Leta upp gamla regnummer?
Efter att ha tillbringat en eftermiddag med att kolla igenom gamla bilder hemma hos farmor fäste min blick på en bild. Från 57' där farfar stod stolt med sin Ford Mercury från 55'. Farmor berättade att han sålde den 58-59 för att senare köpa en Oldsmobile Vista Cruiser och farsan som föddes 62' hade inte en aning att hans egen farsa hade rullat omkring i en Mercury förän jag berättade det för han.
Farsan har ju också varit sugen på att bygga garage i typ 20 år nu men kommer aldrig till frågan eftersom det stod en gammal Mercedes från 66 på uppfarten men när vi la om taket här om veckan var vi tvunga att sälja den. Fick 2000 kr för den, lite snålt kanske, farsan betalde för däcken 2000kr styck 88' och nu fick han hela bilen för det. Och sen ska vi förmodligen asfaltera om uppfarten också som har varit orört sen typ 60-talet och nu försöker jag få farsan att köpa någon gammal jänkare, och den första som dyker upp i huvet är såklart farfars mercury, men på bilden har den det gamla regsystemet och inte ABC123, har kollat med riksarkivet men dom tar ju förtusan 125 spänn kvarten för att kolla på sånt.
Regnummret var O 11230. Någon som vet ngt annat sett att kolla upp det ? Kan lägga upp en bild på den om någon är nyfiken

_________________"I like to blow up lizards."
"Eh heh heh, yeah. And I like to burn things."
-Beavis & Butthead