|
Jimmy Åkesson rensar i de egna leden
| Author |
Message |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
 Re: Jimmy Åkesson rensar i de egna leden
Haraldrig wrote: Rasism och främlingsfientlighet är inte entydigt med att man inte vill betala skatt för att de pengarna sedan ska kunna utnyttjas av lycksökare. Ärligt talat, det är högst underligt att så många pass och ID försvinner på väg till Sverige. Men å andra sidan, PUT i Sverige är bingo rent ekonomiskt sett om man kommer från outvecklade länder.
Som liberal är jag för fri invandring (och utvandring) men jag är också emot rätten att leva på andra människors arbete.
Om man, rent hypotetiskt, skulle räkna på vad ett uppehållstillstånd i Sverige är värt i pengar... Hur mycket skulle då någon, rent hypotetiskt, vara beredd att betala för uppehållstillståndet?:roll: /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 29 Oct 2012, 16:39 |
|
 |
|
Renfield
|
Allt detta tjat om vad invandring kostar. Folk som kommer hit kommer att bidra till samhället och betala skatt! Att bara se utgifter är därmed väldigt kortsiktigt.
|
| 30 Oct 2012, 21:18 |
|
 |
|
ramjac
Joined: 05 May 2007, 22:30 Posts: 763 Location: mitt i småland
|
Om man rent hypotetiskt skulle räkna på förlusten av hela sitt nätverk, sina ägodelar och det som är bekant i ens omvärld. Vad vore det värt i vedermödor och risker för att ta sig in i schengenområdet, hängande under en lastbil? Omräknat i reda pengar då förstås. Att sedan inse att vägen framåt till ett jobb i det nya landet är oändligt lång, och därmed möjligeheten att bli bemött som en människa istället för sabotör och parasit. Hur mycket, rent hypotetiskt, är den situationen värd i reda pengar?
Om dagens siffror med 8-procentigt stöd till SD står sig, kan vi glädjas åt minst en halv miljon svenskar som engagerar sig för att göra något vettigt av en integrationsprocess som i dagsläget går hackigt. Med migrationsverkets nya uppskrivna prognos skulle det kunna innebära att varje nyanländ under nästa år har tillgång till minst 10 engagerade, sofistikerade intelligenta Helsvenskar som mentorer. Man får väl utgå från att de flesta i Jimmie-jugend är beredda att kavla upp ärmarna för att förhindra ökat utanförskap, bidragsberoende och missriktad frustration mot "svensson" pga exilproblematik och socioekonomiskt haveri hos individen.
För hörrni, den här tråden är en karbonkopia på dravlet under I&i på flashback. Det enda som saknas är hyllningarna till Breivik. Jag kan dock omöjligt tänka mig att gitarrintresserade vita män skulle falla in i väpnad-kamp-retoriken. därför undrar jag: Hur, rent konkret, kommer ni framöver bidra till att situationen tar ett steg i rätt riktning. Att rösta på ett enfrågeparti, sitta med foliehatt och gnälla på internetforum och i tidningarnas kommentarsfält är givet. Förutom det menar jag alltså.
Skulle mentorskap vara något för er? Jag tänker att det åtminstånde skulle ge er chansen att läxa upp en utlänning och tydliggöra vad som förväntas av honom/henne. Ett worst case scenario skulle vara att ni tvingas omvärdera stenkulorna i glasburkar mot bilden av en människa med strandade förhoppningar. Han/hon kanske behöver en andra chans, lite goda råd och en ingång till ett socialt nätverk som inte lever i utanförskap. Jag tror ni skulle bli positivt förvånade av hur grundläggande det behovet är hos alla människor - att bli sedd som en människa med vissa kvaliteter som skulle kunna göra nytta på något plan. Att ständigt bli bemött som antitesen till nyttig skulle kunna göra en skurk av den ädlaste viking.
Kom nu inte dragande med att detta skulle vara statens uppgift.. Ni är ju för bövelen starka, klartänkta sanningssägande individualister med Sveriges bästa för ögonen, eller hur det nu var. Till råga på allt anförda av en pur, om än något högdragen, Anarkokapitalist!! Skrid till verket tappra ädlingar! Mentorsprogram finns i de flesta kommuner. Bara att googla
_________________ \_..,,,;;:::oo00OOfairieswearbootsOO00oo:::;;,,,..._/
|
| 30 Oct 2012, 22:10 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Pengar finns det inga i Sverige. I år har staten lånat 50 miljarder hittils och det är inte slut ännu. 2013-2014 är också låneår och statskulden kommer att öka markant. Men, det är något svenskt över det där med att låna pengar. http://www.statsskuld.com/Samtidigt ska sjukvården i tex Skåne spara ca en miljard http://www.skanskan.se/article/20121024 ... d-nasta-arSamma gäller sjukvården i hela Sverige. Samtidigt vill Migrationsverket ha sin budget utökad med mer än en miljard http://www.migrationsverket.se/info/6378.htmlDet kommer en dag (troligtvis snart) när svenska politiker måste sluta yra och faktiskt ställa grupper mot varandra. Jag föreslår att Sverige sänker skatterna till under 5% och tar bort välfärden. Vuxna människor kan hantera sina egna liv.
