| Author |
Message |
|
DrSlim
|
 Re: Surfplatta????
Jag funderar också på att skaffa mig en sån där surfplatta. Frågan är bara: Vad ska jag ha den till?
_________________ Gud finns inte.
|
| 20 Jun 2012, 07:04 |
|
 |
|
jasså
|
Äppelprodukterna funkar säger en som eg. är android o pc användare. Frugan har både McPro o ipfone efter att ha kört skiten ur de tidigare xperiaprylarna och har mest förnöjsamt flinat sedan dess. Hon blir dock ibland förbannad över den tekniska revirpinkning (usb ??) och automatisering av funktioner som mac ägnar sig åt. Köpte en ipod 3-gen billigt på blocket för att jag ville använda irig pluggen och amplitube+garageband till gitarren i resesituationer. Billigt alternativ om man inte vill köpa en iphone. Detta är inte möjligt alls i androidvärlden idag, om ens någonsin. Vad W kan innebära i detta står fortfarande skrivet i stjärnorna. Mac verkar kunna få mjukvara att optimalt funka i den hårdvara de serverar. Kanske detta kommer att gälla andra funktionaliteter som ännu inte finns på marknaden. Vad W eller framtidens Androidburkar kan prestera återstår att se men för att komma dit där Mac är idag får de skärpa till sig avsevärt. Är själv android och pc användare fn och kommer nog detta förbli om inte W visar sig vara mycket bättre. Rätt nöjd med det jag har och kan göra förutom gitarrgrejset. Har förövrigt andra gitarrrelaterad hårvara (yamaha magicstomp) som inte alls funkar i macvärlden så man blir väl nån sorts "blandanvändare" i framtiden. Önskar bara att grejjerna kunde snacka bättre med varandra i en framtida universiell standard.
|
| 20 Jun 2012, 15:30 |
|
 |
|
kjelle
|
DrSlim wrote: Jag funderar också på att skaffa mig en sån där surfplatta. Frågan är bara: Vad ska jag ha den till? Köp till Garageband (dryg hundring) och en Apogee Jam (670:- i USA, ca 900:- här hemma), och du lirar gitarr med skapligt ljud, komp och möjlighet att spela in. På prylar som väger ett mindre än ett kilo tillsammans. Det är inte fy skam!
| 20 Jun 2012, 16:51 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Jag har en android surfplatta, men den ligger mest oanvänd. Jag har då hittills inte hittat något bra användningsområde. För mig är det mobilen eller datorn som gäller. 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 20 Jun 2012, 16:58 |
|
 |
|
DrSlim
|
kjelle wrote: DrSlim wrote: Jag funderar också på att skaffa mig en sån där surfplatta. Frågan är bara: Vad ska jag ha den till? Köp till Garageband (dryg hundring) och en Apogee Jam (670:- i USA, ca 900:- här hemma), och du lirar gitarr med skapligt ljud, komp och möjlighet att spela in. På prylar som väger ett mindre än ett kilo tillsammans. Det är inte fy skam! Det där är absolut en trevlig idé som användningsområde. Nu råkar det dock vara så att jag har en ganska bra hemmastudio nere i källaren, så jag går nog hellre ner i källaren och igång på ProTools-riggen.
|
| 20 Jun 2012, 17:14 |
|
 |
|
DrSlim
|
FenderBender wrote: Jag har en android surfplatta, men den ligger mest oanvänd. Jag har då hittills inte hittat något bra användningsområde. För mig är det mobilen eller datorn som gäller.  Det är så där jag befarar att det skulle bli för mig också...
|
| 20 Jun 2012, 17:15 |
|
 |
|
pafal
|
|
| 20 Jun 2012, 23:29 |
|
 |
|
kjelle
|
DrSlim wrote: kjelle wrote: Köp till Garageband (dryg hundring) och en Apogee Jam (670:- i USA, ca 900:- här hemma), och du lirar gitarr med skapligt ljud, komp och möjlighet att spela in. På prylar som väger ett mindre än ett kilo tillsammans. Det är inte fy skam! Det där är absolut en trevlig idé som användningsområde. Nu råkar det dock vara så att jag har en ganska bra hemmastudio nere i källaren, så jag går nog hellre ner i källaren och igång på ProTools-riggen. Det är jobbigt att ta med sig ProTools riggen... Liksom tanken med en iPad+Apogee Jam combo, att vara mobil. Får du ner ProToolsriggen i ytterfacket på gigbagen, så kör på det. 
