finns att hitta i det sovande folket.

29 Nov 2012, 15:02
Profile ICQ YIM WWW

Haraldrig wrote:
Som det ser ut nu så är välfärden snart knäckt. S och V sparkar på arbetarna som är de som kommer att få lida när systemet brakar ihop. Och att välfärden inte klarar den invanringspolitik som förs nu är många ekonomer överens om (bla fl Milton).

En sak jag inte riktigt greppat är hur du helt plöstligt argumenterar kring vikten av en fungerande välfärd, och det här vurmandet för de "stackars arbetarna" som minsann (snyft snyft) riskerar tappa skyddet från det allmänna. Menar du verkligen med din ideologiska utgångspunkt att det finns ett värde i en allmän offentlig välfärd?
Det känns som att du går varvet runt den populistiska flaggstången, från "var och ska ta hand om sig själv" till att det plöstligt är de stackars outbildade och ekonomiskt utsatta "vanliga svenska arbetarna" som måste erbjudas ett offentligt skyddsnät. Nu vet jag att konsekvens inte är något mål med din argumentation, men hur tänker du?

29 Nov 2012, 15:18
Profile ICQ WWW

ChronicTown wrote:
Haraldrig wrote:
Som det ser ut nu så är välfärden snart knäckt. S och V sparkar på arbetarna som är de som kommer att få lida när systemet brakar ihop. Och att välfärden inte klarar den invanringspolitik som förs nu är många ekonomer överens om (bla fl Milton).

En sak jag inte riktigt greppat är hur du helt plöstligt argumenterar kring vikten av en fungerande välfärd, och det här vurmandet för de "stackars arbetarna" som minsann (snyft snyft) riskerar tappa skyddet från det allmänna. Menar du verkligen med din ideologiska utgångspunkt att det finns ett värde i en allmän offentlig välfärd?
Det känns som att du går varvet runt den populistiska flaggstången, från "var och ska ta hand om sig själv" till att det plöstligt är de stackars outbildade och ekonomiskt utsatta "vanliga svenska arbetarna" som måste erbjudas ett offentligt skyddsnät. Nu vet jag att konsekvens inte är något mål med din argumentation, men hur tänker du?

Hur har jag argumenterat för vikten av välfärd?
Jag konstaterar en sak som forskare stipulerat (och verkligheten antyder) och har inte lagt någon personlig värdering i det.

29 Nov 2012, 15:25
Profile ICQ YIM WWW

Cabretta wrote:
Finns garanterat inte ett ord om arier någonstans i SDs partiprogram eller i någon av deras skrifter. Det är ett rent påhitt. Det lutar allt mer åt att trådskaparen trollar.

Det är inte SD's nuvarande partiprogram som är intressant - eftersom det är det programmet man ska fiska efter bred uppslutning med. Det intressanta är "nästa fas", när partiet fått tyngd i riksdagen och har något att säga till om. Den avsiktsförklaringen är det bara den lilla hårda kärnan i SD som känner till. Kanske bäst att läsa på hur tyska NSDAP agerade parlamentariskt åren 1931-1935. Uppläggen skiljer sig inte så mycket åt och framtiden får utvisa.

NSDAP rättfärdigade sina diktatoriska åtgärder genom att bygga upp en rädsla hos folket gentemot kommunismen. Då kommunismen är död idag, måste andra farhågor utnyttjas - rädsla för vad invandringen ställer till med i samhället.

Last edited by FenderBender on 29 Nov 2012, 15:49, edited 1 time in total.

29 Nov 2012, 15:36
Profile ICQ WWW

Haraldrig wrote:
Jag konstaterar en sak som forskare stipulerat (och verkligheten antyder) och har inte lagt någon personlig värdering i det.

Det är just det som är så svårt när man läser dina inlägg. Det är nästan omöjligt att avgöra vad som är dina egna åsikter och vad som är tolkning av andras åsikter/kunskap. Om du klarare markerar vad som är vad, kanske man får bättre grepp om dig. Men som liberal kanske du uppnår ett syfte med detta?

29 Nov 2012, 15:38
Profile ICQ WWW

Till de som tycker att hjag smutskastar SD...