_________________ Corruptissima re publica plurimae leges
Last edited by Haraldrig on 31 Oct 2012, 08:58, edited 1 time in total.
|
| 31 Oct 2012, 00:12 |
|
 |
|
ChronicTown
|
Pluspoäng till ramjac.
|
| 31 Oct 2012, 00:45 |
|
 |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
ramjac wrote: Om man rent hypotetiskt skulle räkna på förlusten av hela sitt nätverk, sina ägodelar och det som är bekant i ens omvärld. Vad vore det värt i vedermödor och risker för att ta sig in i schengenområdet, hängande under en lastbil? Omräknat i reda pengar då förstås. Att sedan inse att vägen framåt till ett jobb i det nya landet är oändligt lång, och därmed möjligeheten att bli bemött som en människa istället för sabotör och parasit. Hur mycket, rent hypotetiskt, är den situationen värd i reda pengar?
Om dagens siffror med 8-procentigt stöd till SD står sig, kan vi glädjas åt minst en halv miljon svenskar som engagerar sig för att göra något vettigt av en integrationsprocess som i dagsläget går hackigt. Med migrationsverkets nya uppskrivna prognos skulle det kunna innebära att varje nyanländ under nästa år har tillgång till minst 10 engagerade, sofistikerade intelligenta Helsvenskar som mentorer. Man får väl utgå från att de flesta i Jimmie-jugend är beredda att kavla upp ärmarna för att förhindra ökat utanförskap, bidragsberoende och missriktad frustration mot "svensson" pga exilproblematik och socioekonomiskt haveri hos individen.
För hörrni, den här tråden är en karbonkopia på dravlet under I&i på flashback. Det enda som saknas är hyllningarna till Breivik. Jag kan dock omöjligt tänka mig att gitarrintresserade vita män skulle falla in i väpnad-kamp-retoriken. därför undrar jag: Hur, rent konkret, kommer ni framöver bidra till att situationen tar ett steg i rätt riktning. Att rösta på ett enfrågeparti, sitta med foliehatt och gnälla på internetforum och i tidningarnas kommentarsfält är givet. Förutom det menar jag alltså.
Skulle mentorskap vara något för er? Jag tänker att det åtminstånde skulle ge er chansen att läxa upp en utlänning och tydliggöra vad som förväntas av honom/henne. Ett worst case scenario skulle vara att ni tvingas omvärdera stenkulorna i glasburkar mot bilden av en människa med strandade förhoppningar. Han/hon kanske behöver en andra chans, lite goda råd och en ingång till ett socialt nätverk som inte lever i utanförskap. Jag tror ni skulle bli positivt förvånade av hur grundläggande det behovet är hos alla människor - att bli sedd som en människa med vissa kvaliteter som skulle kunna göra nytta på något plan. Att ständigt bli bemött som antitesen till nyttig skulle kunna göra en skurk av den ädlaste viking.
Kom nu inte dragande med att detta skulle vara statens uppgift.. Ni är ju för bövelen starka, klartänkta sanningssägande individualister med Sveriges bästa för ögonen, eller hur det nu var. Till råga på allt anförda av en pur, om än något högdragen, Anarkokapitalist!! Skrid till verket tappra ädlingar! Mentorsprogram finns i de flesta kommuner. Bara att googla Sannerligen bland det bästa jag läst på Bojen...spot on! Matte
_________________ the older I get, the better I was
|
| 31 Oct 2012, 02:12 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
tack ramjac, bra formulerat
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 31 Oct 2012, 06:48 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Jag och en kompis pratade lite löst om att köpa ett par "utdömda" ställen i våra hemtrakter för att sedan hyra ut dem till Migrationsverket. Det var synd att vi fegade ur eftersom det är en av de bästa affärsidéerna som finns i Sverige idag. http://www.svt.se/nyheter/sverige/mycke ... sylboenden
|
| 31 Oct 2012, 08:47 |
|
 |
|
glassfinger
Joined: 25 Sep 2004, 16:48 Posts: 3754 Location: Hising Island
|
Haraldrig wrote: Jag och en kompis pratade lite löst om att köpa ett par "utdömda" ställen i våra hemtrakter för att sedan hyra ut dem till Migrationsverket. Det var synd att vi fegade ur eftersom det är en av de bästa affärsidéerna som finns i Sverige idag. http://www.svt.se/nyheter/sverige/mycke ... sylboendenPrecis... http://www.dn.se/nyheter/sverige/bert-k ... asylboende"Leva som man lär" eller "när fan blir gammal"..?
