|
| Author |
Message |
|
Haraldrig
|
 Re: Äntligen!
kjelle wrote: Flyktingar har per definition inte ordnat försörjningen innan dom anländer. Inte speciellt troligt att det kan uppfyllas. Alltså är du emot att ta emot flyktingar. Vi har religionsfrihet enligt lag i Sverige. Din jämförelse mellan Koranen och Mein Kampf är inte trovärdig. Konflikten mellan judar och muslimska stater har ett helt annat ursprung, än den vansinninga ideologin i Mein Kampf.
Din kommentar om att feodalsamhället lever kvar i stor utsträckning i muslimska stater håller jag med om. Det rör sig dock som vanligt inte om religionen i sig, utan feodalherrarna som skor sig på undersåtarna och använder religionen som ett verktyg, precis som kristendomen har gjort fram till åtminstone 1900-tal. Religionen är ett medel att hålla makt. På samma vis som det var i Europa förr är det i de flesta islamska stater idag. Levernet bland överklassen från tex Saudiarabien är allt annat är gångbart med koranen  (jag känner en politisk höjdare från Saudi som har visat och berättat). De ca 5% som är flyktingar (om man nu anser att FNs definitioner av vad en flykting är) har jag faktiskt inga invändningar emot. Det handlar om ett par tusen om året. Det är nog också det antal som Sverige har råd med för att det ska bli så bra som möjligt för både skattebetalare och flyktingar. Även om det faktiskt är jackpot för en irakier att få PUT i Sverige då ekonomiskt bistånd i Sverige är större per månad än vad arbetare har i årslön där nere ser jag inte det som en orsak att få PUT i Sverige. De likheter jag ser mellan Mein Kampf och Koranen är på ett annat plan än konflikten med judar. Det är snarare människosynen och makttörstandet jag ser som likheter.
_________________ Corruptissima re publica plurimae leges
|
| 22 Nov 2012, 17:59 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
kjelle wrote: [quote="Renegade] Kanske, kanske inte.  Jag har däremot inte påstått/inte påstått en bokstav av det du skriver. /R[/quote] Det finns fler än du som skriver i tråden. Ditt statement kopplar för mig som ett svar på att vi har religionsfrihet. Därav min respons. Du håller alltså med mig i ovanstående, tolkar jag det som?[/quote] Det är klart att det är fler än jag som skriver i tråden men du tolkar utan stöd i det jag skrivit och du quotar mig och påstår saker inte skrivit en bokstav om. Därefter ställer du frågan om jag håller med dig för att du tolkar det så?? Ja vi har religionsfrihet, dvs. var och en är tillförsäkrad gentemot det allmänna att ensam eller tillsammans med andra utöva sin religion. Vi har dessutom yttrandefrihet dvs. att i tal, skrift eller bild eller på annat sätt meddela upplysningar samt uttrycka tankar, åsikter och känslor. Yttrandefriheten är minst lika viktig att värna om som religionsfriheten (vilket var avsikten att visa i mitt, otydliga  , svar till FenderBender). 'Den enda rätt man inte har i en demokrati är rättigheten att inte bli kränkt' - jo, faktist. /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 22 Nov 2012, 18:20 |
|
 |
|
kjelle
|
Haraldrig wrote: kjelle wrote: Flyktingar har per definition inte ordnat försörjningen innan dom anländer. Inte speciellt troligt att det kan uppfyllas. Alltså är du emot att ta emot flyktingar. Vi har religionsfrihet enligt lag i Sverige. Din jämförelse mellan Koranen och Mein Kampf är inte trovärdig. Konflikten mellan judar och muslimska stater har ett helt annat ursprung, än den vansinninga ideologin i Mein Kampf.
