| Author |
Message |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
 OS-SKÅL!
så var det då äntligen sport igen! Länge sedan det var sport på TV nu, så det känns verkligen som en befrielse att kunna bänka sig framför TVn i en hel månad framöver! Slippa en massa annan ovidkommande TV och bara ägna sig åt varvtider och olika idrottsskador. Har vi riktig tur så blir det några dopingskandaler också näe jag vägrar sport i allmänhet och stora tävlingar i synnerhet. Ska just ta en prommis med hunden i ett bilfritt landskap där alla sitter inne och glor på ännu en meningslös OS-öppning Jag tar mig ett glas vin istället. Skål på er BOJs! (och även alla ni idrottsnördarBOJs)
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 27 Jul 2012, 20:15 |
|
 |
|
ralvejd
|
 Re: OS-SKÅL!
Körde en 9mil runda på cykel nu på eftermiddagen, min otrände kropp protesterade och hjärna värkte av värmeslag Så nu är det lis och yckling med klöver likör
Alkohol, ha ha känns som jag skulle kunna kran av lukten just nu
Men skål på er, Arla står det på etiketten
_________________ ralvejd@pc010:~$ Generalist, kan inget om allt
|
| 27 Jul 2012, 22:05 |
|
 |
|
ralvejd
|
Hemligt vem som tänder OS-elden  spännande, icke
_________________ ralvejd@pc010:~$ Generalist, kan inget om allt
|
| 27 Jul 2012, 22:12 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Kan tänka mig kolla på 100 sprint med Bolt, annars känns det väl lite avslaget, det finns liksom fler evenemang som konkurrerar med OS idag. Sedan verkar det vara så j**la dyrt att arrangera spelen, och alla hoppas på att tjäna storkovan men det verkar mest bli skulder kvar efter spelen. Det känns som dyr-OS är i otakt med tiden ...
Det blev en hundpromenad här också och ett glas rött, så no OS so far...
/Ulf
|
| 27 Jul 2012, 23:33 |
|
 |
|
DrSlim
|
Va, är det OS i år? Var det inte ett bara häromåret?
_________________ Gud finns inte.
|
| 28 Jul 2012, 07:45 |
|
 |
|
holmis63
|
När jag var yngre blev jag helt fängslad av OS och liknande sport evenmang, nuförtiden får jag kämpa för att orka med & kolla när Svenskarna deltar & ibland blir jag sådär uppslukad igen! Lite samma känsla som de där gångerna när man står i repan och glömmer bort tid & rum och har ståpäls över hela kroppen. Men jag tänker kämpa denna gången också för det är ju så kul när man blir helt uppslukad av nånting, SKÅL 
|
| 28 Jul 2012, 08:20 |
|
 |
|
DrSlim
|
Har nyss hittat min favoritgren i OS: Beachvolley - damer. Idrott på TV när den är som bäst.
_________________ Gud finns inte.
|
| 28 Jul 2012, 10:18 |
|
 |
|
Burner
|
Tittade på invigningen, var det bara jag som såg den tyske potentatens kanske inte helt genomtänkta hälsningsgest till laget när dom marscherade in? Armen i vinkel mot bröstet, rak hand, och sen ut och in rörelse.. Den hade suttit som en smäck på OS i Berlin på -30talet eller hos Mussolini-fansen  Annars var ju första timmen på invigningen ett rejält spektakel, man spara inte på krutet inte. EDIT: Andra såg det visst http://www.svtplay.se/klipp/208183/walt ... e-vinkande
|
| 28 Jul 2012, 11:13 |
|
 |
|
mrock
|
Burner wrote: Tittade på invigningen, var det bara jag som såg den tyske potentatens kanske inte helt genomtänkta hälsningsgest till laget när dom marscherade in? Armen i vinkel mot bröstet, rak hand, och sen ut och in rörelse.. Den hade suttit som en smäck på OS i Berlin på -30talet eller hos Mussolini-fansen  Annars var ju första timmen på invigningen ett rejält spektakel, man spara inte på krutet inte. EDIT: Andra såg det visst http://www.svtplay.se/klipp/208183/walt ... e-vinkandeTänkte på det jag med, inte så snyggt. Konstigt att det inte blivit lite mer rabalder.
|
| 28 Jul 2012, 20:21 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Kunde inte bli mindre intresserad av OS, men ändock: Skål i en Staropramen! 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 28 Jul 2012, 20:56 |
|
|