|
| 31 Oct 2012, 09:52 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Vi har några bekanta från Danmark som driver några boenden för ensamkommande flyktingbarn och de lyfter 1.8 miljoner var i årslön (+ rejäla utdelningar). De köpte två nedlagda skolor på den skånska landsbygden (i stort sett gratis), lejde billig arbetskraft från östeuropa för att fixa eländet, mutade någon med socionomutbildning att stå som ansvarig för verksamheten i utbyte mot en arbetsfri anställning och nu rullar pengarna in i floder, skulderna är avbetalda och säljer de så kommer pengarna att räknas i tiotals miljoner. Nä, jag ska fan prata med polaren igen om att leta upp något större nedlagt ställe för att också kunna tjäna pengar på invandringsindustrin. Man måste ju vara förståndshandikappad för att inte casha in på det.
|
| 31 Oct 2012, 12:20 |
|
 |
|
Tobbe z
|
Haraldrig wrote: Vi har några bekanta från Danmark som driver några boenden för ensamkommande flyktingbarn och de lyfter 1.8 miljoner var i årslön (+ rejäla utdelningar). De köpte två nedlagda skolor på den skånska landsbygden (i stort sett gratis), lejde billig arbetskraft från östeuropa för att fixa eländet, mutade någon med socionomutbildning att stå som ansvarig för verksamheten i utbyte mot en arbetsfri anställning och nu rullar pengarna in i floder, skulderna är avbetalda och säljer de så kommer pengarna att räknas i tiotals miljoner.
Nä, jag ska fan prata med polaren igen om att leta upp något större nedlagt ställe för att också kunna tjäna pengar på invandringsindustrin. Man måste ju vara förståndshandikappad för att inte casha in på det. Jag e på! Det är ju dessutom humant och empatiskt.
|
| 31 Oct 2012, 12:24 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Tobbe z wrote: Haraldrig wrote: Vi har några bekanta från Danmark som driver några boenden för ensamkommande flyktingbarn och de lyfter 1.8 miljoner var i årslön (+ rejäla utdelningar). De köpte två nedlagda skolor på den skånska landsbygden (i stort sett gratis), lejde billig arbetskraft från östeuropa för att fixa eländet, mutade någon med socionomutbildning att stå som ansvarig för verksamheten i utbyte mot en arbetsfri anställning och nu rullar pengarna in i floder, skulderna är avbetalda och säljer de så kommer pengarna att räknas i tiotals miljoner.
Nä, jag ska fan prata med polaren igen om att leta upp något större nedlagt ställe för att också kunna tjäna pengar på invandringsindustrin. Man måste ju vara förståndshandikappad för att inte casha in på det. Jag e på! Det är ju dessutom humant och empatiskt. Humant? Det handlar om pengar och inget annat! men en händig karl som kan fixa lite behöver vi säkert! Så länge du vill tjäna pengar!
|
| 31 Oct 2012, 12:32 |
|
 |
|
ramjac
Joined: 05 May 2007, 22:30 Posts: 763 Location: mitt i småland
|
Hehe. Rena pajaseriet från er dom vanligt. Missnöjda medborgare bakom tangentbordet som försöker briljera i ämnet dystopi och patogen människosyn. Kombinerat med en total ovilja/rädsla att tillföra något konstruktivt. Nä, packa väskan. Japan lär vara fint.
_________________ \_..,,,;;:::oo00OOfairieswearbootsOO00oo:::;;,,,..._/
|
| 31 Oct 2012, 12:47 |
|
 |
|
Trout
|
Vita kränkta män så långt ögat ser.
|
| 31 Oct 2012, 13:08 |
|
 |
|
Tobbe z
|
Haraldrig wrote:
Humant? Det handlar om pengar och inget annat! men en händig karl som kan fixa lite behöver vi säkert! Så länge du vill tjäna pengar!
Jag ironiserade  Då detta sker i humanismens namn. Annars är det ju känt bland oss småenteprenörer att kommer man över ett kontrakt med Komun, Landsting eller Stat så är ekonomin tryggad.
|
| 31 Oct 2012, 13:16 |
|
 |
|
Trout
|
Det är tydligen extremt viktigt att människor som tvingats lämna allt och fly sina hemländer gör rätt för sig till 100 %, men själv kan man kokettera med att muta, leja billig arbetskraft från öst etc...
|
| 31 Oct 2012, 13:29 |
|
 |
|
Tobbe z
|
Trout wrote: Det är tydligen extremt viktigt att människor som tvingats lämna allt och fly sina hemländer gör rätt för sig till 100 %, men själv kan man kokettera med att muta, leja billig arbetskraft från öst etc... Välkommen till den verklighet som gäller när det är Skattesubventionerad verksamhet som skall bedrivas. Korruptionen är utbredd uti Konungariket även om den bedrivs lite snyggare än i en del andra länder - se hur tex ägarbilden(ägarhistoriken) och den sk upphandlingen i flyktingförläggningen i tex Glava Hergård har sett. Kontakter, kontakter...... Billig arbetskraft är ju dessutom lagligt om personalen kommer från EU detta är väl extra tydligt i bygg, transport och sk serviceyrken (men någon lönedumpning förkommer ju inte....) För flyktingpolitiken handlar ju om människor- de som tjänar på flyktingarna. Mvh Outbildad Rasist
|
| 31 Oct 2012, 13:40 |
|
 |
|
BiTTeR
|
Ja jävlar, här e man borta en dag och helt plötsligt är det vi som ska reda upp förespråkarnas röra? Ta det nu lugnt och andas lite så ska ni se att det går bra 
Last edited by BiTTeR on 31 Oct 2012, 16:48, edited 1 time in total.