Din kommentar om att feodalsamhället lever kvar i stor utsträckning i muslimska stater håller jag med om. Det rör sig dock som vanligt inte om religionen i sig, utan feodalherrarna som skor sig på undersåtarna och använder religionen som ett verktyg, precis som kristendomen har gjort fram till åtminstone 1900-tal. Religionen är ett medel att hålla makt. På samma vis som det var i Europa förr är det i de flesta islamska stater idag. Levernet bland överklassen från tex Saudiarabien är allt annat är gångbart med koranen  (jag känner en politisk höjdare från Saudi som har visat och berättat). De ca 5% som är flyktingar (om man nu anser att FNs definitioner av vad en flykting är) har jag faktiskt inga invändningar emot. Det handlar om ett par tusen om året. Det är nog också det antal som Sverige har råd med för att det ska bli så bra som möjligt för både skattebetalare och flyktingar. Även om det faktiskt är jackpot för en irakier att få PUT i Sverige då ekonomiskt bistånd i Sverige är större per månad än vad arbetare har i årslön där nere ser jag inte det som en orsak att få PUT i Sverige. De likheter jag ser mellan Mein Kampf och Koranen är på ett annat plan än konflikten med judar. Det är snarare människosynen och makttörstandet jag ser som likheter. För ett par veckor sedan definierade du flyktingar enligt FN som 10% . Nu är det bara hälften. Jag tror inte att du hade rätt med 10%, och din vårdslösa hantering med siffran till nu plötsligt 5% ökar inte tilltron. Det framstår för mig endast som en egoistisk vilja att slippa vara med och betala själv, om du nu bidrar med skatt i någon väsentligen del i Sverige. Givetvis min tolkning av ditt syfte, och jag tror antalet flyktingar av de sökande är mycket, mycket högre.
| 22 Nov 2012, 21:34 |
|
 |
|
Renegade
|
kjelle wrote: För ett par veckor sedan definierade du flyktingar enligt FN som 10% . Nu är det bara hälften. Jag tror inte att du hade rätt med 10%, och din vårdslösa hantering med siffran till nu plötsligt 5% ökar inte tilltron. Det framstår för mig endast som en egoistisk vilja att slippa vara med och betala själv, om du nu bidrar med skatt i någon väsentligen del i Sverige.
Givetvis min tolkning av ditt syfte, och jag tror antalet flyktingar av de sökande är mycket, mycket högre.
Antalet konventionsflyktingar som hittills under 2012 (till och med oktober månad) beviljats uppehållstillstånd i Sverige är 3334 personer plus 1732 kvotflyktingar - av totalt 101958 personer som hittills i år beviljats uppehållstillstånd och registrerade uppehållsrätter. Man kan notera att anhöriga till flyktingar hittillsi år är 5330 personer. http://www.migrationsverket.se/download ... jade+uppehållstillstånd+och+registrerade+uppehållsrätter+2012+-+Residence+permits+granted+2012.xls Varför inte förhålla sig till fakta istället för att ifrågasätta med gissningar? /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 22 Nov 2012, 22:00 |
|
 |
|
kjelle
|
Renegade wrote: kjelle wrote: För ett par veckor sedan definierade du flyktingar enligt FN som 10% . Nu är det bara hälften. Jag tror inte att du hade rätt med 10%, och din vårdslösa hantering med siffran till nu plötsligt 5% ökar inte tilltron. Det framstår för mig endast som en egoistisk vilja att slippa vara med och betala själv, om du nu bidrar med skatt i någon väsentligen del i Sverige.
Givetvis min tolkning av ditt syfte, och jag tror antalet flyktingar av de sökande är mycket, mycket högre.
Antalet konventionsflyktingar som hittills under 2012 (till och med oktober månad) beviljats uppehållstillstånd i Sverige är 3334 personer plus 1732 kvotflyktingar - av totalt 101958 personer som hittills i år beviljats uppehållstillstånd och registrerade uppehållsrätter. Man kan notera att anhöriga till flyktingar hittillsi år är 5330 personer. http://www.migrationsverket.se/download ... jade+uppehållstillstånd+och+registrerade+uppehållsrätter+2012+-+Residence+permits+granted+2012.xls Varför inte förhålla sig till fakta istället för att ifrågasätta med gissningar? /R Enkelt, svar, jag är ingen tabellbitare som du och HA, och reagerade på svängningen från 10till 5%. Hur definierar man att de övriga 96892 inte har legitima skäl att söka uppehållstillstånd? Med rapporter om handläggningstider på upp till flera år? Jag ifrågasätter inte dina siffror, men tolkningen kan göras på olika sätt.
