View unanswered posts | View active topics It is currently 30 Apr 2026, 15:21

Reply to topic  [ 21 posts ] 
lösa geting problem själv 
Author Message

Post lösa geting problem själv
Image

Geting slagsmål.... sven vs getingar 1-0 fyfan vad varmt det blev.. 3 par brallor 1 t-shirt 2 långärmade tröjor 1 luv tröja 2 mössor 1 handuk o 8 meter gaffa tejp... gummi handskar tot 8 minuter i gassande solsken... 5 minuter till o jag hade hamnat på sjukan av värmslag...

hade haft besök 2 ggr under sommaren av anticimex men dem lyckades inte få bort skiten så nu så löste jag det själv.. nu är det cirka 200-300 getingar utanför min gamla altandörr

dem hade lyckats byggt bo i mellan ytterväggen (mexitegel) o inner vägg (leca)
o jag sprutade fogskum runt ingången..

pga dessa getingar så har jag inte blitt klar med min nya altan innan semester är slut :cry: :cry:

men nu fick dem jävlarna så dem teg...

obs jag är extremt allergisk mot dessa getingar.. o dem har varit på mig hela tiden trots att jag varit över 5 meter i från dem... o då fick man lägga bena på ryggen... då dem komm i svärm om 10-20 st ... :o

05 Aug 2012, 20:19
Profile WWW

Post Re: lösa geting problem själv
Grattis till vinsten, där fick dom!
Ser ut att ha varit riktigt bekvämt, att döma av bilden :-)

05 Aug 2012, 20:25
Profile

fyfan ... varmt som satan :evil: kunde vrida ur svetten i dem innersta kläderna o jag svettades som jag hade sprungit ett maraton lopp.. :mrgreen: :mrgreen: betänk då att jag menade om jag hade sprungit.... 180 kilo = svett!!!

05 Aug 2012, 20:28
Profile WWW

Ett maraton framstår ju som en söndagspromenad i sammanhanget .-)

05 Aug 2012, 21:01
Profile

Hur skulle man klara sig utan gaffatejp?

Jag gillar bilden förresten. Kör vi med årets bild på det här forumet? I så fall borde den nomineras.

06 Aug 2012, 12:23
Profile

Houston, bi have a problem?

06 Aug 2012, 12:57
Profile WWW

DrSlim wrote:
Hur skulle man klara sig utan gaffatejp?

Jag gillar bilden förresten. Kör vi med årets bild på det här forumet? I så fall borde den nomineras.

I varje fall att den nomineras som årets bästa out-fit. :roll: Lite Boogieman vibbar. :shock:

/R

06 Aug 2012, 15:18
Profile

Inte att leka med om Du som du säger är allergisk, mundering är ju DIY haha .... Finns hattar med nätvisir och en regnrock i gummi borde funka.

Jag tar också bort dom själv oftast om det inte är FÖR stort, dock tycker jag alltid det är obehagligt när dom bygger i väggar och man inte kan se hur stor population det är.

Jag sprejade mitt elskåp inne i huset en gång och blev överraskad, det var större än jag trodde och lät som ett kärnkraftverk därinne i 30 minuter tills det tysnade, tejpade för springor med tejp EFTER jag insåg mitt misstag.

Tänker fortfarande på vad som hänt om man nfått ut hundra arga getingar i huset.

Bin i skorsten har jag också haft , dom tar inte Anticimex bort utan intyg från en biinspektör som måste försöka flytta dom först , de räknas inte som skadedjur, men f-n vad obehagligt det lät i skorsten innan vi fick bort dom

06 Aug 2012, 16:41
Profile ICQ WWW

Bästa attacken är under kvällstid. När det är svalt och skönt, det är då de vilar. Får de inte plats i bon så sover de andra utanpå. Råkar du väcka de så är det ingen fara då de inte är lika snabb på attack på kvällstid.

Men som Mike säger göra Anticimex jobbet snabbt. Sprutar gift i boet i form av vitt skumm och efter 2 timmar är alla döda.

06 Aug 2012, 17:40
Profile

anticimex har varit 2 ggr i juli månad o sprutat både skum o pulver men dem jävlarna dog inte endå.. dem blev bara ännu mera jobbiga. o ännu mer uppretade.. tittade till dem idag o det kommer varken in eller ut några getingar :twisted: :twisted: :twisted: utan det är ett 10-20 tal som försöker hitta en ingång... but no way in or out :mrgreen:

men i morse så var det 4 st getingar innánför altandörren.. men då min sambo o jag glömde stänga ett vädringsfönster på andra sidan huset så har dem tagit sig in den vägen.. men dem slog jag ihjäl fort... o nu så är det bara o vänta ett par dagar... sen skall mitt svartbygge fortsätta :roll: :roll:

06 Aug 2012, 19:18
Profile WWW

Har hört att 5-56 tar kål på getingar. :roll:

/R

06 Aug 2012, 20:59
Profile

Jag har hört att en kaffeburk med rödsprit på en pinne som hålls under getingbillan eller in, utgång skall funka. Dom skall bli groggiga av ångorna och faller sen ner i burken oh dör av alkoholförgiftning. Thinner eller liknande flyktig vätska borde ju också funka fint.