|
| 31 Oct 2012, 16:14 |
|
 |
|
BiTTeR
|
ramjac wrote: Om man rent hypotetiskt skulle räkna på förlusten av hela sitt nätverk, sina ägodelar och det som är bekant i ens omvärld. Vad vore det värt i vedermödor och risker för att ta sig in i schengenområdet, hängande under en lastbil? Omräknat i reda pengar då förstås. Att sedan inse att vägen framåt till ett jobb i det nya landet är oändligt lång, och därmed möjligeheten att bli bemött som en människa istället för sabotör och parasit. Hur mycket, rent hypotetiskt, är den situationen värd i reda pengar?
Kom nu inte dragande med att detta skulle vara statens uppgift.. Ni är ju för bövelen starka, klartänkta sanningssägande individualister med Sveriges bästa för ögonen, eller hur det nu var. Till råga på allt anförda av en pur, om än något högdragen, Anarkokapitalist!! Skrid till verket tappra ädlingar! Mentorsprogram finns i de flesta kommuner. Bara att googla Nu flyr ju inte alla från krig och misär, något som öppen statistik vittnar om, SD är inte heller längre ett enfrågeparti och att det ens dras parallellen med SD så fort någon är kritiskt till invandringen (inte invandrarna) är bara löjligt. Foliehatten borde vara extremt stor på personen som drar den direkta slutsatsen då missnöjet finns i resterande partier också. Angående Jimmie-Jugends som du så charmigt uttrycker det så har dessa och du helt enkelt olika lösningar på problemen. Du anser att du räddar världen och att problemen med integration och utanförskap är de svenska medborgarnas och politikernas fel och att de helt enkelt ska lösas. Jimmie-Jugend anser att man bör bromsa ner och lösa de problem som redan finns och lära sig hantera situationerna innan man tar emot fler, en sådan sak är ju bostadssituationen som du kanske har en bra lösning på? Det blir gnäll om vi inte tar emot folk samtidigt som det blir gnäll om det inte finns bostäder samtidigt som det blir gnäll om det finns bostäder men att de är bristfälliga på någon punkt. Dagens lösning är ju att tvinga över ansvaret på kommunerna som inte har något att säga till om i frågan, samtidigt som man försöker påtvinga mottagandet vilket gör att kommunerna inte ens hinner rusta för mottagandet och det verkar ju skapa mer friktion än något annat. Är detta bara ett gäng foliehattbeklädda rasistkommuner eller är det politiker i panik som tar två steg bak för varje steg framåt? Är det därför dessa boenden blivit en mångmiljonaffär med överpris i fokus som kommunen strör skattemedel över eftersom de själva inte kan hantera det? Utanförskapet står inte några få väljare för, det gör varenda en som aktivt väljer att bosätta sig i bättre områden och de som har möjligheten gör just detta så det är väl där genomsnittssvensken bär sitt ansvar. Men å andra sidan så verkar det ju vara en direkt följd av hur majoriteten röstar vilket gör det hela väldigt komiskt eller rent av absurt då väldigt få lever som de röstar, eller rättare sagt, de vill inte vara del i de samhälle de förespråkar. För att kontra ditt resonemang om stödpersoner och liknande så vore det väl bättre att ni som förespråkar dagens situation flyttar ut i mångkulturen och miljonprojekten och gör en insats. Södertälje t.ex anser ju att ett av deras största problem är att de invandrare som "lyckas" med jobb och karriär flyttar ut. Varför kan vi inte övertala dessa om att stanna? Eller är det bara foliehattbeklädda rasistinvandrare som lämnar Södertälje? http://www.expressen.se/nyheter/kommune ... tigt-illa/Fortsätter det i samma takt så tror jag inte vi kommer ha några anställda kvar inom varken migrationsverket eller kommunerna.
Last edited by BiTTeR on 31 Oct 2012, 16:57, edited 1 time in total.
|
| 31 Oct 2012, 16:47 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Trout wrote: Det är tydligen extremt viktigt att människor som tvingats lämna allt och fly sina hemländer gör rätt för sig till 100 %, men själv kan man kokettera med att muta, leja billig arbetskraft från öst etc... I år kommer ca 1900 riktiga flyktingar till Sverige. De sitter i eländet, har ingenting och får sin resa till Sverige bekostad av FN. Dessa 1900 har flyktingstatus enligt FN's definitioner. De som har råd att betala 50-100k för att ta sig till Sverige är inte flyktingar i FNs mening. Resterande är anhöriginvandrare och lycksökare. Varför tror du ca 90% av de som kommer till Sverige saknar pass men 100% som kommer till tex England har pass? Jo, för att England kräver att du ska bevisa var du kommer ifrån och att du faktiskt är en flykting enligt FNs definitioner. Hur många tusentals människor från fredliga Djibouti har inte ljugit sig in i Sverige genom att påstå att de är från Somalia? Ska lögnare verkligen ta resurser från de som är i behov av stöd?
|
| 31 Oct 2012, 16:56 |
|
 |
|
glassfinger
|
Haraldrig wrote: Trout wrote: Det är tydligen extremt viktigt att människor som tvingats lämna allt och fly sina hemländer gör rätt för sig till 100 %, men själv kan man kokettera med att muta, leja billig arbetskraft från öst etc... I år kommer ca 1900 riktiga flyktingar till Sverige. De sitter i eländet, har ingenting och får sin resa till Sverige bekostad av FN. Dessa 1900 har flyktingstatus enligt FN's definitioner. De som har råd att betala 50-100k för att ta sig till Sverige är inte flyktingar i FNs mening. Resterande är anhöriginvandrare och lycksökare. Varför tror du ca 90% av de som kommer till Sverige saknar pass men 100% som kommer till tex England har pass? Jo, för att England kräver att du ska bevisa var du kommer ifrån och att du faktiskt är en flykting enligt FNs definitioner. Hur många tusentals människor från fredliga Djibouti har inte ljugit sig in i Sverige genom att påstå att de är från Somalia? Ska lögnare verkligen ta resurser från de som är i behov av stöd? Sluta sprida dumheter och faktafel: http://www.migrationsverket.se/info/4414.htmlMigrationsverket bekostar resan hit för kvotar. Vissa flyktingar, inte alla, får uppehållstillstånd med bevisade flyktingskäl av högsta graden, dvs konventionsflykting. Tidigare klass på detta PUT var A3. Många av de som kommer hit har sina anhöriga kvar i hemlandet. Dessa söker inte asyl. Dessa söker anknytning utav ett flertal anledningar: Det är lättare för dom att bevisa anknytning än egna flyktingskäl och dom slipper mecket med att ta sig genom halva världen med osäkerhet om att stanna. Man kan ju för denna grupp anta att en del har skäl och bör kunna uppnå flyktingstatus enligt FN-konventionen men gör inte detta pga att det är osmart. Hur många Djiboutier bor det i Sverige då? Sen tycker jag att ditt dravel angående att majoriteten av asylsökande skulle vara lycksökare är okvalificerat skitsnack. Just nu kommer det enormt mycket folk Syrien och du kan väl ändå inte påstå att dessa lämnar sitt land för att söka lyckan i Sverige? Omvärldsbevaka innan du påstår en massa dumt!!!
|
| 31 Oct 2012, 22:42 |
|
 |
|
Haraldrig
|
glassfinger wrote: Sluta sprida dumheter och faktafel: http://www.migrationsverket.se/info/4414.htmlMigrationsverket bekostar resan hit för kvotar. Vissa flyktingar, inte alla, får uppehållstillstånd med bevisade flyktingskäl av högsta graden, dvs konventionsflykting. Tidigare klass på detta PUT var A3. Många av de som kommer hit har sina anhöriga kvar i hemlandet. Dessa söker inte asyl. Dessa söker anknytning utav ett flertal anledningar: Det är lättare för dom att bevisa anknytning än egna flyktingskäl och dom slipper mecket med att ta sig genom halva världen med osäkerhet om att stanna. Man kan ju för denna grupp anta att en del har skäl och bör kunna uppnå flyktingstatus enligt FN-konventionen men gör inte detta pga att det är osmart. Hur många Djiboutier bor det i Sverige då? Sen tycker jag att ditt dravel angående att majoriteten av asylsökande skulle vara lycksökare är okvalificerat skitsnack. Just nu kommer det enormt mycket folk Syrien och du kan väl ändå inte påstå att dessa lämnar sitt land för att söka lyckan i Sverige? Omvärldsbevaka innan du påstår en massa dumt!!! SÅ vi är alltså överens om att det är ca 10% flyktingar och resten är inte det. Kvotflyktingar är också enligt Migrationsverket de enda som bevisligen är flyktingar. Ja, även svenska staten bekostar resan för dem (eller rättare sagt, skattebetalare i Sverige). Det är viktigt att göra skillnad på staten och skattebetalarna eftersom staten inte har några egna pengar. Har du varit i Syrien på senare? Vad är livstids försörjning värt för dig? En lögn? Två lögner? Arbetslösheten i Djibouti är astronomisk och de som har jobb tjänar väldigt lite. Som tur är talar delar av landet Somali. Det är ingen som har riktig koll på hur många av dem som ljugit sig till PUT i Sverige men sist jag läste i SvD så spekulerade man i siffror kring 4000. Om nu staten faktiskt har koll på detta och 4000 personer har ljugit sig in i Sverige betyder det att en massa ekonomiska resurser går till lögnare som inte behöver skydd och att det inte finns pengar över till de som faktiskt behöver skydd. Fin politik det där om man nu ska tala om rättvisa. Vidare, hade låga löner och arbetslöshet varit ett asylskäl kunde ett par hundra miljoner kineser flytta till Sverige. Men kineserna har nog begripit att det inte är någon vidare framtid i Sverige om man är flitig och arbetsam så de flyttar till USA. Asylsökande, anhöriginvandrare etc, det betyder samma sak, dvs bidragsinvandring. Frågan om hur mycket bidragsinvandring Sverige tål är faktiskt väldigt relevant just nu. Kommuner, sjukvård, skolor, äldrevård etc tvingas till kraftiga nedskräningar, statsskulden rusar uppåt vilket betyder att det inte finns pengar. Det finns inte pengar i Sverige och det parti som går till val på höjd skatt får medelklassen mot sig och förlorar. Inte ens arbetarklassen i SVerige vill betala skatt längre. En hållbar flyktingpolitik hade identifierat och accepterat endast riktiga flyktingar för flyktingarnas och skattebetalarnas skull. Dock ska det erkännas att en positiv effekt av bidragsinvandring är att det kommer att leda till socialismens död i Sverige. Som Reinfeldt uttryckte det i sin bok; "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." Gissa varför M är så positiva till en stor invandring av lågutbildade och lågproducerande? Den politik du förespråkar leder oundvikligen till utarmning av välfärden och skapandet av ett lytt låglöneproletäriat (jmfr med USA där exempelvis över 50% av somalierna lever under fattigdom och resterande tjänar minimumlön). Är det så svensk vänster vill ha det? Att hundratusentals människor ska vara arbetande fattiga?
