har problem med bias justeringen har testat med olika rör
När man släpper på spänningen över rören så lyser slutrören "rätt rejält" och automatsäkringen drar. Dessutom brummas det en hel del. Alla e-lyter är nybytta och SITTER RÄTT. Snabbmätning visar på viss växelspänning över anoderna samt JÄVLIGT hög, typ tio gånger, anodström. Var skulle man börja leta fel? Är det rimligt att nya glättningskondensatorer är sura från start? - 330-350V anodlikspänning. - 6,4V glödspänning. - viss del växelspänning 5-10V över anoderna!?!? - 0,3-0,4A anodström!?!?
mvh jens
12 Sep 2012, 16:58
bb5000
Joined: 09 Dec 2009, 13:37 Posts: 857 Location: Sundsvall
Re: Marshall jcm 800 Bass
Har du nån negativ gallerförspänning på pinne 5 på slutrören ? Kolla att alla spänningar stämmer utan rör först.
Users browsing this forum: No registered users and 14 guests
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum