View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Apr 2026, 11:53

Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Bästa prylen du har? 
Author Message

Vilken pryl e de bästa du har, som du känner att du inte skulle vilja leva utan? Jag tror fanimig de e min Iphone:).
Mvh Daffyd

17 Nov 2012, 01:38
Profile ICQ YIM WWW

Post Re: Bästa prylen du har?
Kommer snart på andra rundan. Dvs 20000mil.

Image

17 Nov 2012, 03:04
Profile

Lätt som en plätt.
Image

17 Nov 2012, 05:40
Profile

Pratar vi prylar är det lätt någon av gitarrerna!

18 Nov 2012, 19:07
Profile

iPhone här också tätt följt av mina Inov8 F-lite 220 (skor).

18 Nov 2012, 19:22
Profile ICQ WWW

En kinesisk kock-kniv. Som en kock-kniv fast kortare och bredare. Typ denna:
Image

18 Nov 2012, 20:46
Profile

Satt o fundera en stund o kom inte på någon pryl som jag känner så inför- prylar är väl rätt förgängliga för mig :?

Kalle

http://www.myspace.com/buzzinblues

18 Nov 2012, 20:56
Profile WWW

daffyd wrote:
Vilken pryl e de bästa du har, som du känner att du inte skulle vilja leva utan? Jag tror fanimig de e min Iphone:).
Mvh Daffyd

Vattenklosetten påstods vara den uppfinning som betytt mest för urbaniseringen. :shock: Skulle inte vilja leva utan. :wink: En korkskruv är också bra att ha...
iPhone skulle jag kunna leva utan faktiskt.

Svår fråga, återkommer när jag funderat lite. :)

/R

18 Nov 2012, 21:00
Profile

arinihsd wrote:

Image

Guzzí är en fin hoj, köpte själv en sprillans ny 850 Gt 1974, jag hade all köpbar utrustning till den
som fotplattor, motorbågar, ruta, väskor, ex-ljus, Stereo m.m
Kör Harley idag men minns Guzzin med stor saknad

18 Nov 2012, 21:03
Profile ICQ WWW

Min Fiesta röda Burns Legend tillsammans med min Fender Bassman BF 1965 toppar för tillfället... :D
Men hade du däremot frågat vad det bästa jag har är så hade svaret inte blivit vare sig
gitarr eller förstärkare....Utan jämnförelse är det min dotter... :D :D

Last edited by dimman on 18 Nov 2012, 21:14, edited 2 times in total.

18 Nov 2012, 21:06
Profile ICQ WWW

Den här och föregångarna har jag försvarat med näbbar och klor stormiga sommar och vinternätter. Har upplevt så mycket i flytetygen. Kaos, total harmoni, förvirring, skräck, tävlingsinstingt och några av mina lyckligaste stunder. Har haft några mörka stunder då jag funderat på att sälja av men det går inte.
Image

Last edited by susy on 19 Nov 2012, 08:02, edited 2 times in total.

18 Nov 2012, 21:10
Profile

Just nu så är det helt klart min Iphone. :D

Det är nästan skämskudde på det uttalandet. Lite som om jag helt plötsligt skulle ställa mig upp och hylla Tomas Ledin. :roll:

18 Nov 2012, 21:47
Profile WWW

prylar är, tro mig eller ej, inte alls ngt jag dyrkar. Det jag däremot gillar är sånt som jag skapat själv. Just nu handlar det om en liten "by" som jag bygger i mitten av Sörmland att ha som fritidsbostad. Hittills har det blivit ett hus, ett gästhus/uterum, diverse bryggor och däck samt en redskapsbod.

Huset ligger uppe på ett berg med en oslagbar utsikt över sjön med herrgård, ekbackar och kossor i bakgrunden. Att huset ligger på ett berg innebär att alltsammans har burits upp för de 68 trappstegen av i stort set endast hustrun och undertecknad. Inga lyftkranar eller andra maskiner. Huset är ritat av mig och byggt av av mig och hustrun, brick by brick, bräda för bräda. Self made i ordets rätta bemärkelse. Projektet har hittills tagit 5 somrar och mååånga helger i anspråk. Riktigt kul har det varit och riktigt jäkla bra har det blivit. Inte så konstigt iofs eftersom allt ju blivit exakt som vi har planerat :)

Sista etappen ska tillkomma till sommaren då huset ska krönas med en vinkel till som ska inrymma två gästrum och en tvättstuga. Åsså en lite sittpool med bastuhus också, men det hinner jag inte få klar förrän 2014

Här några bilder

från uteplatsen med sjön i ryggen
Image

same same
Image

och här åt andra hållet, här ser ni gästhuset/uterummet med tillhörande uteplats
Image

Lite konstig vinkel, men här är huset ur en annan vinkel
Image

och från andra hållet, med uthuset i bakgrunden

Image

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

Last edited by Joshunznera on 19 Nov 2012, 22:05, edited 1 time in total.

18 Nov 2012, 22:26
Profile WWW

Jag är inte heller nån prylgalning direkt, men en pryttel jag sätter stort värde på är - väderstationen. :)

19 Nov 2012, 00:25
Profile ICQ WWW

Sommarstugan.
(Inte bara min kanske...)
och är det inte en pryl så byter jag mot en konservöppnare!
Image

19 Nov 2012, 00:51
Profile WWW

dimman wrote:
arinihsd wrote:

Image

Guzzí är en fin hoj, köpte själv en sprillans ny 850 Gt 1974, jag hade all köpbar utrustning till den
som fotplattor, motorbågar, ruta, väskor, ex-ljus, Stereo m.m
Kör Harley idag men minns Guzzin med stor saknad

Fy faaaan vad snygg den är! Finns det inte nån Clintanfilm från 70-talet med en snut som kör Guzzi? Visst hade väl polisen i vissa stater I USA Guzzi ett tag?

Vilken årsmodell är detta, vad står dom i begagnade?

Javisstja, min bästa pryl, jag får väl säga min mexarstrata med Warmothhals, vi kommer rätt bra överens numera 8) . Regaskivspelaren har aldrig svikit mej heller, den är en del av mitt liv.

19 Nov 2012, 01:16
Profile ICQ YIM WWW

Jag har ingenting i prylväg som är extra bra för mig.
Allt är utbytbart.
Jag gillar prylar men de tillför inget mer än momentär glädje.
Det är hellre kunskapen/vetskapen man kan få av prylar som är intressant.

19 Nov 2012, 09:16
Profile ICQ YIM WWW

Haraldrig wrote:
Jag har ingenting i prylväg som är extra bra för mig.
Allt är utbytbart.
Jag gillar prylar men de tillför inget mer än momentär glädje.
Det är hellre kunskapen/vetskapen man kan få av prylar som är intressant.

+1! kul att vara överens med Haraldrig ibland också :)

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

19 Nov 2012, 09:31
Profile WWW

Jag gillar prylar. Min bästa pryl är min Gibson LP:

Attachment:
Copy (2) of lp.jpg

19 Nov 2012, 10:35
Profile

Det var härom veckan den kändes som bästa pryl. Kommer inte ihåg någon Clintanfilm med Guzzipolis. Men några såldes till någon delstat när Harley var som sämst i början av 1970-talet. Min California II är från 1987 som var ett övergångsår. Beg i körbart skick 35-50 kkr. Min har står halvt nerplockad sedan 8 år. Skärmarna är dock på lackering och den ska kanske bli original igen. Den vibrerar så att tänderna skallrar. Passar egentligen bäst för apor. Långa armar och korta ben. Jag har längre ben än armar så det är därför den har en gammal kustom guzzisadel från omkring 1970.

Annars tycker jag att husbyggarna har trevliga prylar.

[/quote] Fy faan vad snygg den är! Finns det inte nån Clintanfilm från 70-talet med en snut som kör Guzzi? Visst hade väl polisen i vissa stater I USA Guzzi ett tag?

Vilken årsmodell är detta, vad står dom i begagnade?

Javisstja, min bästa pryl, jag får väl säga min mexarstrata med Warmothhals, vi kommer rätt bra överens numera 8) . Regaskivspelaren har aldrig svikit mej heller, den är en del av mitt liv.[/quote]

Image

19 Nov 2012, 10:38
Profile

jag gillar min stora fina 40" Philips tv som jag fick av mina snälla föräldrar när jag fyllde 30
för snart ett år sen.
har aldrig haft en så stor tv förut och ja jag gillar den helt enkelt.
funderar på om man ska skaffa nåt slags högtalarsystem till kanske.

19 Nov 2012, 11:32
Profile ICQ WWW

Snyggt bygge Joshunznera!

Skulle gärna säga att gitarren är den pryl jag inte skulle kunna vara utan, men det är nog trots allt min kamera.

19 Nov 2012, 11:43
Profile

Image

19 Nov 2012, 11:52
Profile

Har funderat och funderat, jag gillar ju prylar och har massor. Var inne på att skriva min 10kg lätta kajak med vingpaddel, då det är en pryl jag anpassat och riktigt gillar att optimera tekniken i för närvarande. Men så kom jag på att mina sporter med prylar sveper med mig fullständigt... för en period, sen ligger dom där i garaget tills det kan klassas som skräp och slängas.
Kameror, gitarrer etc, allt kan ersättas. Även hus kan ersättas.

Till sist kom jag på den ultimata prylen, min telefonbok till riktiga kompisar och nära och kära. De man kan ringa när livet är tungt, de som ställer upp med tid och stöd även när man gjort något klantigt eller dumt. De som finns där när man behöver dom helt enkelt, som ger utan att kräva något tillbaka.

Det är det som inte går att ersätta, alltså blir det den ultimata prylen för mig. "Boken" ligger ju i datorn och telefonen numera, men ändå. Lite sentimentalt kanske, men det bjuder jag på. 8)

19 Nov 2012, 12:45
Profile WWW

P90 wrote:
Image

Den har ju ingen korkskruv! :wink:

kjelle wrote:
Har funderat och funderat, jag gillar ju prylar och har massor. Var inne på att skriva min 10kg lätta kajak med vingpaddel, då det är en pryl jag anpassat och riktigt gillar att optimera tekniken i för närvarande. Men så kom jag på att mina sporter med prylar sveper med mig fullständigt... för en period, sen ligger dom där i garaget tills det kan klassas som skräp och slängas.
Kameror, gitarrer etc, allt kan ersättas. Även hus kan ersättas.

Till sist kom jag på den ultimata prylen, min telefonbok till riktiga kompisar och nära och kära. De man kan ringa när livet är tungt, de som ställer upp med tid och stöd även när man gjort något klantigt eller dumt. De som finns där när man behöver dom helt enkelt, som ger utan att kräva något tillbaka.

Det är det som inte går att ersätta, alltså blir det den ultimata prylen för mig. "Boken" ligger ju i datorn och telefonen numera, men ändå. Lite sentimentalt kanske, men det bjuder jag på. 8)

Även om du har digitaliserat din bok förstår jag vad du menar.

Jag har sedan tidernas begynnelse en väl inarbetad Filofax - en riktig alltså, helt utan batterier och den kan släppas från hög höjd utan att den går sönder. 8) För många år sedan fick den 1½ liter läsk över sig men den fungerar utmärkt ändå. :)

I den finns anteckningar och telefonnummer och emailadresser till nära och kära - en del har jag fortfarande kontakt med andra finns inte i livet längre. Att bläddra igenom gamla årgångar blir ett minne av tider som gått.

'Allt som kan köpas för pengar är ingenting värt' - Nietzsche(?)

/R

19 Nov 2012, 13:14
Profile

Har funderat ett tag, och det är nog bilen ändå, den är ju oerhört användbar och gör stor nytta på samma gång som den är oerhört rolig att handskas med!
En BMW 528 från 1997 som jag sköter som ett skötebarn enligt frugan :-)
Gurorna och musikprylarna är ju mest roliga, jag är ju inte proffesionell musiker.
Spisen är inte dum den heller, svårt detta!

19 Nov 2012, 14:00
Profile

Joshunznera wrote:
prylar är, tro mig eller ej, inte alls ngt jag dyrkar. Det jag däremot gillar är sånt som jag skapat själv. Just nu handlar det om en liten "by" som jag bygger i mitten av Sörmland att ha som fritidsbostad. Hittills har det blivit ett hus, ett gästhus/uterum, diverse bryggor och däck samt en redskapsbod.

Huset ligger uppe på ett berg med en oslagbar utsikt över sjön med herrgård, ekbackar och kossor i bakgrunden. Att huset ligger på ett berg innebär att alltsammans har burits upp för de 68 trappstegen av i stort set endast hustrun och undertecknad. Inga lyftkranar eller andra maskiner. Huset är ritat av mig och byggt av av mig och hustrun, brick by brick, bräda för bräda. Self made i ordets rätta bemärkelse. Projektet har hittills tagit 5 somrar och mååånga helger i anspråk. Riktigt kul har det varit och riktigt jäkla bra har det blivit. Inte så konstigt iofs eftersom allt ju blivit exakt som vi har planerat :)

Sista etappen ska tillkomma till sommaren då huset ska krönas med en vinkel till som ska inrymma två gästrum och en tvättstuga. Åsså en lite sittpool med bastuhus också, men det hinner jag inte få klar förrän 2014

Här några bilder]

Snyggt snickrat! :)

davidihse wrote:
Sommarstugan.
(Inte bara min kanske...)
och är det inte en pryl så byter jag mot en konservöppnare!

Ser ut att ligga på sydligare breddgrader!? :)

/R

19 Nov 2012, 19:18
Profile

Väldigt många och olika spännande prylar de blev :D . En pryl kan ju vara ersättningsbar helt klart, de e ju bara köpa en likadan om man nu känner så starkt för den. Ett egensnickrat hus kan ju bli lite jobbigt förstås :mrgreen: . Kom på att jag fanimig använder min Iphone till så förbannat mycket och skulle nog klara mig utan både Ipad och dator egentligen, fotar med den alltmer oxå just för att de blir så hanterbart med en gång och föra över bilder hit o dit. Finns visserligen ingen korkskruv på den, men jag ger mig fan på att om man googlar på hur man bäst får upp en kork utan korkskruv? så finns de där :roll: . Så skulle min Iphone försvinna, så skulle jag med en gång fixa en snarast, så jäkla hookad e jag av den. Rätt löjligt, med tanke på att de inte va så länge sedan man satt vid en telefon med en krullsladd på?
Mvh Daffyd

20 Nov 2012, 02:17
Profile ICQ YIM WWW

Image

20 Nov 2012, 03:17
Profile

Oj, jäsiken Josh!
Imponerande bygge, det där får mitt stugbygge att framstå som en hundkoja :)
Jag förstår besväret med att frakta material, jag bygger själv på en ö och måste lasta om och bära flera gånger för att få allt på plats. Ibland har jag fått vänta på rätt årstid för att kunna frakta på isen.

Men trots allt så är stugan det som ligger mig varmast om hjärtat. Hittade ingen bra bild på stugan, men det här är utsikten från altanen.
Image

20 Nov 2012, 10:19
Profile
Reply to topic   [ 34 posts ]  Go to page 1, 2  Next