| 22 Nov 2012, 22:17 |
|
 |
|
Renegade
|
kjelle wrote: Renegade wrote: Antalet konventionsflyktingar som hittills under 2012 (till och med oktober månad) beviljats uppehållstillstånd i Sverige är 3334 personer plus 1732 kvotflyktingar - av totalt 101958 personer som hittills i år beviljats uppehållstillstånd och registrerade uppehållsrätter. Man kan notera att anhöriga till flyktingar hittillsi år är 5330 personer. http://www.migrationsverket.se/download ... jade+uppehållstillstånd+och+registrerade+uppehållsrätter+2012+-+Residence+permits+granted+2012.xls Varför inte förhålla sig till fakta istället för att ifrågasätta med gissningar? /R Enkelt, svar, jag är ingen tabellbitare som du och HA, och reagerade på svängningen från 10till 5%. Hur definierar man att de övriga 96892 inte har legitima skäl att söka uppehållstillstånd? Med rapporter om handläggningstider på upp till flera år? Jag ifrågasätter inte dina siffror, men tolkningen kan göras på olika sätt. Fram t.o.m. oktober i år har 258 adoptivbarn, 19560 anhöriga, 26547 'arbetsmarknad'... Är det inte enklare om du följer länken? Vet inte vad du menar med 'inte har legitima skäl att söka uppehållstillstånd'? Avser du de som sökt med fått avslag på sin ansökan? De finner du här: http://www.migrationsverket.se/download ... jorda+asylärenden+2012+-+Asylum+desicions+2012.xls Av 29100 avgjorda asylärenden fick 9243 personer bifall och 11555 fick avslag (av Migrationsverket). Av de senare var 4749 s.k. Dublinärenden (de har sökt asyl m.m. i annat EU-land och ska få sin ansökan prövad där). Den genomsnittliga handläggningstiden är 110 dagar. /R
|
| 22 Nov 2012, 22:49 |
|
 |
|
Haraldrig
|
kjelle wrote: För ett par veckor sedan definierade du flyktingar enligt FN som 10% . Nu är det bara hälften. Jag tror inte att du hade rätt med 10%, och din vårdslösa hantering med siffran till nu plötsligt 5% ökar inte tilltron. Det framstår för mig endast som en egoistisk vilja att slippa vara med och betala själv, om du nu bidrar med skatt i någon väsentligen del i Sverige. Givetvis min tolkning av ditt syfte, och jag tror antalet flyktingar av de sökande är mycket, mycket högre. Jag brukar konsekvent skriva 5%. Månne att jag skrev 10% för ett tag sedan men då skrev jag fel. Vad gäller vem som är en riktig flykting så är det intressant att över 90% av de som kommer till Sverige kastar papper och pass innan landets gräns (vilket finns beskrivit på arabiska och somaliska sidor om hur man får asyl lättast i Sverige). Du har alltså fortfarande svårt att tro att väldigt många myglar sig in i Sverige pga de generösa bidragen? Räcker det inte med att det finns hur många sidor som helst på nätet med ett enda syfte; att hjälpa folk lura sig in i Sverige? Inget annat land har så många asylsökande som kommer utan pass som Sverige. Varför kan Irakier, Afghaner och Somalier uppvisa pass när de kommer till tex USA och England men inte när de kommer till Sverige?
|
| 23 Nov 2012, 00:00 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Renegade wrote: Enkelt, svar, jag är ingen tabellbitare som du och HA, och reagerade på svängningen från 10till 5%. Hur definierar man att de övriga 96892 inte har legitima skäl att söka uppehållstillstånd? Med rapporter om handläggningstider på upp till flera år? Jag ifrågasätter inte dina siffror, men tolkningen kan göras på olika sätt.
Fram t.o.m. oktober i år har 258 adoptivbarn, 19560 anhöriga, 26547 'arbetsmarknad'... Är det inte enklare om du följer länken? Vet inte vad du menar med 'inte har legitima skäl att söka uppehållstillstånd'? Avser du de som sökt med fått avslag på sin ansökan? De finner du här: http://www.migrationsverket.se/download ... jorda+asylärenden+2012+-+Asylum+desicions+2012.xls Av 29100 avgjorda asylärenden fick 9243 personer bifall och 11555 fick avslag (av Migrationsverket). Av de senare var 4749 s.k. Dublinärenden (de har sökt asyl m.m. i annat EU-land och ska få sin ansökan prövad där). Den genomsnittliga handläggningstiden är 110 dagar. /R[/quote] Det intressanta är att en stor del av de som har fått upphållstillstånd som arbetskraftsinvandrare är lågutbildade "skitjobbare" (all respekt för alla jobb men du förstår termen). Var ett tag sedan jag såg listorna men det var väldigt många städare och folk till livsmedelsbranchen (läs pizzeria  ). Finns det inte redan tillräckligt många arbetslösa i Sverige för att dessa positioner ska kunna fyllas eller krävs det någon speciell kompetens för att städa eller tex knåda pizzadeg på vissa pizzerior?
