|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
 Lördagsskål???
Fiskmiddag med Chardonnay här. Skål! 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 13 Oct 2012, 22:31 |
|
 |
|
P90
|
 Re: Lördagsskål???
Är det bara jag och fenderbender som super till ikväll? Skål! Dricker lite rödtjut efter en dryg hemresa från Sundsvall och dagens hundutställning, det blev cert, cacib, bir så vi är nöjda. Kan rekommendera Björnstugan mitt emellan Härnösand och Ö-vik, mkt. bra mat.
_________________ /Garagegitarrist med framtiden bakom mig
|
| 13 Oct 2012, 23:34 |
|
 |
|
kjelle
|
Den skålen kom så sent, man var ju redan inne i dimman då. Blev gott rött till köttet, plockat på bolaget på måfå. Måste kolla i glasbingen vad det hette... 
| 14 Oct 2012, 08:08 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
kjelle wrote: Den skålen kom så sent, man var ju redan inne i dimman då. Blev gott rött till köttet, plockat på bolaget på måfå. Måste kolla i glasbingen vad det hette...  själv skplade jag strax inna läggdags, men så nu på morgonen att inlägget blev lite väl slarvigt utfört så jag raderade det.. Vi hade gäster hemma på höstmiddag igår. Löksoppa, ren och äppelkaka. Till renen ett Malbec som du tipsat om tidigare, Qara. Satt som en smäck. Äppelkakan hade jag kunnat äta upp ensam... Sockersuget ligger och lurar under ytan trots snart 6 vecors lowcarb-diet
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 14 Oct 2012, 09:09 |
|
 |
|
DrSlim
|
Joshunznera wrote: kjelle wrote: Den skålen kom så sent, man var ju redan inne i dimman då. Blev gott rött till köttet, plockat på bolaget på måfå. Måste kolla i glasbingen vad det hette...  själv skplade jag strax inna läggdags, men så nu på morgonen att inlägget blev lite väl slarvigt utfört så jag raderade det.. Vi hade gäster hemma på höstmiddag igår. Löksoppa, ren och äppelkaka. Till renen ett Malbec som du tipsat om tidigare, Qara. Satt som en smäck. Äppelkakan hade jag kunnat äta upp ensam... Sockersuget ligger och lurar under ytan trots snart 6 vecors lowcarb-diet Vad är skplade?
_________________ Gud finns inte.
|
| 14 Oct 2012, 10:08 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
DrSlim wrote: Vad är skplade? haha, tablet PC och för tjocka fingrar ställer till det 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 14 Oct 2012, 11:04 |
|
 |
|
kjelle
|
Joshunznera wrote: kjelle wrote: Den skålen kom så sent, man var ju redan inne i dimman då. Blev gott rött till köttet, plockat på bolaget på måfå. Måste kolla i glasbingen vad det hette...  själv skplade jag strax inna läggdags, men så nu på morgonen att inlägget blev lite väl slarvigt utfört så jag raderade det.. Vi hade gäster hemma på höstmiddag igår. Löksoppa, ren och äppelkaka. Till renen ett Malbec som du tipsat om tidigare, Qara. Satt som en smäck. Äppelkakan hade jag kunnat äta upp ensam... Sockersuget ligger och lurar under ytan trots snart 6 vecors lowcarb-diet Visst, Quara är bra. Vinet igår var en Terradora Taurasi 2006, ett ganska mulligt italienskt från öster om Neapel.Rekommendabelt, enligt vår ganska samstämmiga vinsmak.
| 14 Oct 2012, 15:05 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|