|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 6 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
 Nigeriabrev?
Kursivt nedan har jag "pejstat" ett mail jag fick till jobbet idag. Dom blir bara sämre och sämre de här Nigeriabreven... Desperation, eller? Hej kдra, Jag anvдnder detta medium fцr att informera varandra om en transaktion som innebдr цverfцring av $ 21.500.000 (Twenty-miljoner fem hundra tusen dollar) i min bank i Kina till dig som mottagaren. Denna operation kommer att gцras av 100% riskfritt дr Chief Financial Officer av den avlidne kund. Vдnligen kontakta pе min privata e-postadress nedan fцr frеgor och mer information. Med vдnliga hдlsningar, Chin Sang
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 21 Aug 2012, 15:23 |
|
 |
|
kjelle
|
 Re: Nigeriabrev?
Härlig kombination, kyrylliska alfabetet lite stokastiskt och kinesiskt namn.
| 21 Aug 2012, 15:51 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
kjelle wrote: Härlig kombination, kyrylliska alfabetet lite stokastiskt och kinesiskt namn. Visst, rätt cool svengelska också! 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 21 Aug 2012, 16:43 |
|
 |
|
holmis63
|
 Man undrar ju verkligen vad de förväntar sig uppnå, kan någon gå på detta?? Senaste tiden har jag fått en miljard spam om erbjudande att översätta från engelska till svenska, uppenbart google översatt och med krav på bankkontonummer i ansökan, samma där vad väntar de sig uppnå, obegripligt och meningslöst!?
|
| 21 Aug 2012, 18:54 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
holmis63 wrote: :D Man undrar ju verkligen vad de förväntar sig uppnå, kan någon gå på detta?? Senaste tiden har jag fått en miljard spam om erbjudande att översätta från engelska till svenska, uppenbart google översatt och med krav på bankkontonummer i ansökan, samma där vad väntar de sig uppnå, obegripligt och meningslöst!? nej det är inte meningslöst. Det finns naturligtvis ngn som går på detta, annars skulle inte denna typ av bedrägeriförsök existera. Simple as that
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 21 Aug 2012, 19:00 |
|
 |
|
holmis63
|
Ok, jag skulle naturligtvis skrivit att för mig framstår det som meningslöst och obegripligt när det t.ex ser ut som i Fenderbenders exempel!
|
| 21 Aug 2012, 19:45 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 6 posts ] |
|