|
| 23 Nov 2012, 00:05 |
|
 |
|
Renegade
|
Haraldrig wrote: kjelle wrote: För ett par veckor sedan definierade du flyktingar enligt FN som 10% . Nu är det bara hälften. Jag tror inte att du hade rätt med 10%, och din vårdslösa hantering med siffran till nu plötsligt 5% ökar inte tilltron. Det framstår för mig endast som en egoistisk vilja att slippa vara med och betala själv, om du nu bidrar med skatt i någon väsentligen del i Sverige. Givetvis min tolkning av ditt syfte, och jag tror antalet flyktingar av de sökande är mycket, mycket högre. Jag brukar konsekvent skriva 5%. Månne att jag skrev 10% för ett tag sedan men då skrev jag fel. Vad gäller vem som är en riktig flykting så är det intressant att över 90% av de som kommer till Sverige kastar papper och pass innan landets gräns (vilket finns beskrivit på arabiska och somaliska sidor om hur man får asyl lättast i Sverige). Du har alltså fortfarande svårt att tro att väldigt många myglar sig in i Sverige pga de generösa bidragen? Räcker det inte med att det finns hur många sidor som helst på nätet med ett enda syfte; att hjälpa folk lura sig in i Sverige? Inget annat land har så många asylsökande som kommer utan pass som Sverige. Varför kan Irakier, Afghaner och Somalier uppvisa pass när de kommer till tex USA och England men inte när de kommer till Sverige?För att det är vatten emellan och att de länderna har en effektiv gränskontroll? /R
|
| 23 Nov 2012, 00:09 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Haraldrig wrote: Det intressanta är att en stor del av de som har fått upphållstillstånd som arbetskraftsinvandrare är lågutbildade "skitjobbare" (all respekt för alla jobb men du förstår termen). Var ett tag sedan jag såg listorna men det var väldigt många städare och folk till livsmedelsbranchen (läs pizzeria  ). Finns det inte redan tillräckligt många arbetslösa i Sverige för att dessa positioner ska kunna fyllas eller krävs det någon speciell kompetens för att städa eller tex knåda pizzadeg på vissa pizzerior? Hmmm... nu är du inte bara korkad. Nu är du nedvärderande också... 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 25 Nov 2012, 17:36 |
|
 |
|
ChronicTown
|
Ytterligare en SD-riksdagsledamot som "mår dåligt", vilket mynnar ut i att han berusat tillstånd häver ur sig en massa kränkande tillmälen om "invandrarsamhället" till riksdagens vakter varav någon tydligen hade utländskt påbrå. Smakfullt. Hur många är de kvar nu? http://www.dn.se/nyheter/politik/sd-top ... d-av-polis
|
| 28 Nov 2012, 18:06 |
|
 |
|
Tobbe z
|
ChronicTown wrote: Ytterligare en SD-riksdagsledamot som "mår dåligt", vilket mynnar ut i att han berusat tillstånd häver ur sig en massa kränkande tillmälen om "invandrarsamhället" till riksdagens vakter varav någon tydligen hade utländskt påbrå. Smakfullt. Hur många är de kvar nu? http://www.dn.se/nyheter/politik/sd-top ... d-av-polisJa dom blir färre och färre. Detta blev av någon anledning ingen riksnyhet- kanske för att gärningsmännen inte hade järnrör- vad vet jag? http://www.exponerat.info/hatbrott-invandrargang-misshandlade-aktiv-politiker/
|
| 28 Nov 2012, 18:49 |
|
 |
|
ChronicTown
|
Tja, eller för att gärningsmännen troligen inte var riksdagskandidater och blivande riksdagsmän? Naturligtvis är det för jäkligt med misshandel generellt, och kanske än mer om det sker med ngn sorts politiskt motiv. Problemet för den här killen är väl att också att uppmärksamheten kring såna här fall fick sig en törn efter situationen där en Sverigedemokrat visade sig ha vållat sina skador själv. Den snubben ställde ju till de för sin gelikar som faktiskt råkar ut för nåt på riktigt. http://www.svd.se/nyheter/inrikes/lakar ... 352533.svdStoryn med den senaste riksdagsmannen blir ju bara värre och värre, förresten: "SD gick i dag ut med ett pressmeddelande där man, precis som Isovaara, sa att han blivit rånad på sin väska innan incidenten i riksdagen. – Natten mot den 28 november utsattes Sverigedemokraternas riksdagsledamot Lars Isovaara i närheten av riksdagshuset för en grov stöld av två okända personer med invandrarbakgrund, skrev man. Men i kväll har väskan hittats, uppger Expressen.se. Tidningen skriver att riksdagsmannen hade glömt kvar väskan på en bar i centrala Stockholm." http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15850458.ab
|
| 28 Nov 2012, 23:03 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
Isovaara, ännu en stackars missuppfattad förföljd SD-politiker, tillika partistyrelseledamot. Supit bort handväskan och lägger skulden på de två personer "med utländsk bakgrund" som hjälp upp honom sedan han sladdat i den hala baren 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 28 Nov 2012, 23:20 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Intressant att ingen uppmärksammar söndagens nätaktion från SSU. När SSUs argument började tryta så kom diverse hot och tillmälen fram istället. Typisk vänsteranda att tycka att oliktänkande ska mördas.
