|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 2 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
tn97ahs
Joined: 05 Aug 2008, 08:51 Posts: 757 Location: Mora Sweden
|
 Aria Pro 2 Fullerton
Har precis byggt ihop denna som för ett tag sedan inhandlades isärplockad och strippad på tradera. Kroppen är putsad och behandlad med shellackpolityr. Blev bra och lagomt rustik tycker jag själv! Vad är det då? FL-20S bör modellen heta och är tillverkad andra halvan av 90-talet. Japan eller Korea? Har googlat ordentligt och kan inte fastställa det men säger Korea. Den har ett s/n på halsplattan som är original: 5009549. De förbättringar jag gjort är ny switch, ordentligt skärmad med kopparfolie, 3 st 250k rejäla Japanpotar, tightat till halsfickan på ett seriöst och riktigt sätt, polerat dom fina banden. Duncan designed mickarna är nog original men jag vet inte säkert. Bra låter dom i alla fall. Stämmisar är original Gotoh och halsen känns kvalitet. En mycket prisvärd gitarr för 1350 inkl busstransport med halsen avskruvad inom Sverige vill jag påstå!! Tyvärr ingen svajpinne som det ser ut. OBS! Kommer inte med vita men med svarta rattar som är beställda!! Plattan över svajfjädrarna kommer dock med!
/AH
Last edited by tn97ahs on 16 Aug 2012, 08:53, edited 2 times in total.
|
| 14 Aug 2012, 06:01 |
|
 |
|
tn97ahs
Joined: 05 Aug 2008, 08:51 Posts: 757 Location: Mora Sweden
|
 Sänkningsbump
Tydligen köparens marknad rejält nu. I går gick t e x en Vantage Ghost för 1700 på Tradera!! Därför sänker jag för sista gången till 1350 inkl buss med avskruvad hals för lägre fraktpris. Sen behåller jag den!
/AH
|
| 16 Aug 2012, 09:01 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 2 posts ] |
|