View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Apr 2026, 11:55

Reply to topic  [ 14 posts ] 
Snackare undanbedes 
Author Message

Post Snackare undanbedes
Jag syftar på många annonser där det står snackare undanbedes eller ring en annan om du vill prata mm.
Jag har annonserat en del på blocket och har aldrig blivit uppringd av någon som bara vill prata är detta ett vanligt Problem för andra?
Eller kan det vara så att det är ett överdriven rädsla för att det kan finnas personer som bara vill prata?

Jag menar typ en annons på en vanlig Am standard stratocaster vem vill ringa å bara prata om en sådan.
Eller som jag såg förut en annons på en damsugare snackare undanbedes och så ville han inte ha mail vänner heller.
Kanske han ska behålla dammsugaren. :D

Last edited by Bbenderman on 14 Oct 2012, 17:40, edited 1 time in total.

13 Oct 2012, 00:16
Profile WWW

Post Re: Snackare undanbedes
Jag har inte stött på några "snackare" men nog verkar det som att vanligt hyfs inte gäller när man annonserar på blocket.. Har nyligen sålt iväg en del barngrejor, barnvagn osv.. För varje pryl som sålts har det nog kommit 5-10 mail som inte varit riktigt seriösa, flera gånger har jag tex fått frågan: Går det att skicka prylen ifråga? Ja.. svarar jag, och hör inget mer sen.. Skumt tycker jag... Anar att vissa bara skickar frågor till en massa annonsörer utan att vare genuint intresserade, ingen fara, men det är ju lite störande när man tar sig tid att ge bra svar.

13 Oct 2012, 10:44
Profile

Jag har stött på snackare, oftast säljarna faktiskt, oftast folk på vischan, och jag gillar dom :mrgreen: . Det har hänt att folk spelat på gitarren (elektrisk) in i telefonen så att man riktigt ska höra vissa grejer.

Sköna nördar, jag blir alldeles varm i hjärtat.

Jag har mött säljare på stan och spenderat timmar med dem sen med gitarraffärsbesök och även bira. Som sagt, jag gillar det.

Visst får man frågor när man säljer, men alla frågor hittills har varit befogade måste jag nog säga. En del verkar inte riktigt veta vad det är dom söker, men så är jag ju själv också ibland så :oops: .

13 Oct 2012, 11:08
Profile ICQ YIM WWW

Har stött på en hel del snackare (köpare), i stort sett alla har varit 08'or...antar att
vi skåningar är mer rakt på sak ;)

13 Oct 2012, 11:57
Profile

Jag ringer och flåsar när det står snackare undanbedes 8)

13 Oct 2012, 14:53
Profile

Minns någon annons där det stod "snackare undanbedes" och dessutom ville säljaren bara ha kontakt på telefon, inga mail. Hur i all världen skulle det gå till?

13 Oct 2012, 19:11
Profile

Snackare kanske oftare finns i fordonsbranschen. Där gäller väl benämningen även däcksparkare. Säljer sällan några vanliga fordon längre, så jag har nog inte hört någon snackare sedan före Internet.

En annan variant är "Svarar ej på email". (Edit, sorry, repris på ovanstående.) Jag föredrar mailsvar på annonser. Då avgör jag när jag vill svara, inte om, utan när. Ljudbojen har fungerat så för mig. Några mail fram och tillbaka och så blir det affär, eller inte.

13 Oct 2012, 19:12
Profile

Bbenderman wrote:

Eller som jag såg förut en annons på en damsugare snackare undanbedes och så ville han inte ha mail vänner heller.
Kanske han ska behålla damsugaren. :D

En damsugare är bra att ha.

Image

:shock: :D

13 Oct 2012, 20:04
Profile WWW

Intressant detta...man läser det väldigt ofta men själv har jag aldrig varit utsatt för några "snackare" eller "mailvänner". Det beror nog på vad man själv anser om det hela...nån som BARA vill ha ett mail där det står "jag köper din gitarr för utsatt pris" får nog spatt när det är någon köpare som ställer frågor om produkten...då är man kanske en "snackare/mailvän". :)

:: Emros Sound Production ::

13 Oct 2012, 21:34
Profile

Jag kan tycka att förvånansvärt många är rejält dryga i sina säljesannonser. Det blir liksom en elak ton redan från början när man skriver det där med "inga mailvänner", "inga snackare", "bildsamlare undanbedes" och så vidare. Visst, säljaren kanske har råkat ut för några stolpskott tidigare, men vill man sälja på ett seriöst och trevligt sätt så känns det som en jävligt konstig introduktion? Man letar ju trots allt efter en köpare till sin vara och det är väl sällan som dryghet fungerar? Själv så reagerar jag på det sättet oftast att jag skiter i att kontakta säljaren, även om det är en vara som jag kanske är intresserad av. Vill jag köpa en gura för 10k så måste jag ju både snacka och få bilder...

14 Oct 2012, 09:58
Profile

no16 wrote:
Jag kan tycka att förvånansvärt många är rejält dryga i sina säljesannonser. Det blir liksom en elak ton redan från början när man skriver det där med "inga mailvänner", "inga snackare", "bildsamlare undanbedes" och så vidare. Visst, säljaren kanske har råkat ut för några stolpskott tidigare, men vill man sälja på ett seriöst och trevligt sätt så känns det som en jävligt konstig introduktion? Man letar ju trots allt efter en köpare till sin vara och det är väl sällan som dryghet fungerar? Själv så reagerar jag på det sättet oftast att jag skiter i att kontakta säljaren, även om det är en vara som jag kanske är intresserad av. Vill jag köpa en gura för 10k så måste jag ju både snacka och få bilder...

Ja man får stå ut med det , dock lämnar jag aldrig telefonnr i annonse, vill inte bli uppringd på de mest konstiga tider eller när jag
inte har tid med prat. Om någon svarar på seriöst sätt (dvs med namn och telefonnr) så ringer jag hellre upp.

Man lär sig med tiden vilka svar som kan bli sälj och vilka som inte blir.

De köpare som har tusen frågor och vill ha detaljerade bilder på allt blir ALDRIG någon affär med.

Har minst 20 såna erfarenheter

Så det kan man bara svara typ att 'om den inte säljer på en vecka så kan jag fixa det' , sen hör dom aldrig av sig igen.

Bilar är en helt annan story , där är det rena kriget och 'sunf förnuft' och 'allmänt hyfs' har upphört att existera för länge sen.

14 Oct 2012, 10:12
Profile ICQ WWW

Du ska vara så jävla nöjd att jag annonserar ut min gitarr så du prutar inte mailar inte ringer inte.
Så ska det stå i min nästa annons. :wink:

14 Oct 2012, 17:37
Profile WWW

"Snackare undabedes" läser jag ofta som "fråga inte om det jag säljer, jag försöker ju lura dig".
Jag är dessutom en snackare, en pratkvarn på steroider helt enkelt, mest för att jag tycker det är trevligt att träffa folk. Dessutom har jag vid mina senaste bilköp varit mycket noga med att sparka på däcken, bara för att. Folk har inget hyfs helt enkelt med motiveringen att "det har ringt x antal som inte velat köpa det jag säljer, därför tar jag mig rätten att vara otrevlig mot alla".
Ja, ja, nu ska jag lägga in en köpes annons om en damsugare, en sån som inte snackar.

14 Oct 2012, 20:43
Profile WWW

christian-h wrote:
Bbenderman wrote:

Kanske han ska behålla damsugaren. :D

En damsugare är bra att ha.

Image

:shock: :D

haha grym bild!
vem är det där?

14 Oct 2012, 21:43
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 14 posts ]