|
| 28 Nov 2012, 23:31 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
Haraldrig wrote: Intressant att ingen uppmärksammar söndagens nätaktion från SSU. När SSUs argument började tryta så kom diverse hot och tillmälen fram istället. Typisk vänsteranda att tycka att oliktänkande ska mördas. det är väl snarare ett tecken på låg intelligens och dålig argumentationsförmåga. Hotar och misshandlar gör, tro mig, folk från alla politiska läger 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 28 Nov 2012, 23:40 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Joshunznera wrote: Haraldrig wrote: Intressant att ingen uppmärksammar söndagens nätaktion från SSU. När SSUs argument började tryta så kom diverse hot och tillmälen fram istället. Typisk vänsteranda att tycka att oliktänkande ska mördas. det är väl snarare ett tecken på låg intelligens och dålig argumentationsförmåga. Hotar och misshandlar gör, tro mig, folk från alla politiska läger  Japp, det gör de. Det intressanta är dock att svensk media inte tycker det är intressant att ta upp när vänstern mordhotar, misshandlar mm politiska antagonister. S hade en riksdagsledamot som köpte horor, kallade kvinnor för horor, mm men inte kallade man S för ett kvinnofientligt parti för det. Om man ska vara någorlunda konsekvent borde S vara ett kvinnofientligt parti, i alla fall om man ska följa medias logik gällande SD.
|
| 28 Nov 2012, 23:51 |
|
 |
|
Cabretta
|
Haraldrig wrote: Japp, det gör de. Det intressanta är dock att svensk media inte tycker det är intressant att ta upp när vänstern mordhotar, misshandlar mm politiska antagonister. S hade en riksdagsledamot som köpte horor, kallade kvinnor för horor, mm men inte kallade man S för ett kvinnofientligt parti för det. Om man ska vara någorlunda konsekvent borde S vara ett kvinnofientligt parti, i alla fall om man ska följa medias logik gällande SD. Det är bra att SD granskas, men medias trovärdighet när det gäller opartisk nyhetsförmedling är i mitt tycke rejält tveksam. Littorin kom också relativt billigt undan, sexköpet utreddes aldrig av media efter att Littorin avgått, det var sonat då och behövde inte utredas mer. Här har vi att jämföra någon som säger "skit i den jävla horan" vs någon som verkligen köper horan. I enlighet med SD drevet borde man väl också rimligen ha frågat sej om det finns kvinnofientliga strömningar i Moderaterna. Prostitutionsskandalen i slutet på 70-talet mörklades i stort sett helt av dåvarande riksdagspartierna tillsammans, och detta accepterade media utan att tveka. Media har på 30 år inte lyckats få upp ett enda spår angående detta, tillåt mej tvivla på att man har ansträngt sej. Några som helst anklagelser om kvinnofientlighet har överhuvudtaget aldrig framförts av media. Nya vittnesmål som är mycket trovärdiga kom fram 2004 (kan minnas fel årtal), men media visade inget större intresse av att följa upp detta.
