View unanswered posts | View active topics It is currently 07 May 2026, 00:55

Reply to topic  [ 7 posts ] 
En liten vädjan... 
Author Message

Post En liten vädjan...
När ni säljer något, tag inte bort precis allt i rubriken om vad det var som såldes. Om man nu har spanat på något, och sneglat på kontosaldot, med hopp om att det ska finnas utrymme, kanske man inte kommer till skott så snabbt alla gånger. När man sedan kollar annonserna, och det står SÅLD och inget mer, undrar man ju om det inte var den där R9:an som var så fin, eller den där Strymon pedalen man ville ha men inte hade råd med eller...

Hur ska man kunna somna på natten när man inte vet vad som gick ens näsa förbi? :? Snälla, skriv gärna SÅLD som tillägg i rubriken, ta bort priset om ni vill, men behåll vad det var. Då kan vi andra lugnt låta livet gå vidare, när vi lyckats svälja förtreten över att inte ha bestämt oss i tid.

Please! (Och dessa . som ersättning i rubriken, hur kul är det? :evil: )

12 Sep 2012, 18:36
Profile WWW

Post Re: En liten vädjan...
+1 på den

12 Sep 2012, 18:45
Profile

kjelle wrote:
När ni säljer något, tag inte bort precis allt i rubriken om vad det var som såldes. Om man nu har spanat på något, och sneglat på kontosaldot, med hopp om att det ska finnas utrymme, kanske man inte kommer till skott så snabbt alla gånger. När man sedan kollar annonserna, och det står SÅLD och inget mer, undrar man ju om det inte var den där R9:an som var så fin, eller den där Strymon pedalen man ville ha men inte hade råd med eller...

Hur ska man kunna somna på natten när man inte vet vad som gick ens näsa förbi? :? Snälla, skriv gärna SÅLD som tillägg i rubriken, ta bort priset om ni vill, men behåll vad det var. Då kan vi andra lugnt låta livet gå vidare, när vi lyckats svälja förtreten över att inte ha bestämt oss i tid.

Please! (Och dessa . som ersättning i rubriken, hur kul är det? :evil: )

Lägg en quote på allt så är det kvar tills både du och säljaren du har tagit bort innehållet :lol: :idea: :arrow:

12 Sep 2012, 18:59
Profile

dä tycker ja mä!

Dessutom tycker jag att om man nu har sålt en R9 för det utannonserade proset 16.000 så ska man redigera priset till 9500:- i samband med att man skriver SÅLD i rubriken. Inga sår river så gött som de med salt i.. 8)

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

12 Sep 2012, 19:08
Profile WWW

Joshunznera wrote:
dä tycker ja mä!

Dessutom tycker jag att om man nu har sålt en R9 för det utannonserade proset 16.000 så ska man redigera priset till 9500:- i samband med att man skriver SÅLD i rubriken. Inga sår river så gött som de med salt i.. 8)

:D :D :D :D :D

Skämt åsido, det är ju alltid bra med lite historik på vad som sålts och när.
Det ger ju ofta en hint om vad som är vettiga pengar att betala eller försöka få vid framtida affärer.

Medlem nr 32, medlem på Bojen sedan 12 augusti 2002 kl 10.46

bilton[snabela]telia.com

12 Sep 2012, 20:24
Profile

Joshunznera wrote:
dä tycker ja mä!

Hehe...jag hade en sån däcksparkare som ville köpa min båt i somras men han höll på med skambud hela tiden och skulle förklara för mig exakta värdet på allt och hur fel jag hade.
Fick den såld för 25 tusen mer än han bjöd men senaste mailet jag fick av han sa jag att jag sålde den för 50000 kr mindre för jag "orkade inte hålla på med prutare och besserwissrar utan ville att den skulle gå till en trevlig familj"...då blev han helt knäckt.

12 Sep 2012, 20:47
Profile ICQ YIM WWW

spindeln wrote:
Joshunznera wrote:
dä tycker ja mä!

Hehe...jag hade en sån däcksparkare som ville köpa min båt i somras men han höll på med skambud hela tiden och skulle förklara för mig exakta värdet på allt och hur fel jag hade.
Fick den såld för 25 tusen mer än han bjöd men senaste mailet jag fick av han sa jag att jag sålde den för 50000 kr mindre för jag "orkade inte hålla på med prutare och besserwissrar utan ville att den skulle gå till en trevlig familj"...då blev han helt knäckt.

Hehe Nice och diskret hämnd :wink:

Jag håller såklart även med trådkaparens åsikt...
Försk ska kontot kollas sen ska frun lur... övertalas och så skall räkningar möbleras...
Vissa ggr lyckas det och vissa ej.

12 Sep 2012, 21:43
Profile ICQ YIM WWW
Reply to topic   [ 7 posts ]