|
| 31 Oct 2012, 23:06 |
|
 |
|
glassfinger
|
Haraldrig wrote: SÅ vi är alltså överens om att det är ca 10% flyktingar och resten är inte det. Kvotflyktingar är också enligt Migrationsverket de enda som bevisligen är flyktingar. Ja, även svenska staten bekostar resan för dem (eller rättare sagt, skattebetalare i Sverige). Det är viktigt att göra skillnad på staten och skattebetalarna eftersom staten inte har några egna pengar.
Har du varit i Syrien på senare? Vad är livstids försörjning värt för dig? En lögn? Två lögner? Arbetslösheten i Djibouti är astronomisk och de som har jobb tjänar väldigt lite. Som tur är talar delar av landet Somali. Det är ingen som har riktig koll på hur många av dem som ljugit sig till PUT i Sverige men sist jag läste i SvD så spekulerade man i siffror kring 4000. Om nu staten faktiskt har koll på detta och 4000 personer har ljugit sig in i Sverige betyder det att en massa ekonomiska resurser går till lögnare som inte behöver skydd och att det inte finns pengar över till de som faktiskt behöver skydd. Fin politik det där om man nu ska tala om rättvisa. Vidare, hade låga löner och arbetslöshet varit ett asylskäl kunde ett par hundra miljoner kineser flytta till Sverige. Men kineserna har nog begripit att det inte är någon vidare framtid i Sverige om man är flitig och arbetsam så de flyttar till USA.
Asylsökande, anhöriginvandrare etc, det betyder samma sak, dvs bidragsinvandring.
Frågan om hur mycket bidragsinvandring Sverige tål är faktiskt väldigt relevant just nu. Kommuner, sjukvård, skolor, äldrevård etc tvingas till kraftiga nedskräningar, statsskulden rusar uppåt vilket betyder att det inte finns pengar. Det finns inte pengar i Sverige och det parti som går till val på höjd skatt får medelklassen mot sig och förlorar. Inte ens arbetarklassen i SVerige vill betala skatt längre. En hållbar flyktingpolitik hade identifierat och accepterat endast riktiga flyktingar för flyktingarnas och skattebetalarnas skull.
Dock ska det erkännas att en positiv effekt av bidragsinvandring är att det kommer att leda till socialismens död i Sverige. Som Reinfeldt uttryckte det i sin bok; "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." Gissa varför M är så positiva till en stor invandring av lågutbildade och lågproducerande?
Den politik du förespråkar leder oundvikligen till utarmning av välfärden och skapandet av ett lytt låglöneproletäriat (jmfr med USA där exempelvis över 50% av somalierna lever under fattigdom och resterande tjänar minimumlön). Är det så svensk vänster vill ha det? Att hundratusentals människor ska vara arbetande fattiga? Nä vi är inte överns om mycket. Jag anser att fler människor än de som kommit till Sverige via kvoten är flyktingar och har skäl att stanna i landet pga att de har skyddsskäl, dvs dom dör om dom stannar kvar hemma. Jag har inte varit i Syrien sen 2008 och eftersom landet, nu till skillnad mot då, befinner sig i ett riktigt jävligt tillstånd av inbördeskrig så är jag övertygad om att många av de syrier som söker sig till Sverige flyr för att rädda sina liv. Eller menar du att det inte är krig i Syrien och de som kommer hit är människor som bara inväntat mindre oroligheter för att kunna lämna landet och söka livslångt försörjningsstöd i Sverige? Du tillskriver mig politisk tillhörighet när jag motargumenterar i sak - vad syftar det till?