Senaste nytt från SD

"

Sverigedemokraterna skakas på nytt av uppgifter om att en riksdagsledamot uttryckt sig rasistiskt – samtidigt som partiledaren Jimmie Åkesson predikar nolltolerans mot rasism. SD-riksdagsmannen Lars Isovaara ska natten mot i går förolämpat en vakt med utländsk bakgrund i riksdagen. Polis fanns på plats och gjorde en anmälan.

– Jag blev utsatt för ett rån, påstod Lars Isovaara för DN på väg till sitt rum efter voteringen i riksdagens kammare i går eftermiddag.

Men uppgifter i går kväll gjorde gällande att Isovaara inte alls utsatts för något rån.
Annons:

Enligt uppgift till DN hittades hans ryggsäck på en krok under bardisken på den kändistäta Stureplanskrog där han avslutat kvällen. Där blev han av vakterna ombedd att gå sedan han uppträtt störande mot andra gäster, och Isovaara fick hjälp ut av vakterna, berättar ett vittne för DN.

Den händelsen på krogen ville SD:s pressekreterare Linus Bylund inte kommentera på onsdagskvällen.

I går kväll lämnades också väskan in av en anonym person i riksdagens entré, enligt SD:s Martin Kinnunen. Väskan ligger i ett säkerhetsskåp och ska röntgas i dag.

Lars Isovaara, 53-årig ledamot i näringsutskottet från Skellefteå, säger att han var på väg hem till sin lägenhet i riksdagen när han vid tvåtiden natten till i går berusad välte omkull med sin rullstol. Två personer som hjälpte honom ska enligt Isovaara ha tagit hans ryggsäck med värde­saker. Han polisanmälde saken.

Enligt Norrmalmspolisen finns också en anmälan om grov stöld. Men han hade vid 21-tiden i går ännu inte återtagit eller kompletterat anmälan sedan ryggsäcken återfunnits. DN sökte sent i går utan resultat Lars Isovaara för en kommentar till att ryggsäcken hittats.

På väg in i riksdagen ska Isovaara ha nekats att komma in eftersom han saknade passerkort. En polispatrull som kallats till platsen hörde hur Isovaara förolämpade en vakt med utländskt ursprung. Enligt Isovaara ska mannen utseendemässigt ha liknat en av personerna som han trodde rånat honom.

Isovaara ska enligt polisen ha sagt att han inte vill ha med sådana personer att göra och spottade samtidigt i luften.

– Han härmar även en gris i måls­ägandes närvaro vilket måls­ägande upplever som kränkande, säger kommissarie Torsten Stålnacke vid Stockholmspolisen.

Om det påståendet säger Isovaara att det är ”säkert så” när han får höra att uppgiften kom från polisens anmälan. I går eftermiddag gav SD i en presskommuniké en annan version: att Isovaara i själva verket ”snyftade och grät”.

– Spottade i luften vet jag inte om det hände, sade han till Ekot.

SD-ledaren Jimmie Åkesson ville i går inte svara på om Isovaaras agerande går ihop med den ”nolltolerans” mot rasism som han nyligen deklarerade i ett öppet brev till partiets medlemmar. Hur han ser på Lars Isovaaras framtid ville han inte säga när DN mötte honom på väg in i partiets riksdagskansli sent i går eftermiddag. Han hade då inte pratat med Isovaara.

Kommer du att göra det?

– Det kommer jag säkert att göra, svarade SD-ledaren.

I ett SMS till DN sent på kvällen säger Jimmie Åkesson: ”Om det är så att vi blivit vilseledda angående händelserna i går natt måste det naturligtvis få allvarliga konsekvenser. Mer kan jag inte säga i det här läget då vi för tillfället delgetts information som ännu ej kunnat bekräftas.”

Som sagt... vilket gäng skojare! men problemet är att det är inte kul att kalla folk för Babianer, nigger, blatte, förolämpa dem på alla vis, säger att det är mitt land och inte ditt land, kalla kvinnor för fittor o bitchar, osv... De där människorna ska inte få styra hur landet Sverige ska agera internationellt. Så enkelt är det!! och man kan inte driva ett seriöst internationellt samarbete med att säga att alla som inte är svenskar kan bara gå o lägga sig å dö...
Jag häpnar att folk här kan överhuvudtaget kunna tänka sig att försvara såna attityder

Just follow your soul.

