View unanswered posts | View active topics It is currently 30 Apr 2026, 20:50

Reply to topic  [ 3 posts ] 
Behöver ert hjälp 
Author Message

Post Behöver ert hjälp
Jag försöker komma över lite uppgifter om ett program som sändes möjligtvis under sent 80-tal tidig 90-tal på TV. Lite som talk show, fast på svenska.

Gick ut på att vid varje program så tas en tjej fram och runt 8-10 killar deltar i tävlingar om att kunna vinna henne, eller snarare en dejt med henne.

Det är hela tiden olika sketcher där killen ska samla flest poäng för att kunna få dejta tjejen. Jag minns ett där tjejen i fråga befinner sig i ett träningslokaler och tränar, och sedan ska var och en och av dessa kilalr gå fram till henne och på ett smidigt sätt flirta och ragga upp henne.

Den/de som lyckas gå vidare till nästa gren, osv

Jag tror att programmet hette Man och Man, men jag kan inte hitta någon info om det. Så jag undrar om jag har fel namn? Någon som mninns detta? Och vilken kanal som sände detta?

31 Jul 2012, 18:51
Profile

http://sv.wikipedia.org/wiki/Man_O_Man ?

31 Jul 2012, 18:56
Profile ICQ WWW

Post Re: Behöver ert hjälp
hahaha TACK!:D Stort tack!

Min gamla SO-lärare var med i det här programmet faktis. Det gick till så att han dejtade någon tjej som jobbade på TV3 eller just det här programmet. Och några dagar innan inspelningen så råkar en av killarna som ska vara med i en motocykel olycka kan inte vara med.

Och alla de här killarna som deltar, har sedan innan bestämt låt som de ska sjunga under programmet, outfit osv för de olika tävlingarna.

Hur som helst, min So-lärare får då frågan om han kan tänka sig och hoppa in för att de inte hinner hitta någon på så kort tid. Och han som inte ens vet vad programmet går ut på, säger ja :D haha

Han hoppar in och kör på, och kommer rätt långt, men det blir en annan kille som vinner tjejen i programmet. Men det var riktigt kul och se honom försöka, speciellt scenen där de ska sjunga. han står med micken och försöker sjunga jailhouse rock av Elvis, som den andra kille egentligen hade valt. :mrgreen:

Det var fan ett roligt program, önskar att de kunde visa något liknande igen.

31 Jul 2012, 19:34
Profile
Reply to topic   [ 3 posts ]