|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 5 posts ] |
|
Krånglande MacBook...någon som är insatt?
| Author |
Message |
|
JoMa
|
 Krånglande MacBook...någon som är insatt?
Köpte nyligen en MacBook Pro här på bojen. När jag väl hade tid att köra igång den så funkade allt bra till att börja med. Men efter en knapp veckas användning så blir det ingen bild på skärmen. Att datorn startar upp hör man, men skärmen är helt svart... (Innan detta hände hade jag stängt av den korrekt).
Någon som vet om det bara är något enkelt man måste göra...?
Tacksam för tips
John
_________________ "Därute går Hemulerna med stora, tunga steg..."
|
| 05 Sep 2012, 15:21 |
|
 |
|
Fullerton
|
 Re: Krånglande MacBook...någon som är insatt?
Den är en apple bug. Googla macbook black screen så finner du hjälp hur du fixar det. Tror att det var nåt med dåliga RAM-minnen. EDIT: http://macbook.livejournal.com/46849.html
|
| 05 Sep 2012, 15:34 |
|
 |
|
JoMa
|
Tydligen är det logikkortet eller grafikkortet som är kasst... Fick den felsökt hos auktoriserad verkstad...
Billigt att fixa är det inte...
_________________ "Därute går Hemulerna med stora, tunga steg..."
|
| 13 Sep 2012, 20:44 |
|
 |
|
danix
Joined: 20 May 2003, 23:28 Posts: 2794 Location: Sollentuna, Stockholm
|
It just works.
|
| 13 Sep 2012, 21:47 |
|
 |
|
Krippa
|
Hände mig för drygt fyra år sedan med min Macbook som garantin lagom innan gått ut på. Fick kostnadsförslag på runt 7500:- plus moms så det hade kostat ett par hundringar mindre att få den lagad jämfört med att köpa en helt ny. Det slutade med att jag lagade burken själv, hittade ett logikkort på ebay för $250 som jag monterade i och sedan dess har burken funkat fint.
|
| 15 Sep 2012, 09:59 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 5 posts ] |
|