View unanswered posts | View active topics It is currently 30 Apr 2026, 01:26

Reply to topic  [ 8 posts ] 
Tisdagsskål! 
Author Message

Post Tisdagsskål!
Nu...

Image

...och...

Image

Snart skala...

Image

...och sätta in...

Image

...i ugnen. Egenfångad, eller om det möjligen var farsan som tog just den här.

Efter maten blir det en...

Image

...och läsning av...

Image

...i badet!

SKÅL!

SKÅL!

25 Sep 2012, 17:19
Profile

Post Re: Tisdagsskål!
Efter tennisen ikväll är jag med på en 'vätskeåterställare' i form av en kall pilsner. 8)

/R

25 Sep 2012, 17:35
Profile

Det blir en lite virre lite senare för att fira att bläcket just torkat på mitt anställningskontrakt! Det tar tid att fixa nytt jobb när man är +50!

Och en dagens URK för konsultbolag som tycker att man är illojal när man ordnar jobb eller uppdrag helt på egen hand, och inte är 100% tillgänglig för deras försäljare om dom skulle, mot alla odds, idas fixa ett uppdrag. Och vill ha provision på jobb som dom inte bidragit till. Utan garantier från deras håll, eller någon form av ersättning under tiden som det inte har blivit något. Parasiter, helt enkelt! Man fixar uppdrag bäst på egen hand, och slipper ge en cut åt någon som knappt jobbar för pengarna.

25 Sep 2012, 21:48
Profile WWW

Grymt, det ser gott ut, ligga lite lågt med snabba kolhylisar bara. Det blev ett glas vitt till maten.

/Ulf

26 Sep 2012, 00:10
Profile

såg ut som en trevlig tisdagskväll det där. Själv var jag kontinental på uterestaurang i Malmö igår kväll. Gott kött och grönsaker därtill, smakades ner med ett mycket potent Malbec-vin

Kilonar rasar, väldigt få kolhydrater sedan drygt tre veckor nu

@kjelle: Grattis som fan! Riktigt kul ju, det kanske finns hopp även för oss äldre gubbar trots allt :)

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

26 Sep 2012, 08:45
Profile WWW

Joshunznera wrote:
såg ut som en trevlig tisdagskväll det där. Själv var jag kontinental på uterestaurang i Malmö igår kväll. Gott kött och grönsaker därtill, smakades ner med ett mycket potent Malbec-vin

Kilonar rasar, väldigt få kolhydrater sedan drygt tre veckor nu

@kjelle: Grattis som fan! Riktigt kul ju, det kanske finns hopp även för oss äldre gubbar trots allt :)

Jorå, serru, och chef blir man också, och cykelavstånd till jobbet! Ska bli riktigt kul att satsa fullt ut, och inom en ny bransch dessutom.
Min känga åt konsultbolagen kom av att jag blev tvungen att tacka nej till en intervju, och fick en inte riktigt balanserad skopa ovett tillbaka, eftérsom jag prioriterade min egen situation framför konsultbolagets potentiella affärer. :roll:
Nåja, man kan inte vara vän med alla här i livet.

26 Sep 2012, 08:59
Profile WWW

Nämen, grattis Kjelle! Blir ju nyfiken, vad ska du göra egentligen?

Det där med svårigheten att få jobb över 50 fattar jag inte...som arbetsgivare borde jag ju se fördelarna med att t ex småbarnsperioden är över, den erfarenhet som samlats, den sociala kompetensen och kanske också inställningen till jobbet. Om man är i början av sitt yrkesliv så lär man ha större vilja att röra på sig, hitta karriärsvägar...

Grova generaliseringar, visst, men har väldigt många egna exempel som visar detta.

Matte

26 Sep 2012, 09:53
Profile

clapton71 wrote:
Nämen, grattis Kjelle! Blir ju nyfiken, vad ska du göra egentligen?

Det där med svårigheten att få jobb över 50 fattar jag inte...som arbetsgivare borde jag ju se fördelarna med att t ex småbarnsperioden är över, den erfarenhet som samlats, den sociala kompetensen och kanske också inställningen till jobbet. Om man är i början av sitt yrkesliv så lär man ha större vilja att röra på sig, hitta karriärsvägar...

Grova generaliseringar, visst, men har väldigt många egna exempel som visar detta.

Matte

Utvecklingschef, fint som snus! 8)
Håller med om fördelarna med att anställa +50-åringar, dessutom är vi sällan sjuka eller åtminstone hemma från jobbet. Tyvärr är inställningen hos många HR-avdelningar riktigt negativ, man får oftast inte ens svar från de stora företagen. Spelar i så fall ingen roll om man fyller rollen till 100%. Ett av skälen är att pensionsavgifter blir högre, alltså är man dyrare rent kostnadsmässigt. Att man sedan producerar från dag 1 räknas inte på samma sätt. Ett annat skäl är att man inte längre anses så formbar, och i många fall känns det som ett hot om den anställande chefen är yngre...

Att köra som konsult blir en genväg runt allt detta, men personligen vill jag på längre sikt engagera mig i något annat än min personliga ekonomi, och jobbar gärna i ett teknikföretag med intressant teknologi.

Nu har jag ju fått ett guldläge i alla fall! Bara att satsa hårt, och samtidigt njuta! Jag har Haft för mycket tid senaste månaderna, kanske syns på Bojen, men framför allt i mina sparkonton. Det är dyrt att ha tid för gitarrprylar! Det blir lätt drivor av utrustning, därav mina säljaktiviteter. Från och med nästa vecka blir det lite andra prioriteringar, men gitarr ska det liras, var så säker på det!

26 Sep 2012, 11:08
Profile WWW
Reply to topic   [ 8 posts ]