|
| 29 Nov 2012, 00:49 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Cabretta wrote: Haraldrig wrote: Japp, det gör de. Det intressanta är dock att svensk media inte tycker det är intressant att ta upp när vänstern mordhotar, misshandlar mm politiska antagonister. S hade en riksdagsledamot som köpte horor, kallade kvinnor för horor, mm men inte kallade man S för ett kvinnofientligt parti för det. Om man ska vara någorlunda konsekvent borde S vara ett kvinnofientligt parti, i alla fall om man ska följa medias logik gällande SD. Det är bra att SD granskas, men medias trovärdighet när det gäller opartisk nyhetsförmedling är i mitt tycke rejält tveksam. Littorin kom också relativt billigt undan, sexköpet utreddes aldrig av media efter att Littorin avgått, det var sonat då och behövde inte utredas mer. Här har vi att jämföra någon som säger "skit i den jävla horan" vs någon som verkligen köper horan. I enlighet med SD drevet borde man väl också rimligen ha frågat sej om det finns kvinnofientliga strömningar i Moderaterna. Prostitutionsskandalen i slutet på 70-talet mörklades i stort sett helt av dåvarande riksdagspartierna tillsammans, och detta accepterade media utan att tveka. Media har på 30 år inte lyckats få upp ett enda spår angående detta, tillåt mej tvivla på att man har ansträngt sej. Några som helst anklagelser om kvinnofientlighet har överhuvudtaget aldrig framförts av media. Nya vittnesmål som är mycket trovärdiga kom fram 2004 (kan minnas fel årtal), men media visade inget större intresse av att följa upp detta. Jag håller med. Svensk media är fruktansvärt usel. Och det är just detta som är kärnan i problemet. I övrigt så är det förstås trist att S (mfl) har sina rötter i kvinnofientligheten. Och med gällande retorik så är det förstås ännu värre att det är nyligen. S har gått från freneloger till kvinnohatare...illa.
|
| 29 Nov 2012, 07:24 |
|
 |
|
ChronicTown
|
Haraldrig wrote: [ I övrigt så är det förstås trist att S (mfl) har sina rötter i kvinnofientligheten. Och med gällande retorik så är det förstås ännu värre att det är nyligen. S har gått från freneloger till kvinnohatare...illa. Bestäm dig först för om kvinnofientligheten finns i S rötter eller är något som kommit nyligen och något de "gått till" att vara. Sen kan du omformulera det där stycket. 
|
| 29 Nov 2012, 12:47 |
|
 |
|
glassfinger
Joined: 25 Sep 2004, 16:48 Posts: 3754 Location: Hising Island
|
Joshunznera wrote: Isovaara, ännu en stackars missuppfattad förföljd SD-politiker, tillika partistyrelseledamot. Supit bort handväskan och lägger skulden på de två personer "med utländsk bakgrund" som hjälp upp honom sedan han sladdat i den hala baren  Det är flera som försvunnit ur partiet pga missbruk/fylla. Sköts det snyggare i andra partier månne?
|
| 29 Nov 2012, 12:54 |
|
 |
|
Tobbe z
|
glassfinger wrote: Joshunznera wrote: Isovaara, ännu en stackars missuppfattad förföljd SD-politiker, tillika partistyrelseledamot. Supit bort handväskan och lägger skulden på de två personer "med utländsk bakgrund" som hjälp upp honom sedan han sladdat i den hala baren  Det är flera som försvunnit ur partiet pga missbruk/fylla. Sköts det snyggare i andra partier månne? Det exponeras inte lika frikostigt i media och kraven på avrättning är blygsammare http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12202418.ab
|
| 29 Nov 2012, 13:01 |
|
 |
|
glassfinger
Joined: 25 Sep 2004, 16:48 Posts: 3754 Location: Hising Island
|
Skall jag tolka det som ett JA? 
