 |
|
Page 1 of 1
|
[ 10 posts ] |
|
EL84, vem tillverkat? [sprawę za zamkniętą]
| Author |
Message |
|
ralvejd
Joined: 15 Jan 2008, 22:13 Posts: 1860 Location: skaraborg
|
 EL84, vem tillverkat? [sprawę za zamkniętą]
Ropa hem ett par el84 Men vad är det för fabrikat, rtf, sovtek, kinapuffar eller något annat? Attachment:
0.jpg [ 244.68 KiB | Viewed 1254 times ]
Attachment:
1.jpg [243.78 KiB]
Downloaded 328 times
Attachment:
2.jpg [226.55 KiB]
Downloaded 328 times
Attachment:
3.jpg [253.34 KiB]
Downloaded 328 times
_________________ ralvejd@pc010:~$ Generalist, kan inget om allt
Last edited by ralvejd on 27 Jul 2012, 15:13, edited 1 time in total.
|
| 18 Jul 2012, 21:24 |
|
 |
|
David Wikström
Joined: 21 Feb 2011, 23:21 Posts: 1600 Location: Karlstad
|
 Re: EL84, vem tillverkat?
Har några HQ själv och funderat samma fråga. Nyfiken på ifall du får något svar på denna.
_________________ David
|
| 21 Jul 2012, 11:09 |
|
 |
|
Plexiglas
Joined: 27 Dec 2007, 15:24 Posts: 5497
|
 Re: EL84, vem tillverkat?
jag TROR att detta är POLAM / TELAM EL84. Bra skit! 
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 23 Jul 2012, 13:31 |
|
 |
|
VacuumVoodoo
Joined: 27 Dec 2007, 23:30 Posts: 2735 Location: Göteborg, Majorna/Linné
|
 Re: EL84, vem tillverkat?
Yepp, TELAM.
_________________Alex Tubewonder, Louder&More, Zagray! - Made in Västra Götaland - så de' så! http://www.anacon-tech.comhttp://www.youtube.com/vacuumvoodooZagray! - test & review
|
| 23 Jul 2012, 13:44 |
|
 |
|
ralvejd
Joined: 15 Jan 2008, 22:13 Posts: 1860 Location: skaraborg
|
 Re: EL84, vem tillverkat?
_________________ ralvejd@pc010:~$ Generalist, kan inget om allt
|
| 23 Jul 2012, 17:18 |
|
 |
|
Plexiglas
Joined: 27 Dec 2007, 15:24 Posts: 5497
|
 Re: EL84, vem tillverkat?
det rör (haha...) sig nog om olika versioner av samma rör. Om du tittar på plåtarna är dom ju rätt lika, men den ena är lödd istf stansad i sidan.
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 25 Jul 2012, 11:25 |
|
 |
|
ralvejd
Joined: 15 Jan 2008, 22:13 Posts: 1860 Location: skaraborg
|
 Re: EL84, vem tillverkat?
Jo de äro förvirrande lika förutom sammansättningsmetoden och de två vägbulorna på ELA röret Kanske ett tekniksprång mao olika tidsepoker, eller så har de haft en gammal och en ny lina parallellt?? Vad vet jag 
_________________ ralvejd@pc010:~$ Generalist, kan inget om allt
|
| 26 Jul 2012, 11:08 |
|
 |
|
VacuumVoodoo
Joined: 27 Dec 2007, 23:30 Posts: 2735 Location: Göteborg, Majorna/Linné
|
 Re: EL84, vem tillverkat?
Båda är Telam, se här:  ...och så lämnades 6 månaders garanti på dessa då.
_________________Alex Tubewonder, Louder&More, Zagray! - Made in Västra Götaland - så de' så! http://www.anacon-tech.comhttp://www.youtube.com/vacuumvoodooZagray! - test & review
|
| 26 Jul 2012, 12:19 |
|
 |
|
ralvejd
Joined: 15 Jan 2008, 22:13 Posts: 1860 Location: skaraborg
|
 Re: EL84, vem tillverkat?
Tack Alex!
[sprawę za zamkniętą]
_________________ ralvejd@pc010:~$ Generalist, kan inget om allt
|
| 27 Jul 2012, 15:13 |
|
 |
|
VacuumVoodoo
Joined: 27 Dec 2007, 23:30 Posts: 2735 Location: Göteborg, Majorna/Linné
|
 Re: EL84, vem tillverkat? [sprawę za zamkniętą]
_________________Alex Tubewonder, Louder&More, Zagray! - Made in Västra Götaland - så de' så! http://www.anacon-tech.comhttp://www.youtube.com/vacuumvoodooZagray! - test & review
|
| 27 Jul 2012, 17:36 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 10 posts ] |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 21 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|
 |