View unanswered posts | View active topics It is currently 30 Apr 2026, 15:02

Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Annie Lööf - drevet mot sig? (tid. rubr: Politiskt tondöv?) 
Author Message

Post Re: Annie Lööf - drevet mot sig? (tid. rubr: Politiskt tondö
we_made_wor_history wrote:
Annie Lööf är het.

som Clapton sjunger; they are red hot!

http://www.youtube.com/watch?v=kRENNux7Q_Q

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

18 Aug 2012, 17:07
Profile WWW

Jaa redheads är helt klart min favorit-typ.
dom ser ofta snygga ut på ett sådär halv-weird sätt och det är så fint.

20 Aug 2012, 02:26
Profile ICQ WWW

Joshunznera wrote:
we_made_wor_history wrote:
Annie Lööf är het.

som Clapton sjunger; they are red hot!

http://www.youtube.com/watch?v=kRENNux7Q_Q

Shit jag visste inte att det där är en Robert Johnson-låt.
den är med på Chili Peppers skiva BloodSugarSexMagic och jag trodde faktiskt det var deras egna låt.
har aldrig hört nån annan version än deras tills nu.

20 Aug 2012, 02:33
Profile ICQ WWW

Nu låter det mer än lovligt gubbsjukt, skärp er lite! Hon har ju en hel del förutom sitt röda hår och kvinnliga former att komma med.

20 Aug 2012, 08:05
Profile WWW

Joshunznera wrote:
Renegade; Ljudbojens egen tidningskrönikör 8)

Betr Carl Bildt; Vår bästa politiker, i så måtto att han inte låter journalisterna sätta sin dagordning. Han behöver inte vara mer ödmjuk eller svara bättre på journalisternas frågor, han kan fortsätta sitt arroganta sätt och sin besserwisserattityd mot journalistkåren. De som behöver ändra på sig är journalisterna, vi behöver fler journalister som kan visa lite balls i intervjusituationen. De finns vad jag vet inte många journalister i media idag som törs ställa de obekväma följdfrågorna. Så länge de inte finns kommer Carl Bildt att flyga vidare med sina guldkort och twittra sig ur vilka obekvämligheter som än dyker upp :roll:

Förutom lathet samt okunskap bland en stor del av journalistkåren tror jag att en av bovarna heter "Presstöd".
Det är inga små summor det stora dagstidningarna får i Statssubventioner. Gissar att många tidningar inte ens skulle existera utan det.
Man biter inte i den hand som föder en........

20 Aug 2012, 09:33
Profile ICQ WWW

Dels säger hon saker som är kontroversiella, lägre lön åt unga (va fan tjänar hon själv), montera ner trygghet osv. -Vilket jag inte gillar.
Men hon visar så tydligt att vad hon och centern står för är en ny populism som bygger på en massa vulgoliberala mantran som hennes företrädare (Krattan Olofsson) upparbetat. Nog väldigt tacksamt för journalister att grotta runt i såhär i sommartorkan.
Varför Centern skjuter sig i foten är för att det blir alldeles uppenbart vilket djävulskt dåligt omdömme deras pressansvariga och mediastrateger har. Att dyka upp i media med dåliga budskap kommer inte att leda till några stora tillströmningar inom väljarkåren. Samtidigt förskjuter man de någorlunda vettiga krafter som förstår de moderna demokratifrågorna (Federley) och som kunde locka nya väljare.
Om ett parti har så dålig känsla och tajming att man sätter sig i knät på dåliga rådgivare tyder på ett obefintligt omdömme. Dom får definitivt inte min röst.
Centern städas nog ut ur riksdagen vid nästa val.

20 Aug 2012, 11:00
Profile

Post Re: Politiskt tondöv?
Mike Leaf wrote:
Abe Normal wrote:

Det är heller inget bra när regeringens egna ministarr sitter med och käkar för skattepengarna

/Ulf

Det där får Du gärna förklara , som minister ska han väl käka för skattepengar? på de arrangemang som departement eller regering står för?

I detta fall var det väl en stiftelse som bjöd? Då får man förutsätta att han var inbjuden gäst , skulle han i egenskap av minister då stå för sin egen nota?

Det är väl upp till varje riksdagsledamot/minister att ha omdöme om när och var man kan tacka ja /eller nej till att bjudas på ett evenemang, i detta fall ser jag inga hinder att han skulle gå dit. Skillnad om ett privat företag bjuder.

Eller hur menar Du?

Hade detta hänt i södra Europa så hade nog sannolikt många sagt att det är så det går till, dvs dom som har makten skor sig först. I dagens DN försäkrade statsministern att det bara handlar om ”enstaka fall” och inte är någon allmän företeelse hos politikereliten.

Om det satsas på stora kalas för skattepengar och regeringes ministrar sitter med, så kan iaf jag få intrycket av att det (innan det uppdagas) är någonting som betraktas som okay. Pengarna till dom bla vidlyftiga kalasen beviljas ändå av dem som har den politiska makten (regeringen ger Tillväxtverket uppdraget och medlen?).

Politiker har redan bra egna avtal som att kunna åka taxi vid sena kvällar, extrabostäder, möjlighet till representation, förmånliga pensionsavtal.

/Ulf

20 Aug 2012, 18:53
Profile
Reply to topic   [ 37 posts ]  Go to page Previous  1, 2