Re: Var hittar jag en videokamera? (Nostalgi)
rocky67 wrote:
Jag köpte en videograbber på Kjell&Co för 3-400 kr funkade bra. I alla fall på grabbarnas lap-top. på min funkade det inte.
minns inte om det var 32 eller 64 bitars som det funkade i.
Men räkna med att det är ett mastodontprojekt att föra över från VHS till datorn. Jag ledsnade och tänkte att "jag gör det senare"... ännu är det mesta inte överfört...
Ja, det var nåt liknande jag köpte på eBay, förutom att den kostade 6-7 kr...
Adaptern lyser och verkar funka, men skivan med programvara funkar inte på nån dator jag testat på. Skulle helst vilja ha materialet direkt till macen där jag har ett vettigt redigeringsprogram som jag kan hantera bra och då behövs firewire. Jag är övertygad om att det finns passande dv-kameror undanstoppade hos ganska många, men man kan ju inte direkt knacka dörr och fråga om man får låna...
Jo, jag kan tänka mig att det tar lite tid i anspråk, men samtidigt tänker jag att så fort jag får signal in till datorn så sköter det sig självt. Tankningen går ju i realtid, så det tar ju tid, men jag behöver ju inte sitta med. När hela bandet är intankat klipper jag bort alla tillfällen när farsan glömde stänga kameran på promenaden (Hej asfalt!). Klart!
Det är iofs ett gäng band, men jag känner mig manad. Lite trist bara att det ska sånt meck att få in signalen i burken...