|
| 01 Nov 2012, 11:21 |
|
 |
|
Haraldrig
|
glassfinger wrote: Nä vi är inte överns om mycket. Jag anser att fler människor än de som kommit till Sverige via kvoten är flyktingar och har skäl att stanna i landet pga att de har skyddsskäl, dvs dom dör om dom stannar kvar hemma. Jag har inte varit i Syrien sen 2008 och eftersom landet, nu till skillnad mot då, befinner sig i ett riktigt jävligt tillstånd av inbördeskrig så är jag övertygad om att många av de syrier som söker sig till Sverige flyr för att rädda sina liv. Eller menar du att det inte är krig i Syrien och de som kommer hit är människor som bara inväntat mindre oroligheter för att kunna lämna landet och söka livslångt försörjningsstöd i Sverige? Du tillskriver mig politisk tillhörighet när jag motargumenterar i sak - vad syftar det till?
1. Jag gav inte dig politisk tillhörighet utan ställde en fråga om den självutnämnda godheten "vänstern" tycker att det är ok med lönedump och arbetslöshet I övrigt, man ska bevisa att man är den man säger man är och att man kommer från det land man påstår. Gör man inte detta är det väldigt stark anledning att tro att personen ljuger. Syrien är delvis i krig, mestadels konstigt också då det är inhyrda soldater som utger sig för att vara rebeller (många under Al Qaeda-flagg). Inte utan att man undrar varför FN och Al Qaeda umgås så flitigt i Syrien? Vilket förstås inte har något med vår diskussion att göra. I ärlighetens namn: om syrierna nu tycker att det är så hemskt i Sverige där de bor att det är bättre att åka tillbaka till Syrien så kan det ju inte vara så hemskt i alla delar av Syrien http://www.svt.se/nyheter/sverige/sex-s ... asylboendeEller är det som när alla svenskar trodde att USAs gator var kantade av guld (för att sno ett Flashback-resonomang)? Vad jag efterlyser är mycket hårdare granskningar av vilka som är verkliga flyktingar och vilka som inte är i behov av det. Samtidigt måste det vara den asylsökandes ansvar att bevisa sin situation. De som är hederliga och ärliga kommer att få hjälp och lögnarna får inte det. Jag upplever detta som rättvist. Hur ställer du dig till neddragningar i välfärden gentemot ökad invandring? Den stora frågan är trots allt hur mycket bidragsinvandring Sverige tål innan välfärden kollapsar. Det var väldigt bra att Fp lyfte fram den frågan och förhoppningsvis kommer man att inse att det inte går att hjälpa någon när man är utfattig.
|
| 01 Nov 2012, 12:49 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Haraldrig wrote: Syrien är delvis i krig, mestadels konstigt också då det är inhyrda soldater som utger sig för att vara rebeller (många under Al Qaeda-flagg). Inte utan att man undrar varför FN och Al Qaeda umgås så flitigt i Syrien? Vilket förstås inte har något med vår diskussion att göra.
Så... du vill hävda att inbördeskriget i Syrien är mediadrivet och inte alls så mycket till inbördeskrig eftersom både AQ och FN är närvarande? Jag ger dig rätt på en punkt dock. Inget av dina påståenden har med den här diskussionen att göra. 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 01 Nov 2012, 14:46 |
|
 |
|
glassfinger
|
Haraldrig wrote: 1. Jag gav inte dig politisk tillhörighet utan ställde en fråga om den självutnämnda godheten "vänstern" tycker att det är ok med lönedump och arbetslöshet I övrigt, man ska bevisa att man är den man säger man är och att man kommer från det land man påstår. Gör man inte detta är det väldigt stark anledning att tro att personen ljuger. Syrien är delvis i krig, mestadels konstigt också då det är inhyrda soldater som utger sig för att vara rebeller (många under Al Qaeda-flagg). Inte utan att man undrar varför FN och Al Qaeda umgås så flitigt i Syrien? Vilket förstås inte har något med vår diskussion att göra. I ärlighetens namn: om syrierna nu tycker att det är så hemskt i Sverige där de bor att det är bättre att åka tillbaka till Syrien så kan det ju inte vara så hemskt i alla delar av Syrien http://www.svt.se/nyheter/sverige/sex-s ... asylboendeEller är det som när alla svenskar trodde att USAs gator var kantade av guld (för att sno ett Flashback-resonomang)? Vad jag efterlyser är mycket hårdare granskningar av vilka som är verkliga flyktingar och vilka som inte är i behov av det. Samtidigt måste det vara den asylsökandes ansvar att bevisa sin situation. De som är hederliga och ärliga kommer att få hjälp och lögnarna får inte det. Jag upplever detta som rättvist. Hur ställer du dig till neddragningar i välfärden gentemot ökad invandring? Den stora frågan är trots allt hur mycket bidragsinvandring Sverige tål innan välfärden kollapsar. Det var väldigt bra att Fp lyfte fram den frågan och förhoppningsvis kommer man att inse att det inte går att hjälpa någon när man är utfattig. Då är vi ju delvis överenns - Syrien är i krig. Det innebär ju att de männsikor som kommer därifrån kan behöva skydd eller hur? Eller skall du hävda att de till största delen kommer från Libanon och Jordanien. Eller att det t.o.m slinker med en och annan suadier?
|
| 01 Nov 2012, 15:21 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Haraldrig wrote: I övrigt, man ska bevisa att man är den man säger man är och att man kommer från det land man påstår. Gör man inte detta är det väldigt stark anledning att tro att personen ljuger.
