| Author |
Message |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
 Muhammad Ali på handleden
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 03 Nov 2012, 10:15 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
 Re: Muhammad Ali på handleden
Joshunznera wrote: IWC Big Pilots watch edition Muhammad Ali framkallar en stark villha-känsla. Synd bara att man antagligen måste sälja alla gitarrer för att finansiera mästerverket.. Men snygg är den Nej, jag blev inte det minsta sugen på den klockan.  Inte ens om jag fick den gratis.  Eller först måste jag veta veta vad listpriset på den ligger. /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 03 Nov 2012, 14:02 |
|
 |
|
leffje
|
Den där är ju "klockren" Vad stannar prislappen på???
_________________ Bojen sponsor
|
| 03 Nov 2012, 14:35 |
|
 |
|
Crimson
|
A unique timepiece by IWC Schaffhausen went under the hammer at the 18th annual Celebrity Fight Night gala last Saturday, held in Phoenix, Arizona. The star-studded event was established to raise funds for the Muhammad Ali Parkinson Center, founded by the legendary boxing champ. The watch, a special Big Pilot’s model in white gold made to commemorate Ali’s 70th birthday, fetched $60,000. Click below to see photos from the event and wallpaper images of the watch. http://www.watchtime.com/wristwatch-ind ... ight-gala/
_________________ Shine On You Crazy Diamond
|
| 03 Nov 2012, 14:52 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Renegade wrote: Nej, jag blev inte det minsta sugen på den klockan.  Inte ens om jag fick den gratis.  Eller först måste jag veta veta vad listpriset på den ligger. /R Haha, nej det hade jag inte räknat med att unge herr avfällingen skulle tycka att detta var en klockan han ville ha. Däremot hade jag räknat med att få åtminstone en länk till någon gästprofessor i antikens historia som kunde styrka att klockan faktiskt inte alls är ngt att ha. 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 03 Nov 2012, 16:19 |
|
 |
|
HRJ
|
Snygg klocka, men vad är egentligen kopplingen till Cassius Clay?
|
| 04 Nov 2012, 13:56 |
|
 |
|
Renegade
|
Joshunznera wrote: Renegade wrote: Nej, jag blev inte det minsta sugen på den klockan.  Inte ens om jag fick den gratis.  Eller först måste jag veta veta vad listpriset på den ligger. /R Haha, nej det hade jag inte räknat med att unge herr avfällingen skulle tycka att detta var en klockan han ville ha. Däremot hade jag räknat med att få åtminstone en länk till någon gästprofessor i antikens historia som kunde styrka att klockan faktiskt inte alls är ngt att ha.  Det var framförallt de röda detaljerna som inte föll mig i smaken (och att veckan börjar med söndag!). Det blir ingen länk - Taste cannot be controlled by law (Thomas Jefferson) HRJ wrote: Snygg klocka, men vad är egentligen kopplingen till Cassius Clay? Finns Cassius Clay nämnt in tråden eller i någon länk?  Finns väl ingen koppling alls antar jag förutom att det var Alis namn innan han bytte men det är väl allmänt känt? /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 04 Nov 2012, 14:17 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Renegade wrote: Det var framförallt de röda detaljerna som inte föll mig i smaken ( och att veckan börjar med söndag!). Det blir ingen länk - Taste cannot be controlled by law (Thomas Jefferson) /R Den lilla men viktiga detaljen gick mig förbi  Ja inte vet jag, men det kan ju ha att göra med att Ali på senare år blivit djupt religiös? Äh då steker jag köpplanerna på denna klocka, min vecka börjar i morgon.. Det verkar annars som att IWC alltid börjar sin vecka på söndagar, kolla denna (en annan riktigt snygg klocka IMO) 
|
| 04 Nov 2012, 16:57 |
|
 |
|
Renegade
|
Joshunznera wrote: Renegade wrote: Det var framförallt de röda detaljerna som inte föll mig i smaken ( och att veckan börjar med söndag!). Det blir ingen länk - Taste cannot be controlled by law (Thomas Jefferson) /R Den lilla men viktiga detaljen gick mig förbi  Ja inte vet jag, men det kan ju ha att göra med att Ali på senare år blivit djupt religiös? Äh då steker jag köpplanerna på denna klocka, min vecka börjar i morgon.. Det verkar annars som att IWC alltid börjar sin vecka på söndagar, kolla denna (en annan riktigt snygg klocka IMO) Av någon anledning börjar amerikanska kalendrar med söndag!?  I svenska kalendrar avslutas veckan med söndag (sjunde dagen är vilodag enligt bibeln). /R
|
| 04 Nov 2012, 20:30 |
|
 |
|
Rock_N_Ron
|
Vadå börjar med söndag?!? Tänker ni på den lilla visaren som börjar med 7 & går neråt? Den visar väl "power reserven"... Alltså hur "uppdragen" klockan är - dvs. 7 dagar max. (168 timmar power reserve låter iofs. j-ligt mycket!). Varför skulle annars "dag 1" vara rödmarkerad... IWC har klart snygga klockor, men just denna hade nog jag hoppat, även fast jag gillar färgade detaljer u urtavlorna. En Mark XVI eller en FliegerChronograph skulle jag dock kunna tänka mig... 
_________________ = = = = = KEEP ON ROCKIN´ IN THE FREE WORLD = = = = =
|
| 05 Nov 2012, 13:52 |
|
 |
|
Renegade
|
Rock_N_Ron wrote: Vadå börjar med söndag?!? Tänker ni på den lilla visaren som börjar med 7 & går neråt? Den visar väl "power reserven"... Alltså hur "uppdragen" klockan är - dvs. 7 dagar max. (168 timmar power reserve låter iofs. j-ligt mycket!). Varför skulle annars "dag 1" vara rödmarkerad... IWC har klart snygga klockor, men just denna hade nog jag hoppat, även fast jag gillar färgade detaljer u urtavlorna. En Mark XVI eller en FliegerChronograph skulle jag dock kunna tänka mig...  Är det så?  Det står faktiskt 'Days' och inte 'Day'. My bad, jag tänkte på amerikanska kalendrar där veckan börjar med söndag. Funkar väl inte heller med en muslimsk veckokalender om man ska anta att man tagit hänsyn till Alis (egentligen Cassius) konvertering. (Den har 168 timmars gångreserv: The largest IWC-manufactured movement builds up the energy for over seven days' power reserve in virtually no time. The movement stops after exactly 168 hours, ensuring the same precision throughout the entire time it is actually running.) http://www.iwc.com/en/collection/pilots/IW500901/Jag gillar ändå inte den röda färgen på visarna. /R
Attachments:
US calendar 2012.jpg [ 50.57 KiB | Viewed 1888 times ]
|
| 05 Nov 2012, 14:16 |
|
|