Anticinex borde införa den skyddsklädseln!

06 Aug 2012, 22:32
Profile

Radar för getingar verkar funka bra, och då inte den vanliga Radarsprayen för flugor
hade ett getingbo i vedboden som fick sig en dusch, och nu ligger hundratals getingar döda på golvet

hade sjukt mycket getingar på landet när jag kom ner, men nu börjar det ordna upp sig
byggde getingfällor av PET-flaskor som fått en skvätt öl i sig, vilket getingarna verkar älska
tetsade med sockervatten och det ville dom inte ens lukta på

06 Aug 2012, 22:46
Profile ICQ WWW

spraybränna ihjäl dom med en sprayburk+tändare?

:?

06 Aug 2012, 23:03
Profile ICQ WWW

Omgång 2 nu jävlar.. dem hittade ett nytt hål... men jag körde in en hel burk bromsrengörare i hålet i samma mundering he he ..... sen efter 10 minuter skummade jag igen det... men det typ ligger 100 getingar nedan för på marken he he he...

07 Aug 2012, 19:09
Profile WWW

Du ser ut som den där 'Gaffatejprånaren' från Usa ..... som i brist på rånarluva helt sonika drog gaffatejp runt hela huvudet , sen fick han inte bort det ... satt kvar när polisen tog honom

:)

08 Aug 2012, 09:01
Profile ICQ WWW

nu är dem besegrade :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: jag vann striden!!!!

11 Aug 2012, 11:30
Profile WWW

Dom håller bara på och omgrupperar :mrgreen:

11 Aug 2012, 23:57
Profile

Hmm dem är kvar fast dem kommer varken in eller ut på den gamla ingången... o alla vakter är eleminerade.... ha ha ha... för jag skruvade klart altanen i dag..... jipppiiiii

12 Aug 2012, 00:05
Profile WWW

Jag hade en från anticimex här i fredags. Vi har haft bålgetingar i garageväggen hela sommaren. Jag har inte stört mig på dom, dom har skött sitt och vi har skött vårt. Jag har studerat deras hål massor med gånger. Dock fick sig getingterminatorn ett stick på huvudet så fort han kom i närheten (innan han fått på sig ghostbusterskostymen). Han fick till slut åka till akuten. Så kan det gå. Han sa "jag brukar tycka synd om dom ... men nu JÄVLAR!!" :)

Han sprutade in sådant här:
http://www.skadedjursfri.se/myrr-extra-200-g
Annars funkar tydligen Radar, fast då tar man ju inte dom som är ute på turne.

12 Aug 2012, 13:02
Profile

batlash wrote:
Jag hade en från anticimex här i fredags. Vi har haft bålgetingar i garageväggen hela sommaren. Jag har inte stört mig på dom, dom har skött sitt och vi har skött vårt. Jag har studerat deras hål massor med gånger. Dock fick sig getingterminatorn ett stick på huvudet så fort han kom i närheten (innan han fått på sig ghostbusterskostymen). Han fick till slut åka till akuten. Så kan det gå. Han sa "jag brukar tycka synd om dom ... men nu JÄVLAR!!" :)

Han sprutade in sådant här:
http://www.skadedjursfri.se/myrr-extra-200-g
Annars funkar tydligen Radar, fast då tar man ju inte dom som är ute på turne.

Bålgetingar är ju obehagliga för att dom är så stora , men eg inte farligare än andra getingar , snarare tycker jag dom är lite mer beskedliga, min grabb blev dock stungen i halsen när han var 5 år av en bålis , och då vart det snabba ryck till akuten och kortison.

Anticimexkillen måste klantat sig , dom brukar ha full koll på getingarna ... Senast jag hade dom här var det en tjej på typ 1.50 som tog bort ett bo stort som en basketboll, hon hade en lång stång med ampull i spetsen som hon tryckte in i boet , sen var det bara att lubba av helvete he he..... getingsvärm i typ 2-3 timmar innan alla dog. Dom dör när dom får pulvret på si g och försöker slicka bort det. I år har vi dock haft ganska lugnt

12 Aug 2012, 14:49
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 21 posts ]