29 Nov 2012, 15:57
Profile WWW

FenderBender wrote:
Haraldrig wrote:

Det är just det som är så svårt när man läser dina inlägg. Det är nästan omöjligt att avgöra vad som är dina egna åsikter och vad som är tolkning av andras åsikter/kunskap. Om du klarare markerar vad som är vad, kanske man får bättre grepp om dig. Men som liberal kanske du uppnår ett syfte med detta?

En åsikt utan stöd av fakta är en.... åsikt. :roll: Det går inte i längden att resonera kring sådana åsikter, i synnerhet som deltagarna inte ger avkall från sin egen åsikt. Vad det gör är att kategorisera människor i ett "vi och dom" - precis samma sak som invandrarfientliga gör med invandrare. Allt för att åstadkomma en förenklad världsbild som den egna gruppen kan ansluta sig till. Och sedan kallar sig dessa människor för fördomsfria! :shock:

Det Haraldrig gör är att lägga fram fakta och samband (vilka naturligtvis kan ifrågasättas av annan fakta och andra slutsatser). Vilken åsikt han har är det sammanhanget ganska ointressant (tycker jag :wink: ) förutom att det underlättar för att förstå resonemangen. :)

/R

29 Nov 2012, 16:04
Profile

Det som harald lägger som "Fakta" kan förstår diskuteras... Det finns viss "fakta" som är mer en yttring av en åsikt, tro, filosofi.

Under andra världskriget hade nazismen också en del "fakta" om Judelösningen... det var inte det som gjorde att deras ideologi var OK.

Detsamma gäller SverigeDemokraterna. Deras syn på "lösningen" öär inget som går att varken försvara eller driva internationellt.

Just follow your soul.

29 Nov 2012, 16:20
Profile WWW

Haraldrig wrote:
ChronicTown wrote:

Hur har jag argumenterat för vikten av välfärd?

Såvitt jag har förstått för du en argumentation om ekonomiska problem som du menar uppstår ur den nuvarande invandringspolitiken. Det verkar främst röra sig om att den innebär en belastning för svenska välfärdssystem etc. Är det alltså bara någon sorts teoretiskt, allmänt resonemang som inte alls har något med dina egna värderingar eller åsikter att göra? Personligen ser du alltså inget problem med den nuvarande invandringspolitiken (bland annat eftersom du inte tycker det finns något värde i välfärdssystemet)?

29 Nov 2012, 16:23
Profile ICQ WWW

SlowDad wrote:

Senaste nytt från SD

"

Sverigedemokraterna skakas på nytt av uppgifter om att en riksdagsledamot uttryckt sig rasistiskt – samtidigt som partiledaren Jimmie Åkesson predikar nolltolerans mot rasism. SD-riksdagsmannen Lars Isovaara ska natten mot i går förolämpat en vakt med utländsk bakgrund i riksdagen. Polis fanns på plats och gjorde en anmälan.

– Jag blev utsatt för ett rån, påstod Lars Isovaara för DN på väg till sitt rum efter voteringen i riksdagens kammare i går eftermiddag.

Men uppgifter i går kväll gjorde gällande att Isovaara inte alls utsatts för något rån.
Annons:

Enligt uppgift till DN hittades hans ryggsäck på en krok under bardisken på den kändistäta Stureplanskrog där han avslutat kvällen. Där blev han av vakterna ombedd att gå sedan han uppträtt störande mot andra gäster, och Isovaara fick hjälp ut av vakterna, berättar ett vittne för DN.

Den händelsen på krogen ville SD:s pressekreterare Linus Bylund inte kommentera på onsdagskvällen.

I går kväll lämnades också väskan in av en anonym person i riksdagens entré, enligt SD:s Martin Kinnunen. Väskan ligger i ett säkerhetsskåp och ska röntgas i dag.