| 20 Jun 2012, 23:48 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
DrSlim wrote: FenderBender wrote: Jag har en android surfplatta, men den ligger mest oanvänd. Jag har då hittills inte hittat något bra användningsområde. För mig är det mobilen eller datorn som gäller.  Det är så där jag befarar att det skulle bli för mig också... Visst, sedan en tid tillbaka har vi även TV'n i datanätverket och kan surfa med den. Så man undrar ju hur mycket "dator" man behöver i hemmet. Funderar på att ge bort plattan till någon av ungarna istället. 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 21 Jun 2012, 13:42 |
|
 |
|
DrSlim
|
kjelle wrote: Det är jobbigt att ta med sig ProTools riggen... Liksom tanken med en iPad+Apogee Jam combo, att vara mobil. Får du ner ProToolsriggen i ytterfacket på gigbagen, så kör på det.  Hmm... Fan, nu blev jag köpsugen igen. Vilken modell duger?
|
| 21 Jun 2012, 14:34 |
|
 |
|
kjelle
|
DrSlim wrote: kjelle wrote: Det är jobbigt att ta med sig ProTools riggen... Liksom tanken med en iPad+Apogee Jam combo, att vara mobil. Får du ner ProToolsriggen i ytterfacket på gigbagen, så kör på det.  Hmm... Fan, nu blev jag köpsugen igen. Vilken modell duger? iPad 2 (eller vad den nu heter, den näst senaste) och Apogee Jam.
| 21 Jun 2012, 16:39 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
FenderBender wrote: Visst, sedan en tid tillbaka har vi även TV'n i datanätverket och kan surfa med den. Så man undrar ju hur mycket "dator" man behöver i hemmet. Funderar på att ge bort plattan till någon av ungarna istället.  du behöver dator i TVn (minst 2), klockan, telefonen, espressobryggaren, kylskåpet, eboks-läsaren, bilen, tablet-PCn, stereon (minst tre) transistorradion, fjärrkontrollerna (minst4)´, datorerna (minst 3), TV-spelskonsollerna (minst tre) etc etc etc. Så ja, du behöver nog minst ca 25 stycken  visst ja, jag glömde ju pedalerna och kamerorna, där har du ett 20-tal till 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 21 Jun 2012, 17:23 |
|
 |
|
DrSlim
|
Joshunznera wrote: FenderBender wrote: Visst, sedan en tid tillbaka har vi även TV'n i datanätverket och kan surfa med den. Så man undrar ju hur mycket "dator" man behöver i hemmet. Funderar på att ge bort plattan till någon av ungarna istället.  du behöver dator i TVn (minst 2), klockan, telefonen, espressobryggaren, kylskåpet, eboks-läsaren, bilen, tablet-PCn, stereon (minst tre) transistorradion, fjärrkontrollerna (minst4)´, datorerna (minst 3), TV-spelskonsollerna (minst tre) etc etc etc. Så ja, du behöver nog minst ca 25 stycken  visst ja, jag glömde ju pedalerna och kamerorna, där har du ett 20-tal till  Glöm inte tandborsten.
|
| 22 Jun 2012, 05:56 |
|
 |
|
blueskalle
|
Jag sitter i samma sitts som glassfinger. Men vad ska vi välja? Ipad eller Samsung? Ipad 2 eller 3??
Kalle
|
| 02 Aug 2012, 16:26 |
|
 |
|
kjelle
|
blueskalle wrote: Jag sitter i samma sitts som glassfinger. Men vad ska vi välja? Ipad eller Samsung? Ipad 2 eller 3??
Kalle Ska du köra någon form av inspelning av musik, faller tyvärr Android bort, om inte någon löst latency problemet. Apple har fixat det i sina standard interface för iPad.
| 02 Aug 2012, 17:38 |
|
 |
|
Bbenderman
Joined: 13 Feb 2008, 22:19 Posts: 2666 Location: I skogen rönt värmlans trackta
|
Jag sitter själv med en Ipad och den är super. Nu har jag även köpt en mac för studion men PC till hemma bion.
|
| 02 Aug 2012, 18:21 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
Windows 8
kommer snart
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 02 Aug 2012, 19:21 |
|
 |
|
Andrew Blakk
|
Äsch köp en bara... Tror inte man bryr sig så mycket om vilken när man väl använder den.
Jag köpte en Ipad 3 till min dotter (och resten utav familjen). Den funkar skitbra trots att jag egentligen avskyr Apple utav principsak. Det är ju liksom mer som ett kompliment till datorn tycker jag. En nöjesmaskin deluxe... Smidigt är ju ledordet.
Jag gillar Andrios frihet och att ingen bestämmer åt mig. Men Apples grejer är ju otroligt användarvänliga. Bara att packa upp och köra.
|
| 02 Aug 2012, 19:44 |
|
|