 |
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Amp Healer
Joined: 28 Dec 2007, 20:55 Posts: 4881 Location: Mönsterås
|
 Paralell kopplade rör
Minns att Johan hade spicad detta, har du det kvar? Vill minnas att när du gjorde det så var inte den "vanliga sanningen" inte så enkelt som halva här o där.
Frågan har dykigt upp igen pga AFG stärkan, där marschall har labbar med det.
_________________ Hälsningar Owe Johnson
|
| 04 Aug 2012, 18:55 |
|
 |
|
Tubis
Joined: 27 Dec 2007, 15:16 Posts: 7517 Location: Uddevalla
|
 Re: Paralell kopplade rör
Du får dubbel millerkapacitans och lägre utgångsimpedans och kan ha lägre anod och katodresistorer för samma förstärkning. Sen så brusar det ju mindre. Var väl allt tror jag?
_________________ Johan Hansson
|
| 04 Aug 2012, 19:04 |
|
 |
|
Amp Healer
Joined: 28 Dec 2007, 20:55 Posts: 4881 Location: Mönsterås
|
 Re: Paralell kopplade rör
Tubis wrote: Du får dubbel millerkapacitans och lägre utgångsimpedans och kan ha lägre anod och katodresistorer för samma förstärkning. Sen så brusar det ju mindre. Var väl allt tror jag? Well, vet att det hetar så "heter det" men vill minnas att när du spicade det så såg det ju inte ut så, därför frågan.
_________________ Hälsningar Owe Johnson
|
| 04 Aug 2012, 19:11 |
|
 |
|
Tubis
Joined: 27 Dec 2007, 15:16 Posts: 7517 Location: Uddevalla
|
 Re: Paralell kopplade rör
Det måste varit någon annan koppling. Helt parallellt, gemensam anod och katod, blir det så.
_________________ Johan Hansson
|
| 04 Aug 2012, 19:32 |
|
 |
|
Amp Healer
Joined: 28 Dec 2007, 20:55 Posts: 4881 Location: Mönsterås
|
 Re: Paralell kopplade rör
Tubis wrote: Det måste varit någon annan koppling. Helt parallellt, gemensam anod och katod, blir det så. Inte enligt den spicen du visade då, det var därför jag undrade.
_________________ Hälsningar Owe Johnson
|
| 04 Aug 2012, 19:36 |
|
 |
|
Tubis
Joined: 27 Dec 2007, 15:16 Posts: 7517 Location: Uddevalla
|
 Re: Paralell kopplade rör
Vad var det som inte gav förväntat resultat? Är du säker på att det inte var ett typ marshallsteg med två separata steg fast med gemensam katod?
_________________ Johan Hansson
|
| 04 Aug 2012, 19:43 |
|
 |
|
Tubis
Joined: 27 Dec 2007, 15:16 Posts: 7517 Location: Uddevalla
|
 Re: Paralell kopplade rör
Fick ju spica kopplingen eftersom du gjorde att jag tvekade på mig själv men det är som jag sa tidigare i tråden. Inget konstigt, inget utöver det vanliga. Jag har ju själv kört fyra parallella och det uppvisade inget annat än dovare ton vilket funkar utmärkt till HÖGGAAAINARE!
_________________ Johan Hansson
|
| 04 Aug 2012, 19:59 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 83 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|
 |
|