OK, så att om en person vars hus sprängts i luften tillsammans med alla hans personliga tillhörigheter (ID-handlingar, körkort, pass, etc.) kommer och söker asyl, så drar du hellre slutsatsen att han ljuger (eftersom han inte kan legitimera sig)?
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 01 Nov 2012, 16:44 |
|
 |
|
Haraldrig
|
FenderBender wrote: Haraldrig wrote: Syrien är delvis i krig, mestadels konstigt också då det är inhyrda soldater som utger sig för att vara rebeller (många under Al Qaeda-flagg). Inte utan att man undrar varför FN och Al Qaeda umgås så flitigt i Syrien? Vilket förstås inte har något med vår diskussion att göra.
Så... du vill hävda att inbördeskriget i Syrien är mediadrivet och inte alls så mycket till inbördeskrig eftersom både AQ och FN är närvarande? Jag ger dig rätt på en punkt dock. Inget av dina påståenden har med den här diskussionen att göra.  Nä, eländet i Syrien är inte ett krig, det är en kupp som är orkestrerad av EU och USA.
|
| 01 Nov 2012, 17:29 |
|
 |
|
Haraldrig
|
FenderBender wrote: Haraldrig wrote: I övrigt, man ska bevisa att man är den man säger man är och att man kommer från det land man påstår. Gör man inte detta är det väldigt stark anledning att tro att personen ljuger.
OK, så att om en person vars hus sprängts i luften tillsammans med alla hans personliga tillhörigheter (ID-handlingar, körkort, pass, etc.) kommer och söker asyl, så drar du hellre slutsatsen att han ljuger (eftersom han inte kan legitimera sig)? Tyvärr så måste man vara så hård i bedömningen för bidragsturismen är så stor och tärande. Det scenario du beskriver är förstås tragiskt men samtidigt måste man vara konsekvent. Allt för många har ljugit sig till bidrag i Sverige och för att stoppa det måste en tydlig signal sändas ut. Eller du är ok med att sjukvård, skola, äldrevård mm ska skära ner till förmån för invandrare varav man inte vet vilka mer än 10% faktiskt är?
|
| 01 Nov 2012, 17:32 |
|
 |
|
Haraldrig
|
glassfinger wrote: Haraldrig wrote: 1. Jag gav inte dig politisk tillhörighet utan ställde en fråga om den självutnämnda godheten "vänstern" tycker att det är ok med lönedump och arbetslöshet I övrigt, man ska bevisa att man är den man säger man är och att man kommer från det land man påstår. Gör man inte detta är det väldigt stark anledning att tro att personen ljuger. Syrien är delvis i krig, mestadels konstigt också då det är inhyrda soldater som utger sig för att vara rebeller (många under Al Qaeda-flagg). Inte utan att man undrar varför FN och Al Qaeda umgås så flitigt i Syrien? Vilket förstås inte har något med vår diskussion att göra. I ärlighetens namn: om syrierna nu tycker att det är så hemskt i Sverige där de bor att det är bättre att åka tillbaka till Syrien så kan det ju inte vara så hemskt i alla delar av Syrien http://www.svt.se/nyheter/sverige/sex-s ... asylboendeEller är det som när alla svenskar trodde att USAs gator var kantade av guld (för att sno ett Flashback-resonomang)? Vad jag efterlyser är mycket hårdare granskningar av vilka som är verkliga flyktingar och vilka som inte är i behov av det. Samtidigt måste det vara den asylsökandes ansvar att bevisa sin situation. De som är hederliga och ärliga kommer att få hjälp och lögnarna får inte det. Jag upplever detta som rättvist. Hur ställer du dig till neddragningar i välfärden gentemot ökad invandring? Den stora frågan är trots allt hur mycket bidragsinvandring Sverige tål innan välfärden kollapsar. Det var väldigt bra att Fp lyfte fram den frågan och förhoppningsvis kommer man att inse att det inte går att hjälpa någon när man är utfattig. Då är vi ju delvis överenns - Syrien är i krig. Det innebär ju att de männsikor som kommer därifrån kan behöva skydd eller hur? Eller skall du hävda att de till största delen kommer från Libanon och Jordanien. Eller att det t.o.m slinker med en och annan suadier? Många syrier har ju ertappats med att säga att de var irakier när det var som hetast i Irak. Så varför skulle inte en jordanier kunna passa på att ta sig hit och hävda att han är syrier? Varför finns det arabiska och somaliska sajter på nätet som ger råd och tips om hur man bäst ljuger ihop en historia för att få asyl i Sverige? Varför har merparten av alla så kallade ensamkommande samma berättelse om sin bakgrund?
|
| 01 Nov 2012, 17:36 |
|
|