| Author |
Message |
|
Lemmy
Joined: 10 Mar 2004, 23:38 Posts: 2344 Location: Gislaved SWISH
|
 Rune Gustafssons gitarrer
_________________ Si fractum non sit, noli id reficere
|
| 17 Sep 2012, 23:33 |
|
 |
|
Britbender
Joined: 24 Jul 2010, 12:15 Posts: 1799 Location: Röven
|
 Re: Rune Gustafssons gitarrer
_________________ -Var felet ligger här, vet jag inte, men det är någonstans i rättssystemet.
|
| 18 Sep 2012, 09:18 |
|
 |
|
holmis63
Joined: 17 Jul 2012, 16:29 Posts: 2815 Location: Gamlestan
|
 Re: Rune Gustafssons gitarrer
Många Ibanezer Rune ägde, han verkar ha haft samma fetish för Ibanez som jag  Spännande att se om ett så känt men ändå begränsat känt namn kan ge effekt på försäljningspriserna.
|
| 18 Sep 2012, 09:28 |
|
 |
|
kjelle
Joined: 18 Mar 2007, 21:58 Posts: 8742 Location: Uppsala
|
 Re: Rune Gustafssons gitarrer
holmis63 wrote: Många Ibanezer Rune ägde, han verkar ha haft samma fetish för Ibanez som jag  Spännande att se om ett så känt men ändå begränsat känt namn kan ge effekt på försäljningspriserna. Begränsat? Hur kan man skriva så om mannen som gav Bamse sin musik? Skämt åsido, jag tror RG var mer känd än de flesta på Bojen känner till. Inte så många jazzmusiker här... som märks i alla fall.
_________________
|
| 18 Sep 2012, 09:59 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
 Re: Rune Gustafssons gitarrer
kjelle wrote: holmis63 wrote: Många Ibanezer Rune ägde, han verkar ha haft samma fetish för Ibanez som jag  Spännande att se om ett så känt men ändå begränsat känt namn kan ge effekt på försäljningspriserna. Begränsat? Hur kan man skriva så om mannen som gav Bamse sin musik? Skämt åsido, jag tror RG var mer känd än de flesta på Bojen känner till. Inte så många jazzmusiker här... som märks i alla fall. Rune Gustavsson var stoor på 60-70talen. Dessutom var han ju sponsrad av Ibanez... Kan det vara Rune Gustavsson Ibanez hade i tankarna när dom designade RG-serien? 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 18 Sep 2012, 11:02 |
|
 |
|
Marshall
Joined: 14 Mar 2003, 14:36 Posts: 2694 Location: Varberg
|
 Re: Rune Gustafssons gitarrer
Bamses signaturmelodi skrevs och spelades av Sten Carlberg, inte av Rune Gustavsson.
|
| 18 Sep 2012, 16:43 |
|
 |
|
holmis63
Joined: 17 Jul 2012, 16:29 Posts: 2815 Location: Gamlestan
|
 Re: Rune Gustafssons gitarrer
Jag menade att han var/är väldigt känd i jazzmusiker/jazz kretsar men för rock/pop/hårdrock/mainstream musiker eller allmänheten som kanske kan vara intresserad av t.ex en Ibanez Artist var/är han ju inte speciellt känd  Det gäller att hålla tungan rätt i munnen här! Eller kanske fingrarna rätt på tangentbordet 
|
| 18 Sep 2012, 17:14 |
|
 |
|
kjelle
Joined: 18 Mar 2007, 21:58 Posts: 8742 Location: Uppsala
|
 Re: Rune Gustafssons gitarrer
Marshall wrote: Bamses signaturmelodi skrevs och spelades av Sten Carlberg, inte av Rune Gustavsson. OK, fel av mig.
_________________
|
| 18 Sep 2012, 17:22 |
|
 |
|
Mike Leaf
Joined: 27 Dec 2007, 16:14 Posts: 15254 Location:
|
 Re: Rune Gustafssons gitarrer
Joshunznera wrote: Kan det vara Rune Gustavsson Ibanez hade i tankarna när dom designade RG-serien?  Var han stor i Japan också? Kommer ihåg som liten när man kollade på nöjesprogram på TV med orkester, var nästan alltid Rune som satt där och spelade Dock aldrig med en Ibanez ...... på den tiden
_________________
|
| 19 Sep 2012, 09:47 |
|
|