Lars Isovaara, 53-årig ledamot i näringsutskottet från Skellefteå, säger att han var på väg hem till sin lägenhet i riksdagen när han vid tvåtiden natten till i går berusad välte omkull med sin rullstol. Två personer som hjälpte honom ska enligt Isovaara ha tagit hans ryggsäck med värde­saker. Han polisanmälde saken.

Enligt Norrmalmspolisen finns också en anmälan om grov stöld. Men han hade vid 21-tiden i går ännu inte återtagit eller kompletterat anmälan sedan ryggsäcken återfunnits. DN sökte sent i går utan resultat Lars Isovaara för en kommentar till att ryggsäcken hittats.

På väg in i riksdagen ska Isovaara ha nekats att komma in eftersom han saknade passerkort. En polispatrull som kallats till platsen hörde hur Isovaara förolämpade en vakt med utländskt ursprung. Enligt Isovaara ska mannen utseendemässigt ha liknat en av personerna som han trodde rånat honom.

Isovaara ska enligt polisen ha sagt att han inte vill ha med sådana personer att göra och spottade samtidigt i luften.

– Han härmar även en gris i måls­ägandes närvaro vilket måls­ägande upplever som kränkande, säger kommissarie Torsten Stålnacke vid Stockholmspolisen.

Om det påståendet säger Isovaara att det är ”säkert så” när han får höra att uppgiften kom från polisens anmälan. I går eftermiddag gav SD i en presskommuniké en annan version: att Isovaara i själva verket ”snyftade och grät”.

– Spottade i luften vet jag inte om det hände, sade han till Ekot.

SD-ledaren Jimmie Åkesson ville i går inte svara på om Isovaaras agerande går ihop med den ”nolltolerans” mot rasism som han nyligen deklarerade i ett öppet brev till partiets medlemmar. Hur han ser på Lars Isovaaras framtid ville han inte säga när DN mötte honom på väg in i partiets riksdagskansli sent i går eftermiddag. Han hade då inte pratat med Isovaara.

Kommer du att göra det?

– Det kommer jag säkert att göra, svarade SD-ledaren.

I ett SMS till DN sent på kvällen säger Jimmie Åkesson: ”Om det är så att vi blivit vilseledda angående händelserna i går natt måste det naturligtvis få allvarliga konsekvenser. Mer kan jag inte säga i det här läget då vi för tillfället delgetts information som ännu ej kunnat bekräftas.”

Som sagt... vilket gäng skojare! men problemet är att det är inte kul att kalla folk för Babianer, nigger, blatte, förolämpa dem på alla vis, säger att det är mitt land och inte ditt land, kalla kvinnor för fittor o bitchar, osv... De där människorna ska inte få styra hur landet Sverige ska agera internationellt. Så enkelt är det!! och man kan inte driva ett seriöst internationellt samarbete med att säga att alla som inte är svenskar kan bara gå o lägga sig å dö...
Jag häpnar att folk här kan överhuvudtaget kunna tänka sig att försvara såna attityder

Att likna någon vid en gris är föga rasistiskt och likaså att spotta.
Vänstern har en ruskigt skev definition och tillämpning av ordet rasism.

29 Nov 2012, 17:38
Profile ICQ YIM WWW

ChronicTown wrote:
Såvitt jag har förstått för du en argumentation om ekonomiska problem som du menar uppstår ur den nuvarande invandringspolitiken. Det verkar främst röra sig om att den innebär en belastning för svenska välfärdssystem etc. Är det alltså bara någon sorts teoretiskt, allmänt resonemang som inte alls har något med dina egna värderingar eller åsikter att göra? Personligen ser du alltså inget problem med den nuvarande invandringspolitiken (bland annat eftersom du inte tycker det finns något värde i välfärdssystemet)?

Grattis, någon verkar ha varit och implanterat in en hjärna.
Min privata åsikt i invandringspolitiken är och förblir privat.

29 Nov 2012, 17:42
Profile ICQ YIM WWW

SlowDad wrote:

*Vidare smutskastning...*.

:roll:

29 Nov 2012, 19:19
Profile ICQ YIM WWW
Reply to topic   [ 295 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next