|
| 29 Nov 2012, 13:04 |
|
 |
|
ChronicTown
|
Och ersättaren för Isovaara är dömd för förtal ett flertal gånger. Finns det inte några SD-representanter som inte legat samhället till last genom brottslighet som de kan använda sig av?  Fast det är klart, även detta är ju bara en del av medias förtalskampanj mot SD... http://www.dn.se/nyheter/politik/isovaa ... for-fortal
|
| 29 Nov 2012, 14:33 |
|
 |
|
Renegade
|
ChronicTown wrote: Och ersättaren för Isovaara är dömd för förtal ett flertal gånger. Finns det inte några SD-representanter som inte legat samhället till last genom brottslighet som de kan använda sig av?  Fast det är klart, även detta är ju bara en del av medias förtalskampanj mot SD... http://www.dn.se/nyheter/politik/isovaa ... for-fortalVad är det Markus Wiechel, Isovaaras ersättare, har gjort? /R
|
| 29 Nov 2012, 16:51 |
|
 |
|
ChronicTown
|
Renegade wrote: ChronicTown wrote: Och ersättaren för Isovaara är dömd för förtal ett flertal gånger. Finns det inte några SD-representanter som inte legat samhället till last genom brottslighet som de kan använda sig av?  Fast det är klart, även detta är ju bara en del av medias förtalskampanj mot SD... http://www.dn.se/nyheter/politik/isovaa ... for-fortalVad är det Markus Wiechel, Isovaaras ersättare, har gjort? /R Haha, sneaky fråga. Du har ju naturligtvis läst artiklarna på egen hand och vet hur frågan om brottmål och skadeståndsmål för förtal ser ut. "Brottslighet" må vara att spetsa till det. Han har i vart fall dömts att betala skadestånd och har begått förtalsbrott. Här är en ganska hyfsad genomgång av det: http://www.medievarlden.se/diskussion/2 ... eller-inteNoterade förresten att Isovaara tydligen var den som blev rättspolitisk talesman efter Ekeroth... Blir det nu Wiechel istället? 
|
| 29 Nov 2012, 17:38 |
|
 |
|
Renegade
|
ChronicTown wrote: Renegade wrote: Vad är det Markus Wiechel, Isovaaras ersättare, har gjort? /R
Haha, sneaky fråga. Du har ju naturligtvis läst artiklarna på egen hand och vet hur frågan om brottmål och skadeståndsmål för förtal ser ut. "Brottslighet" må vara att spetsa till det. Han har i vart fall dömts att betala skadestånd och har begått förtalsbrott. Här är en ganska hyfsad genomgång av det: http://www.medievarlden.se/diskussion/2 ... eller-inteNoterade förresten att Isovaara tydligen var den som blev rättspolitisk talesman efter Ekeroth... Blir det nu Wiechel istället?   Det var faktiskt inte avsikten (skumlöste bara länken). Har fortfarande inte läst länkarna.  Men missad TV-licens har ju diskvalificerat påtänkta ministrar, det behövs inte så mycket smolk i bägaren... 
|
| 29 Nov 2012, 18:27 |
|
 |
|
Lynxtrap
|
Intressantast är ju nästan att partiet först verkade tycka att det var ok att han förolämpade en riksdagsvakt eftersom han bestulits av två män med invandrarbakgrund. Bli rånad av en invandrare = okej att förolämpa andra invandrare. Det säger allt om inställningen i partiledningen, dvs befolkningen består i första hand av kategorierna invandrare och icke-invandrare. Till på köpet är man så korkade att man skickar ut ett pressmeddelande om det.
_________________ "Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"
|
| 29 Nov 2012, 23:01 |
|
 |
|
jasså
|
Tyvärr visar det sig att i takt med att varsel ökar (pga marknadsomställningar och den tekniska utvecklingen) så ökar även sympatierna med SD enligt OP-mätningar. Precis som under mellankrigstiden och nassarnas tillväxt i Tyskland så tänker allmänheten fel. Att orsaken till deras egna negativa situation i tillvaron skulle bero på invandrare och flyktingar. Världen förändras och inget blir sig likt, det brukar kallas för utveckling och har inte så mycket att göra med att folk flyttar på sig. Den oro detta skapar föder just såna ideer som vi helst vill vara utan.
|
| 30 Nov 2012, 09:48 |
|
 |
|
Haraldrig
|
jasså wrote: Tyvärr visar det sig att i takt med att varsel ökar (pga marknadsomställningar och den tekniska utvecklingen) så ökar även sympatierna med SD enligt OP-mätningar. Precis som under mellankrigstiden och nassarnas tillväxt i Tyskland så tänker allmänheten fel. Att orsaken till deras egna negativa situation i tillvaron skulle bero på invandrare och flyktingar. Världen förändras och inget blir sig likt, det brukar kallas för utveckling och har inte så mycket att göra med att folk flyttar på sig. Den oro detta skapar föder just såna ideer som vi helst vill vara utan. Varför drar du paralleller till Tysklands mellankrigstid? Dock är det intressant att lyfta fram den tekniska utvecklingen (samt rationaliseringar och effektiviseringar). En stor del av mänskligheten är ur ett samhällsekonomiskt perspektiv onödiga.
|
| 30 Nov 2012, 10:18 |
|
|